Zaadkwaliteit van vriend die ongezond eet

vrijdag 30 april 2021 om 08:58
Hoihoi!
Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.
Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )
mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)
En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.
Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )
mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)
En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
vrijdag 30 april 2021 om 09:09
Ik zou me geen zorgen maken over kwaliteit zaad. Indien 1 van jullie minder vruchtbaar zou zijn, kan dat verschillende redenen hebben. En nu plots een jaar lang gezonder gaan eten, gaat dat echt niet verhelpen dan.
Zou me wel afvragen hoe je er tegenover staat dat je partner een ongezonde levensstijl heeft die waarschijnlijk niet zal veranderen + een levensstijl dat mede als voorbeeld zal dienen voor je kinderen.
Zou me wel afvragen hoe je er tegenover staat dat je partner een ongezonde levensstijl heeft die waarschijnlijk niet zal veranderen + een levensstijl dat mede als voorbeeld zal dienen voor je kinderen.
vrijdag 30 april 2021 om 09:10
Pffff adem in adem uit.
1. Ga EERST samenwonen en daaraan wennen voor je aan kinderen gaat beginnen, alsjeblieft
2. Laat hem zichzelf zijn. Natuurlijk is een gezond eetpatroon beter voor je dan ongezond eten maar mag hij misschien zelf kiezen wat hij eet? Zonder dat jij hem aan zijn hoofd gaat zeuren over zaadkwaliteit? Alsjeblieft zeg, je kunt beter met hem praten over zijn eigen gezondheid dan over zijn zaadkwaliteit. Je hebt een vriend omdat je hem leuk vindt, niet om een kans op kinderen.
1. Ga EERST samenwonen en daaraan wennen voor je aan kinderen gaat beginnen, alsjeblieft
2. Laat hem zichzelf zijn. Natuurlijk is een gezond eetpatroon beter voor je dan ongezond eten maar mag hij misschien zelf kiezen wat hij eet? Zonder dat jij hem aan zijn hoofd gaat zeuren over zaadkwaliteit? Alsjeblieft zeg, je kunt beter met hem praten over zijn eigen gezondheid dan over zijn zaadkwaliteit. Je hebt een vriend omdat je hem leuk vindt, niet om een kans op kinderen.

vrijdag 30 april 2021 om 09:11
Ga eerst eens een jaar proberen en dan zal je zien dat het, gezien jullie leeftijd, waarschijnlijk wel raak zal zijn. Ik vraag me af waarom jij je zo focust op zijn eetpatroon. Dat wist je toch al toen jullie samen kwamen? Het is zijn lichaam he. Dat jij heel gezond wil leven wil niet zeggen dat hij dat ook moet doen.
Ga het dan maar alvast hebben over hoe en wat jullie de toekomstige kinderen gaan voeren want daar zie ik al problemen ontstaan.
Ga het dan maar alvast hebben over hoe en wat jullie de toekomstige kinderen gaan voeren want daar zie ik al problemen ontstaan.
vrijdag 30 april 2021 om 09:11
Jullie wonen nog niet samen?
Dan zou ik dat eerst eens een jaar doen, voordat je überhaupt gaat proberen een kindje te krijgen. Allebei bij je ouders wonen en een relatie hebben is toch wel anders dan samen wonen en een relatie hebben.
Bijkomend voordeel: kun je hem in de tussentijd gezond laten eten, probleem opgelost!
Dan zou ik dat eerst eens een jaar doen, voordat je überhaupt gaat proberen een kindje te krijgen. Allebei bij je ouders wonen en een relatie hebben is toch wel anders dan samen wonen en een relatie hebben.
Bijkomend voordeel: kun je hem in de tussentijd gezond laten eten, probleem opgelost!
vrijdag 30 april 2021 om 09:12
Ik zou met dit soort verschillen eerst maar eens gaan samenwonen. Hij is nogal gemakzuchtig. Je leert elkaar pas kennen als je samenwoont. Nu woont hij nog in 'hotel mama' en komt zometeen in een gespreid bedje bij jou terecht en wellicht mag jij de taken van 'mama' lekker overnemen. Wacht alstjeblieft nog even met het krijgen van een kind. En een volwassen man die geen groenten en fruit een? Wtf? Ik zou dit zo'n enorme turn off vinden.
buzziebee wijzigde dit bericht op 30-04-2021 09:13
12.53% gewijzigd

vrijdag 30 april 2021 om 09:12

vrijdag 30 april 2021 om 09:13
Helemaal mee eens.Minik schreef: ↑30-04-2021 09:10Pffff adem in adem uit.
Je weet niet eens hoe zijn zaadkwaliteit is, misschien is die wel helemaal goed. Vraag me ook sterk af of je je daar zorgen om maakt of dat je het gewoon vervelend vindt dat je vriend niet eet wat jij wil...
Ga eerst samenwonen en bespreek jouw problemen hiermee, voordat je überhaupt gaat denken aan kinderen...

vrijdag 30 april 2021 om 09:14

Ha ha, och kind...controle is een illusie.
Zolang hij tijdens het voetballen niet kopt met zijn zak, zal het allemaal wel goed komen.
Dit is je eerste post, pubberella geniet van je schoolvakantie.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-04-2021 09:16
48.91% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Eerst maar eens een jaartje of twee samenwonen en kijken hoe dat gaat.
Ik vermoed dat er best wel eens frustraties kunnen ontstaan langs beide kanten, vanwege twee verschillende leefstijlen. Vlak dat niet uit en denk niet dat je vriend wel zal veranderen. Wat als hij blijft zoals hij nu is? Wil je dan ook een kindje met hem?
En als hij eerst moet veranderen voordat hij aan jouw wensen voldoet, is het ook tijd om je achter je oren te krabben. Is dat liefde?
Ik vermoed dat er best wel eens frustraties kunnen ontstaan langs beide kanten, vanwege twee verschillende leefstijlen. Vlak dat niet uit en denk niet dat je vriend wel zal veranderen. Wat als hij blijft zoals hij nu is? Wil je dan ook een kindje met hem?
En als hij eerst moet veranderen voordat hij aan jouw wensen voldoet, is het ook tijd om je achter je oren te krabben. Is dat liefde?
anoniem_64c36d4e3b8a5 wijzigde dit bericht op 30-04-2021 09:17
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
17.01% gewijzigd

BuzzieBee schreef: ↑30-04-2021 09:12Ik zou met dit soort verschillen eerst maar eens gaan samenwonen. Hij is nogal gemakzuchtig. Je leert elkaar pas kennen als je samenwoont. Nu woont hij nog in 'hotel mama' en komt zometeen in een gespreid bedje bij jou terecht en wellicht mag jij de taken van 'mama' lekker overnemen. Wacht alstjeblieft nog even met het krijgen van een kind. En een volwassen man die geen groenten en fruit een? Wtf? Ik zou dit zo'n enorme turn off vinden.
Flauw altijd. TO woont net zo goed in hotel mama.
vrijdag 30 april 2021 om 09:16
Eerst een poos samenwonen voordat je een kind maakt. Echt.
Anders heb je zo 2 koters om te verzorgen en op te voeden (de baby en je vriend).
Laat hem jou eerst maar eens zien dat hij volwassen genoeg is om zelfstandig te wonen en de kwaliteiten heeft om een kind te verzorgen en op te voeden. Het is meer dan alleen schattige kleertjes en knuffelen.
Anders heb je zo 2 koters om te verzorgen en op te voeden (de baby en je vriend).
Laat hem jou eerst maar eens zien dat hij volwassen genoeg is om zelfstandig te wonen en de kwaliteiten heeft om een kind te verzorgen en op te voeden. Het is meer dan alleen schattige kleertjes en knuffelen.

vrijdag 30 april 2021 om 09:17
Laat ons even joh..

vrijdag 30 april 2021 om 09:18
We zijn al 8 jaar samen, maak je daar maar niet druk om.nessemeisje schreef: ↑30-04-2021 09:11Ga nou eerst maar eens op jezelf voor jullie vadertje en moedertje gaan spelen. Als je daadwerkelijk gaat samenleven kom je er vanzelf achter of jullie wel bij elkaar passen.