Zaadkwaliteit van vriend die ongezond eet

30-04-2021 08:58 104 berichten
Hoihoi!

Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.

Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )

mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)

En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
Ik ben benieuwd of je iets gaat doen met deze berichten. Volgens mij wil je te graag een kind.

Je krijgt een kind en neemt geen kind.. Wees je ervan bewust dat je ook de verantwoordelijkheid hebt om er samen iets van te maken en niet met excuses te komen zoals dat het niet werkt.. Dan had je eerst moeten samenwonen en kijken of je tot een middenweg komt.
Alle reacties Link kopieren
M10VX15 schreef:
30-04-2021 09:18
We zijn al 8 jaar samen, maak je daar maar niet druk om. ;)
Waarvan hoeveel jaar samengewoond? Dat is wel even heel wat anders dan samen zijn he?
M10VX15 schreef:
Maar hij leeft nog steeds niet gezond?
En wat nou als hij al die groente en fruit niet lust, die hij van jou moet proberen? Krijgt hij dan straf? Geen toetje?

Ik zou er voor (op)passen in de moederrol te schieten bij je vriend. Ik krijg van je OP het idee dat je een heel romantisch beeld hebt van samenwonen, waarin alles koek en ei is en in volledige harmonie. Ik zou daarom nog even wachten met een kind.
Later is nu
Als je kinderen wil, is een gelijkwaardige relatie waarin je elkaar accepteert zoals je bent, een eerste vereiste.

Begin daar eens mee.

Daarna kan je kijken of je beiden vruchtbaar bent.
M10VX15 schreef:
Emmm... samenwonen is echt wel anders dan 8 jaar samen zijn en thuiswonen.
M10VX15 schreef:

Oh... wij hoeven ons niet druk te maken hoor. 'Al' 8 jaar samen, maar nog allebei thuiswonend. Tuurlijk, dan weet je precies hoe alles werkt. En hij gaat pas groente proberen als jullie samenwonen? Nooit bij jou thuis gegeten, waar alles supergezond is?
Later is nu
Minik schreef:
30-04-2021 09:10
Pffff adem in adem uit.

1. Ga EERST samenwonen en daaraan wennen voor je aan kinderen gaat beginnen, alsjeblieft
2. Laat hem zichzelf zijn. Natuurlijk is een gezond eetpatroon beter voor je dan ongezond eten maar mag hij misschien zelf kiezen wat hij eet? Zonder dat jij hem aan zijn hoofd gaat zeuren over zaadkwaliteit? Alsjeblieft zeg, je kunt beter met hem praten over zijn eigen gezondheid dan over zijn zaadkwaliteit. Je hebt een vriend omdat je hem leuk vindt, niet om een kans op kinderen.
Ga inderdaad eerst maar een jaartje of 2 samenwonen voordat je over kinderen na gaat denken. Mensen kunnen ineens tegenvallen als je 24/7 met ze samen bent.
Juist als je jong bij elkaar komt (je was 15), heeft de relatie het minste kans van slagen. Als het goed is, verander je nog zoveel en ontdek je meer over jezelf en wat je eigenlijk wil in een relatie. Het is maar heel zelden dat zo'n relatie dit overleeft.
Je hebt nog nooit samengewoond, dus je hebt geen idee.
Je praat nu al over je vriend aanpassen aan je eigen wensen en verlangens. Hij is dus niet goed zoals hij nu is.
Tja...succes.
M10VX15 schreef:
Dus jij was 15 en hij 17 toen je samen kwam. Hartstikke lief maar je hebt dus in die tijd nog nooit voor jezelf hoeven zorgen en niet op jezelf gewoond. Niet ontdekt wie jij bent zonder je ouders die je helpen en hij net zo goed niet. Ik vind die 8 jaar samen juist geen overtuiging om er nu vanuit te gaan dat het wel goed komt.
PhiIae schreef:
30-04-2021 09:21
Ga inderdaad eerst maar een jaartje of 2 samenwonen voordat je over kinderen na gaat denken. Mensen kunnen ineens tegenvallen als je 24/7 met ze samen bent.
Of, nog beter volgens mij: ga eerst eens beiden op jezelf wonen. Alleen.
viva-amber schreef:
30-04-2021 09:16
Al die serieuze posts...jullie trappen er weer in.

Gelukkig sta jij daar boven... :roll:
Later is nu
yette schreef:
30-04-2021 09:24

Ja, daar ben ik ook wel een voorstander van. Eerst maar eens ontdekken hoe het is als je op jezelf woont, voordat je beide verder wilt gaan in het stramien, dat je bij je ouders had.
Later is nu
M10VX15 schreef:
Jullie wonen niet samen, maar allebei nog bij je ouders thuis. Hebben jullie überhaupt ooit op jezelf gewoond? En kom niet aan met dat je veel hebt meegemaakt en volwassener bent dan je leeftijd, want dat zeggen alleen pubers.
Eerst samenwonen, volwassen worden en een stabiele, volwassen relatie opbouwen, dan maar eens gaan denken aan voortplanting.
yette schreef:
30-04-2021 09:24
Dit ook ja. Dan kom je jezelf ineens tegen. Ik heb veel over mijzelf geleerd in de eerste jaren dat ik op mijzelf woonde.
Minik schreef:
30-04-2021 09:22
Dus jij was 15 en hij 17 toen je samen kwam. Hartstikke lief maar je hebt dus in die tijd nog nooit voor jezelf hoeven zorgen en niet op jezelf gewoond. Niet ontdekt wie jij bent zonder je ouders die je helpen en hij net zo goed niet. Ik vind die 8 jaar samen juist geen overtuiging om er nu vanuit te gaan dat het wel goed komt.
Dit dus.
Sorry dat ik het zeg maar schattig dat jullie al 8 jaar een relatie hebben maar zo als ik begrijp nooit samen hebben gewoond. Bij samenwonen leer je elkaar pas echt kennen. Want als je niet samen woont kan je de deur achter je dicht doen als je het zat bent en gaan. En later terug komen Ga eerst minimaal 1 a 2 jaar samen wonen en kijken of jullie elkaar dan nog niet de nek omdraaien. Want je gaat die altijd "de sokken onder het bed vinden en ik vind dat vervelend waarom doe je het niet in de wasmand irritaties krijgen" ( en dit is een lullig voorbeeld maar met 100 van dit soort kleine dingen komen vaak de grootste vervelende ruzies omdat " slordigheid " het aart van het beestje is als voorbeeld. En jouw het moet altijd gezond metaliteit is ook zo iets)
Dames, bedankt voor alle reacties!
Ik kwam hier niet om te discussiëren, ik wens jullie een fijne dag! 😉
M10VX15 schreef:
30-04-2021 09:39
Dames, bedankt voor alle reacties!
Ik kwam hier niet om te discussiëren, ik wens jullie een fijne dag! 😉
O sorry, je kwam natuurlijk voor ervaringsstatistieken om je vriend straks mee om de oren te slaan als hij een hamburger wil eten.
bia-pia schreef:
30-04-2021 09:40
O sorry, je kwam natuurlijk voor ervaringsstatistieken om je vriend straks mee om de oren te slaan als hij een hamburger wil eten.
:biggrin:
Ik zou eerst gaan samenwonen, dan kan je je vriend verplichten groenten te eten. Daar dan mee beginnen zo'n vier maanden voor je probeert zwanger te raken.

Geen idee hoe groot die invloed is. Stoppen met roken en alcohol doe je als man idealiter wel minimaal drie maanden voor je begint met proberen zwanger te raken.
bia-pia schreef:
30-04-2021 09:40
😂

TO, realiseer je dat al deze reacties komen uit de beste wil voor jullie en een evt kind. De meeste mensen die hier reageren hebben ervaring met langere relaties en het krijgen van kinderen en schrijven hier dus niet om jou zwart te maken, maar omdat wat ze zeggen uit ervaring echt de waarheid blijkt. Denk er alsjeblieft nog eens heel goed over na.

Dat je wil gaan samenwonen vind ik heel logisch na 8 jaar, maar zet die kinderwens nog eventjes on hold. Een kind is niet niks.
Jullie wonen niet eens samen.. Dan kun je wel al lang verkering hebben, maar verkering als je 15 bent is echt iets compleet anders dan een volwassen leven en relatie met elkaar gaan opbouwen als je 23/25 bent. Deze jaren ga je nog zo ontzettend veel veranderen als persoon. Met geluk doe je dat samen, met pech groei je dan uit elkaar. Dat is hoe het leven loopt. Ik zou nu gaan trouwen al wat drastisch vinden, maar nu aan een baby beginnen is simpelweg zeer onverstandig.

Maar goed, nu koppig zijn past ook echt bij de leeftijd.
-
Ik zou echt heel hard wegrennen als je, voordat er überhaupt geprobeerd is, over de kwaliteit van mijn zaad zou beginnen. Daar krijgt hij toch nooit een harde plasser van (overigens ook een van de benodigdheden als je kinderen wil maken...).
Of stop met de pil en test zijn zaad in de praktijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven