Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
Toxoplasmose word hier voor een zwangerschap al geprikt om te weten wat je mag blijven eten (ik ben niet geïmmuniseerd :cry: ) en vervolgens een aantal keren tijdens de zwangerschap om te checken of je het hebt opgelopen of niet.

Ik mag gewoon rauwkost/fruit/salades eten, maar het is belangrijk om alles heel goed te wassen. Volgens mij voornamelijk sla en alles wat dicht bij de grond groeit en niet in kassen (?) want daar kunnen katten op lopen en zo de toxoplasmose verspreiden...Dacht dat het zoiets was, nou ja, ik was gewoon alles grondig wat ik rauw ga eten ;-)
Ik ben overigens wel sceptisch dat we geen gerookte vis enzo mogen vanwege listeria. Een listeria uitbraak blijft toch zeldzaam vergeleken met toxoplasmose. Maar goed, ik hou me er braaf aan ;-)

TheDoctor, ik slik een multivitamine met 0.5mg foliumzuur, van de tuinen. Ik wist helemaal niet dat je op tijd moet stoppen met foliumzuur! Ga het eens opzoeken. Over de charcuterie missen, dat vind ik ook het allerlastigst van de eet-restricties (en sushi). o_o

Katootje, de 3d echo is volgens mij rond 20 weken. Ik zie het wel :) Snap het dat je "blij" bent met de misselijkheid, is toch een duidelijk zwangerschaps-signaal!

Gefeliciteerd Candy :heart:

Daanstje, een hele mooi echo gewenst!
Ja wat listeria betreft moet ik zeggen dat ik ook een beetje sceptisch ben. Geen rauwmelkse kazen snap ik wel want àls het dan voor komt dan vaak in die kazen. Maar theoretisch gezien kan het overal in zitten (ook in groente en fruit).
Voor nu heb ik besloten dat ik mezelf gewoon soms trakteer op versgerookte zalm (die dus niet gevacummeerd is geweest) van de visboer.

En ik ben echt een hele slechte fruit en groente wasser :proud: het grappige is dat ik dus op veel Belgische websites heel erg die focus lees op rauwkost wassen en in Nederland wordt het amper genoemd als risico.
I'll be kept away
En ik zeg niet dat je vroeg 'moet' stoppen met foliumzuur he! Dat moet iedereen voor zichzelf besluiten.
Persoonlijk doe ik dat omdat ik niet kan vinden wat de voordelen zijn van doorslikken en er heel misschien wel nadelen zijn. Maar dat is mijn persoonlijke afweging.
I'll be kept away
Gefeliciteerd Candy!

Ik heb vanmorgen een goed echo gehad! Het was zo spannend, maar we hebben een hartje goed en krachtig zien kloppen :heart:
Wel 5 dagen terug gezet dus daar word ik toch wel een beetje zenuwachtig van. Ook al weet ik dat het helemaal niks ernstigs hoeft te betekenen.
Omdat ik me zo druk maak en heel erg moest huilen achteraf mag ik over 2 en over 4 weken nog komen voor een echo.

volgende echo is dus 18/5 en dan 1 juni de termijnecho. Ik ben nu op 7+2 gezet ipv 8 weken.
Oh gelukkig Daanstje!! :heart: heel blij om te lezen dat het goed was. Fijn dat je een keer extra mag komen.

Dat wassen van groente en fruit vind ik ook lastig, moet er echt aan denken. Ik vind ook het rekening houden met welk glas van mij is en of er een kind uit gedronken heeft heel moeilijk. Loop constant weer een nieuwe te pakken want onze 2 jarige peuter drinkt gewoon uit een glas wat dichtbij staat....
Wat fijn Daanstje! Gefeliciteerd!

Kiwimeisje, waarom mag je niet uit het glas van de peuter drinken en omgekeerd? Dat gebeurt hier regelmatig. Ik krijg ook lekkere natte kussen vol op mijn mond, kan dat kwaad dan?
Ja dat stond in mijn folders! Ik zoek het even op, opgelucht eerlijk gezegd dat ik niet de enige ben die het niet wist. Voelde me al schuldig, inderdaad ook de natte kussen enz.

Uit mijn folder: het CMV virus. Kun je doorgeven aan je baby en kan leiden tot ontwikkelingsachterstand, gehoorverlies, verminderd zicht en bewegingsstoornissen (20% van de besmette baby's hebben klachten). Vermijden door niet op mond kussen van kleine kinderen, niet eten van bestek van kinderen, niet drinken uit hun bekers of speentjes met je mond schoonmaken, na luier verschonen handen goed wassen voor 20 sec. Blijkbaar komt het virus bij baby's en kleine kinderen veel voor.
Oh ik laat mijn nichtjes ook gewoon lekkere natte zoenen geven. Ik wist niet dat ik daarmee moet uitkijken. Is als tante al haast niet te doen, laat staan als moeder lijkt me...
I'll be kept away
Kiwimeisje, oh dat wist ik ook niet!

Mijn volgende echo is trouwens woensdag 5-5 al! Denk vergeten door te geven.
Heel fijn Daanstje en Candy, gefeliciteerd!!

En fijn dat je wat vaker terug mag komen Daanstje, hopelijk stelt dat je een beetje gerust.

Qua CMV virus: ik snap dat je daarvoor moet oppassen, maar als je eigen kinderen CMV zouden hebben dan heb je het vast ook allang zelf opgelopen toch? Ik denk niet dat je dat echt kunt voorkomen. Maar goed, ik ben soms misschien een beetje aan de nonchalante kant met dat soort dingen. Het is ook wel makkelijker gezegd dan gedaan, want het werkt ook wel op je schuldgevoel als het in zo'n folder staat vind ik. En je wilt het toch goed doen. Ik las laatst dat het eigenlijk ook beter is om niet in bad te gaan als je zwanger bent, maar bij dat soort dingen trek ik wel een beetje de grens. Ik denk niet dat de zwangerschap misgaat als ik eventjes in bad ga.
Daanstje gefeliciteerd! Ik snap dat je nerveus wordt als je bent teruggezet, maar misschien had je gewoon een late innesteling of bevruchting. Als het vruchtje er goed uit zag is er vast niks om je zorgen om te maken. Geniet van de mooie foto die je meegekregen hebt <3
Ik maak me ook niet echt zorgen nu hoor! Net even terug gekeken in m'n aantekeningen in mijn kalender, en denk idd dat ik op basis van de symptomen een latere eisprong heb gehad.
De 2 weken tot de volgende echo is gelukkig goed te overzien!

CMV heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga echt niet tegen m'n zoontje zeggen dat hij geen kusjes mag geven.
Groente en fruit wassen we sowieso wel. Verder eet ik geen rood/rauw vlees en vis lust ik niet. Dus daar mis ik niks aan eigenlijk.

De kattenbak besteed ik wel braaf uit aan manlief.

Wel blij dat het weer weekend is, vind de werkweken best pittig qua vermoeidheid.
Hoeveel werken jullie nu nog? Ik 4 dagen/32 uur, twijfel nog of ik dat blijf doen na de geboorte van de 2e.
Anderzijds kan ik niet minder dan 28 uur gaan werken ivm de licenties die ik moet behouden, dus dat zou maar een halve dag winst betekenen en wel inleveren op salaris..
Dames kijk eens wat een mooie tabel! Dihappy ik ben ervan overtuigd dat jouw echo ook goed gaat zijn en we snel het laatste :heart: in kunnen vullen. Zo fijn, ik hoop echt dat we zo compleet mogen blijven en dat iedereen een goede zwangerschap gaat hebben.

Dat cmv virus, daar had ik nog nooit van gehoord, maar ik ga niet 9 maanden voorzichtig doen met de peuter. Dat zou ook niet goed voelen.
Wat super fijn al die goede echo's, gefeliciteerd voor de mensen die ik nog niet eerder heb gefeliciteerd :heart:
Ik vind het echt ontzettend fijn dat we zoveel goede echo's hebben. Met dihappy86 zal het vast ook helemaal goed zitten. Ik duim alvast.

Garnet12345 Wat vervelend dat er zoveel tijd tussen de echo's in zit. Kan je het niet nogmaals aankaarten. Ik heb helaas geen tips.

Hier best wel moe en weinig energie, vandaar dat ik ook wat minder actief ben. Eten en drinken is nog steeds een hele toestand, maar wel beter nu ik medicijnen heb gekregen. Ik hoef nu niet meer tientallen keren te overgeven maar ongeveer 1-3x per dag. Medicijnen voor het overgeven blijven ook niet altijd binnen. Ik probeer per dag 1L te drinken, maar dat is niet altijd haalbaar.

Verder heb ik dus 4-5-21 de volgende echo. Hoe dichter bij de 12 weken des te spannender het wordt.
Wat fijn al die mooie echo`s en wat een geluk en opluchting! Wij moeten nog een paar dagen wachten, ik vind het wel spannend hoor.

Wat fijn Amber dat het wel wat is opgeknapt.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je geen foliumzuur meer mag slikken na 12 weken. Ik heb het mijn vorige zwangerschap wel gedaan en mijn dochter is bij 40 weken met een gewicht van 2810 geboren en is nog steeds een slanke dame. Ik kreeg aan het einde van mijn zwangerschap zelfs het advies om 2 mama pillen te nemen ivm een landkaarttong. Dat heeft het toen wel opgeknapt.
Ik slik op dit moment nog de vitakruid mama pillen en magnesium tabletten, maar ik ga straks weer over op de davitamon.

Ik werk 24 uur en ben 2 dagen thuis met mijn dochter, ik vind de combi op dit moment ook pittig. Heb last van buikpijn door obstipatie en ben snel moe. Mijn dochter speelt het liefst met mama en niet alleen.. dus soms is het even niet gezellig.
Amber, fijn dat je je iets beter voelt, al is 1 a 3 keer per dag overgeven nog steeds zwaar...ik hoop echt voor je dat het snel beter wordt!

Qua werk, ik werk fulltime en blijft dat ook doen. Heb ons net ingeschreven bij een heleboel crèches, blijkbaar is het lastig om een plekje te vinden en kun je maar beter op tijd beginnen o_o

Qua CMV, lijkt me ondoenlijk om de regels te volgens als je al kinderen hebt..

Heb ook wat gezocht op Google Scholar omtrent foliumzuur inname tijdens het tweede en derde trimester, en ben eigenlijk alleen (heel kleine) voordelen tegengekomen. Ik blijf dus mijn multivitamine slikken die 0.4mg foliumzuur bevat.
Ik las ergens dat rond week 12 (niet zeker) gestopt mag worden met foliumzuur omdat de organen grotendeels klaar zijn. Maar dat het geen kwaad kan om het de hele zwangerschap te slikken. Ik heb het bij mn eerste zwangerschap ook 9 maanden geslikt en dochter was met 40+2 2995gr. Ze zit nu eigenlijk altijd op de +1 lijn van het consultatiebureau maar ze is lang, helemaal niet te dik.

Ik slik nu ook calcium tabletten omdat de vk mij wel aanraadde 1000mg calcium per dag binnen te krijgen, en in de davitamon zwanger zit maar 180gr. Vond het best een groot verschil! Visolie zei ze ook dat goed was maar ik lees dus overal reacties dat die vissmaak opboeren, en ik lust al geen vis. Het was nu in ieder geval geen probleem dat ik nog geen visolie slikte zolang ik misselijk ben.
Ik heb bij zoon wel foliumzuur doorgeslikt, die was toch bijna 4200 gram bij 40+2. Maargoed, in de familie krijgt niemand baby's onder de 3800 gram, dus ik zou zeker niet 1 op 1 zeggen dat het door de foliumzuur komt.
Ik blijf nu denk gewoon doorslikken, net als zoon.
Overigens zou ik het niet heel erg vinden als deze baby iets kleiner blijft, ik ben zelf klein dus dit formaat kind dragen en baren vond ik erg zwaar..
Over vitamine gesproken, vandaag bij bol 50% korting op verschillende vitamines, ook een aantal mama multi vitamines. (Mag ik dat eigenlijk delen hier op t forum?)
Haha wat een verschillende gewichten bij jullie baby's! Hier een lange baby die 3500 gram (met 40 weken) was en een gemiddelde baby van 3900 gram (met 39 weken). Ik denk dat de kans op obesitas later groter is door leefstijl en eetgewoonten die je aanleert na de geboorte, maak me dus niet druk over foliumzuur. Ze eten allebei goed en gezond en daar ben ik wel heel blij om!

Goed dat je het zegt van die vitamines Katootje, ik ga eens kijken!

Wij gaan met moederdag mijn ouders vertellen over de zwangerschap. Heb er toch wel veel zin in nu! Hebben vandaag een leuke foto gemaakt, dat was wel even een uitdaging haha, er keek altijd iemand boos 8-) .

Amber fijn dat het beter gaat met het overgeven, al vind ik 1-3 keer ook nog veel hoor.

Ik werk 24 uur en blijf dat doen, ga misschien op termijn naar 28 als mijn man minder gaat werken (hij werkt 30 maar wil ook graag een tijd 24 in deze kleine-kinderen-fase). Ik heb dus ook 2 dagen met de kinderen alleen en vind dat nu wel erg pittig. Ben op het moment erg moe en ook weer meer misselijk. Gelukkig werkt m'n man thuis en neemt hij soms even een uurtje over. Het is voor een goed doel he, maar zo'n eerste trimester vind ik wel zwaar soms.
Leuk dat ik nog aan kan haken.
Leuk zoveel verschillende en toch dezelfde verhalen weer te horen. Twijfels, hoe ga je het vertellen etc. Leuk!
Wij hadden toevallig vorige week een fotoshoot met 1 van mn vriendinnen die professioneel fotograaf wil worden. Dus meteen maar een tof bord gemaakt en meegenomen. Deze week aan onze gezinnen verteld. Die wisten ook dat t mis was gegaan.
Onze kinderen (2 en 4) vertellen we het pas na de termijnecho. Hoe doen jullie dat. Al ideeën? Zeker met iets grotere kinderen.
Denk dat we een aftelkalender kopen. Had al wel een leuke gezien.

Voor de tabel uitgerekende datum nu 11 dec, volgende echo 18-5, leeftijden 34/33
Nou Kiwimeisje, ik vind het ook zwaar het eerste trimester..
Gelukkig hoef ik niet over te geven, dat lijkt me helemaal heftig. Maar die ellendige vermoeidheid, en smiddags/savonds geen eetlust hebben, altijd een weeïg gevoel in m'n maag. Vanmiddag zei ik nog tegen man, voor dit gevoel alleen zou ik zeggen, eens en nooit weer. Maar dat zei ik bij zoon ook. Ik was het ook echt even kwijt hoe rot ik me kan voelen in een zwangerschap, ook emotioneel gezien.

Leuk om van iedereen te lezen hoe het geregeld is qua werk. Het blijft toch even zoeken met kleine kinderen naar een prettig ritme.
KDV is ook echt drama hier trouwens, ik heb ons met de vorige zwangerschap al op de wachtlijst laten zetten, maar ons er na de miskraam niet af laten halen (hoefde niet van hen). Dus ik hoop heel erg dat er optijd een plekje voor ons is!

Helaas merk ik dat ik al echt last krijg van bandenpijn, ik hoop echt dat het komt door de snelle hormoon veranderingen in het eerste trimester en niet dat dit blijft verergeren..
Hier nu ook aan goede vrienden verteld. Ik ben ook blij dat mijn collega's het nu weten. Ik ben toch wel vaak moe en lusteloos dus dat is dan fijn om te kunnen delen.
Vandaag heb ik weer een bluh-dag met weeïg gevoel enz. maar ik mag niet klagen. Dit is pas de vierde keer ofzo dat ik dat heb en dan niet eens met echte misselijkheid.

Morgen heb ik de intake met de vk maar ik weet niet echt wat ik daarvan moet verwachten.
I'll be kept away
DiHappy86 veel succes en plezier bij je echo vandaag. Het zou geweldig zijn als iedereen in deze tabel een kloppend hartje gezien heeft! Ik duim voor je.
Jaaa DiHappy succes en hopelijk een goed kloppend hartje! Fijn dat je collega's en goede vrienden het al weten.

Daanstje, wat lastig van het kdv! Hoe lang zijn de wachtlijsten ongeveer? Wij zitten bij een klein kdv met 1 verticale groep en zij zitten nu ook vol, ik geloof dat de wachtlijst 1,5 jaar is. Dat zou betekenen dat de baby er pas heen kan als hij/ zij 1 jaar oud is denk ik. Oei, daar moeten we dus ook even rekening mee houden!

Vervelend van de bandenpijn, ik heb het ook. Wel nog goed te doen, hoe is dat bij jou? En gisteren na een dag werken toch ook de eerste dag bekkenpijn. Baal ik enorm van, dat heeft mijn vorige 2 zwangerschappen een stuk moeilijker gemaakt. Ga die oefeningen weer even oppakken.

Vlinder: wij vertellen het de kinderen dit weekend, dan ben ik 10 weken zwanger. Willen het graag de familie vertellen en ik vind dat zij het dan ook moeten weten, ze zijn 2 en bijna 4. Als het misgaat snapt die van 2 er niets van en de oudste zullen we gewoon uitleggen dat het soms zo gaat denk ik, ik weet het niet. Komen we vast wel uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven