Zaadkwaliteit van vriend die ongezond eet

30-04-2021 08:58 104 berichten
Hoihoi!

Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.

Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )

mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)

En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
Ik wist het.. Deze TO gaat niks met deze berichten doen en later komt er een herinnering naar boven met:
'ooit kreeg ik het advies om eerst samen te wonen, maar och ik wilde zo graag een kind'!
Alle reacties Link kopieren
M10VX15 schreef:
30-04-2021 09:39
Dames, bedankt voor alle reacties!
Ik kwam hier niet om te discussiëren, ik wens jullie een fijne dag! 😉
Ik zeg: zaad goed genoeg, in 1x raak :cheer2:

Maarja, wat weet ik ervan. Eet-/leefgewoontes is maar een fractie van de invloed op zaad, volgens mij. En zegt verder niets over je relatie.
Later is nu
Je gaat op een forum, maar niet met het doel om een discussie te starten...OK?!?

Ik ging de politiek in, maar ik had niet het doel om mee te doen aan het debat.

Koop elke dag een een zak konijnenvoer voor die man en ga er elke dag onbeschermd boven op zitten...ik garandeer, je zorgen zijn zo voorbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou eerst inderdaad maar gaan samenwonen om te kijken hoe dat gaat. Samen een huishouden runnen is heel wat anders dan een relatie hebben als je allebei nog thuis woont: de wasmand is vol, wie doet de was? Wie zorgt er vanavond voor eten? Je komt erachter dat je wat verschillende ideeën hebt bij het woord 'schoon', hoe los je dat op? Geef je elkaar ook de ruimte om dingen apart te doen of doe je liever alles samen?

Maar goed, googlen levert ook artikelen over levensstijl en spermakwaliteit:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... e%20intake.
https://www.uchicagomedicine.org/forefr ... se%20foods.
viva-amber schreef:
30-04-2021 10:06
Je gaat op een forum, maar niet met het doel om een discussie te starten...OK?!?

Ik ging de politiek in, maar ik had niet het doel om mee te doen aan het debat.

Koop elke dag een een zak konijnenvoer voor die man en ga er elke dag onbeschermd boven op zitten...ik garandeer, je zorgen zijn zo voorbij.
Je bent er toch lekker ingetrapt!
Lekker puh!
.
Oh, dit zal wel goed komen.
Kies een andere vader van je kinderen. Als je daar nu al zo hysterisch mee bezig bent kan je dat zelf toch ook wel bedenken?
M10VX15 schreef:
Ow, wat kwam je dan doen?

:rofl:
Ik zou er als man spontaan frikadellen van gaan eten.
Tot je 25e kan je het nog herstellen, daarna is de schade van al die gehaktballen en hamburgers blijvend en komt het nooit meer goed met de zaadkwaliteit. Algemeen bekend!
Westerpaviljoen schreef:
30-04-2021 10:23
Ik zou er als man spontaan frikadellen van gaan eten.
Berenhap is nog lekkerder.
Led-lampje schreef:
30-04-2021 10:25
Berenhap is nog lekkerder.
bamihap
Je vriend klinkt alsof hij zelf nog een vader/moeder nodig heeft om gezonde en goede keuzes voor hem te maken. Ik zou wel even 3x nadenken voordat ik hem de vader van mijn kind maak...
Loekie12345 schreef:
30-04-2021 10:26
Je vriend klinkt alsof hij zelf nog een vader/moeder nodig heeft om gezonde en goede keuzes voor hem te maken. Ik zou wel even 3x nadenken voordat ik hem de vader van mijn kind maak...
Die moeder heeft hij al 8 jaar.
Wij aten ook voortdurend pizza en snacks en mcdonalds, maar toen werd ik toch zwanger. Dat was even een tegenvaller hoor, want daar hadden we niet op gerekend!
Pinda-Kaas schreef:
30-04-2021 10:27
Wij aten ook voortdurend pizza en snacks en mcdonalds, maar toen werd ik toch zwanger. Dat was even een tegenvaller hoor, want daar hadden we niet op gerekend!
Dat kan niet. Fastfood is 100% betrouwbaar. Je bent het vast een dagje vergeten.
Westerpaviljoen schreef:
30-04-2021 10:27
Die moeder heeft hij al 8 jaar.
je moet er maar zin in hebben :facepalm:
yette schreef:
30-04-2021 10:29
Dat kan niet. Fastfood is 100% betrouwbaar. Je bent het vast een dagje vergeten.
:rofl:
yette schreef:
30-04-2021 10:29
of misschien eet mijn vriend stiekem groente en fruit op zijn werk tijdens de lunch :-o
ik ga hem straks meteen confronteren ermee
Slushpup schreef:
30-04-2021 09:13
Overigens worden er genoeg kinderen geboren in complete tokkie gezinnen die óf 7x per week frituren of waar beide ouders regelmatig onder invloed zijn van verdovende middelen. Die paar hamburgers gaan het verschil niet maken hoor.
Dit.

Twee onderbroeken bij elkaar in de wasmand en hoppa, weer een kind.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Westerpaviljoen schreef:
30-04-2021 10:25
bamihap
Nee, een smulrol. Plus een satékroket.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dus je wilt niet alleen je vriend maar ook je schoonfamilie en straks ook nog een kind opvoeden?
M10VX15 schreef:
Waarom open je een topic als je de antwoorden niet wil lezen? Had je dit nou echt niet zelf kunnen bedenken?
Logisch nadenken is voor sommigen zo ontzettend moeilijk.... :facepalm:
Oh het is meivakantie! 🤔
Wat een bijzondere volgorde. Gelijk een huis kopen, nog nooit samen gewoond en ook nog eens gelijk zwanger willen worden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven