Zaadkwaliteit van vriend die ongezond eet

30-04-2021 08:58 104 berichten
Hoihoi!

Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan, we wonen nu beide nog thuis tot ons huis af is. Ik ben 23 hij is 25. Ik leef mijn hele leven al gezond, sporten,voeding genoeg slaap etc. Mijn vriend totaal niet. Hij houd van gemak, bij hem thuis word er ook niet gekookt en ze lusten niks. Hij eet geen groente en fruit. Ontzettend slecht natuurlijk, hij eet vooral brood kant en klare gehaktballen, hamburgers en 2x per week frituur.

Verder voetbalt hij en heeft een slank sportief lichaam, echt ongelovelijk als je naar zijn eetpatroon kijkt. Het zal allemaal vast gaan veranderen als we gaan samenwonen want hij wil best dingenproberen. (Hij moet ook wel van mij, haha ;p. )

mijn vraag : Ik heb vaak gelezen dat een ongezonde levenswijze van de man (vaak) zorgt voor een verminderde kwaliteit van het zaad. Ik vraag me af of er dames zijn die ervaring hebben met een man die ook zo slecht eet en toch zwanger zijn geraakt? Hoe slecht is dit voor een zwangerschap als het lukt? (Omdat ik wel heel gezond leef?)

En als hij toch wat beter/gezonder gaat eten, kan zijn zaadkwaliteit dan alsnog beter worden of is het meer blijvende schade door al die jaren slecht eten ?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
30-04-2021 11:27
Zonder samenwonen weet je dat niet ;-). Ik ken genoeg stellen die jaren samen waren en waar de bom binnen jaar barstte toen ze gingen samenwonen en ineens dagelijks samen waren.
Hij zet om de dag de frituurpan aan en stuk relatie.

Je kan hem ook aan een test onderwerpen: https://swimcount.nl/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zeg maar tegen je vriend dat zijn eetpatroon meer kans geeft dat jullie kind als cheeseburger wordt geboren.

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
K0koro schreef:
30-04-2021 11:19
Ja eens. Als hij zelf niet wil dan is het trekken aan een dood paard. Toch is mijn ervaring wel dat mijn man ook vanzelf gezonder ging eten toen wij gingen samenwonen. Hij had zwaar ondergewicht waarvoor hij zelfs naar de huisarts was geweest. Na een half jaar samenwonen met mij was zijn BMI bijgetrokken door altijd voldoende gezond eten in huis + gezond en voedzaam koken.

Maar goed, TO is ook nog jong. Die moet misschien ook nog leren dat eisen niet the way to go is. Beter laat ze hem die folder lezen. Als zijn kinderwens net zo sterk is raakt hij vast intrinsiek gemotiveerd.
Ik ging na samenwonen juist ongezonder eten. Dat kan ook nog. Gaat TO's gezonde levensstijl.
Later is nu
Een volwassen man die zegt 'ik lust geen groenten'. Super aantrekkeluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven