Hij wil ineens niet meer afspreken

30-04-2021 18:19 127 berichten
Ik heb een aantal weken erg leuk contact met een man die ik via een dating app heb ontmoet. We hebben twee dates gehad, die erg leuk waren. We hebben veel gelachen, er is geflirt en gezoend. Heel leuk allemaal.
Morgen zouden we weer afspreken maar deze week verliep ons contact ineens wat stroever. De vraag was waar we zouden afspreken. Ik heb een jonge dochter (hij weet ervan) en merkte dat ik het nog erg spannend vind om bij mij thuis af te spreken. Omdat dat een beetje voelt als ook haar domein (ook al zou ze tijdens de date bij mijn ex zijn). Ik heb dit ook eerlijk gezegd.
Aanvankelijk zei hij dat dat oké was maar gister kwam hij er toch op terug. Hij zei dat het voor hem een signaal is dat we verschillende dingen willen. Hij zei dat hij mij erg leuk vindt en ik merk dat hij wat sneller wil gaan dan ik.

Hij heeft nu aangegeven helemaal af te zien van nog verder afspreken omdat hij denkt dat ik niet toe ben aan een serieuze relatie.

Ik heb gezegd dat ik dat jammer vind en dat ik hem juist beter wilde leren kennen. Ik merk dat ik helemaal in de war ben nu. Aan de ene kant denk ik: het is goed zo, als hij te voor mij te snel wil gaan, dan gaat het niet werken. Maar ik merk ook dat ik toch heel graag nog een poging wil wagen. Maar ik wil zijn mening ook respecteren en niet wanhopig overkomen door te "smeken".
(Ik heb nauwelijks ervaring met daten dus weet niet goed wat te doen)

Ik vind het zo jammer dat dit leuke contact ineens over is.
kadanz schreef:
30-04-2021 20:54
Lezen we een andere OP? Die derde date bij haar thuis is op zijn initiatief afgezegd. Zijn kans op seks (om het in jullie bewoordingen uit te drukken) heeft hij zelf afgekapt.
Ze wilde toch juist niet thuis afspreken?
Of lees ik fout/zie ik iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
30-04-2021 21:09
Hij had haar ook met dwang kunnen nemen en in een slootje kunnen dumpen. Kudo's.

Eén kudo, twee kudo’s. De Grieken draaien zich om in hun graf.
Thalas schreef:
30-04-2021 21:39
Mijn moeder zegt ook 'mag ik een hamka'? :hihi:
Ttroeteltje schreef:
30-04-2021 21:29
Ze wilde toch juist niet thuis afspreken?
Of lees ik fout/zie ik iets over het hoofd?
Klopt, ik schreef het te kort door de bocht op maar het komt op hetzelfde neer, die derde date die TO liever niet thuis wilde...

Ik snap echt niet wat het probleem is. So what als hij wat sneller seks wil? Hij merkt dat TO daar niet aan toe is/ze niet met dezelfde intentie aan het daten zijn dus kapt hij het af, voordat het tot een derde date komt. Wat is het probleem?

Thalas schreef:
30-04-2021 21:39
:mrgreen: συγνώμη
kadanz schreef:
30-04-2021 22:04
Klopt, ik schreef het te kort door de bocht op maar het komt op hetzelfde neer, die derde date die TO liever niet thuis wilde...

Ik snap echt niet wat het probleem is. So what als hij wat sneller seks wil? Hij merkt dat TO daar niet aan toe is/ze niet met dezelfde intentie aan het daten zijn dus kapt hij het af, voordat het tot een derde date komt. Wat is het probleem?

:mrgreen: συγνώμη

Het probleem is dat het er alle schijn van heeft dat het hem bij de derde date om sex te doen is (dat mag) en als hij dat kennelijk niet gaat krijgen hij tegen haar zegt dat 'ze kennelijk niet toe is aan een serieuze relatie',

Dat is een rotstreek: haar afstraffen voor haar terughoudendheid. Want uit haar terughoudendheid blijkt juist dat ze serieus is en het daarom ook rustig aan wil doen.

(het is natuurlijk allemaal een interpretatie van de OP, niemand hier kent de man).
Konijnmetbril schreef:
30-04-2021 22:13
Het probleem is dat het er alle schijn van heeft dat het hem bij de derde date om sex te doen is (dat mag) en als hij dat kennelijk niet gaat krijgen hij tegen haar zegt dat 'ze kennelijk niet toe is aan een serieuze relatie',

Dat is een rotstreek: haar afstraffen voor haar terughoudendheid. Want uit haar terughoudendheid blijkt juist dat ze serieus is en het daarom ook rustig aan wil doen.

(het is natuurlijk allemaal een interpretatie van de OP, niemand hier kent de man).
Precies. Maar kudo/kudo's hoor. :roll:
Konijnmetbril schreef:
30-04-2021 22:13

Precies dit. Kudo's voor die vent.
Such fun!1
En één applau
Oké, ik merk dat er een aantal aannames wordt gedaan (waarschijnlijk omdat ik niet helemaal helder ben geweest). Daarom toch nog even:

Het lijkt erop dat jullie denken dat het hem alleen om de seks te doen was. En dat hij alles heeft afgeketst omdat ik niet bij mij thuis wilde afspreken. Maar ik had juist voorgesteld bij hém af te spreken. Daar waren we de vorige keer ook beland immers. Dus als hij alleen seks had gewild, had hij dit toch niet afgezegd? (of mis ik iets?)

Ik denk juist dat ongeveer het tegenovergestelde aan de hand is. Dat hij veel te snel in termen als "relatie" denkt. Ik wil het idd rustig aan doen, hem wat beter leren kennen. Juist daarom vond ik het spannend om bij mij thuis af te spreken (omdat het dan ineens heel dichtbij komt omdat mijn huis ook het domein van mijn dochter is).

Hij zegt dat hij juist daarom is gaan twijfelen. Dat ik degene ben die niet serieus is, of nog niet toe aan een relatie. En dat frustreert me. Omdat ik juist wél het idee heb dat het misschien wel iets zou kunnen worden. Maar ik voel me nu evengoed enigszins opgejaagd.

En ik snap nog steeds niet goed dat hij dus zégt dat hij mij ontzettend leuk vindt (blablabla) maar mij tegelijkertijd dus niet de ruimte geeft om het rustig aan te doen.

Hij is in zijn vorige relatie bedrogen. Zou dat een rol kunnen spelen? Ik snap het gewoon niet.
Jozijntje schreef:
01-05-2021 02:08
Oké, ik merk dat er een aantal aannames wordt gedaan (waarschijnlijk omdat ik niet helemaal helder ben geweest). Daarom toch nog even:

Het lijkt erop dat jullie denken dat het hem alleen om de seks te doen was. En dat hij alles heeft afgeketst omdat ik niet bij mij thuis wilde afspreken. Maar ik had juist voorgesteld bij hém af te spreken. Daar waren we de vorige keer ook beland immers. Dus als hij alleen seks had gewild, had hij dit toch niet afgezegd? (of mis ik iets?)

Ik denk juist dat ongeveer het tegenovergestelde aan de hand is. Dat hij veel te snel in termen als "relatie" denkt. Ik wil het idd rustig aan doen, hem wat beter leren kennen. Juist daarom vond ik het spannend om bij mij thuis af te spreken (omdat het dan ineens heel dichtbij komt omdat mijn huis ook het domein van mijn dochter is).

Hij zegt dat hij juist daarom is gaan twijfelen. Dat ik degene ben die niet serieus is, of nog niet toe aan een relatie. En dat frustreert me. Omdat ik juist wél het idee heb dat het misschien wel iets zou kunnen worden. Maar ik voel me nu evengoed enigszins opgejaagd.

En ik snap nog steeds niet goed dat hij dus zégt dat hij mij ontzettend leuk vindt (blablabla) maar mij tegelijkertijd dus niet de ruimte geeft om het rustig aan te doen.

Hij is in zijn vorige relatie bedrogen. Zou dat een rol kunnen spelen? Ik snap het gewoon niet.
Rustig aan doen betekent meestal dat er nog verder gezocht wordt naar iets beters. En hij zoekt zo te lezen een vaste relatie.
Hij zal best enorm graag een relatie willen dan, maar dan nog is het manipulatief want hij weigert dingen in jouw tempo te doen en hij heeft je nu mooi aan het twijfelen. Als hij je echt zo fantastisch vindt dat 'ie z'n leven met je wil delen dan kan hij best even wachten met je huis zien.

Klinkt alsof hij juist degene is die niet over z'n vorige relatie heen is dan. Waarom zou jij over je grenzen heen laten lopen omdat hij bedrogen is door iemand anders?
Mumper schreef:
01-05-2021 02:50
Hij zal best enorm graag een relatie willen dan, maar dan nog is het manipulatief want hij weigert dingen in jouw tempo te doen en hij heeft je nu mooi aan het twijfelen. Als hij je echt zo fantastisch vindt dat 'ie z'n leven met je wil delen dan kan hij best even wachten met je huis zien.

Klinkt alsof hij juist degene is die niet over z'n vorige relatie heen is dan. Waarom zou jij over je grenzen heen laten lopen omdat hij bedrogen is door iemand anders?
Ze hoeft helemaal niks van hem en hij zoekt nu nog even verder naar iemand die er voluit voor wil gaan. Maar blijkbaar is aangeven dat je denkt dat het niks gaat worden om diverse redenen erg manipulatief. Hij weigert niet om dingen in haar tempo te doen, hij past er gewoon voor en dat mag ook gewoon.
Dat verder zoeken hangt dan wel erg toevallig samen met het moment dat ze aangeeft ergens anders af te willen spreken.
Ik zou ook mn twijfels hebben als iemand niet wil dat ik bij haar thuis kom terwijl ze wel bij mij wil afspreken.
Dan vraag je wat daar de reden voor is, misschien is die wel heel legitiem.
Wat een ouderwets en seksistisch gedoe dat iedereen er meteen van uit gaat dat de man seks wil en de vrouw niet. Vermoeiend.

Ik lees het veel meer zoals to zelf ook aangeeft: hij wil juist sneller dan to de relatie kant op. Ik snap to wel, ik ben ook sinds kort met iemand aan het daten. Vind hem megaleuk maar omdat alles dicht was waren de dates na een paar keer wandelen/fietsen dus meteen thuis. En dan duik je toch in een soort relatie-stroomversnelling: samen koken, diepe gesprekken.
Uiteindelijk heel fijn maar ik moest er ook even aan wennen. Het is toch wat anders dan met een gintonic in een bar staan en later aangeschoten zoenen bij je fiets zeg maar ;)

To je zegt dat je niet wil smeken. Maar het zou ook zonde zijn om iets leuks te laten lopen vanwege een misverstand. Ik zou er toch nog een berichtje aan wagen waarin je hem uitlegt hoe jij je voelt en wat jij wil.
Als je elkaar net leert kennen kan er gewoon aan alle kanten onzekerheid spelen. Dat maakt de ander niet meteen een lul of ongeschikt.
Midnight-Blue schreef:
01-05-2021 02:22
Rustig aan doen betekent meestal dat er nog verder gezocht wordt naar iets beters. En hij zoekt zo te lezen een vaste relatie.
Dat is helemaal niet waar. Rustig aan doen betekent vaak dat je iemand wel interessant vindt en beter wil leren kennen om te kijken of er meer in zit.
Vind ik veel beter dan halsoverkop ergens helemaal induiken om dan iets later te beseffen dat je toch niet bij elkaar past.
Die man kan na 2 dates helemaal niet weten of zij 'het' is.
En mocht hij dat wel.vinden dan gaf hij haar tijd.
En nu.......is de boot de haven uit gevaren?
Als iemand aangeeft toch anders te willen of anders te voelen, dan is dat zo. Dat kan. Hij vind je wellicht toch niet leuk genoeg. En misschien heeft hij al iemand anders op het oog.

Of je gaat nog 1 keer het gesprek aan en praat over hetgeen je hier schrijft. Of je laat het voor wat het is.

Nogmaals, het heeft niks met seksisme te maken. Ook niet met ouderwets.
Als TO man was geweest en die man in het bericht de vrouw had ik net zo gereageerd. Ik denk serieus dat de match er gewoonweg niet of niet voldoende is en hij minder serieus is dan zij wil geloven.
Sorry maar hij heeft haar twee keer gezien, wat een jankerd
Ook na 2 keer kun je tot de conclusie komen dat het het niet is, ondanks dat de eerste 2 keer als leuk werden bestempeld.

Je kun iemand niet in zijn hoofd kijken.
Ttroeteltje schreef:
01-05-2021 07:01
Ook na 2 keer kun je tot de conclusie komen dat het het niet is, ondanks dat de eerste 2 keer als leuk werden bestempeld.

Je kun iemand niet in zijn hoofd kijken.
Ja maar na twee keer het afkappen omdat je al weet dat je een serieuze toekomst met iemand wil en daarom meteen haar huis binnen moet is wel een beetje... *Denk geluid van mes in watermeloen*
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte ook dat hij bij jou thuis af wil spreken om de sex. En nu dat niet kan, haakt hij af.
Maar goed, dat is inderdaad een aanname a.d.h.v. van jouw OP.
Mumper schreef:
01-05-2021 07:13
Ja maar na twee keer het afkappen omdat je al weet dat je een serieuze toekomst met iemand wil en daarom meteen haar huis binnen moet is wel een beetje... *Denk geluid van mes in watermeloen*
Ben ik met je eens. Zie eerdere berichten van mij.

Bovenal is iemand die geen gevoel of begrip heeft voor andermans grens hoe dan ook niet de juiste match.
TO echter is nu bang dat ze de boot mist en praat zijn gedrag/reactie goed door aan zichzelf te twijfelen. Dat is gemakkelijker dan concluderen dat deze man het niet is, ondanks 2 leuke dates met plezier en gezoen.

Even een heel andere vraag zonder waardeoordeel:
Hoe gaat dat eigenlijk momenteel met Corona en daten. Die 1,5 meter afstand inhouden is moeilijk. Wordt er nog evenveel gedated als voor Corona? Vraag uit interesse, heb geen idee.
moentje_ schreef:
30-04-2021 21:10
Denk dat je in handjes mag knijpen dat hij het heeft afgekapt, ik zou in ieder geval flink balen als ik seks gehad met een lapzwans die alleen zn kwakje kwijt wil.

Wees niet bang om door te laten schemeren dat je hem door hebt, tijd dat mannen eens geshamed worden voor dit schandalige gedrag.
Wat een overdreven reactie, je klinkt erg gefrusteerd
To, ik vind het best wel manipulatief om jouw grenzen niet te respecteren.
Wanneer het voor jou te snel is dan is dat zo.

Het lastige is dat buiten de deur daten behalve een loopje en een terrasje op dit moment ook niet mogelijk is.

Wanneer hij jou echt leuk had gevonden, dan had hij die grens gerespecteerd. Hij had buiten af gesproken of jou ben hem uitgenodigd.

Ik denk dat de echte crux zit in het feit dat hij graag sneller een seksuele relatie wil opbouwen en dat dat er niet in zit bij jou omdat je nog niet thuis wil afspreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven