Meteen na de 1e date verliefd?
zondag 2 mei 2021 om 20:36

zondag 2 mei 2021 om 20:43
zondag 2 mei 2021 om 20:45
Verliefd vind ik een groot woord. Maar als ik op de eerste date al merk dat het naar het einde toe niet al een beetje losser loopt tussen ons, we niet samen veel kunnen lachen en weinig hebben om over te praten, dan zit een tweede date er waarschijnlijk niet meer in. Zeker als het over app ook moeilijk zou verlopen.
leeg

zondag 2 mei 2021 om 21:11
Ik moet in ieder geval wel een positief gevoel aan de eerste date overhouden en zin hebben in een tweede date. Ik heb nu alweer een tijd een relatie maar in date periodes merkte ik altijd dat als ik een leuke date had gehad ik op de fiets (of auto) onderweg naar huis een soort van aan het nagenieten was. Bij een matige date was ik bij wijze van spreken mijn boodschappenlijstje aan het verzinnen.
Tot zover hoe ik er altijd over dacht. Nu de praktijk, bij mijn twee serieuze relaties was de eerste date helemaal niet voorspellend. De eerste date met mijn ex was heel ongemakkelijk, het duurde maanden voor ik echt verliefd op hem was. En mijn huidige vriend ontmoette ik toen hij dronken was en ik de BOB, hij zat zwaar in mijn irritatiezone. Toch zijn dit de twee mannen aan wie ik jaren ben blijven plakken. Ofwel, een eerste date zegt zeker niet alles. Als je echt een afkeer voelt voor iemand (en diegene is niet dronken André Hazes aan het zingen) dan zou ik mijzelf niet kwellen met een tweede date.
Tot zover hoe ik er altijd over dacht. Nu de praktijk, bij mijn twee serieuze relaties was de eerste date helemaal niet voorspellend. De eerste date met mijn ex was heel ongemakkelijk, het duurde maanden voor ik echt verliefd op hem was. En mijn huidige vriend ontmoette ik toen hij dronken was en ik de BOB, hij zat zwaar in mijn irritatiezone. Toch zijn dit de twee mannen aan wie ik jaren ben blijven plakken. Ofwel, een eerste date zegt zeker niet alles. Als je echt een afkeer voelt voor iemand (en diegene is niet dronken André Hazes aan het zingen) dan zou ik mijzelf niet kwellen met een tweede date.
zondag 2 mei 2021 om 22:05
Ik had erg veel dates nodig om echt ‘verliefd’ te worden op mijn man (al 13 jaar samen inmiddels).
Het was een geweldige man en wilde hem absoluut niet laten schieten, ondanks het feit dat het even duurde voordat die gevoelens kwamen.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik mezelf die tijd gegeven heb.
Het was een geweldige man en wilde hem absoluut niet laten schieten, ondanks het feit dat het even duurde voordat die gevoelens kwamen.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik mezelf die tijd gegeven heb.

zondag 2 mei 2021 om 22:05
Ik weet eigenlijk gelijk of ik iemand leuk vind. Verliefd is wel iets dat moet groeien, als ik iemand beter leer kennen zie ik steeds meer leuke dingen. Het is eigenlijk nooit zo dat ik na een tijdje denk dat ik iemand wel leuk vind terwijl ik dat eerst niet zag. Dat is trouwens niet alleen zo met relaties, maar gewoon met mensen in het algemeen. Heel soms zit ik er wel eens naast. Soms bots ik in het begin met bepaalde mensen en dat weet ik zeker dat we het heel goed kunnen vinden en ook dat is vaak waar. Ik bots vaak met mensen ook die op me lijken volgens mij.

zondag 2 mei 2021 om 22:43
Boekenzijndebom schreef: ↑02-05-2021 22:15Ik hoop dat mensen er toch niet meteen teveel van verwachten.
Zelf ben ik ook iemand die je even moet leren kennen, maar als je me dan eenmaal leert kennen nou![]()
Ik ga morgen een boek kopen.
zondag 2 mei 2021 om 22:51

zondag 2 mei 2021 om 22:56
Is echt waar en heb er zin in!
zondag 2 mei 2021 om 23:06
De enige internetdate die ooit iets is geworden bij mij was mijn ex man. En wij vonden elkaar gelijk heel leuk. Al voor de date eigenlijk. Maar dat was nog in de tijd dat internetsite net begon en t allemaal nog heel spannend was als je een date had :p.
Ik weet vaak wel al gelijk of ik iemand leuk kan gaan vinden of niet. Vaak wel na de eerste of tweede date.
Ik weet vaak wel al gelijk of ik iemand leuk kan gaan vinden of niet. Vaak wel na de eerste of tweede date.
zondag 2 mei 2021 om 23:10
Ik had de eerste date met mijn vriend toen we elkaar al 20 jaar kenden :p en vanaf dat moment head over heels. Bizarre ervaring. Ik kende hem al zo lang zo goed en opeens waren we heel erg verliefd.botanietje schreef: ↑02-05-2021 21:47Na de eerste date met mijn (nu) man was ik wel verliefd, maar ja, die date kwam er pas toen we elkaar al 4 jaar kenden.Dus voor mij is liefde op het eerste gezicht niet bepaald een vereiste.