Geluid koptelefoon/iPad gaat niet uit.

03-05-2021 16:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een vreemd fenomeen.
Als mijn koptelefoon gekoppeld is aan mijn iPad en ik kijk een film waarbij ik geen geluid wil horen, komt er nog steeds geluid door mijn koptelefoon.
Dus iPad heeft de melding: ‘geluid uit’ maar ik hoor de mensen nog steeds praten. Ook als het geluid van m’n koptelefoon volledig uit is.

Nou kan ik natuurlijk de verbinding met m’n koptelefoon verbreken, maar ik vind het wel een beetje eigenaardig. Ook in de app van de koptelefoon staat het geluid uit.

Wie weet wat hier aan de hand is?
Ik heb een Sony wh1000 xm3 koptelefoon.

En waarom ik een koptelefoon op heb maar geen geluid wil, ik gebruik de noise cancelling optie voor het omgevingsgeluid en verdraag momenteel slecht geluiden van een film. (Extra prikkels)
wattenbolleke wijzigde dit bericht op 03-05-2021 16:06
3.76% gewijzigd
Bij android heb je losse geluidsschijfjes per onderdeel (bluetooth device, media van tablet zelf, meldingsgeluid van tablet, etc). Heb je dat niet in iOS? Je hebt waarschijnlijk het geluid van de iPad uitgezet maar niet dat van je bluetooth device.
Ugli schreef:
03-05-2021 16:05
Bij android heb je losse geluidsschijfjes per onderdeel (bluetooth device, media van tablet zelf, meldingsgeluid van tablet, etc). Heb je dat niet in iOS? Je hebt waarschijnlijk het geluid van de iPad uitgezet maar niet dat van je bluetooth device.
In de app staat het geluid ook uit. Als ik over m’n oorschelp wrijf 🤣 krijg ik de melding dat hij niet verder ‘uit’ kan.
Waar zet je het geluid uit? Als ik dat doe in de videospeler dan is er echt geen enkel geluid meer aangezien dat de bron is.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
RoamingZombie schreef:
03-05-2021 16:47
Waar zet je het geluid uit? Als ik dat doe in de videospeler dan is er echt geen enkel geluid meer aangezien dat de bron is.
Op m’n iPad. Met de knopjes aan de zijkant of het schuifje in beeld. Er staat dan ook een microfoontje oid met een kruisje.
Ik heb een Sony XM4, de opvolger, en niet per se last van wat jij omschrijft maar er zijn nog wel wat bugs die opgelost moeten worden (bv, 'speak to chat' wil ik uit maar soms springt ie toch wel aan).

In jouw geval zou ik de bluetoothverbinding met de koptelefoon verbreken, of de bluetooth op je iPad uitschakelen. Dan heb je gewoon je noise cancelling maar geen audio van de film.
Lady_Day schreef:
03-05-2021 17:58
Ik heb een Sony XM4, de opvolger, en niet per se last van wat jij omschrijft maar er zijn nog wel wat bugs die opgelost moeten worden (bv, 'speak to chat' wil ik uit maar soms springt ie toch wel aan).

In jouw geval zou ik de bluetoothverbinding met de koptelefoon verbreken, of de bluetooth op je iPad uitschakelen. Dan heb je gewoon je noise cancelling maar geen audio van de film.
Dat doe ik inderdaad nu. Maar ik vind het zo gek, ik zou het graag willen begrijpen. Maar als ik jouw verhaal lees kan het ook simpelweg een bug zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven