Rebound?

dinsdag 4 mei 2021 om 19:53

dinsdag 4 mei 2021 om 21:08
Ik zou hem vriendelijk bedanken en zeggen dat hij mag terugkomen als hij ‘wij en ons’ heeft afgesloten/verwerkt. Ik heb in beide posities gestaan, die van jouw en die van hem.. voor beide partijen niet leuk.
Daarnaast is het niet goed als je je er niet fijn bij voelt, ongeacht of je wel of geen rebound bent. Je moet je te allen tijde goed/fijn voelen in het contact.
Daarnaast is het niet goed als je je er niet fijn bij voelt, ongeacht of je wel of geen rebound bent. Je moet je te allen tijde goed/fijn voelen in het contact.

dinsdag 4 mei 2021 om 21:22
geen idee of je nu wel of niet een rebound bent maar een lange relatie binnen 2 maanden verwerkt hebben kan niet denk ik.
Als hij over wij en ons praat, praat hij dan in het nu of in verleden tijd? In zijn recente verleden was hij wij met zijn ex dus als hij mbt zijn verleden over wij praat vind ik dat niet raar.
Wel als hij in het nu over wij praat.
Als hij over wij en ons praat, praat hij dan in het nu of in verleden tijd? In zijn recente verleden was hij wij met zijn ex dus als hij mbt zijn verleden over wij praat vind ik dat niet raar.
Wel als hij in het nu over wij praat.

dinsdag 4 mei 2021 om 21:29
Goeie vraag! Als hij zegt 'wij hebben gemiddeld 2 keer per week sex' dan blijft hij (hem) er waarschijnlijk nog een beetje in hangen.
dinsdag 4 mei 2021 om 22:04

woensdag 5 mei 2021 om 00:00
Ik dacht net hetzelfde, ben jaren gescheiden en heb het nog over ons en we wanneer ik het overbdie tijd heb. Zie het probleem niet.Liz23liz5 schreef: ↑04-05-2021 22:04Nadat ik ben gescheiden ben ik blijven wonen in het huis dat WE samen hadden gekocht. Daar ga je al, dat is best lastig ondanks dat ik over de relatie met mijn ex heen ben, zeg ik weleens we, als het over vroeger gaat.
Zoals WE hebben toen verbouwd want dat deed ik niet alleen...
Zij was er tijdens een groot deel van zijn leven. Moet hij dat uitvegen? Beter een maagd zoeken anders.

woensdag 5 mei 2021 om 00:18
Tussen hoe iemand het bedoelt en hoe het uiteindelijk uitpakt kan verschil zitten. Ik denk niet dat je kan verwachten dat iemand na een lange relatie gelijk weer in de volgende stapt en dat dat ook lang gaat duren. Hij kan best al een tijd gedacht hebben dat ze meer vrienden waren, maar dat is omdat hij toen nog in de relatie zat. Ik denk dat hij haar ook nog wel anders gaat missen na een tijdje. Dat hij al aan jou dacht is omdat dat soort dingen gewoon wel eens door mensen hun hoofd spelen en soms blijft dat hangen bij een persoon. Als relaties eindigen hebben mensen tijd nodig om dat te verwerken denk ik. Dat geldt voor mij wel.

woensdag 5 mei 2021 om 05:19
Daten maakt gewoon onzeker.
Want of je nu wel of geen rebound bent... Of hij nu wel of niet serieus met je is...
Of hij wel of niet over zijn ex heen is...
Of jullie over 10 jaar een setje zijn, kan niemand voorspellen. Ook niet als je wél het antwoord op deze vragen hebt.
En na 2 maanden over een lange relatie heen zijn... vaak lijkt het of het kan, maar blijkt later dat het toch niet helemaal zo was.
Gewoon genieten en zien waar het schip strand.

Want of je nu wel of geen rebound bent... Of hij nu wel of niet serieus met je is...
Of hij wel of niet over zijn ex heen is...
Of jullie over 10 jaar een setje zijn, kan niemand voorspellen. Ook niet als je wél het antwoord op deze vragen hebt.
En na 2 maanden over een lange relatie heen zijn... vaak lijkt het of het kan, maar blijkt later dat het toch niet helemaal zo was.
Gewoon genieten en zien waar het schip strand.

woensdag 5 mei 2021 om 08:17
Ja, daar worstel ik ook een beetje mee, omdat sommige mensen nu denken daardoor dat we nog/weer samen zijn. Terwijl het echt over en zo is. Het is ook een kwestie van wennen.Liz23liz5 schreef: ↑04-05-2021 22:04Nadat ik ben gescheiden ben ik blijven wonen in het huis dat WE samen hadden gekocht. Daar ga je al, dat is best lastig ondanks dat ik over de relatie met mijn ex heen ben, zeg ik weleens we, als het over vroeger gaat.
Zoals WE hebben toen verbouwd want dat deed ik niet alleen...
Maar ja, dat is in gewone gesprekken, niet op een date.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 5 mei 2021 om 11:44
Ook rebounds kunnen goed aflopen. Alleen als dat zo is noem je het geen rebound en als het niet goed afloopt en je was de eerste na een lange relatie, dan zeggen we gewoon dat het een rebound was en het daarom mis ging.
Dat schijnt te helpen. Geen idee waarmee.
Dat hij nog wel eens over wij en ons spreekt snap ik wel. Zijn verleden bestaat nu eenmaal deels uit die periode en het is het meest recente deel van het verleden. Dus als hij het heeft over de vakantie van vorig jaar, dan is het niet zo gek als daar een wij en ons in voorkomt. Op de foto's van die vakantie zal ook wel die ex staan. Vroeger kon je daar nog met een schaar mee uit de voeten, maar tegenwoordig maken we zoveel foto's...
Van de andere kant: als jij het vervelend vindt, dan mag dat ook!
Dat schijnt te helpen. Geen idee waarmee.
Dat hij nog wel eens over wij en ons spreekt snap ik wel. Zijn verleden bestaat nu eenmaal deels uit die periode en het is het meest recente deel van het verleden. Dus als hij het heeft over de vakantie van vorig jaar, dan is het niet zo gek als daar een wij en ons in voorkomt. Op de foto's van die vakantie zal ook wel die ex staan. Vroeger kon je daar nog met een schaar mee uit de voeten, maar tegenwoordig maken we zoveel foto's...
Van de andere kant: als jij het vervelend vindt, dan mag dat ook!
woensdag 5 mei 2021 om 17:53
Het is twee maanden uit en jullie zijn al een paar weken aan het daten, dan gaat het inderdaad wel vrij snel. Als je je daar zorgen over maakt, zou je dat best aan kunnen geven. Maar ja, het risico bestaat natuurlijk wel dat als je nu stopt met daten en zegt 'kom over een half jaar maar terug', een van jullie tegen die tijd niet meer single is.
donderdag 6 mei 2021 om 23:18
Ik ben al 5 jaar gescheiden en mijn vriend al 10 jaar. En toch praten wij nog regelmatig over onze vorige relaties inclusief wij en ons. Wij hebben een huis gekocht. Wij wilden graag kinderen bla bla bla. Nou ken ik mijn vriend al vanaf mijn 15e (als gewone vriend) dus het meeste weet ik wel. Maar wij vinden het helemaal niet erg als we eens over onze exen praten.
Dat gezegd hebbende. Een man die een lange relatie afsluit en na 2 maanden niet meer over zijn ex praat lijkt me een eikel. Hij moet de relatie verwerken.
Of je een rebound bent of niet weet je pas later. Het kenmerk van een rebound is een man die heel snel in een nieuwe relatie stapt en daar alles vind wat hij miste bij zijn ex. Het voelt voor hem heel serieus. Pas later als de emoties allemaal gaan liggen blijkt of jullie echt bij elkaar passen of dat het gewoon projectie was. Maar fat kan hij nu nog helemaal niet zeggen.
Dat gezegd hebbende. Een man die een lange relatie afsluit en na 2 maanden niet meer over zijn ex praat lijkt me een eikel. Hij moet de relatie verwerken.
Of je een rebound bent of niet weet je pas later. Het kenmerk van een rebound is een man die heel snel in een nieuwe relatie stapt en daar alles vind wat hij miste bij zijn ex. Het voelt voor hem heel serieus. Pas later als de emoties allemaal gaan liggen blijkt of jullie echt bij elkaar passen of dat het gewoon projectie was. Maar fat kan hij nu nog helemaal niet zeggen.