Klaar met 'online' daten
zaterdag 1 mei 2021 om 15:34
Hoi allemaal...
Best wel spannend dit topic te delen, maar ik doe het toch. Zoals de titel al zegt: Ik ben helemaal klaar met online dating-apps. Ik heb deze apps al ruim 10 jaar op mijn telefoon staan, nog nooit is er iet serieus uit gekomen. Ook bij serieuze datingsites waar je voor betaald. Daar wordt ik keer op keer afgewezen, ook al stuur ik gewone geintereseerde berichtjes. Ik heb normale foto's en een normale profielbeschrijving.
Alle mannen op dating-apps zijn alleen maar uit op ***. Niemand toont echt serieuze interesse in wat ik doe. Helaas heb ik nog geen relatie gehad (ik ben bijna 29 en nog nooit verliefd geweest). Mijn sociale kring is klein. Voor Corona had ik wel wat opgebouwd, maar alles wat ik deed en waar ik mensen tegen kwam, kan nu niet meer.
Is dit echt hoe het tegenwoordig gaat..? Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen.. Ik ben nog niet verliefd geweest. Er zijn wel mannen geweest waar ik contact mee heb gehad, maar die woonden te ver weg of ik durfde niet af te spreken.
Gewoon even van me afschrijven.. kijken of er herkenbaarheid is.
Best wel spannend dit topic te delen, maar ik doe het toch. Zoals de titel al zegt: Ik ben helemaal klaar met online dating-apps. Ik heb deze apps al ruim 10 jaar op mijn telefoon staan, nog nooit is er iet serieus uit gekomen. Ook bij serieuze datingsites waar je voor betaald. Daar wordt ik keer op keer afgewezen, ook al stuur ik gewone geintereseerde berichtjes. Ik heb normale foto's en een normale profielbeschrijving.
Alle mannen op dating-apps zijn alleen maar uit op ***. Niemand toont echt serieuze interesse in wat ik doe. Helaas heb ik nog geen relatie gehad (ik ben bijna 29 en nog nooit verliefd geweest). Mijn sociale kring is klein. Voor Corona had ik wel wat opgebouwd, maar alles wat ik deed en waar ik mensen tegen kwam, kan nu niet meer.
Is dit echt hoe het tegenwoordig gaat..? Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen.. Ik ben nog niet verliefd geweest. Er zijn wel mannen geweest waar ik contact mee heb gehad, maar die woonden te ver weg of ik durfde niet af te spreken.
Gewoon even van me afschrijven.. kijken of er herkenbaarheid is.
maandag 3 mei 2021 om 09:44
Kantklossen!VanPoeshoven schreef: ↑03-05-2021 01:40Het werkt. Jij bent de allerleukste vrouw op dit hele forum. Lijkt me leuk om over een paar jaar een keer iets leuks te doen, bloemschikken of zo?
(Is nog best ingewikkeld trouwens...)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
maandag 3 mei 2021 om 15:51
Dit, mijn ervaring is dat mannen die alleen casual seks zoeken hier gewoon eerlijk over zijn. Soms subtiel soms erg duidelijk.
Verder is mijn indruk dat veel mensen gewoon een beetje daten en zich vermaken totdat ze iemand ontmoeten waar ze echt mee verder willen.
Kreeg vandaag toevallig van een scharrel de mededeling dat hij iemand heeft ontmoet waar hij serieus voor wil gaan.
Wij hadden het leuk maar het was wel duidelijk dat het er niet in zat voor serieus.
maandag 3 mei 2021 om 16:35
Ik zie evengoed het tegenovergestelde gebeuren: dat niemand 'goed' genoeg lijkt, want er is altijd weer een potentieel leuker iemand binnen handbereik. Relaties worden een soort wegwerpproduct.Zeeuws_meisje schreef: ↑02-05-2021 22:34Het past ook gewoon niet bij iedereen.
Ik vind het een vreselijke manier van met relaties omgaan, omdat er een soort cultuur omheen hangt (dat zie je ook hier in dit topic) dat "als je je maar op de juiste manier gedraagt", dat je dan de holy grail kunt "krijgen", namelijk de relatie. Met wie maakt dan blijkbaar ook niet zoveel uit, want als die ander zich ook maar naar de maatstaven gedraagt dan zal het werken en dan kan je door voor het koophuis en de baby.
Dan krijg je dus dat vrouwen aan een man blijven plakken die 150km verderop woont, waar ze werkelijk niets gezamenlijks mee delen behalve dat ze allebei graag een relatie willen. En dan na 4 jaar en een huilbaby verder zijn ze verbaasd dat het allemaal niet werkt.
Het argument: met internetdaten vergroot je de kans want je vergroot het aantal personen dat je tegenkomt is ook flauwekul, want personen met wie je geen gemeenschappelijke basis of eigenschappen hebt zijn per definitie niet geschikt als partner, hoe leuk of lief ze ook zijn. Zelfs al iets simpels als naar dezelfde stad verhuizen kan een gemeenschappelijke basis geven, omdat je blijkbaar om een reden voor die plek koos en dat weer iets over je persoonlijkheid zegt.
maandag 3 mei 2021 om 16:40
Dat is wel altijd mijn insteek geweest. Dan houd je het ook leuk voor jezelf. Als je gaat daten om de ware te ontmoeten is de kans op teleurstelling erg hoog. Als je gaat daten met als doel een leuke avond, dan heb je vaker prijs.
maandag 3 mei 2021 om 16:53
Dit! Het kan inderdaad beiden, en iets er tussenin is ook mogelijk.
Ik ken genoeg mensen met relaties waarbij de relatie een soort ''compromis'' is. Een vriend van mij heeft in ca. 7 jaar tijd nu al zijn derde tinder-relatie. Het zijn steeds hetzelfde type meisjes/vrouwen, geen enorme raakvlakken of meteen de vonken die ervanaf vliegen, maar ze hebben het goed met elkaar. Oké de eerste twee relaties hebben het niet gered, maar dat waren toch ook serieuze relaties van > 2 jaar. De huidige gaat het derde jaar in en wie weet is het een blijvertje..
Soms kom ik op tinder ook van die hopeloos romantische teksten tegen van vrouwen die de 33 al gepasseerd zijn, vol met woorden als ''gepassioneerd'', en ''kijken naar de sterren'' en ''ambitie''. Er moet nog ver gereisd worden, maar ze willen ook kinderen en huisje / boompje / beestje, bij voorkeur met een grote moestuin waar de bijtjes zoemen... Op het platteland, maar het liefst toch ook weer op fietsafstand van de binnenstad van Amsterdam, want ze laveren mentaal nog heel erg tussen het loslaten van hun studentenjaren en de wens van het moederschap en een ''gesetteld'' leven. Kiezen is geen optie, het moet allebei. In lijn met hoe de gemiddelde millennial is opgevoed.
Allemaal hartstikke leuk, maar als je vertrekpunt is een baan met een modaal salaris en een huur appartement van 25 m2 in de binnenstad, dan is het nogal een irrealistisch beeld. Als je de lat voor een relatie zo enorm hoog legt, dan is alles min of meer gedoemd te mislukken. Soms word je uitendelijk gelukkiger van wat minder hoge verwachtingen en wat meer stabiliteit.
maandag 3 mei 2021 om 17:34
Klinkt alsof ze een hele roman schrijven op hun profiel.Sodermalm schreef: ↑03-05-2021 16:53Dit! Het kan inderdaad beiden, en iets er tussenin is ook mogelijk.
Ik ken genoeg mensen met relaties waarbij de relatie een soort ''compromis'' is. Een vriend van mij heeft in ca. 7 jaar tijd nu al zijn derde tinder-relatie. Het zijn steeds hetzelfde type meisjes/vrouwen, geen enorme raakvlakken of meteen de vonken die ervanaf vliegen, maar ze hebben het goed met elkaar. Oké de eerste twee relaties hebben het niet gered, maar dat waren toch ook serieuze relaties van > 2 jaar. De huidige gaat het derde jaar in en wie weet is het een blijvertje..
Soms kom ik op tinder ook van die hopeloos romantische teksten tegen van vrouwen die de 33 al gepasseerd zijn, vol met woorden als ''gepassioneerd'', en ''kijken naar de sterren'' en ''ambitie''. Er moet nog ver gereisd worden, maar ze willen ook kinderen en huisje / boompje / beestje, bij voorkeur met een grote moestuin waar de bijtjes zoemen... Op het platteland, maar het liefst toch ook weer op fietsafstand van de binnenstad van Amsterdam, want ze laveren mentaal nog heel erg tussen het loslaten van hun studentenjaren en de wens van het moederschap en een ''gesetteld'' leven. Kiezen is geen optie, het moet allebei. In lijn met hoe de gemiddelde millennial is opgevoed.
Allemaal hartstikke leuk, maar als je vertrekpunt is een baan met een modaal salaris en een huur appartement van 25 m2 in de binnenstad, dan is het nogal een irrealistisch beeld. Als je de lat voor een relatie zo enorm hoog legt, dan is alles min of meer gedoemd te mislukken. Soms word je uitendelijk gelukkiger van wat minder hoge verwachtingen en wat meer stabiliteit.
maandag 3 mei 2021 om 18:48
Veel mensen zijn geinteresseerd in sterren. Hoe ze trouwen, hoe ze springen, hoe ze dansen op het ijs...
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
maandag 3 mei 2021 om 19:00
they come and go, they come fast they come slowpermafrost schreef: ↑03-05-2021 18:48Veel mensen zijn geinteresseerd in sterren. Hoe ze trouwen, hoe ze springen, hoe ze dansen op het ijs...
They go like the last light of the sun, all in a blaze
maandag 3 mei 2021 om 19:40
Ik heb geen ervaring met online daten maar ik zag daten vooral al een manier om iemand te leren kennen en om een leuke tijd mee te hebben. Dus niet puur voor de seks, maar ook niet omdat ik dacht dat dit de persoon is met wie ik oud word.
Mijn insteek was samen tijd doorbrengen en dan zien we vanzelf wel waar het heengaat.
Mijn insteek was samen tijd doorbrengen en dan zien we vanzelf wel waar het heengaat.
maandag 3 mei 2021 om 19:46
mensen als jij moeten niet moeilijk doen
Geef ze een kans voor ze stom gaan doen
maandag 3 mei 2021 om 21:22
Het is anders een heel serieuze bezigheid

Dit plaatje vind ik nog mooier:
docotrandus wijzigde dit bericht op 03-05-2021 21:25
Reden: tweede plaatje erbij
Reden: tweede plaatje erbij
14.23% gewijzigd
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
dinsdag 4 mei 2021 om 09:14
docotrandus schreef: ↑03-05-2021 21:22Het is anders een heel serieuze bezigheid
Dit plaatje vind ik nog mooier:
![]()
woensdag 5 mei 2021 om 13:31
Ik zou het hele "daten|relatie" proces even loslaten TO. Je lijkt tegen hetzelfde aan te lopen in het "vrienden|kennissen" departement. Dus zou ik daar beginnen met laagdrempelig oefenen. Ga bij een wandelclub, ga tennissen of een taal leren. Ga iets doen wat je leuk lijkt. Niet met de doelstelling een beste vriend of vriendin te vinden, maar gewoon om een leuke tijd te hebben. Als je dat oefent: namelijk het gaat niet om de eindbestemming, maar om de lol van de reis. Dan kan je dat ook toepassen op het daten: gewoon een leuke activiteit met iemand hebben. Zonder einddoel te bepalen.
Het lijkt me dat er ook nog een portie onverwerkte pijn ligt onder de angst dat de ander over je grens zou gaan. Hier zou je nog mee aan de slag kunnen gaan. Niet elke vent is een klootzak namelijk. Dat idee zit je behoorlijk in de weg. Want je manifesteert vaak wat je denkt.
Het lijkt me dat er ook nog een portie onverwerkte pijn ligt onder de angst dat de ander over je grens zou gaan. Hier zou je nog mee aan de slag kunnen gaan. Niet elke vent is een klootzak namelijk. Dat idee zit je behoorlijk in de weg. Want je manifesteert vaak wat je denkt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
woensdag 5 mei 2021 om 13:37
Was het geen hint om eens naar een sterrenwacht te gaan. Die bij mij in de buurt heeft ook regelmatig interessante lezingen en zo.
To, heb je iemand in de omgeving die eens mee kan kijken naar jouw profiel. Want misschien is de ene foto die jij niet bijzonder vindt, eigenlijk veeeeeel mooier dan die je nu gebruikt. Of iets aan de tekst sleutelen. Jezelf beoordelen is niet altijd makkelijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 5 mei 2021 om 13:40
Mooi verwoord Belgali, volgens mij zou dit voor een hoop mensen een goed idee zijn. Online daten lijkt toch een bepaalde dynamiek te creëren tussen mensen waar niet iedereen tegen opgewassen is, het is best wel hard en zakelijk. Het gaat om het eigen resultaat en wat een ander erbij voelt is vaak maar bijzaak, Ik vind het een goed idee om mensen op een andere manier te leren kennen, zonder gelijk al die verwachtingen en analyses achteraf. Dan kun je ook zien hoe iemand echt is zonder dat diegene zich gedraagt als bij een sollicitatiegesprek.
woensdag 5 mei 2021 om 15:20
Het verbaast mij eigenlijk dat jij single bent. (Tenminste, als ik dat goed heb onthouden vanuit andere posts.)In_Tenebris schreef: ↑05-05-2021 13:40Mooi verwoord Belgali, volgens mij zou dit voor een hoop mensen een goed idee zijn. Online daten lijkt toch een bepaalde dynamiek te creëren tussen mensen waar niet iedereen tegen opgewassen is, het is best wel hard en zakelijk. Het gaat om het eigen resultaat en wat een ander erbij voelt is vaak maar bijzaak, Ik vind het een goed idee om mensen op een andere manier te leren kennen, zonder gelijk al die verwachtingen en analyses achteraf. Dan kun je ook zien hoe iemand echt is zonder dat diegene zich gedraagt als bij een sollicitatiegesprek.