Uitgerekend eerste helft december - deel 2

20-04-2021 11:21 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is een vervolg op zwanger/uitgerekend-1e-helft-december-2 ... ges/475887 omdat topicstarter Metta helaas niet meer mee zal schrijven... :hug:
Ook voor Doornroosje, PuizigEnBlauw en paasei een dikke, stevige :hug:
Hopelijk mogen jullie snel weer genieten van een nieuwe zwangerschap!

Het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

NaamLeeftijdenKindjeVolgende echo :heart: UitgerekendOverig
Computersaysno31-302e9 juni :heart:24 novemberGoede nipt!
Garnet1234532-331e28 mei:heart:2 december...
Kiwimeisje31-313e21 mei :heart:5 decembergeen nipt, 17 juni geslachtsbepaling
Julia6531-312e 18 mei :heart: 5 decemberGoede nipt!
_Amber_26-301e 18 mei :heart:7 decemberGoede nipt!
Katootje8337-362e16 juli 20 weken:heart:8 decemberGoede nipt! 19 juni geslachtsbepaling
TheDoctor32-331e26 mei:heart:8 decemberGoede nipt!
86Truus34-351e22 juni:heart:8 decemberGoede nipt!
Vlinder5434-333e1 juni:heart:9 december20 weken echo op 13 juli
Daanstje28-342e1 juni:heart:10 decembergeen nipt, 24 juni geslachtsbepaling
DiHappy8634-362e26 mei:heart:13 decembergeen nipt
katootje83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 14:55
41.33% gewijzigd
Wat fijn dat jullie zo meeleven. Het lukt me helaas niet om steeds op iedereen te reageren, maar ik lees wel heel actief mee :-)

Gisteren even urineonderzoek gehad en bloeddruk meting om te kijken in hoeverre er sprake is van dehydratie. Maar dat leek gelukkig allemaal goed. Al gaat drinken nog steeds niet heel makkelijk. Dat ORS heb ik het ook nog over gehad met de huisarts, maar zij gaf aan dat ze eerst willen kijken of het beter gaat nu ik de medicijnen iets heb opgehoogd.

Even ego post.
We hebben vandaag weer een echo gehad en alles is goed. Super leuk om zo'n klein bewegelijk mini mensje te zien. Volgens de echo was ik 9 weken en 3 dagen. Natuurlijk is het mm werk, dus kunnen ze er wat naast zitten, maar volgens de verloskundige klopte het beeld wel met 9 weken.

Dihappy86: hoe is het bij jou gegaan?
DiHappy hoe was je echo? Hopelijk was het goed nieuws!

Amber wat fijn dat je alweer even hebt kunnen kijken! Hopelijk helpt het verhogen van de medicatie nog beter en kun je snel ook weer een beetje normaal eten en drinken.
Ik herken wel wat je zegt met het meelezen maar niet altijd kunnen reageren, ook hier gewoon zo moe en lamlendig dat ik het liefst de hele dag zou willen slapen.. De concentratie opbrengen om op alles te reageren lukt gewoon niet elke dag helaas.. Maar ik lees en leef zeker nog mee!

Voor de tabel trouwens: volgende echo is op 19/05. Dus nog 2 weken geduld hebben!
Hoi hoi!

Na super lang afwezig te zijn geweest op dit forum zou ik graag mee willen schrijven met dit topic.

Ik verwacht mijn kindje, als alles goed gaat, op 5 december. Vorige week echo gehad en het hartje zien kloppen.
Ben er goed ziek van en zit al een aantal weken ziek thuis van mijn werk..
Oh en ik heb al een boefje rondlopen van 1.5 jaar!

Dus mag ik mee doen?
Amber wat fijn dat je nog even hebt mogen spieken! Dan weet je waar je het voor doet;-) En fijn dat je minder hoeft over te geven nu.

En Welkom Julia65! Ben je ziekgemeld omdat je zo misselijk bent? Wat naar zeg..

Ik was even een paar dagen op vakantie dus alleen even meegelezen. En net als velen van jullie: voel me echt zo beroerd. De misselijkheid lijkt nog steeds toe te nemen en ben zoooo moe. Lig elke avond om half 9 in bed. Vind het ook echt pittig zo met 2 kleintjes thuis en weinig mogelijkheid om even op de bank te liggen. Eten en drinken gaat erg moeizaam. En dan dit weer....:-( Maar goed, over een paar weken wordt het hopelijk beter!!

En wij hebben ook al opgegeven voor de opvang, ook een ramp hier. Daarom onder andere langer verlof gehad bij de vorige. Geen plek bij de opvang. Bij gastouder ook niet. Uiteindelijk opvang kunnen regelen maar dat is 15 min rijden met de auto. Maar goed, beter iets dan niets.
En hebben jullie al kraamzorg geregeld? Dat schijnt ook mega druk te zijn zei de verloskundige, dus daar ook maar vast ingeschreven.

We hebben het trouwens wel wat mensen verteld, heel leuk:-)

Dihappy, ik hoop op mooi nieuws van jou vandaag!
Jaaa... ik heb ook een goede echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien! :heart:

Ik reageer later wat uitgebreider maar wou het fijne nieuws alvast met jullie delen.
Paasei, herken het met een kleine. Weinig tijd om echt even uit te rusten. Dat was in mijn 1e zwangerschap wel anders.. deed niets anders.
Ik heb migraine aanvallen, hoofdpijn, vlekken voor ogen, misselijkheid, last van duizeligheid en geen energie. En soms heb ik ineens nog wat andere klachten, zwanger zijn is niet mijn hobby.
Nu al die zaken geregeld? Wow! Helemaal niet mee bezig, wil eerst de 12 weken halen. Maar beter te vroeg dan te laat.
Fijn dihappy!!!!

En wat vervelend julia.. Dan bijna niet te doen he met nog een kleintje thuis.
Ja belachelijk vroeg dat geregel. De vorige keer ook pas rond de 16 weken gedaan. Maar toen dus echt een probleem met de opvang. Mn werk ziet me al aankomen nog een keer... Dus dan maar afzeggen als het niet goed gaat.
Wat fijn weer een kloppend hartje DiHappy! En ook fijn dat jij ook weer even hebt kunnen spieken Amber!

Welkom Julia!

Hier morgen weer een echo! Vind het toch weer spannend. Ben benieuwd of ik dan ook echt 10+2 weken ben :biggrin:
Ja, heel herkenbaar het KDV drama! Wij zitten ook nog eens op voorkeursdagen, dus dat maakt de puzzel extra ingewikkeld.
Gelukkig hebben we flexibel netwerk en mijn man een flexibele werkgever, dus we kunnen evt wel wat in dagen schuiven als dat nodig is.

Kraamzorg ga ik na de volgende echo (met 10 weken) regelen. Op dit moment is het idd heel druk in kraamzorg land, maar kan me niet voorstellen dat ze die voorspelling voor december al kunnen doen.

Ik ben ook zoo moe. Vervelend dat jij ook al best last van bekken/bandenpijn hebt Kiwimeisje.. Hier idd ook weer aan de oefeningen en ik vermijd lang lopen en sporten. Ik wacht nog even af of het weer wat minder wordt na de eerste 12 weken en anders ook maar weer aan de fysio..

Fijn dat iedereen nu een goede echo heeft gehad verder! Dat geeft hoop :)

Welkom Julia, klinkt pittig dat je nu al ziek gemeld bent..

Succes morgen Computer!!
Daanstje, ik heb ook al last van bandenpijn, dit had ik in het begin bij de eerste ook, toen heel lang niet en op het laatst weer wel. Ik probeer ook wel oefeningen te doen.

Qua opvang is het hier ook niet ideaal, dochter gaat naar een gastouder en we zijn erg tevreden. Ze zit vermoedelijk wel al helemaal vol als straks de jongste ook naar de opvang moet. Als de echo morgen goed is ga ik het wel mn werk en de gastouder vertellen. Zou het iig wel jammer vinden als ik dadelijk naar 2 verschillende gastouders moet.. dan maar beide naar iemand die wel plek voor 2 heeft.
Owja kraamzorg.. dat ga ik ook na de volgende echo regelen.
@kiwimeisje, leuk! Benieuwd hoe ze reageren. Wij na de volgende echo. Hebben we ook een "echte" echo ipv de grijze vlek met 7 weken haha. Nog even een leuk boek kopen en een aftelkalender.

Succes vandaag computer.
En welkom Julia.. en wat naar dat je je zo voelt!
Gefeliciteerd DiHappy en welkom Julia!

Computersaysno succes vandaag!

Wat vervelend dat een aantal van jullie zo moe/misselijk zijn. Lijkt me extra lastig als je al kinderen hebt. Hopelijk gaat het snel weer beter als jullie richting de 12 weken gaan! Bij een aantal van jullie duurt dat helemaal niet zo lang meer, toch?

En wat een gedoe met de opvang zeg. Wonen jullie dan in hele grote steden of in de randstad? Of is het op andere plekken ook zo moeilijk?

Ik heb tot nu toe lichamelijk een topzwangerschap. Nog maar 1 of 2 keer echt misselijk geweest en ook nog niet heel erg moe, gelukkig. Wel opgeblazen buik enzo. Maar ik denk dat het er misschien ook mee te maken heeft dat ik een paar weken 'achterloop' op de meesten van jullie, en dat de misselijkheid en vermoeidheid dus misschien nog komen. Emotioneel vind ik het allemaal wat minder leuk. Ik vind de onzekerheid vanwege de grote kans op een miskraam moeilijker om mee om te gaan dan ik vooraf had gedacht, en ik vind het lastig dat we alvast een vlokkentest/vruchtwaterpunctie moeten plannen terwijl ik in mijn hoofd eerst nog bezig ben met of ik uberhaupt bij de 12 weken aankom met een kloppend hartje. Het gaat voor mijn gevoel allemaal een beetje te snel. Gelukkig heb ik hele lieve mensen om me heen die ervan weten en me steunen, en een hele lieve en zorgzame partner.
Thanks! Vanavond om 19u ben ik aan de beurt dus nog even de uren aftellen :D

Ik woon gewoon in een kleinere stad maar een gastouder mag maar 5 kindjes tegenlijk waaronder maar 2 baby’s. En in september en november komen er al twee baby’s bij.. hier zou de 2e dan eind februari naar de opvang moeten voor 4 dagen van 9 tot 3. Spannend dus :roll:

Hier trouwens ook een stuk minder misselijk! Wel ontzettend moe. En buik begint nu echt al wel boller te worden.
Fijn DiHappy en Amber dat de echo's er goed uitzien!

Puizigenblauw, ik snap je stress heel goed, vooral met je verhoogde miskraam kans erbij! Fijn dat je in ieder geval mensen om je heen bent die je steunen.

Van mij ook even een ego post. Ik had al weinig klachten, maar sinds ongeveer een week heb ik helemaal geen klachten. Daardoor ben ik echt super gestresst voor een missed abortion - je leest toch soms dat een afname van klachten een van de symptomen is. Uiteindelijk heb ik een doppler besteld, die is vanochtend binnengekomen, maar goed, ik ben pas 9 weken en 6 dagen, dus ik weet niet of ik geen hartje vind omdat ik slecht zoek of omdat het niet goed gaat, dus dat was ook geen nuttige aankoop :@@:
Oh wat vervelend die KDV, ik ga ervan uit dat er nog wel een plekje is bij die van mijn dochter. Maar misschien moet ik daar ook niet te lang mee wachten om te regelen.
Ik woon niet in de stad en in dunbevolkt gebied dus misschien heb ik geluk!

Klachten vallen vandaag tot nu toe mee. Dus hoop op een goede dag.

Maar het is allemaal wel spannend, gaat het goed met de kleine?
Heb 18 mei volgende echo en kan niet wachten!

Gisteren toch nog aan paar mensen verteld dat ik zwanger ben, vooral nu ik zo ziek ben maken mensen zich zorgen.. dus dan kan ik niet anders.
Maar willen de rest van wereld vertellen na de 12 weken.
Hee Garnet12345 ik heb ergens gelezen dat klachten ontzettend kunnen fluctueren qua aanwezigheid en heftigheid. Misschien is het wel even goed om nu de verloskundige te bellen, zij kan je wellicht wat geruststellen. En dat met die doppler weet ik niet zo goed, volgens mij is het sowieso lastig te horen als je baarmoeder naar achter gekanteld ligt, dus dat zou het misschien ook nog kunnen zijn. Normaal gesproken luistert de verloskundige ook pas in latere termijn maar de hartslag, dus het zou ook kunnen dat je het nu sowieso niet zo goed hoort.

Voor nu zou ik echt even de verloskundige bellen dat is helemaal niet gek. Ik begrijp je angst heel goed, je bent nou eenmaal toch wat ongeruster als je een miskraam hebt meegemaakt :hug:

Edit: even snel voor je opgezocht maar met een doppler luisteren naar de hartslag kan pas vanaf 12 weken, dus het klopt dat je nu niets kan vinden.

Computersaysno Succes vandaag ik ga alvast voor je duimen.

Julia Welkom!
_amber_ wijzigde dit bericht op 05-05-2021 12:34
Reden: Doppler info toegevoegd
13.74% gewijzigd
Garnet: als ik Google, staat er dat je vanaf 12 weken de doppler kunt gebruiken, dus ik zou ervan uitgaan dat dat het is. Mijn klachten fluctueren van heel moe tot een dag met veel energie, volgens mij kan dat gewoon (of het zit fout, dat weet ik ook niet natuurlijk). Ik heb wel dat klachten als pijn aan mijn borsten helemaal verdwenen zijn. Als je je ongerust maakt, kun je vast de verloskundige bellen hoor!

Puizigenblauw ik woon in een klein dorp in een buitengebied, ver van de randstad, gewoon heel blij met dit specifieke kdv. De andere hier in de buurt heeft wel plek, maar vind ik niet zo gezellig.
Zou kunnen dat je symptomen nog erger worden hoor! Kan ook dat je geluk hebt, dat hoop ik voor je. Je hebt al genoeg pech met verhoogde miskraamkans en de vlokkentest moeten doen. Hoop heel erg voor je dat het allemaal goedkomt!!

computersaysno succes vanavond!!

Ik heb verder geen nieuws. Heb weer een paar dagen meer energie gelukkig! Nog steeds misselijk, maar niets ernstigs. Mijn oudste zei gisteren bij opa en oma dat hij een baby in zn buik had.... dus die zullen wel vermoedens hebben :-D
Amber en Kiwimeisje, dankjewel voor jullie reactie. Klopt, de doppler is vanaf 12 weken, maar op youtube zijn allemaal filmpjes van mensen die voordoen hoe ze de hartslag met 8-9 weken al vinden...Ik weet het, ik moet niet op youtube filmpjes afgaan :-?

Ik ga denk ik de gyneacoloog niet bellen, ik heb zoiets van, die man heeft vast iets belangrijkers te doen. Mocht ik over een week nog steeds geen hartje gevonden hebben, dan ga ik het overwegen :)
Welkom Julia! Ik zal morgen achter mn laptop de tabel bijwerken, dan voeg ik je toe.
Wat vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt. Ging het de vorige keer wel beter na het eerste trimester?

Dihappy gefeliciteerd!!! Zo fijn! Nu hebben we allemaal :heart: jes!

Paasei, fijne vakantie gehad?

Wat een leuk idee, een aftelboek! Daar ga ik ook naar kijken.
Volgende week maandag termijn echo (ik denk dat ik dan 9+6 ben, kan t dan al termijn echo zijn?), als die goed is gaan we het aan de peuter vertellen en daarna aan mijn ouders.
Pakketje maken met beschuit met muisjes enzo om naar mijn schoonouders in Spanje te sturen (andere ideeeen voor in t pakketje zijn welkom) .
Wel jammer dat we het dan net niet op Moederdag kunnen vertellen.

Kraamzorg heb ik ook al geregeld. Wij hebben een particuliere kraamzorg, is qua kosten hetzelfde als een bureau, maar dan weet je wie je krijg èn heb je de hele week dezelfde persoon.

Banden pijn heb ik ook, maar eigenlijk alleen snachts in bed als ik me omdraai. Verder valt het nog mee.

Zwangerschapsbroeken van de zolder gehaald, wat een opluchting!
Ach Garnett ik snap je angst zo goed. Zoo naar die onzekerheid. Alleen een echo kan je uitsluitsel geven. Hartje vinden met Doppler is wel moeilijk hoor zo ik het begin. Tijdens m’n vorige zwangerschap kon zelfs de verloskundige hem bij 14 weken niet vinden. Ik lag daar half hyperventilerend op de bank. Ze heeft snel het echo apparaat erbij gepakt en alles was gelukkig goed. Als je hem vindt stelt het gerust maar zo niet dan geeft het veel stress.
Hier trouwens wel randstad, dus erg vol bij kdv’en. Als je al een kindje op de opvang hebt, heb je wel voorrang. En ik zag dus op de website van de kraamzorg dat ze vol zaten tot het eind van het jaar, alleen nog enkele plekken begin December . Dus heb me maar snel aangemeld.
KAtootje, wat leuk om een pakketje op te sturen naar je schoonouders in Spanje!
Ik dacht dat de termijn echo meestal rond de 11e week was maar 10 kan dan waarschijnlijk ook gewoon.
Ik las vandaag dat je vanaf half 2021 ook standaard een 13w echo kan krijgen. Omdat ze dan ook al veel eventuele afwijkingen kunnen zien. Nu helaas nog niet..
Ik had de vorige keer in België met 13 weken een echo en toen heeft ze ook echt al heel veel bekeken (wat ze in NL met de 20w echo bekijken). Vond ik wel heel fijn toen.

En lekker die zwangerschapsbroeken! Ik ben afgevallen maar m’n buik is wel bol. Maar ik heb m’n zwangerschapskleding nog niet terug. Binnenkort vertellen en dan wat spijkerbroeken terugnemen. De rest is nog niet nodig.
Garnet, googelen is zo gevaarlijk!
Bij ons kan je vanaf 12 weken naar het hartjes spreekuur omdat ze voor die tijd het hartje vaak nog niet kunnen vinden met de dopler. Dus als zelfs een vk dat niet kan zou ik me echt geen zorgen maken. Ook volgende week nog niet!
Ze zeggen ook dat dat het nadeel is van zelf een dopler hebben, onnodig stress als je hem niet vindt...

Paasei, ze hebben ons gevraagd om mee te doen aan een onderzoek over de 13 weken echo. Is alleen een vragenlijst, geen extra echo ofzo.
Ik zie ook de nadelen er wel van in, wat nu als ze iets vermoeden maar nog niet goed kunnen zien omdat het kindje nog te klein is?
Maar ze zullen het vast weloverwogen besloten hebben...
Julia welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel vervelend dat je er zoveel last van hebt zeg.. Was dat bij je vorige zwangerschap ook zo erg?

ComputerSaysNo veel succes zometeen!

Garnet de kans dat je het hartje hoort is inderdaad heel minimaal, zelfs voor een getrainde verloskundige is het nog een uitdaging bij deze termijn. En voor elk filmpje op YouTube waarbij het lukt zijn er waarschijnlijk duizenden pogingen en mensen waarbij het niet lukt. Ik snap je onzekerheid ook wel hoor, elke dag dat hier de kwaaltjes wat minder zijn ben ik ook als de dood dat het mis is. Om een paar dagen daarna weer vrolijk verder te klagen over de kramp en de misselijkheid :bonk:

PluizigEnBlauw ook bij jou blijft het heel spannend, dat snap ik helemaal!

Katootje wat een leuk idee voor je schoonouders! Zoiets doen we hier ook voor mijn broers en zus, die wonen een flink eind hier vandaan dus die krijgen ook een verrassingspakket voor ooms en tantes komend weekend (met een speentje, een slabbetje en een grappig kaartje met uitleg). Heel spannend, want ze hebben nog geen idee! Maar vanwege Corona in combinatie met de reistijd is het niet te doen om er zelf voor heen en weer te gaan.

Kraamzorg schijnt hier (oost Nederland) ook heel druk te zijn, je kunt nu in de maand oktober al niemand meer krijgen en november loopt ook in rap tempo vol. Dus zodra we de termijnecho hebben gehad gaan we dat zo snel mogelijk regelen. Kinderopvang is hier gelukkig volop aanwezig (veel gastouders in het dorp), dus dat scheelt wel. Maar ook dat gaan we direct na de termijnecho regelen, we hebben namelijk wel een voorkeur waar we terecht willen kunnen.
Mijn vorige zwangerschap was ook zo vervelend op het begin. Helemaal geen leuke zwangerschap gehad maar in begin was wel het minst. Dus hoop dat het met 12/14 weken minder slim word.

Ooooh, ik ga ook snel kraamzorg regelen als volgende echo goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven