pluspapa - problemen

donderdag 6 mei 2021 om 22:45

beste, 
Ik heb onlangs iemand leren kennen, en haar ex-partner doet heel moeilijk over mij. Hij kan het niet accepteren dat zij mij heeft en is heel jaloers.
Hier enkele opsommingen:
- Zij krijgt na de kids wissel continu berichten over mij met de vraag om te verantwoorden wat ik allemaal samen met de kids gedaan heb. Dat hij sommige dingen niet oké vindt. Bv. Alleen geweest met hun kids,...
Ik ben een familiemens, hij is dat nooit geweest.
- ex partner controleert alles van mij, social media, werk, woonst, verleden...
- zet hun kinderen tegen mij op.
- liegt dat hun kinderen mij niet leuk vinden. terwijl dat hun kinderen zot zijn van mij.
- Zegt dat ik hun kinderen met rust moet laten.
- ze zitten nog in een vechtscheiding, huis is nog van beide partijen. Hij vind het niet kunnen dat ik ook aanwezig ben in hun huis en blijf slapen. Ze wonen 50/50 in het huis. De ene week hij, de andere week zij. Zodoende moeten de kids niet wisselen, enkel de ouders.
- nu dreigt hij naar mijn werk te gaan. Waarom weet ik niet. Om daar leugens gaan te vertellen?
Wat kan ik hier tegen doen? Iemand hier ervaring mee?
Groeten en bedankt
                    Ik heb onlangs iemand leren kennen, en haar ex-partner doet heel moeilijk over mij. Hij kan het niet accepteren dat zij mij heeft en is heel jaloers.
Hier enkele opsommingen:
- Zij krijgt na de kids wissel continu berichten over mij met de vraag om te verantwoorden wat ik allemaal samen met de kids gedaan heb. Dat hij sommige dingen niet oké vindt. Bv. Alleen geweest met hun kids,...
Ik ben een familiemens, hij is dat nooit geweest.
- ex partner controleert alles van mij, social media, werk, woonst, verleden...
- zet hun kinderen tegen mij op.
- liegt dat hun kinderen mij niet leuk vinden. terwijl dat hun kinderen zot zijn van mij.
- Zegt dat ik hun kinderen met rust moet laten.
- ze zitten nog in een vechtscheiding, huis is nog van beide partijen. Hij vind het niet kunnen dat ik ook aanwezig ben in hun huis en blijf slapen. Ze wonen 50/50 in het huis. De ene week hij, de andere week zij. Zodoende moeten de kids niet wisselen, enkel de ouders.
- nu dreigt hij naar mijn werk te gaan. Waarom weet ik niet. Om daar leugens gaan te vertellen?
Wat kan ik hier tegen doen? Iemand hier ervaring mee?
Groeten en bedankt

donderdag 6 mei 2021 om 22:49

Hoe die vader zich gedraagt is behoorlijk bizar maar ik snap ook niet waarom jij die kinderen al ontmoet hebt, zelfs in hun huis slaapt terwijl de ouders nog in scheiding liggen.
Sneu dat geen van de volwassenen het beste voorheeft met de kinderen.
En stop met jezelf plus papa noemen, je bent het vriendje van hun moeder.
                    Sneu dat geen van de volwassenen het beste voorheeft met de kinderen.
En stop met jezelf plus papa noemen, je bent het vriendje van hun moeder.

donderdag 6 mei 2021 om 22:54

Maar die kinderen zijn zo zot met hem!

donderdag 6 mei 2021 om 22:56

Je maakt de vechtscheiding alleen nog maar erger door in hun huis te slapen en jezelf als pluspapa op te voeren. (Of ziet je vriendin jou als pluspapa?!)
Wees een kerel en zeg tegen je vriendin dat de kinderen het al moeilijk genoeg hebben zonder dat hun moeder gelijk haar vriend introduceert bij de kinderen.
Eerst moet de scheiding worden afgewikkeld, dan moet er rust komen (voor de kinderen en voor de ex-partners).
En dan kom jij pas in beeld voor de kinderen.
In de tussentijd alleen afspreken met vriendin als ze de kinderen niet heeft.
                    Wees een kerel en zeg tegen je vriendin dat de kinderen het al moeilijk genoeg hebben zonder dat hun moeder gelijk haar vriend introduceert bij de kinderen.
Eerst moet de scheiding worden afgewikkeld, dan moet er rust komen (voor de kinderen en voor de ex-partners).
En dan kom jij pas in beeld voor de kinderen.
In de tussentijd alleen afspreken met vriendin als ze de kinderen niet heeft.
                                    De toekomst is niet meer wat het was

donderdag 6 mei 2021 om 22:57

Opvallend dat bij het vorige relatie probleem topic van deze TO vandaag de OP is leeggehaald.
Als je rond de 40 bent zou je toch inmiddels wel beter moeten weten dan met deze onzin aankomen. De scheiding is nog niet eens rond en jij ziet jezelf als 'plus papa': echt .... doe normaal! Je bent voorlopig niet meer dan de nieuwe scharrel van de moeder.
                    Als je rond de 40 bent zou je toch inmiddels wel beter moeten weten dan met deze onzin aankomen. De scheiding is nog niet eens rond en jij ziet jezelf als 'plus papa': echt .... doe normaal! Je bent voorlopig niet meer dan de nieuwe scharrel van de moeder.

donderdag 6 mei 2021 om 22:57

Oei ze zitten nog midden in een scheidingsfase. Wat al enorm veel spanning met zich meebrengt en jij bent er als kers op de taart bijgekomen. Los van de mogelijkheid dat haar ex een hoop van zijn ellende op jou afreageert, als de kinderen jong zijn snap ik zijn bezorgdheid wel. Hoe oud zijn ze? Ik zou het ook niet chill vinden als een totaal nieuw persoon die ik niet ken zo plots in het leven komt van mijn kinderen en indd met ze alleen zou blijven. 
Vind dat vooral jouw vriendin hier een belangrijke rol in speelt. Jij kunt er niet veel mee. Anders dan jezelf afvragen of het niet beter is om nog op de achtergrond te treden. Die mensen hebben kennelijk nog een hoop te verwerken.
                    Vind dat vooral jouw vriendin hier een belangrijke rol in speelt. Jij kunt er niet veel mee. Anders dan jezelf afvragen of het niet beter is om nog op de achtergrond te treden. Die mensen hebben kennelijk nog een hoop te verwerken.

donderdag 6 mei 2021 om 22:58

Onlangs? En dan ben je nu al alleen gebleven bij die kinderen? En ze zijn nu al zot op je? Dat gaat toch veel te snel allemaal...
En ik snap wel dat haar ex er niet op zit te wachten dat jij in hun huis blijft slapen. Het is namelijk ook gewoon nog zijn huis, dus daar heeft hij wat over te zeggen.
Mijn advies, doe een stap terug. Wordt weer vriend van ipv “papa”. En laat vooral eerst die scheiding er doorheen zijn en laat moeder eerst rustig een leven met alleen de kinderen opbouwen. Daarna kom jij ergens. Zet de kinderen op 1. Dat lijkt nu niemand van de volwassenen te doen helaas.
                    En ik snap wel dat haar ex er niet op zit te wachten dat jij in hun huis blijft slapen. Het is namelijk ook gewoon nog zijn huis, dus daar heeft hij wat over te zeggen.
Mijn advies, doe een stap terug. Wordt weer vriend van ipv “papa”. En laat vooral eerst die scheiding er doorheen zijn en laat moeder eerst rustig een leven met alleen de kinderen opbouwen. Daarna kom jij ergens. Zet de kinderen op 1. Dat lijkt nu niemand van de volwassenen te doen helaas.