Stress en steeds meer klachten
maandag 10 mei 2021 om 13:57
Zoooo.... Na een stressperiode van 6 maanden (ziekte van mijn vader) heb ik de vakantie vorige week gered. Ik was gesloopt.... Ik had zo'n zin in lekker ontspannen en rustig aan te gaan doen, maar m'n lichaam besloot anders....
Last van een licht hoofd, nek- schouder- en rugspieren lijken steeds vaster te gaan zitten....
Wie herkent dit dat dit in 1x bij rust eruit komt?
Volgende week mag ik weer werken en heb er zeker weer zin in, maar het maakt me ook angstig, omdat ik hoop dat de klachten van minder zijn. En zo kom je in een soort cirkel.
De huisarts gaf aan dat het logisch is en dat ik vooral de ontspanning moet gaan zoeken na maanden van AAN staan, verdriet en boosheid...
Ik heb de fysio al ingeschakeld, vorige week een ontspanningsmassage,vandaag een hoofdmassage, lange wandelingen.... Ik doe alles om te ontspannen!
Ben gewoon benieuwd of iemand het herkent en nog tips voor ontspanning?!
Last van een licht hoofd, nek- schouder- en rugspieren lijken steeds vaster te gaan zitten....
Wie herkent dit dat dit in 1x bij rust eruit komt?
Volgende week mag ik weer werken en heb er zeker weer zin in, maar het maakt me ook angstig, omdat ik hoop dat de klachten van minder zijn. En zo kom je in een soort cirkel.
De huisarts gaf aan dat het logisch is en dat ik vooral de ontspanning moet gaan zoeken na maanden van AAN staan, verdriet en boosheid...
Ik heb de fysio al ingeschakeld, vorige week een ontspanningsmassage,vandaag een hoofdmassage, lange wandelingen.... Ik doe alles om te ontspannen!
Ben gewoon benieuwd of iemand het herkent en nog tips voor ontspanning?!

maandag 10 mei 2021 om 14:12
Ik doe alles om te ontspannen!
Zodat ik gewoon weer aan het werk kan!
En zodat ik gewoon weer verder kan in de rat race!
Zie je hoe het niet helpt om van ontspannen een taak te maken?
Benader het anders. Ga eens zitten op een rustige plek en vóel eens in je lijf waar alle spanning zit. Luister naar de gedachten in je hoofd en laat ze eens allemaal toe, zonder ze te verdringen. Denk eens aan je vader. Denk eens aan de laatste 6 maanden. Niet verbergen, toelaten.
Zodat ik gewoon weer aan het werk kan!
En zodat ik gewoon weer verder kan in de rat race!
Zie je hoe het niet helpt om van ontspannen een taak te maken?
Benader het anders. Ga eens zitten op een rustige plek en vóel eens in je lijf waar alle spanning zit. Luister naar de gedachten in je hoofd en laat ze eens allemaal toe, zonder ze te verdringen. Denk eens aan je vader. Denk eens aan de laatste 6 maanden. Niet verbergen, toelaten.

maandag 10 mei 2021 om 15:51
Goed dat je het belang van ontspannen inziet. Ik heb de afgelopen vier, vijf jaar veel stress ervaren, langdurig en met maar korte periodes dat er even niets acuuts aan de hand was. Wat je zegt, constant aan staan. Het resultaat is nu: chronische hyperventilatie en ademtherapie om daar weer vanaf te komen.
Het is dus inderdaad heel erg belangrijk om echt te kunnen ontspannen, ook in stressvolle tijden. Zoek naar iets wat jou helpt: wandelen, lezen, in bad gaan, zwemmen, meditatie, weet ik veel. Maar maak er, zoals hierboven als goed punt al ingebracht is, geen extra taak van.
Het is dus inderdaad heel erg belangrijk om echt te kunnen ontspannen, ook in stressvolle tijden. Zoek naar iets wat jou helpt: wandelen, lezen, in bad gaan, zwemmen, meditatie, weet ik veel. Maar maak er, zoals hierboven als goed punt al ingebracht is, geen extra taak van.
maandag 10 mei 2021 om 17:47
Zooo dikke tranen! Maar ik laat het stromen en gaan
dank je!
Zooo dikke tranen! Maar ik laat het stromen en gaan
maandag 10 mei 2021 om 17:50
Ga ik zeker doen! Hoop dat ik er op tijd bij ben. En zorg ook ervoor dat ik nu kan toegeven dat het pittig is en dat ik mag laten zien als de tranen komen, dat heb ik wel ingezien deze weekJufjoke schreef: ↑10-05-2021 15:51Goed dat je het belang van ontspannen inziet. Ik heb de afgelopen vier, vijf jaar veel stress ervaren, langdurig en met maar korte periodes dat er even niets acuuts aan de hand was. Wat je zegt, constant aan staan. Het resultaat is nu: chronische hyperventilatie en ademtherapie om daar weer vanaf te komen.
Ow joh, wat heftig voor je. Sterkte ook voor jou

zondag 16 mei 2021 om 19:21
Vervelend van je vader zijn ziekte. Ik ben altijd de eerste dagen in mijn vakantie ziek. Alsof er dan ineens tijd is om ziek te zijn. (Ik denk meer dat je te lang niet hebt kunnen ontspannen en dat zodra dit wel gebeurt je lichaam het eruit laat) Ik plan nu vaker dagen niks om te lummelen in pyjama. Bevalt me goed. Enige uitdaging is dan om mezelf niet op te dragen allerlei klusjes te moeten doen
. Dus tip die ik heb is regelmatig even niets plannen en niets doen. De boel de boel laten. Neem een lekkere warme douche. Kruip op de bank met een boek of Netflix aan. Sterkte!!