Gezondheid alle pijlers

Tampon in vagina?

11-05-2021 14:23 18 berichten
Hallo allemaal,

Ik ben me behoorlijk ongerust aan het maken. Vorige week dinsdag ben ik ongesteld geworden en gister was mijn laatste dag. Tijdens mijn menstruatie heb ik tampons gebruikt. Alleen het probleem nu is, ik weet niet zeker of ik mijn tampon eruit heb gehaald. Ik heb al gevoeld zo ver als ik kan en kan niks vinden, maar heb wel al tijdje een klein beetje een opgeblazen gevoel in mijn buik. Touwtje is overigens ook nergens te bekennen. Moet ik mij nu heel veel zorgen maken of is er niks aan de hand?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik voel kan ik mijn baarmoedermond voelen. Het zou me toch stug lijken dat zich dan ergens een tampon kan verstoppen die ik niet kan voelen. Zo ruim is het daarbinnen nou ook weer niet!
Als je al heel ver hebt gevoeld en echt niets kan vinden is de kans erg klein dat er nog iets zit.

Afgezien van dat zou ik het toch nog een paar dagen in de gaten houden en alsnog naar de HA gaan als je je nog steeds zo voelt.
Neem even contact op met je huisarts. Als er nog wel een tampon in zit kan je daar heel ziek van worden.
Als je heel goed voelt en een beetje perst tegelijk en je voelt dan nog niks, behalve misschien het uiterste stukje baarmoedermond (al zit die natuurlijk heel diep, die voel je niet altijd als je kleine vingers hebt) dan kan je er vanuit gaan dat er niks meer in zit.

Ze gaan niet je buik in dus een opgeblazen gevoel heeft er weinig mee te maken.

Als je je zorgen blijft maken kan je vragen of je huisarts even controleert.
Die tampon kan echt nergens heen dus als je al ver gevoeld hebt dan heb je em gewoon verwijderd. Heb zelf ook wel eens getwijfeld, gewoon omdat dat ding er uit trekken zo'n automatisme is.
.
lady_day wijzigde dit bericht op 11-05-2021 14:28
Reden: dubbel
98.94% gewijzigd
Bedankt voor alle snelle reacties!

Ik voel hem ook niet zitten als ik pers. Voel dan wel de baarmoedermond, maar voor de rest niks. Maakte mij gewoon een beetje zorgen over het wat opgeblazen gevoel in mijn onderbuik. Maar dat heeft er dus niks mee te maken?
Als je m vergeten bent dan ruik je dat. Er komt dan namelijk een ongelofelijke putlucht uit je vagina. Ik spreek uit ervaring, ben er wel eens een vergeten.
Athena1905 schreef:
11-05-2021 14:38
Als je m vergeten bent dan ruik je dat. Er komt dan namelijk een ongelofelijke putlucht uit je vagina. Ik spreek uit ervaring, ben er wel eens een vergeten.
Bedankt voor je reactie!

Dit is bij mij ook niet het geval. Alles ruikt gewoon nog normaal daar beneden.
Wat zou dan de eventuele oorzaak kunnen zijn van het opgeblazen gevoel in mijn buik? Heeft dat iets met mijn hormonen te maken?
Als je rond je baarmoedermond kan bewegen, en daar niets zit, en bij persen, eventueel gehurkt komt er niets uit dan kan ik me niet voorstellen dat ie er nog in zit eigenlijk, zo geplooid is de binnenkant van de vagina ook weer niet.
Iets wat je gegeten hebt misschien, dat lijkt me vrij aannemelijk.
evevanellen schreef:
11-05-2021 14:50
Wat zou dan de eventuele oorzaak kunnen zijn van het opgeblazen gevoel in mijn buik? Heeft dat iets met mijn hormonen te maken?
Hoe kunnen wij dat weten?
En waar zou die tampon zich verstopt kunnen hebben als je alles kunt 'bevoelen'?
Als je je zorgen maakt, ga dan voor alle zekerheid naar je huisarts! Baadt het niet schaadt het niet. Zoals iemand anders al schreef, je kunt er behoorlijk ziek van worden en google anders maar eens op Tamponziekte. Niet om je bang te maken, maar juist om je bezorgdheid weg te (laten) nemen door je huisarts.
OMG, dit dus ooit eens zelf gehad. In weekend naar de huisartsenpost, na het lezen van alle horrorverhalen over de “tamponziekte”...
Natuurlijk geen tampon achtergebleven, schaamde me toen wel een beetje
Esmaloca schreef:
11-05-2021 15:48
OMG, dit dus ooit eens zelf gehad. In weekend naar de huisartsenpost, na het lezen van alle horrorverhalen over de “tamponziekte”...
Natuurlijk geen tampon achtergebleven, schaamde me toen wel een beetje

Snap best dat je je schaamde, maar echt nergens voor nodig. Het komt echt vaker voor dan je misschien denkt, dus beter voorkomen, dan genezen zeg maar ;-)
Als je je echt druk maakt zou ik naar de huisarts gaan, maar als je echt niets voelt zitten, dan lijkt het mij stug dat ie ergens nog rond dwaalt zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven