Zonbestemming oktober

11-05-2021 09:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende oktober hopen we dat we nog 1x buiten de schoolvakanties om naar de zon kunnen.
We gaan met 2 kinderen, fijn als het zwembad water warm is en uiteraard hopelijk zon.
We denken aan lanzarote, Turkije.
De jongste wordt in november 2 en slaapt smiddags nog.
We hebben een complex gezien op lanzarote, aparthotel relexia lanzasur.
4 kamer appartement en niet zo'n groot complex.
Hebben jullie tips of ervaring welke bestemming aansluit bij wat we zoeken?
Als je naar Bodrum gaaf, kan je trouwens ook een dagje naar Kos met de Ferry.

Ik denk wel dat je met de Griekste eilanden wat meer op safe speelt qua Corona maatregelen en de kan dat de reis ook echt doorgaat. (Binnen de EU)
Reficul schreef:
11-05-2021 14:12
Kennelijk heb je niet opgelet bij aardrijkskunde
Daar heb ik geen aardrijkskundeles voor nodig. Ik woon op een van die eilanden :)
Madelief65 schreef:
11-05-2021 14:20
Grieks eiland is inderdaad misschien ook een goede optie! Ik ben zelf maar 1 keer in Turkije geweest (in de herfstvakantie overigens, en was prachtig weer) maar vond Kos een stuk leuker. Mijn ouders gingen vroeger ook met ons toen wij nog kleintjes waren, ze vonden het met name leuk dat je op Kos heerlijk kan fietsen.
Ik vraag me wel af of het op een Grieks eiland warm genoeg is, hoor! Wij zijn half / eind september naar Kreta geweest enkele jaren terug en vond het qua temperatuur nét op het randje om lekker in je bikini aan het zwembad te liggen. Wel heel aangenaam om lekker te wandelen etc., maar kan me voorstellen dat (jonge) kinderen het echt wat snel koud hebben bij een buitenzwembad.
Ja, ik ben 2 jaar geleden met mijn gezin naar Relaxia Lanzasur geweest!

Met jonge kinderen echt een aanrader. Leuke maar niet opdringerige animatie. Heerlijk eten!
Je zit daar in een bungalowtje, wat met jonge kinderen ideaal is. Je hebt geen opgesloten hotel gevoel. Maar wel de luxe van schoonmaak.
Het is kleinschalig en vriendelijk personeel.
Naast het hotel zit een waterpark waar je gratis gebruik van kan maken. Ook heel mooi.
Wij waren er in juli 2019 en we hadden 25 graden en veel wind. S avonds een vest aan. Maar wij vonden de wind juist lekker, omdat het dan niet benauwd is.
Ik weet niet hoe het in oktober is.

Strand heel mooi. Weinig toeristische winkeltjes.

Wat wil je nog weten?
@ Rosalind: Geweldig dat je daar woont! Lijkt me echt super.

Iemand typte over de harde wind die je handdoek wegblaast. Ik kan me van die MEGA wasknijpers herinneren, waarmee je je handdoek vastzet op je ligbed! Heb er hier thuis nog een paar. Superhandig.
Rosalind schreef:
11-05-2021 14:52
Daar heb ik geen aardrijkskundeles voor nodig. Ik woon op een van die eilanden :)
Dan snap ik helemaal niet waarom je er niet fair over bent. Of heb je daar zelf een hotel. Zeker bij Fuerteventura wordt om die reden veel aan watersport gedaan.
Reficul schreef:
11-05-2021 16:48
Dan snap ik helemaal niet waarom je er niet fair over bent. Of heb je daar zelf een hotel. Zeker bij Fuerteventura wordt om die reden veel aan watersport gedaan.
:rofl:
:bye:
Rosalind schreef:
11-05-2021 14:52
:applause:
Wij zijn 2 jaar geleden met 2 kleine kinderen naar lanzarote geweest in oktober. Het was er toen echt heerlijk en ik vond het voor herhaling vatbaar. Lees hierboven dat mensen het lelijk vinden daar, ik vond het juist mooi! Cactussen, palmbomen etc. En de wind vond ik wel meevallen, juist ook wel lekker als het erg warm is.
Of je nu naar Lanzarote of een ander Canarisch eiland gaat in oktober het is er in elk geval warmer dan hier dus lekker naar buiten terwijl hier dan waarschijnlijk de verwarming al aan moet :P
Wij zijn 2 keer op Lanzarote geweest( in januari en in maart een keer) en ik vond het een leuk eiland voor een weekje en zou er vlot nog eens terug gaan. Waaien doet het er wel maar als je uit de wind zat was het echt wel warm.
In oktober zijn wij ooit eens naar Tenerife geweest en daar was het echt boven de 30 graden.
Ik ben twee keer op Lanzarote geweest en vind het ook geen mooi eiland, en we werden gezandstraald op het strand.

Ik wilde ook Kos adviseren, wij zijn in mastichari bay geweest toen onze kinderen 2 en 4 waren en hebben het heerlijk gehad. Het wordt in oktober wel sneller donker en dan meteen wat frisser (dan in juli).
Reficul schreef:
11-05-2021 10:45
Turkije ken ik niet maar is Lanzarote niet wat fris in okt in de wind. Lelijk eiland overigens.

Paar jaar geleden in oktober geweest en ‘s avonds koelt het af. Overdag liepen we gewoon in short en hemd. En prima zwemweer.

Poezz en Heavy, jullie complexen zijn in Puerto del Carmen dat is een groter en wat ouder vakantiedorp met veel uitgaansleven. TO’s optie is Playa Blanca, verderop op het eiland. Voordeel van PB is dat het een voetgangersboulevard heeft en in PdelC rijden er wel auto’s dus je moet meestal oversteken om bij het strand te komen.

Lanzarote is heel kindvriendelijk. Smaken verschillen: de een vindt het dor en lelijk, de ander vindt de laagbouw en lava juist prettig. Ik zou hoe dan ook een huurauto aanraden, dan kun je nog wat van het eiland zien behalve je resort.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 14-05-2021 08:20
0.52% gewijzigd
puntillita schreef:
13-05-2021 21:57

Poezz en Heavy, jullie complexen zijn in Playa del Carmen dat is een groter en wat ouder vakantiedorp met veel uitgaansleven. TO’s optie is Playa Blanca, verderop op het eiland.

Ja ik weet in welke plaats het complex ligt wat ik aanraadde. Lijkt me logisch.
TO vroeg niet alleen tips in Playa Blanca. Ik geef mijn tip omdat ik het daar erg kindvriendelijk vind.
Ik ben ook op andere plekken geweest op Lanzarote die ik minder zou aanraden met kinderen.
Aan TO wat ze er mee doet.
Irregular_Choice schreef:
11-05-2021 10:58
Wij zijn in september eens met dochter naar Turkije geweest, bij Bodrum. We zaten toen in Salmakis beach resort & spa

https://www.sunweb.nl/vakantie/turkije/ ... location=2

Qua ligging ideaal! Lekker aan de baai, rustige zee en privé-strand (zand). Vanaf daar gaat ook een taxiboot naar Bodrum en anders kan je de dolmus pakken die voor de deur stopt. Hotel zelf was fantastisch vonden wij! We hadden een kamer op de begane grond, met een terrasje ervoor. Keken vanaf daar zo uit op zee. Dochter sliep op onze kamer, maar er was ook nog een woonkamertje met een extra bed en nog een slaapbank. Is volgens mij de familiekamer. We hebben het echt heerlijk gehad toen!
Het is leuk daar maar eind september echt wel een beetje klaar, ook omdat het dan een beetje fris wordt...
Zuidkant (Antalya en omgeving) is tot eind oktober nog goed te doen!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Ben de laatste dagen veel aan het neuzen geweest. Ws teveel want nu weet ik het niet meer. Zoek een wat kleinschalig complex in Turkije wat ik lastig te vinden vindt zodat het ook nog te doen is op de babyfoon als de jongste slaapt.
Neig nu toch meer naar de Canarische eilanden..
Of weet iemand een goede tip voor Turkije?
Als je kleinschalig zoekt, heb ik geen persoonlijke tip voor Turkije, maar de keer dat ik er geweest ben in oktober was het echt fantastisch weer. Op de dag van aankomst 1 regenbui. De rest alleen maar zon en rond de 30 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven