Uitgerekend 1e helft november 2021

07-03-2021 14:34 391 berichten
Hoi lieve allemaal!

Wie is er ook net achter gekomen zwanger te zijn en schrijft er gezellig mee?

We waren net begonnen in een ander topic, maar gaan hier verder onder een algemeen account. Nieuwe zwangeren zijn van harte welkom om mee te schrijven!
NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeVolgende echo:heart:UitgerekendGeslacht
19Linn8733-372e4 juni:heart:30 oktober it's a girl!
Little_bird32-362e17 mei:heart:30 oktober...
Merel_1025-252e1 mei (pret):heart:6 novemberIt's a boy!
Badeend12327-321e22 mei (pret):heart:31 oktober...
Goldfish12332-381e18 juni:heart:11 november it's a girl!
Danya12327-331e17 mei:heart:2 november it's a girl!
BloemBr723-261e21 juni:heart:9 november it's a girl!
Charlootjes24-282e25 maart5 november...
Pinaco301e27 mei:heart:9 november...
Monstertje2230-301e...15 november...
KamikazeLove33-332e16 april:heart:12 november...
Piena0134-393e22 april:heart:10 november...
Bam2be31-..1e19 mei:heart:14 november...
Gpdmoh29-321e12 mei:heart:25 november...
Suuteke34..-..1e19 april:heart:27 november...
morange33-312e.. april:heart:17 november...
Lisa8931-403e15 mei:heart:13 november...

Accentoire :hug:
anoniem_646c6219e048c wijzigde dit bericht op 23-05-2021 08:44
42.54% gewijzigd
@palmoom wat een ontzettend verdrietig nieuws 😞, heel erg veel sterkte gewenst samen.

Fijn dat een aantal van jullie al positieve NIPT uitslagen hebben gehad. Een hele mooie mijlpaal! Wij wachten nog in spanning af.

Ik zit op 12+3 weken nu. Sinds week 7 vaak misselijk (zowel dag als nacht) maar ben sinds 1,5e week echt hartstikke ziek. Kan alleen maar liggen en overgeven en alles kost me teveel energie. Man wat een ellende.. hoop echt dat dit snel af gaat zwakken want het is niet bepaald genieten nu. Je hoort m’n maag al rommelen op 2 meter afstand en ben zelfs afgevallen ipv aangekomen. Afgelopen vrijdag een extra onderzoek gehad bij de VK om te checken of ik niet aan het uitdrogen ben (dat niet gelukkig). Als cadeautje hebben we toen ook even naar het hartje mogen luisteren. Die ging als ‘n razende tekeer dus dat was heel fijn om te horen.

Hoop dat het jullie beter afgaat allemaal! Beginnen jullie buikjes al te groeien? Bij mij een mini bobbel onder m’n navel (eerste kindje).
Alle reacties Link kopieren
Iedereen met goede echo’s: van harte!

Hier sinds een week of twee kots misselijk de hele dag. Ik vraag me meerdere keren op een dag af hoe het mogelijk is dan er vrouwen zijn die zeggen: zwanger zijn is het prachtigste wat er bestaat. Als ik weer boven de wc hang, dan denk ik alleen maar: ik zit pas op 1/4 en ik moet nog zo lang. Voor iemand herkenbaar?

De vermoeidheid is gelukkig al wel wat afgenomen, dus dat kan ik heel positief bekijken.
Goldfish123 Dat klinkt wel heel heftig zeg, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.

Mijn buik begint zeker al te groeien. Vorige week was het vooral nog savonds, maar nu krijg ik overdag mijn broeken ook niet normaal dicht.

Gpdmoh Ook al zo misselijk, klote hè. Ik vraag me ook weleens af hoe ik de komende weken nog door moet komen, ben zo zat van de misselijkheid.
Sommige vrouwen hebben een fantastische zwangerschap met heel weinig kwaaltjes, kan me voorstellen dat die het de mooiste tijd van hun leven vinden. Denk dat geen enkele misselijke zwangere daar zo over denkt 😅
Ik heb het al een keer meegemaakt en ik keek echt niet uit naar weer zwanger zijn. Ben ontzettend blij dat we nog een kindje mogen krijgen een hoop dat met de baby alles goed gaat, maar zwanger zijn...
Merel; wat leuk! Gefeliciteerd met jullie tweede jongetje!! Maar wat ontzettend naar dat jullie zoontje is opgenomen. Veel sterkte! Hopelijk zijn jullie gauw weer thuis.

Morange: wij hebben een dochtertje van ruim 2,5 (juli wordt ze 3). Ze begrijpt het redelijk en is ervan overtuigd dat het een jongetje is.

Lisa: wat leuk dat je zelf naar het hartje kan luisteren. Is dat makkelijk te doen?

Wat vervelend dat sommige van jullie nog steeds zo misselijk/ziek zijn. Dat mag nu toch wel gauw gaan afnemen!!

Ik heb vanavond een controle bij de verloskundige, even naar het hartje luisteren :heart:
Aaah wat leuk Merel, gefeliciteerd :cheer2: Hoe gaat het nu met je zoontje? Ligt hij nog in het ziekenhuis?

Goldfish ik heb echt met je te doen. Het is zo'n bijzondere tijd, dan wil je helemaal niet ziek en kotsmisselijk zijn! Ik hoop echt dat je snel opknapt :rose:

GPDMOH voor jou geldt hetzelfde, heeel veel beterschap gewenst!!

Lin veel plezier vanavond :D

Ik ben de afgelopen 2 weken enorm moe geweest, maar gelukkig niet ziek! Ik zit nu op 13 weken, dus ik hoop dat er snel meer energie volgt.
Hier ook een dochter van 2,5. Ze zal net 3 zijn als de baby geboren wordt. Ze snapt het wel een beetje, want m'n vriendin die we meerdere keren per week zien is ook zwanger en krijgt in juni al dr baby.
5 juni hebben we een pretecho/geslachtsbepaling gepland zodat ze ook mee mag. Want ze wil de hele tijd onder m'n shirt naar de baby kijken. :love:

Ik was bij m'n vorige zwangerschap volledig klachtenvrij (of nou ja, wel moe aan het begin en zeker aan het einde want ze kwam pas met 41+3). Maar deze keer wel beroerd geweest. Gelukkig nu wel weer over.
Sterkte dus Goldfish en GPDMOH
Wij zijn gelukkig sinds gisteren weer thuis! De komende tijd wel regelmatig nog terug voor onderzoeken, controles etc en wat extra medicatie. Maar heel fijn om weer in ons eigen bed te slapen! :yes:

Ik merk zelf dat ik misselijk word als er teveel tijd tussen mn eetmomenten zit. Dus nu maar vaker proberen iets te eten om dat te voorkomen. Ik hoop dat iedereen met klachten zich ook snel beter mag gaan voelen! :daisy:
Aaaah kamikaze, wat zoet! Dat lijkt me ook echt leuk aan een tweede, dat je eerste kindje er zo naar uitkijkt!

Gelukkig maar Merel, wat fijn!

Merken jullie al dat je buik ook anders gaat voelen? Als je van de buitenkant voelt met je hand zeg maar? Ik heb het idee dat ik niet alleen meer darmen voel, maar ook mijn baarmoeder, heel apart.
@pinaco ik heb dat idee ook! Ik voel een harde, soort ribbelachtige rand haha. Geloof dat dat mijn baarmoeder is!
Maar het echt nog zien doe ik nog niet. Kan niet wachten!
Haaa daar ben ik weer! Duurde even haha. Maar ik ben voorbij de misselijkheid, hoera! :cheer: Uiteindelijk 8 weken lang ziek.. sommige dagen 5x over moeten geven, ik ben blij dat het er op zit! Toevallig moet ik nog wel eens overgeven maar dat vind ik dan niet meer zo erg!

Gisteren met de doppler het hartje voor het eerst gehoord! We konden niet meer wachten en wat bijzonder!!

@palmboom wat verdrietig! Heel veel sterkte voor jullie beiden! :heart:

@GDPMOH & @Goldfish ik begrijp zo goed hoe je je voelt! Ik hoop dat het snel over is voor je. Ik riep letterlijk elke dag 8 weken lang : ‘Ik kan niet meer hoor’ en ‘Ik wil gewoon niet meer’. Iedere dag huilen en ik dacht op sommige momenten zelfs dat ik beter af zou zijn zonder de zwangerschap.. dat heeft er echt in gehakt bij mij. Mocht je het mentaal net zo zwaar krijgen zorg dan dat je er met iemand over praat, dat hielp bii mij ook, alsof een klein duiveltje het even over nam soms.

Kijk nu zo uit naar alles!
Oh en mn NIPT was helemaal goed! :hyper:
Nou wat super fijn Bloem! Het genieten kan beginnen :-D :-D
Bloembr7 Wat fijn van de goede nipt en de ergste misselijkheid weg is!
Ik hoop dat ik je snel mag volgen
@pinaco & @morange Jaa ben ik ook zo blij mee, inderdaad genieten kan beginnen!

Ik hoop het ook voor je Morange! :heart:
Hallo allemaal! 😊
Weer even afwezig geweest hier, erg drukke dagen achter de rug maar nu weer even kunnen bijlezen.

Vanavond werd ik gebeld door de verloskundige, waardoor ik wel even gespannen was. Het was om door te geven dat de uitslag van de nipt test binnen was en dat alles helemaal in orde is! Dat is wel een opluchting 😊

Bij mij begint mn buik nu langzaam een beetje uit te steken, maar het ziet er nog lang niet uit alsof ik zwanger ben haha.. meer alsof ik gewoon te veel heb gegeten 😂
Is het nog te vroeg om al iets te voelen in je buik? Morgen ben ik 13 weken en dacht vanmorgen iets te voelen van beweging wat niet leek alsof het mn darmen waren ofzo 😆

19 mei heb ik de echo met de geslachtsbepaling maar ik zal in spanning wachten tot 30 mei om er dan samen met mijn familie achter te komen. Hopelijk hou ik het vol haha!
Zijn er nog meer dames die wachten tot de gender reveal?
Bam2be Wat fijn van de goede nipt! Denk dat je rond de 13 weken al wel iets van lichte borrels in de buik van de baby kan voelen.

Gender reveal hebben we bij de eerste niets mee gedaan, gewoon verteld. Mijn vriend wil het geslacht eigenlijk graag een verrassing houden, maar ik ben te nieuwsgierig, dus we gaan het toch te weten komen. Normaal zouden we er verder niets speciaals bij doen. We wonen in BE en beide families in NL en we hebben ze al ruim 9 maanden niet gezien. Denk dat we het geslacht net weten als we wel een paar mensen kunnen zien, dus misschien dat ik nog wel probeer zo'n taart ofzo te regelen dan.
Hee dames, even een algemeen berichtje; dankjulliewel voor de lieve woorden en medeleven m.b.t. de extreme misselijkheid en het vele overgeven bij mij en helaas ook bij een aantal anderen.

Hier inmiddels 13+4 en de ellende is het nog altijd volle bak aanwezig (ondanks de medicatie 'Emesfene zetpillen' van de huisarts op aanraden van de Verloskundige). Hier ook al een aantal flinke huilbuien gehad van ellende. Medicatie verlicht íets maar doet niet wat ik had gehoopt. Kan echt niet wachten om me beter te voelen en echt te gaan genieten want het is nu vooral de dag doorkomen. Voel me ook zó bezwaard naar m'n werk toe.. Fingers crossed dat deze mate van misselijkheid me bespaard gaat blijven tijdens de warme zomermaanden.

Gelukkig ook hier een positieve NIPT+nevenbevindingen binnen en dat maakt al héél veel goed..

Nou.. ik ga weer plat! Leuk om jullie updates te lezen :bye:
Gefeliciteerd met de positieve nipt golfdish! Maar wat een nachtmerrie zeg :hug: dat gevoel richting je werk zou ik echt proberen los te laten, jij hebt hier ook niet voor gekozen he...
Pinaco schreef:
23-04-2021 11:18
Ik hoop op een jongetje, omdat een grote broer me zo leuk lijkt. Uiteraard is een meisje ook 1000% welkom :heart:
Het hopen heeft gewerkt, wij krijgen een jongetje :cheer2: :heart:
Gisteren de echo gehad, incl meting en hartje horen kloppen. Was heel leuk weer!
Ik heb gisteren ook een goede 12 weken echo gehad. Ik was zo enorm zenuwachtig, echt zo'n opluchting! Deze week nog bloedafname voor de NIPT. Wie werkt er eigenlijk ook alweer te tabel bij? Mijn uitgerekende datum is 17nov (partner is 31, voor de volledigheid).
Helaas wordt het blije nieuwe nog overschaduwd door de misselijkheid. Ik heb 2 nachten niet geslapen van de misselijkheid, overgeven en voornamelijk naast een emmer doorgebracht.

Goldfish123 Fijn dat je een goede echo en nipt hebt gehad. Klote van de rest. Pillen werken bij mij ook helaas niet. Ik duim dat we ons beide snel beter voelen.

PinacoWat leuk dat je al weet dat je een jongetje krijgt!
Wat fijn dat bijna iedereen nu goede echo's en NIPT uitslagen heeft! Gefeliciteerd!
Het heeft bijna 2 maanden geduurd, maar ik kan nu weer zonder verdrietig gevoel het topic bij lezen (uberhaubt topic's over zwangeren en babies)

Voor nu ben ik blij dat het HCG eindelijk uit mijn lichaam is, dat heeft best nog een tijdje geduurd, en ik me weer meer mezelf begin te voelen. Ik heb nu alleen geen enkel excuus meer voor de vergeetachtigheid.....zal wel ouderdom zijn :hihi:
Wat fijn, alle goeie nipts en mooie echo’s. Maar balen van de misselijkheid. Wat stoer dat je hier nog incheckt, klessiebessie! Hoe voel je je verder?

Hier gaat het goed, vorige week een goede termijnecho gehad op 11+1. Beweeglijk kindje dat niet zo van goeie foto’s houdt..... het lijkt op ons iig! Haha verder de mensen in onze omgeving het de afgelopen weken verteld, zo leuk! Nieuwe broeken aangeschaft, geen zwangerschapsbroeken, maar wel van die lekkere elastische zomerbroekjes waarin ik het hopelijk nog even volhoud, want met name ‘s avonds blaas ik op! De meesten van jullie lopen wat weekjes op me voor.... beginnen jullie buikjes al? Ik lees vaak dat er wel verschil zit in de eerste of tweede, dat de buiken bij de tweede (of volgende) sneller groeien. Ervaren jullie dit ook? Het is mijn eerste, dus ik wacht nog even af. Volgende week nipt en later ook weer een echo en eerste keer hartje luisteren. Hopelijk blijft alles goed gaan! Qua kwalen hier neemt de extreme vermoeidheid gelukkig af en kan ik weer wat meer werken ook op een dag. Bekken is wel echt een probleem al, helaas!
@pinaco Wat leuk een jongetje!! Gefeliciteeerdd :cheer:

Helaas na het stoppen met emesafene weer misselijk geworden.. het lijkt gewoon niet te stoppen he?! Ik dacht dat ik me al zover goed voelde en de pillen niks deden, maar het is weer zover. Ben nu 14+1 en zou wel weer wat energie willen :-(

@Suuteke mijn buik begon al snel met groeien en is een beetje blijven steken op een punt maar heb het gevoel dat het nu weer door gaat groeien!

Onze gender reveal hebben we 2 dagen na de geslachtsecho. Mijn vriend wilde per se een voetbal, nu is het zo dat ik ook voetbal dus het liefst wil ik eigenlijk ook een eigen bal :hyper: Of is dat stom haha?
Goedemorgen allemaal, ik lees jullie berichtjes wel en word ook erg blij van al die positieve berichten maar het lukt me steeds niet om even uitgebreid te antwoorden. Ga ik vandaag of morgen zeker even doen!! En dan zal ik ook gelijk de tabel bijwerken.

Hier gaat iig alles goed en al een flinke buik haha gaat echt harder dan bij de eerste!

Dikke knuffel voor Klessiebessie! Leuk wat van je te horen!
Wat fijn al die goede nipt uitslagen!!
Ik ben nog in afwachting van de uitslag.
Wel weten we inmiddels dat we jongen nr 3 verwachten😁
We hebben het hartje gezien én gehoord 🥰 zo fijn! De misselijkheid gaat ook elke dag beter, dus ik denk dat het genieten van de zwangerschap nu echt begonnen in. We hebben afgelopen week eigenlijk iedereen ingelicht, dus ook erg veel leuke reacties gehad. Nu dinsdag mijn werk nog inlichten. Ben erg benieuwd hoe ze reageren, mijn verlof komt hoogst onhandig uit voor mijn werkgever namelijk.

Ik draag nu ook een zwangerschapsbroek, en had bedacht nog heel lang mijn eigen shirts te kunnen dragen. Helaas zijn die allemaal toch wel vrij kort, waardoor je al snel de band van de broek ziet lopen. Vandaag dus maar even de stad in om enkele shirts te kopen. Hebben jullie fijne merken/aanraders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven