Gaat internet wel of niet weg vallen?

12-05-2021 11:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Hi

Ik heb een vraag kpn is vandaag in mijn buurt aan het werken aan het internet. Ze gaven aan dat tussen 7 en 18 uur binnenshuis, tijdelijk geen bereik of minder goede kwaliteit ervaart met mobiel bellen en internetten. Nu werk ik thuis en zit aan de router met een kabel maar ervaar wel slecht en traag internet kan dit hierdoor komen aangezien het alleen (mobiel) zou zijn staat op de site. Kan mijn internet ook wegvallen hierdoor?

Dankjewel alvast voor de hulp!
Bel kpn
:fortune:

Heeft KPN geen klantenservice?
Natuurlijk kan dat. Maar of het echt gebeurt.... :fortune:

Nog een keer gelezen... ik snap de vraag niet. Je hebt over mobiel netwerk en dan heb je het over je kabelverbinding?
KPN werkt met hotspots, als ze jouw dichtstbijzijnde hotspot aan het maintenancen zijn kan je wel ruk internet hebben ja.
Ik zat door dergelijke werkzaamheden laatst van 8:50 tot 13:00 geheel zonder internet (thuis).

Ik had van 9:00 tot 11.30 uur een online cursus en had "de gok genomen" dat het signaal wellicht af en toe weg zou zijn, maar ik tussendoor wel gewoon mijn ding zou kunnen doen. Niet dus. Achteraf hadden ze dat best wat duidelijker in de brief mogen zetten, dat er helemaal geen internet zou zijn en niet "af en toe beperkingen van het signaal".

Dus ja, je internet kan (en gaat waarschijnlijk) wegvallen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
is het mobiel bellen en internet,
of is het mobiel bellen en (dus ook mobiel) internet?
Ik weet het niet hoor, maar als ze aangeven geen bereik of minder, dan lijkt mij dat toch erg duidelijk....

S7rin schreef:
12-05-2021 12:06
Ik zat door dergelijke werkzaamheden laatst van 8:50 tot 13:00 geheel zonder internet (thuis).

Ik had van 9:00 tot 11.30 uur een online cursus en had "de gok genomen" dat het signaal wellicht af en toe weg zou zijn, maar ik tussendoor wel gewoon mijn ding zou kunnen doen. Niet dus. Achteraf hadden ze dat best wat duidelijker in de brief mogen zetten, dat er helemaal geen internet zou zijn en niet "af en toe beperkingen van het signaal".

Dus ja, je internet kan (en gaat waarschijnlijk) wegvallen.

Hoe...wat...waarom leek het jou een verstandige gok? :bonk: Je hebt gewoon een niet zo slimme aanname gedaan....
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Je geeft het zelf in je OP al aan.

Ze gaven aan dat tussen 7 en 18 uur binnenshuis, tijdelijk geen bereik of minder goede kwaliteit ervaart met mobiel bellen en internetten.

Ja tot 18.00 uur heb je dus geen bereik of minder goede kwaliteit internet hebt. Of je nu op de WIFi zit of met een kabel werkt. Het signaal van KPN naar jouw modem zal vandaag minder goed of zelf helemaal niet werken.
nanouk wijzigde dit bericht op 12-05-2021 13:46
1.34% gewijzigd
RoamingZombie schreef:
12-05-2021 13:07
Ik weet het niet hoor, maar als ze aangeven geen bereik of minder, dan lijkt mij dat toch erg duidelijk....

Hoe...wat...waarom leek het jou een verstandige gok? :bonk: Je hebt gewoon een niet zo slimme aanname gedaan....

Laat ik zeggen dat ik niet echt meer een andere optie had. Op mijn werk kon ik niet terecht, de buren zaten ook allemaal zonder internet (er werd in ons blok aan de aansluiting per huis gewerkt) en in een koffie-tentje gaan zitten is met Corona ook geen optie. De vrienden die ik gevraagd heb of ik bij hen terecht kon waren òf niet thuis, òf zaten in quarantaine. Plus dat de kans bestond dat ze aan de andere kant van de straat zouden beginnen en mijn huisnummer pas later op de dag aan de beurt zou zijn (die kans was procentueel zelfs dubbel zo groot).

En ook meegenomen in de overweging is dat ik al voor lag met de cursus, zelfs inclusief die eventueel gemiste les. Het enige risico wat ik liep, was dat ik niet 100% aanwezigheid op mijn aanwezigheidsformulier had staan. Nou ja, daar moest mijn ego dan maar mee leren leven.

Dus dom zou ik het niet willen noemen. Afweging gemaakt en verkeerd gegokt: ja.
s7rin wijzigde dit bericht op 13-05-2021 14:22
24.59% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik ben laatst tijdens een Ziggo storing overgegaan op mijn Vodafone 4G. Bellen en gebeld worden via mijn werkcomputer ging uitstekend, alle externe apparatuur benaderen werkte prima en de verbruikte data viel me heel erg mee. Alleen de afspraak die ik met onze IT’er had om iets te updaten heb ik geannuleerd, dat ging me net iets te ver.
Ja dat kan. Hier paar keer werkzaamheden door Ziggo. Vaak is dat snachts of heel vroeg in de ochtend maar ook wel eens gehad dat ik smiddags 2 uur geen internet had en 1x hadden ze gezegd dat internet weg zou vallen tussen 8-10 smorgens dus had ik er rekening mee gehouden en me niet voor iets aangemeld wat van 9 tot 10 zou duren. Bleek het internet het gewoon de hele tijd te doen tot een uur of 7 savonds, toen was het even een half uur weg.

Ik zou dus je werkgever inlichten dat KPN werkzaamheden heeft in de buurt waardoor je internet tijdelijk weg zou kunnen vallen. Dan weet die ook wat er speelt als je ineens foetsie bent en niet te bereiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven