Samengezond app van Menzis
dinsdag 11 mei 2021 om 13:39
Ik was zelf gebruiker van de app maar sinds deze vorige week (of die week ervoor) een "update" heeft gekregen, ben ik er mee opgehouden.
Buiten de app om ben ik al sportief maar de beloningen van Coolblue - en Hema cadeaubonnen (E3,00) waren toch erg leuk en ja ook handig!
Sinds de update bestaan die niet meer. Je kunt alleen nog maar punten sparen die je vervolgens niet helemaal voor 1 artikel uit de toch wel uitgeklede webshop kunt besteden. Nog steeds veel bijbetalen terwijl een artikel elders goedkoper is. Vroeger kon je bijvoorbeeld iedere maand tegen inlevering van 2000 punten E20,00 korting ontvangen op je aanvullende verzekering, maar ja, dat ging als een trein lopen waardoor het te duur werd voor de verzekeraar. Valt me op dat onder het mom van 'updates' dit soort apps dan worden uitgekleed. Ik heb de indruk dat dit soort apps helemaal niet bijdragen aan een actievere levensstijl maar dat mensen het voor de beloningen doen. Ik ben zelf sportief en beweeg dagelijks meer dan genoeg dus daarvoor hoefde ik de app niet per se maar eerlijk is eerlijk: bepaalde beloningen waren erg leuk. Heb de app nu verwijderd.
Herkenbaar voor andere forummers?
Buiten de app om ben ik al sportief maar de beloningen van Coolblue - en Hema cadeaubonnen (E3,00) waren toch erg leuk en ja ook handig!
Sinds de update bestaan die niet meer. Je kunt alleen nog maar punten sparen die je vervolgens niet helemaal voor 1 artikel uit de toch wel uitgeklede webshop kunt besteden. Nog steeds veel bijbetalen terwijl een artikel elders goedkoper is. Vroeger kon je bijvoorbeeld iedere maand tegen inlevering van 2000 punten E20,00 korting ontvangen op je aanvullende verzekering, maar ja, dat ging als een trein lopen waardoor het te duur werd voor de verzekeraar. Valt me op dat onder het mom van 'updates' dit soort apps dan worden uitgekleed. Ik heb de indruk dat dit soort apps helemaal niet bijdragen aan een actievere levensstijl maar dat mensen het voor de beloningen doen. Ik ben zelf sportief en beweeg dagelijks meer dan genoeg dus daarvoor hoefde ik de app niet per se maar eerlijk is eerlijk: bepaalde beloningen waren erg leuk. Heb de app nu verwijderd.
Herkenbaar voor andere forummers?
dinsdag 11 mei 2021 om 14:12
Ik was in januari begonnen maar de app registeerde steeds mijn training niet. Alleen de eerste paar weken gingen goed. Daarna moest ik soms wel 10x opnieuw beginnen met de app. Dit belemmerde mijn sportplezier.
Toen ook nog de aankondiging kwam dat er een nieuwe app zou komen die geen training optie meer heeft ben ik er meteen mee gestopt.
Ik heb wel een aantal bonnen voor de webshop. Waar ik idd niks mee kan nu.
Toen ook nog de aankondiging kwam dat er een nieuwe app zou komen die geen training optie meer heeft ben ik er meteen mee gestopt.
Ik heb wel een aantal bonnen voor de webshop. Waar ik idd niks mee kan nu.

dinsdag 11 mei 2021 om 14:25
Zelfde hier: ik verzamelde wekelijks mijn Hema kortingsbon gewoon door de app aan te zetten als ik de hond uitliet.
Nu van m’n telefoon gegooid, heb nog wel ASR. Daarmee verdien ik iedere maand €20 bij bol.com en het kost me €2,50. Dus dat is ook een prima deal, bovendien heb ik die app gekoppeld aan mijn smartwatch dus ik hoef niet eens aan te denken dat ik iets aan moet zetten om beweging te registreren, gaat helemaal vanzelf.
Nu van m’n telefoon gegooid, heb nog wel ASR. Daarmee verdien ik iedere maand €20 bij bol.com en het kost me €2,50. Dus dat is ook een prima deal, bovendien heb ik die app gekoppeld aan mijn smartwatch dus ik hoef niet eens aan te denken dat ik iets aan moet zetten om beweging te registreren, gaat helemaal vanzelf.
dinsdag 11 mei 2021 om 14:33
Herkenbaar! Ik heb de SamenGezond app 1,5 jaar ongeveer gebruikt. Aan het begin kreeg je cadeaubonnen van 5 euro, dus ik vond het al jammer dat ze dat hadden veranderd naar 3 euro, maar beter iets dan niets. Ondanks dat ik de app soms vervloekte door alle storingen en wandelingen die hij niet bijhield bleef ik hem door de cadeaubonnen wel houden. Nu de cadeaubonnen er af zijn gebruik ik de app niet meer aangezien hij nu praktisch nutteloos is, want de webshop stelt inderdaad niks voor en is daarnaast ook erg duur. Ik zit erover na te denken om over te stappen naar de ASR app, maar ik twijfel nog aangezien je wel maandelijks moet betalen en ik geen smartwatch heb, en dus mijn telefoon de hele tijd bij mij moet houden om de stappen te kunnen tellen.
dinsdag 11 mei 2021 om 18:59
dinsdag 11 mei 2021 om 19:21
Ja, heel herkenbaar helaas. Jarenlang de app gebruikt, eigenlijk altijd gesynct met m’n sporthorloge. Ik spaarde meestal voor de bioscoopbonnen. Ik fietste vroeger zoveel dat ik van de punten in een jaar wel 7 keer met m’n vriend naar de bios kon. Ik voelde me niet echt prettig in de bioscoop afgelopen jaar, maar was door blijven sparen voor bonnen in de toekomst. Ik heb nu ruim tienduizend punten, maar de bioscoopbonnen zijn er niet meer en er is ook niks anders meer interessant om punten voor in te leveren.
Dus ik baal dat ik afgelopen jaar niet voor HEMA/Coolblue bonnen heb gekozen bij het weekdoel, die waren tenminste nog iets waard geweest.

dinsdag 11 mei 2021 om 20:58
Ja, hé amby! Ik ben op een gegeven moment, toen ze er nog waren, overgestapt op de cadeaubonnen omdat ik voor de punten niet echt iets meer kon vinden. Onaantrekkelijk aanbod en te duur. De verbeteringen werden met zoveel bombarie door Menzis aangekondigd dat ik dacht: of het wordt een uitgeklede app of het wordt écht spectaculair. Helaas werd het een uitgeklede app...

dinsdag 11 mei 2021 om 21:03
Ik ben ook gestopt na de app update.
Synchronisatie met mijn sport horloge vind ik essentieel, zeker omdat ik regelmatig mijn mobiel niet mee neem. Dan idd de verdwenen bonnen en matige webshop (als je punten alsnog kon inwisselen voor een bioscoop ticket of digitale cadeaubon zou ik het ook best vinden).
Heb wel nog 5000 punten voor de webshop. Hoop stiekem dat ze er nog leukere aanbiedingen bij gooien dat ik die nog kan opmaken. Daarna zeg ik mijn account ook op.
Synchronisatie met mijn sport horloge vind ik essentieel, zeker omdat ik regelmatig mijn mobiel niet mee neem. Dan idd de verdwenen bonnen en matige webshop (als je punten alsnog kon inwisselen voor een bioscoop ticket of digitale cadeaubon zou ik het ook best vinden).
Heb wel nog 5000 punten voor de webshop. Hoop stiekem dat ze er nog leukere aanbiedingen bij gooien dat ik die nog kan opmaken. Daarna zeg ik mijn account ook op.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
dinsdag 11 mei 2021 om 23:38
Ja, zonde van de moeite. De app wordt nu ook afgeslacht in de app store reviews, daar winnen ze geen (nieuwe) zieltjes mee.aardbei35 schreef: ↑11-05-2021 20:58Ja, hé amby! Ik ben op een gegeven moment, toen ze er nog waren, overgestapt op de cadeaubonnen omdat ik voor de punten niet echt iets meer kon vinden. Onaantrekkelijk aanbod en te duur. De verbeteringen werden met zoveel bombarie door Menzis aangekondigd dat ik dacht: of het wordt een uitgeklede app of het wordt écht spectaculair. Helaas werd het een uitgeklede app...![]()
![]()
woensdag 12 mei 2021 om 10:46
Ik gebruikte de app ook al lang maar heb hem er nu afgegooid. Heb als alternatief naar de ASR app gekeken maar dat mag je enkel doen als je de intentie hebt om klant te worden bij een van de labels van ASR.
Het schijnt trouwens dat je nu af en toe als extra beloning kan kiezen uit hema of coolblue bon. Dat zou zijn om je extra te motiveren.
Het schijnt trouwens dat je nu af en toe als extra beloning kan kiezen uit hema of coolblue bon. Dat zou zijn om je extra te motiveren.
woensdag 12 mei 2021 om 12:29
woensdag 12 mei 2021 om 13:10
woensdag 12 mei 2021 om 14:55
Eerder viel er nog wel zo’n €150 aan waardebonnen van Hema of Coolblue te halen op jaarbasis, ik bedoel, ik ruil m’n gegevens wel voor minder, want ze gaan evengoed naar andere gezondheidsapps. Maar de huidige app is te uitgekleed om functioneel nog interessant te zijn, en de financiële incentive is er nu ook wel vanaf.ca726647543 schreef: ↑12-05-2021 13:10Wat doet zo'n app wat je niet kunt doen zonder die app? Buiten natuurlijk het verstrekken van je persoonlijke gedragsgegevens aan een nota bene een zorgverzekeraar in ruil voor een paar euro aan cadeautjes. Die je wellicht geeneens nodig hebt maar besteld omdat het kan.
woensdag 12 mei 2021 om 16:49
Ik ben er ook mee gestopt. In de update kon je niet te lang ergens staan, dan werd de wandeling niet goedgekeurd, dat soort dingen. Dat ging me op de zenuwen werken. En jammer van die vouchers, maar ik heb begrepen dat de app eigenlijk bedoeld is voor mensen die niet gewend waren veel te bewegen om ze zo te motiveren meer te gaan bewegen. Het werd een succes en dat ging natuurlijk teveel geld kosten dus moest de app aangepast worden. Ik hou mijn activiteiten lekker bij met mijn mi band 6( die niet te gebruiken was met de update van de Samengezond
app) en dat motiveert me genoeg.
woensdag 12 mei 2021 om 19:59
Is de MI band editie 6 er al ja? Nog niet gespot. Heb hier de 5. Bevalt prima. Ik vind het ergens ook wel een 'bevrijding' dat SamenGezond niet meer elke keer als ik ga wandelen, hardlopen en fietsen (sporten die ik vaak doe) moet worden aangezet. En ja E150,00 op jaarbasis sparen aan cadeaubonnen bij Hema of Coolblue was wel een leuke bijkomstigheid. Toch jammer dat dat is weggevallen. En wat iemand hier ook al opmerkte; we ruilen onze gegevens wel voor minder dan voor E150,00. Was toch een leuk extraatje maar inderdaad; het is zeer wrs te duurDivadaan schreef: ↑12-05-2021 16:49Ik ben er ook mee gestopt. In de update kon je niet te lang ergens staan, dan werd de wandeling niet goedgekeurd, dat soort dingen. Dat ging me op de zenuwen werken. En jammer van die vouchers, maar ik heb begrepen dat de app eigenlijk bedoeld is voor mensen die niet gewend waren veel te bewegen om ze zo te motiveren meer te gaan bewegen. Het werd een succes en dat ging natuurlijk teveel geld kosten dus moest de app aangepast worden. Ik hou mijn activiteiten lekker bij met mijn mi band 6( die niet te gebruiken was met de update van de Samengezond

woensdag 12 mei 2021 om 21:20
aardbei35 schreef: ↑12-05-2021 19:59Is de MI band editie 6 er al ja? Nog niet gespot. Heb hier de 5. Bevalt prima. Ik vind het ergens ook wel een 'bevrijding' dat SamenGezond niet meer elke keer als ik ga wandelen, hardlopen en fietsen (sporten die ik vaak doe) moet worden aangezet. En ja E150,00 op jaarbasis sparen aan cadeaubonnen bij Hema of Coolblue was wel een leuke bijkomstigheid. Toch jammer dat dat is weggevallen. En wat iemand hier ook al opmerkte; we ruilen onze gegevens wel voor minder dan voor E150,00. Was toch een leuk extraatje maar inderdaad; het is zeer wrs te duurvoor Menzis geworden
![]()
Ja, ik heb de Mi band 6! Ook pas net. Bevalt prima!! Voor wat die te bieden heeft, is die goed betaalbaar!! Ja, dat steeds aanzetten bij die app ging me steeds meer tegenstaan, het is dan ook niet meer ontspannen en ben ik onderweg meer bezig met zo'n app dan met het genieten van wat ik doe. Ergens gaf dat ongemerkt stress
woensdag 12 mei 2021 om 21:55
Ik maak waarschijnlijk dit jaar nog af, vanwege de korting op m'n aanvullende verzekering, en daarna gooi ik de app er ook af.
Ik vond het al niet praktisch dat je er echt bewust om moest denken om activiteiten te registreren, daarna werden een aantal activiteiten ineens uit de app gegooit waardoor het mij niet meer lukte om het weekdoel te halen. En die vernieuwde app maakt het niet beter..
Zonde, heb al wat leuke dingen van de Hema kunnen scoren..
Ik vond het al niet praktisch dat je er echt bewust om moest denken om activiteiten te registreren, daarna werden een aantal activiteiten ineens uit de app gegooit waardoor het mij niet meer lukte om het weekdoel te halen. En die vernieuwde app maakt het niet beter..
Zonde, heb al wat leuke dingen van de Hema kunnen scoren..
donderdag 20 mei 2021 om 12:52
Ja ik ben ook tot zo ver tevreden over de banden van Xiaomi. Ben ook niet bereid om zoveel geld aan een stappenteller uit te geven. Dat speelt ook mee. En idd dat aanzetten van de app van Menzis irriteerde me ook weleens. Je moest er toch elke keer aan denken om een activiteit te registreren en hij trekt in mijn beleving de accu van m'n mobiel ook best snel leeg. Geen idee of meer forummers dat ook hadden?Divadaan schreef: ↑12-05-2021 21:20Ja, ik heb de Mi band 6! Ook pas net. Bevalt prima!! Voor wat die te bieden heeft, is die goed betaalbaar!! Ja, dat steeds aanzetten bij die app ging me steeds meer tegenstaan, het is dan ook niet meer ontspannen en ben ik onderweg meer bezig met zo'n app dan met het genieten van wat ik doe. Ergens gaf dat ongemerkt stress
En ja, deze versie van de app maakt alles bij elkaar de moeite niet meer om activiteiten te registreren.
donderdag 20 mei 2021 om 18:37
Heb ook het idee dat de nieuwe app meer batterij slurpt. Op zich ook niet zo gek, wat ik normaliter op m’n sporthorloge zou doen (stappen tellen, activiteiten bijhouden met gps) moet nu op m’n telefoon. M’n telefoon moet ik vaker laden, m’n sporthorloge nu juist minder.
Heb trouwens nog geen leuke verrassing gehad de afgelopen 3 weken, telkens alleen die 250 punten.
Heb trouwens nog geen leuke verrassing gehad de afgelopen 3 weken, telkens alleen die 250 punten.