Whatsapp berichten op ander toestel
woensdag 12 mei 2021 om 19:58
Collega heeft het volgende: als iemand haar een whatsapp stuurt, dan krijgt haar vriend hem ook op zijn telefoon! Ze hebben allebei een iPhone en ik denk ook hetzelfde AppleID. Eerder was dit niet zo. Herkent iemand dit en wat kun je er tegen doen? Collega hoopte dat ik het wist maar zo technisch ben ik nu ook weer niet.

woensdag 12 mei 2021 om 22:16

woensdag 12 mei 2021 om 22:19
Oh ja, dat bleek uiteindelijk een stuk minder onschuldig dan in eerste instantie gedacht werd, volgens mij. Ik zal t topic ook even zoekenSnolkelderij schreef: ↑12-05-2021 22:08Een tijdje terug was hier ook een topic over, dat de laptop van meneer een pingeltje gaf als mevrouw een whatsappje kreeg. Ik kan het alleen niet meer vinden voor je. Was foute boel geloof ik.

woensdag 12 mei 2021 om 22:55

woensdag 12 mei 2021 om 22:57
Airesopure schreef: ↑12-05-2021 22:55Dat gaat alleen over webwhatsapp, niet over whatsapp op een andere telefoon.
Daar vroeg ik dan ook naar in mijn eerste bericht
woensdag 12 mei 2021 om 23:18
Nee, gaat echt niet over mezelf. Heb vriend van collega een keer gezien op bedrijfsuitje en leek me niet iemand die zich bezighoudt met spyware. Ze zijn ook beide niet heel jong, 50-55 ongeveer. Maar misschien vergis ik me. En voor zover ik weet ziet hij het in zijn whatsapp op telefoon en niet via webwhatsapp.
donderdag 13 mei 2021 om 00:44
ekeim schreef: ↑12-05-2021 23:18Nee, gaat echt niet over mezelf. Heb vriend van collega een keer gezien op bedrijfsuitje en leek me niet iemand die zich bezighoudt met spyware. Ze zijn ook beide niet heel jong, 50-55 ongeveer. Maar misschien vergis ik me. En voor zover ik weet ziet hij het in zijn whatsapp op telefoon en niet via webwhatsapp.
Ik kan het me niet voorstellen.

donderdag 13 mei 2021 om 01:03
Op zeker dat hij iets geïnstalleerd heeft om haar te controleren. Dat je IPad over gaat als jengelend wordt kan je uitzetten.ekeim schreef: ↑12-05-2021 20:34Zij krijgt zijn berichtjes niet. Dat wat hierboven wordt beschreven met bellen herken ik, er zitten twee ipads aan mijn apple id, als iemand mij belt en ik ben thuis dan gaan de ipads ook af! Maar met whatsapp vind ik het raar. Ze kwam er achter toen hij zei dat hij het raar vond dat de leidinggevende haar drie keer appt met dezelfde vraag. Mijn man zou niet eens willen dat hij mijn appjes kon zien, je hebt toch ook je eigen dingen zei hij zonet. We hadden eerst gegoogled en toen besloot ik om het aan jullie te vragen, vandaar.

donderdag 13 mei 2021 om 08:30
Nou ja, verre van?
Ik vind het bijzonder dat jij dit meent te moeten uitzoeken voor een 'collega' wiens partner je één keer gezien hebt.
donderdag 13 mei 2021 om 10:20
Whatsappweb is van beperkte duur en afstand tussen desktop/laptop en telefoon toegankelijk. Zodra je te ver uit de buurt van laptop/desktop bent geweest ná (per QR) ingelogd te zijn, moet je opnieuw inloggen (per QR-code door met telefoon de laptop qrcode te scannen)
Dat gebeurt dus niet oer ongeluk of zomaar.
Ik heb trouwens mijn appleaccount op de ipad ook gehad en daarop werd ik niet gebeld/whatsapp..... zag ook geen signaal dat ik gebeld werd op mijn telefoon of iets dergelijks.
Heel bijzonder dus.
Ik heb trouwens mijn appleaccount op de ipad ook gehad en daarop werd ik niet gebeld/whatsapp..... zag ook geen signaal dat ik gebeld werd op mijn telefoon of iets dergelijks.
Heel bijzonder dus.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
donderdag 13 mei 2021 om 10:40
Namensgebruikersnaam schreef: ↑13-05-2021 10:20Whatsappweb is van beperkte duur en afstand tussen desktop/laptop en telefoon toegankelijk. Zodra je te ver uit de buurt van laptop/desktop bent geweest ná (per QR) ingelogd te zijn, moet je opnieuw inloggen (per QR-code door met telefoon de laptop qrcode te scannen)
Heb je daar een bron van? Ik heb dat namelijk wel vaker gehoord, maar dat lijkt mij van niet. Whatsapp op mijn laptop piept wel eens dat whatsapp op mijn telefoon internetverbinding moet hebben, maar meer niet. Dat gebeurt als mijn telefoon dus even geen internet had. Ook heb ik whatsapp al heel lang op mijn laptop staan, maar ik heb nog nooit opnieuw hoeven in te loggen met de QR-code.

donderdag 13 mei 2021 om 10:45
C⨀urage schreef: ↑13-05-2021 10:40Heb je daar een bron van? Ik heb dat namelijk wel vaker gehoord, maar dat lijkt mij van niet. Whatsapp op mijn laptop piept wel eens dat whatsapp op mijn telefoon internetverbinding moet hebben, maar meer niet. Dat gebeurt als mijn telefoon dus even geen internet had. Ook heb ik whatsapp al heel lang op mijn laptop staan, maar ik heb nog nooit opnieuw hoeven in te loggen met de QR-code.
Vroeger moest de telefoon in de buurt zijn... maar er is inderdaad een nieuwe versie beschikbaar en daar hoeft het niet meer bij.
Kan WhatsApp op pc zonder telefoon?
In de nieuwste bètatestversie van WhatsApp kunnen gebruikers WhatsApp Web ook gebruiken zonder verbinding met hun telefoon. Tot nu toe zijn WhatsApp Web en WhatsApp Desktop altijd een verlengstuk van de smartphone-versie van WhatsApp
Je moet dan nog steeds wel zelf handmatig ooit de QR code hebben gebruikt om het te installeren met de telefoon ernaast. Maar daarna hoeft de telefoon niet meer in de buurt te zijn.
Denk niet dat hier om gaat, want gaat over 2 telefoons en niet laptop- telefoon. Toch TO?
donderdag 13 mei 2021 om 10:53
donderdag 13 mei 2021 om 10:57
Luci_Mster2 schreef: ↑13-05-2021 10:45Vroeger moest de telefoon in de buurt zijn... maar er is inderdaad een nieuwe versie beschikbaar en daar hoeft het niet meer bij.
Zelf even opgezocht, wat ik zeg: de telefoon moet verbinding met internet hebben. Verder niet.
https://faq.whatsapp.com/web/troublesho ... or-desktop
Dat staat overigens los van de bètatestversie waaraan jij refereerde, dat is wéér iets nieuws.

Overigens is duur/afstand wel relevant voor dit topic, want man van collega van TO

Op een 2e telefoon installeren kan niet volgens de FAQ's: https://faq.whatsapp.com/general/verifi ... e-numbers/
donderdag 13 mei 2021 om 10:59
Airesopure schreef: ↑13-05-2021 10:53Zelfs al zóu het om webwhatsapp gaan dan nog moet die vrouw in kwestie toch wel iets gedaan hebben om zelf haar eigen telefoon te verbinden met webwhatsapp op de laptop van haar man.
Dat kan hij toch ook gedaan hebben door even haar telefoon te pakken die QR-code te scannen?
Overigens wat Marana al zei: bij je instellingen zie je dan zijn pc als gekoppeld apparaat.
donderdag 13 mei 2021 om 11:55
Whatsapp is aan je 06 gekoppeld, dus dan zou hij het helemaal niet kunnen zien.
Wat ze in ieder geval moet doen is een 2 staps verificatie op haar whatsapp zetten. Dan moet ze eens in de zoveel tijd een pincode ingeven. Zonder de pincode kun je (hij dus) de berichten niet meer zien.
En ik zou me ook even voor webwhatsapp afmelden, mocht dat onder water nog ergens gekoppeld zijn.
Wat ze in ieder geval moet doen is een 2 staps verificatie op haar whatsapp zetten. Dan moet ze eens in de zoveel tijd een pincode ingeven. Zonder de pincode kun je (hij dus) de berichten niet meer zien.
En ik zou me ook even voor webwhatsapp afmelden, mocht dat onder water nog ergens gekoppeld zijn.
donderdag 13 mei 2021 om 12:15
Of via een andere browser. Ja, dat kan waarschijnlijk wel. Ik las zoiets bij de FAQ's. Is dan vergelijkbaar aan installeren op pc/laptop. Dan ziet hij het inderdaad 'op zijn mobiel'.