Uitgerekend januari 2022

08-05-2021 14:22 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes - we hebben een positieve test!

Hier kletsen we over de weg naar de eerste helft van januari 2022 toe, met hopelijk veel gezonde baby's en mama's :cheer:

Mee schrijven:

Fieloesje / 2e kindje / UD 4 jan / :heart:
Sunny91 / 4e kindje / UD 12 jan / :redrose:
Lusi88 / 2e kindje / UD 9 jan
Nisa 1990 / 1e kindje / UD 8 jan / :heart:
Miamora / 2e kindje / UD 31 dec / :heart:
Lunalena2018 / 2e kindje / UD 10 jan / :heart:
Fleurflip / 2e kindje / UD 12 jan / :heart:
Stellamara / 2e kindje / UD 17 jan / :heart:
Slushpup/ 1e kindje/ UD 25 jan / :heart:
Lulu / 1e kindje/ UD 17 jan / :heart: :heart:
Followyourdreams / UD 25 jan / :redrose:
Eeko / 2e kindje/ UD 12 jan / :heart:
Iloke / 3e kindje / UD 14 jan / :heart:

Aan nieuwe meeschrijvers/meer mama's willen we vragen een tweede topic voor Januari 2022 te starten, om het een beetje overzichtelijk te houden :)
stellamara wijzigde dit bericht op 14-06-2021 19:19
80.09% gewijzigd
Hoi StellaMara. Gefeliciteerd!! Is het je eerste?
En wanneer denk je dat je bent uitgerekend?

Ik heb ook positief getest :cheer2: . Ik denk 4januari te zijn uitgerekend. Het wordt de 2e . We hebben al een dochter. Ik hoop zo dat het nu goed gaat! Ik heb 2 maanden geleden een miskraam gehad dus zorgeloos zwanger ben ik niet. Maar ik probeer positief te blijven maar tel wel af naar de eerste echo! Hoop zo dat het nu allemaal goed mag gaan :heart:
Ik schrijf ook graag mee :) gefeliciteerd StellaMara en Fieloesje!

Ik vermoed dat ik rond 12 januari uitgerekend ben van ons 4e kindje. Ons 2e kindje is een dag na de bevalling overleden dus ik moet zeggen dat ik het wel weer vreselijk spannend vind.

Hebben jullie de eerste echo al gepland staan? Ik ga maandag bellen.

En hoe oud is jullie eerste kindje Fieloesje? Onze oudste is 4 en de jongste is 1.
Hi Fieloesje en Sunny-91! Wat gezellig!

Pittig zeg, wat jullie hebben meegemaakt met miskraam en overlijden. Snap echt heel goed dat het dan extra spannend is.

Hier hoop ik de 2e te krijgen, heb een dochter van 2. Die zwangerschap was wat gecompliceerd door extreem braken tot de 8e maand, dus vind het heel spannend wat er nu gaat gebeuren. Heb heel lang geen nieuwe zwangerschap aangedurfd maar de wens is te groot!

Ik denk dat mijn datum rond de 16e moet liggen. Ben benieuwd, ga maandag ook bellen voor de eerste echo :hyper:
Snap dat je het dan eerder niet aandurfde StellaMara. Lijkt me echt vreselijk als je de hele zwangerschap zoveel moet braken... Hopelijk gaat het deze zwangerschap beter!

Hebben jullie al eerste kwaaltjes gespot of nog niet? Ik ben met vlagen een beetje misselijk en mn borsten zijn soms wat gevoelig maar voor de rest merk ik nog niet veel.
Sunny wat ontzettend heftig! Toen je zwanger was van de 3e was kon je toen wel rustig blijven? Hoe heb je dat gedaan? Wat een nachtmerrie.

Mn dochter is 4. Heb in het verleden 2 miskramen gehad. Met 7 weken en 13 weken. En de wens voor de 2e is er al heel lang. Maar ben er nu redelijk rustig onder. Sta er positief in. Anders dan afgelopen zwangerschap. Toen leek het wel alsof ik het voelde aankomen.

Stella dat is ook geen pretje! Wanneer begon dat in je 1e zwangerschap? Ik hoop zo dat je dat nu bespaard blijft. Zeker nu je er al 1 hebt rondlopen.

De echo staat gepland op 26mei. Nog 2,5 week afwachten. Reuze benieuwd!
Ik sluit me ook graag bij jullie aan! Ik heb afgelopen woensdag positief getest en ik verwacht dat mijn uitgerekende datum rond 9 januari zal liggen.

Fieloesje, want moet dat spannend zijn na twee miskramen. Ook best wel late miskramen trouwens, dus ik geoof best dat het lang spannend zal blijven voor jou. Ik hoop dat het dit keer allemaal goed gaat en dat je van je zwangerschap kan gaan genieten.

Sunny-91, jeetje één dag na de bevalling, dat is haast niet te bevatten. Dan zal het altijd spannend blijven denk ik.

StellaMara, 8 maanden braken... Ik 17 weken en dat vond ik al veel... Hoop voor je dat het dit keer anders zal zijn!
Fieloesje ik vond die zwangerschap echt vreselijk spannend. Maar ik ben toen heel erg goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis en heb toen met 37 weken een geplande keizersnede gehad. Dit keer wordt het sowieso weer een geplande keizersnede, dus ik verwacht januari niet te halen ;-) maar ik hoop deze keer wel ietsje meer van de zwangerschap te kunnen genieten. Dit wordt sowieso onze laatste dus toch ook wel bijzonder om alles voor de laatste keer mee te maken!

Fijn dat het deze keer positief aanvoelt. 2 miskramen en zeker met zo'n laat termijn gaat je niet in de koude kleren zitten... Ik heb zelf ook een miskraam gehad met 7 weken, hopelijk gaat het deze keer gewoon goed bij ons allemaal!

Welkom LuSi88! En gefeliciteerd :heart:
Hoi dames, ik schrijf graag mee!
Ik heb afgelopen dinsdag een positieve test gehad. We waren inmiddels bij ronde 4 voor ons eerste kindje. In januari een vroege miskraam gehad dus ik vind het nu wel heel spannend!

Uitgerekende datum is 8 januari.

Gefeliciteerd allemaal! Veel geluk dames 🍀
Hi dames, ik wil ook graag mee doen. Ik had de 22e een positieve test en de 18e de eerste echo. We hebben al een kleintje van 1,5 jaar een jongen. Uitrekendatum is denk ik, 4 januari.

@Sunny, wat heftig zeg! Toch de ergste nachtmerrie die er is... spannend dan.

Onzeker allemaal, zeker na de miskramen wat ik lees. Ook herkenbaar.
Hoi! Ik schrijf ook graag mee. Afgelopen weekend een positieve test, UD rond 10 januari gok ik. We hebben een zoon van 2 jaar en ik heb het afgelopen jaar twee miskramen gehad (9 en 7 weken). Ik voelde die twee zwangerschappen weinig tot geen lichamelijke veranderingen of kwaaltjes, terwijl bij mijn eerste ik hondsberoerd was. Ik voelde het dus al een soort van aankomen of wist dat het niet goed zat. Ik merk nu dat ik uiterst alert ben of ik wel of niets voel. Tot nu toe weinig symptomen. Morgen pas 5 weken zwanger dus ik hoop dat het nog een beetje vroeg is.... Merken jullie al iets? Ik heb alleen last van koude rillingen zo af en toe
Leuk dat er zoveel meeschrijven :) gefeliciteerd allemaal!!

Ik lees wel veel miskramen... Het is zo te hopen dat we allemaal in januari een gezond en levend kindje in onze armen mogen hebben! :heart:

Ik snap dat je heel goed op de symptomen aan het letten bent Lunalena. Wat een onzekerheid he die eerste weken... Ik voel eigenlijk nog vrij weinig. Maar ik weet van mn andere zwangerschappen dat de kwaaltjes meestal pas rond de 6 a 7 weken begonnen.
Ik zit eigenlijk ook wel btje te wachten op het echte eerste zwangerschapskwaaltje. Die zal ik dan vast ook weer snel beu zijn maar even een bevestiging krijgen is wel heel fijn!
Ja dat is waar. Bij mijn eerste (goede) zwangerschap ging het pas echt “los” rond de 7 weken. Misschien maak ik het mijzelf wijs dat ik destijds ook al wel wat kwaaltjes had....

Ja ontzettend spannend. Miskramen komen zo veel voor, maar is nog zo ontzettend taboe tegelijkertijd!
Hallo allemaal. Ik schrijf ook graag mee; afgelopen vrijdag positief getest. Verwacht dat de uitgerekende datum 12 januari is.

Ben al aan het fantaseren over of het een jongetje of meisje wordt. Super leuk, allebei. Hebben jullie een voorgevoel daarover?

Wij hebben al een zoontje van dik anderhalf. Heel benieuwd hoe dat straks is met twee

En ik duim dat de zwangerschapskwaaltjes bij iedereen hier beperkt blijven!
We are alive to eat cake and candy!
Mooi groepje al :)

Ik heb de halve nacht wakker gelegen van de misselijkheid, nog net niet overgeven. Zal snel gebeuren, denk ik... verder wel veel krampen, beetje menstruatie-achtige pijn. En zo moe.. Veel
klachten zijn ook geen garantie dat goed zit, ik bijna overgevend een echo laten maken en dit was een MA, rond 10/11 wk. Zag ik ook helemaal niet aankomen, na kloppend hartje, maar ja, kans is veel groter dat het goed gaat :)

Twijfel over vroege echo, bij 7 wk. Zegt zo weinig, maar als niet goed is, wil ik ook zsm weer verder. Beetje dubbel.

Hoop dat rest zich nog goed voelt!
Welkom Fleurflip! Ik heb nog geen voorgevoel. Bij mijn andere zwangerschappen wel elke keer gehad, maar dat kwam door de kwaaltjes die in had dus ik ben heel benieuwd of ik het deze keer weer goed aan ga voelen.

Wat vervelend Miamora :-( ik heb vandaag gebeld voor een afspraak en ik heb nu rond 7 weken de eerste echo. Vind dat toch altijd wel fijn zo vroeg, liefst niet voor de 6 weken omdat ik dan bang ben dat het hartje nog niet klopt maar rond 7 weken durf ik wel. Heb eigenlijk altijd rond 7 weken de eerste echo gehad, doen ze dat bij jullie praktijk normaal gesproken niet?

Willen jullie straks het geslacht weten? Wij twijfelen nog... Neig naar wel weten maar vind de verrassing bij de bevalling ook wel heel speciaal!
Leuk al zo veel meeschrijvers, en gefeliciteerd allemaal! :)

Ik heb even jullie namen opgeschreven in de OP, als er iets niet goed staat laat het me weten! Of als je er in of uit wil, alles goed.

Hier nog geen klachten. Vind het beetje spannend, maar vorige keer werd ik bij 6 weken heel ziek dus zit net zoals iemand anders al schreef beetje tussen hoop en vrees voor klachten in. Hoop zo dat het goed zit en ik op een gegeven moment merk dat ik zwanger ben, maar liever zonder al die ellende.
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en mag 1 juni langskomen voor de echo. Dan bijna 8 weken. Echt spannend, dus fijn dat ik hier ook een beetje mijn ei kwijt kan.

Heb het aan 1 vriendin vertelt, zodat er in ieder geval iemand is waar ik tegen kan praten, voordat ik tegen anderen mijn mond voorbij praat. Dit topic helpt ook!

En waar ik in het begin vooral angst voelde (‘Nog langere tropenjarentijd’), begin ik er nu wel echt blij en enthousiast van te worden, het vooruitzicht op een nieuw hummeltje ^^

StellaMara Lijkt mij echt verschrikkelijk zo misselijk. Konden ze vanuit het ziekenhuis er destijds niets tegen doen?
We are alive to eat cake and candy!
Dank stellamara! Dat geeft wat overzicht 😊
Mag ik meeschrijven? Vandaag een positieve test! De test van Action had een hele lichte streep, maar de Clearblue geeft een duidelijke zwanger 1-2 weken!
Nog steeds stress dat ik alsnog ongesteld word haha. Gister had ik een beetje bloedverlies met plassen, dus ik had de hoop al opgegeven.

Gelijk in ronde 1 zwanger O_O ik ben 24, vriend 36 en dit wordt mijn eerste kindje. Vriend heeft al een zoon uit een eerdere relatie.
Hoi allemaal, ook ik zou graag meeschrijven. Ik ben Lulu, 39 jaar. Wij zijn zwanger geworden middels een iui traject. Het wordt onze eerste samen, mijn vriend heeft al een zoon.

Ik heb twee maanden geleden een miskraam gehad. Daarom vind ik het heel spannend om me nu al te melden in dit topic, maar ook fijn om mijn geheim al te kunnen delen.

Mijn ud zal rond 17 januari zijn en ik wil een eerste echo gaan plannen op 31 mei. Dan ben ik 7 weken. Zelf zou ik graag iets later gaan maar het ziekenhuis wil het graag zo.

Fieloesje ik ken jou nog uit het oktober 2021 topic, fijn om te lezen dat je weer zwanger bent!

Sunny wat vreselijk om je kindje te verliezen. Dit is een extra spannende tijd dan voor jullie.
Welkom Lulu en Slushpup, gezellig en gefeliciteerd.

@Sunny, ik weet niet wat gebruikelijk is eigenlijk. Ik moet naar gynaecoloog ivm medische indicatie. Maar ze zaten helemaal vol, maar nog een klein gaatje voor volgende week. Vorige keer had ik eerste bij 9 weken een echo, vond ik ook wel fijn....

Verder zoooo moe. Had ik vorige keer helemaal niet, maar kan hele dag wel slapen. Zelfs staand val ik bijna in slaap.

Hoe gaat het met de rest??
Vandaag had ik een mindere dag, vanmiddag moe en licht misselijk. Verder weinig klachten gelukkig!
Hierdoor twijfel ik wel soms of t wel ‘echt’ is 😅

Onze eerste afspraak staat op 27 mei!
Gefeliciteerd nieuwe meeschrijvers! :heart: en welkom!

Hoever denk je dan ongeveer te zijn Miamora? Moet je de hele zwangerschap bij de gynaecoloog onder controle of mag je straks gewoon naar de verloskundige?

Spannend die eerste afspraken die eraan zitten te komen!

Ik voel eigenlijk nog heel weinig en dat maakt me ook weer onzeker... Terwijl ik weet dat dit heel normaal is met dit termijn en dat er grote kans is dat ik binnenkort van alles ga voelen :lol: hoop zo dat het gewoon goed zit! Wat een onzekere tijd he...

Hebben jullie het al tegen anderen verteld? Hier weet 1 vriendin het, voor de rest ga ik proberen om het nog even geheim te houden.
Ik heb het al tegen een aantal mensen verteld, wel met de kanttekening dat het natuurlijk nog steeds mis zou kunnen gaan. Ik ben nu 2 dagen na de NOD en de testen lopen gelukkig op qua streepjes. Ik heb wel al sinds 1 dag voor de NOD last van spotting, met name bruin en 1x roze/rood.. Probeer me er niet al te druk om te maken al schrok ik er natuurlijk wel van. De ene keer is het weer bijna niets en de andere keer valt het goed op met afvegen na het plassen. Voel me wel een beetje misselijk / moe en mijn borsten zijn gevoeliger. Volgende week zou ik in week 5 moeten zitten en dan ga ik nog een keer een CB test doen. Als die dan 2-3 weken aangeeft ga ik de verloskundige bellen om een eerste afspraak te plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven