wie kan lab uitslag lezen

maandag 17 mei 2021 om 16:58

maandag 17 mei 2021 om 17:18
Waarom nu pas die vraag dan? Niet stom bedoelt. En kun je gewoon vragen aan de arts, hoor.

maandag 17 mei 2021 om 17:22
ik was nu in mijn online dossier aan het kijken voor andere recente uitslagen en kwam deze opmerking van toen tegen. Ik wist nog niet eens dat het toen ondezocht was. Ik was in de veronderstelling dat ik een longontsteking had. ben in die tijd meerdere keren bij de huisarts geweest en er is toen niks van deze uitslag besproken.
Het maakt voor nu ook niet heel veel meer uit, ik vind het alleen wat vreemd.

maandag 17 mei 2021 om 18:07
maandag 17 mei 2021 om 18:19

maandag 17 mei 2021 om 18:21
Maar betekent dat een recente infectie of kan dat ook een oude besmetting zijn.
maandag 17 mei 2021 om 18:28
Antistoffen tegen kinkhoest kunnen binnen enkele jaren na besmetting al zodanig afnemen dat je opnieuw besmet wordt. Het zou theoretisch gezien ook van een oude besmetting kunnen zijn als je eerder zulke klachten hebt gehad. Maar als je destijds de symptomen van kinkhoest had en getest bent met positief resultaat kun je er naar mijn mening wel van uit gaan dat je toen kinkhoest had. Zo vaak komt kinkhoest ook niet voor.
vance wijzigde dit bericht op 17-05-2021 18:32
Reden: Foutje
Reden: Foutje
9.80% gewijzigd

maandag 17 mei 2021 om 18:38
Ik wist nog niet eens dat er op kinkhoest getest was. Ik meen me te herinneren ontstekingswaarden voor een longontsteking.
Omdat het besmettelijk is vind ik het zo raar. Ik heb toen nog zover als het kon gewerkt.
maandag 17 mei 2021 om 18:44
Ik vind het gek dat ze alleen IgA hebben geprikt, maar ik heb altijd geleerd als ezelsbruggetje: IgG (geheugen), IgM (momenteel) en IgA (acuut).
De waarheid ligt wel iets genuanceerder dan dat, maar ik acht de kans aanwezig dat je op dat moment (recentelijk) kinkhoest had (gehad).
De waarheid ligt wel iets genuanceerder dan dat, maar ik acht de kans aanwezig dat je op dat moment (recentelijk) kinkhoest had (gehad).
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 17 mei 2021 om 19:01
Als dit zo is verklaart dat wel wat. Ik heb sinds die erge periode nog steeds periodes van hoesten, benauwdheid en pijn op de borst. Ik heb mezelf zelfs laten nakijken op hartklachten.
Als ik nu kijk naar de beschrijving van bronchiëctasieën is dat precies wat ik sinds toen heb. Ik ga terug naar de huisarts.
Als ik nu kijk naar de beschrijving van bronchiëctasieën is dat precies wat ik sinds toen heb. Ik ga terug naar de huisarts.

maandag 17 mei 2021 om 19:02
Ik pb jelux- schreef: ↑17-05-2021 18:44Ik vind het gek dat ze alleen IgA hebben geprikt, maar ik heb altijd geleerd als ezelsbruggetje: IgG (geheugen), IgM (momenteel) en IgA (acuut).

maandag 17 mei 2021 om 19:04
Verstandig, hier zou ik ook het mijne van willen weten, succes!!!lisbeth schreef: ↑17-05-2021 19:01Als dit zo is verklaart dat wel wat. Ik heb sinds die erge periode nog steeds periodes van hoesten, benauwdheid en pijn op de borst. Ik heb mezelf zelfs laten nakijken op hartklachten.
maandag 17 mei 2021 om 19:19
maandag 17 mei 2021 om 22:52
Als je ingeënt bent tegen kinkhoest? Wat heb je dan? igG?
Mijn arts legde het bij Pfeiffer uit als zijnde:
In het bloed kunnen we zien dat je al een tijdje Pfeiffer hebt. Er zijn veel A’tjes maar ook al redelijk wat G’tjes in je bloed.
Mijn dochter heeft kinkhoest gehad, die was er wel een paar jaar zoet mee. Ze heeft nog wel drie jaar na die tijd ventolin gebruikt.
In het bloed kunnen we zien dat je al een tijdje Pfeiffer hebt. Er zijn veel A’tjes maar ook al redelijk wat G’tjes in je bloed.
Mijn dochter heeft kinkhoest gehad, die was er wel een paar jaar zoet mee. Ze heeft nog wel drie jaar na die tijd ventolin gebruikt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 18 mei 2021 om 06:29
Ik gebruik sinds die tijd ook twee soorten inhalators.suzyqfive schreef: ↑17-05-2021 22:52Als je ingeënt bent tegen kinkhoest? Wat heb je dan? igG?
Ik ben al een tijd aan het klooien met mijn luchtwegen. Nou ja sinds die tijd dus.