Wachten met zwanger worden 2020-2021

dinsdag 12 mei 2020 om 13:22
Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Dit is een topic voor forummers met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.
Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 6 maanden moet wachten (m.u.v. terugkerende schrijvers)
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
De gegevens:
Gebruikersnaam: wachten_wachten
Wachtwoord: op aanvraag bij schrijfsters
Naam | Leeftijden | Geplande start | Waarom wachten? | Hoelang al? |
Marquise | 30/29 | juli 2021 | Huwelijk/werk | >1jr |
Honinginnetje | 29/33 | juli 2021 | Werk/reis | 1,5jr |
Femke93 | 26/34 | sept 2021 | Werk/huwelijk | 1,5jr |
Lauren89 | 30/32 | aug 2022 | Werk | . |
Rougue__ | 33/28 | dec 2020 | vriend ligt dwars | ? |
plek | bijna 30 | 2022-2023 | vriend nog niet klaar | 3+ jaar |
Ongeduldigaard | 28/28 | ergens in 2021 | vriend nog niet klaar | ? |
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 19:17
20.80% gewijzigd
maandag 17 mei 2021 om 14:34
@Rosemap welkom en een hele dikke
Het is volkomen normaal wat je voelt, ik had dat ook toen mijn zusje vertelde dat ze zwanger was ik heb bij thuiskomst ook heel hard gehuild.
Bij vriendinnen verschilt het hoe ik reageer voor iedereen ben ik heel blij en enthousiast, ook denk ik soms wel is waar blijft mijn “baby”/moment met onbekende voel ik wel soms een steekje maar dat verdwijnt al snel.
Over vriend : zeg hem maar alvast dit : je zult er nooit klaar voor zijn & er is nooit een goed moment
Weet hij ook waarom hij zo twijfelt?

Het is volkomen normaal wat je voelt, ik had dat ook toen mijn zusje vertelde dat ze zwanger was ik heb bij thuiskomst ook heel hard gehuild.
Bij vriendinnen verschilt het hoe ik reageer voor iedereen ben ik heel blij en enthousiast, ook denk ik soms wel is waar blijft mijn “baby”/moment met onbekende voel ik wel soms een steekje maar dat verdwijnt al snel.
Over vriend : zeg hem maar alvast dit : je zult er nooit klaar voor zijn & er is nooit een goed moment

Weet hij ook waarom hij zo twijfelt?
Relax we're all crazy, it's not a competition
maandag 17 mei 2021 om 16:22
@Rouge__ bedankt voor je lieve berichtje!
Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit zo voelt. Vond het zo erg namelijk dat ik me er zo bij voelde, maar het is nu al flink gezakt gelukkig. Aangezien je praat in de verleden tijd, ga ik er vanuit dat het bij jou uiteindelijk ‘goed’ is gekomen?
Mijn vriend twijfelt niet zegt hij, maar wil het gewoon nu nog niet. Er moeten nog wat dingen in huis verbouwd worden en hij is sinds kort begonnen met een studie naast zijn werk (gelukkig maar voor 6 maanden). Hij geeft zelf aan er daarna weer over na te willen denken. De laatste tijd geeft hij veel aan dat hij het gevoel heeft dat ik hem push en dat vind ik echt super rot. Ik wil hem dat gevoel zeker niet geven, maar vind het zo lastig dat ik niet weet wanneer we ervoor gaan. Heb iets nodig om aan vast te houden merk ik..
Goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit zo voelt. Vond het zo erg namelijk dat ik me er zo bij voelde, maar het is nu al flink gezakt gelukkig. Aangezien je praat in de verleden tijd, ga ik er vanuit dat het bij jou uiteindelijk ‘goed’ is gekomen?
Mijn vriend twijfelt niet zegt hij, maar wil het gewoon nu nog niet. Er moeten nog wat dingen in huis verbouwd worden en hij is sinds kort begonnen met een studie naast zijn werk (gelukkig maar voor 6 maanden). Hij geeft zelf aan er daarna weer over na te willen denken. De laatste tijd geeft hij veel aan dat hij het gevoel heeft dat ik hem push en dat vind ik echt super rot. Ik wil hem dat gevoel zeker niet geven, maar vind het zo lastig dat ik niet weet wanneer we ervoor gaan. Heb iets nodig om aan vast te houden merk ik..
woensdag 19 mei 2021 om 15:49
Rosemap schreef: ↑17-05-2021 16:22@Rouge__ bedankt voor je lieve berichtje!

Geen dank weet er alles van

Nh tis volkomen normaal denk ik je bent nu eenmaal niet van steen.
Nou... op sommige dagen kan ik er beter tegen dan andere dagen maar waar ik vooral mee zit is dat ik midden 30 ben of bijna.
En dan schijnt het lastiger te worden maar denk dat dat het ook wel meevalt ik ken aardig wat vrouwen die 30 waren en ouder en die hebben kerngezonde kinderen.
Nh er is nog niks gebeurd wel zijn we aan het proberen maar tot nu toe geen succes
Tis begrijpelijk bij ons ging het ook zo, vriend hield een beetje de boot af. Op een gegeven moment hebben we een heel goed gesprek gevoerd en toen ik hoorde dat ik tante werd hebben we het nogmaals erover gehad ik hoop dat ik er dit jaar zwanger uit ga.
Misschien voelt het voor hem als pushen maarja helaas hebben wij vrouwen een houdbaarheidsdatum en zijn we niet zo vruchtbaar als konijnen

vrijdag 4 juni 2021 om 21:24
Stil hier ...,
Is er bij jullie ook een flinke babyboom gaande?
Ik hoorde vandaag dat kennis zwanger is en ik heb mij de halve dag echt kut-klote-tyfus gevoeld.
Zij is nu al de 3de van wie ik het hoor, eerste wat in mij opkwam was godsamme waarom wordt iedereen zwanger en ik niet
Slaat nergens op ik weet het maar doet toch een beetje pijn
Is er bij jullie ook een flinke babyboom gaande?
Ik hoorde vandaag dat kennis zwanger is en ik heb mij de halve dag echt kut-klote-tyfus gevoeld.
Zij is nu al de 3de van wie ik het hoor, eerste wat in mij opkwam was godsamme waarom wordt iedereen zwanger en ik niet

Slaat nergens op ik weet het maar doet toch een beetje pijn

zaterdag 12 juni 2021 om 11:09
denk ik ook wel hij heeft geen hysterisch rammelende eierstokken dus voor hem is het heel anders. ook is hij een heel nuchter en een beetje rationeel persoon dus hij komt er wel
sprak er gister nog met een vriendin over en zei ze de meeste mannen zijn zo en wanneer je zwanger bent of het kind is er draaien ze met 90 om mijn man was ook zo
sprak er gister nog met een vriendin over en zei ze de meeste mannen zijn zo en wanneer je zwanger bent of het kind is er draaien ze met 90 om mijn man was ook zo

maandag 4 oktober 2021 om 09:25
Het is lang stil hier geweest, hoe is het met iedereen?
Ik heb vorige week eindelijk mijn spiraaltje laten verwijderen! Heel spannend. En heb er heel veel zin in.
Nu hoop ik dat hier een praatgroepje over zwanger worden in oktober wordt geopend, zodat ik kan aansluiten.
Heel veel succes voor wie nog aan het wachten is!
Ik heb vorige week eindelijk mijn spiraaltje laten verwijderen! Heel spannend. En heb er heel veel zin in.
Nu hoop ik dat hier een praatgroepje over zwanger worden in oktober wordt geopend, zodat ik kan aansluiten.
Heel veel succes voor wie nog aan het wachten is!
maandag 4 oktober 2021 om 11:10
Ha Nimbus spannend
ik heb over 2 weken een afspraak bij de gynaecoloog..., ben vorige week bij de dokter geweest en vertelt dat ik me zorgen maak over mijn vruchtbaarheid ook omdat ik het gevoel heb dat ik geen idee heb wanneer ik ovuleer en dat mijn afgelopen 3 menstruaties heel heftig waren, heb vorige maand ovulatie testen gebruikt (op advies van mijn zus) om te kijken maar dat was geen succes.
enige punt is dat mij werd verteld dat vriend zijn zaad moet laten testen vriend is namelijk geen fan van zijn HA.
ik ben best nerveus voor de afspraak, ergens denk ik dat het misschien te overdreven is en hoop ik op goed sparring advies , en aan de andere kant ben ik bang dat ik slecht nieuws krijg
ik heb over 2 weken een afspraak bij de gynaecoloog..., ben vorige week bij de dokter geweest en vertelt dat ik me zorgen maak over mijn vruchtbaarheid ook omdat ik het gevoel heb dat ik geen idee heb wanneer ik ovuleer en dat mijn afgelopen 3 menstruaties heel heftig waren, heb vorige maand ovulatie testen gebruikt (op advies van mijn zus) om te kijken maar dat was geen succes.
enige punt is dat mij werd verteld dat vriend zijn zaad moet laten testen vriend is namelijk geen fan van zijn HA.
ik ben best nerveus voor de afspraak, ergens denk ik dat het misschien te overdreven is en hoop ik op goed sparring advies , en aan de andere kant ben ik bang dat ik slecht nieuws krijg