Zwanger en gevraagd bij een dinertje
woensdag 19 mei 2021 om 22:43
woensdag 19 mei 2021 om 22:48
Hoe goed ken je deze mensen? Kan je voor de zekerheid zelf wat eten meebrengen (een quiche ofzo) met de reden "ik mag een aantal dingen niet, dus ik dacht ik neem maak zelf wat waar we allemaal van kunnen eten". Hoef je niet te liegen maar heb je sowieso wel eten.
En anders lijkt het me lastig. Wel gefeliciteerd trouwens!
En anders lijkt het me lastig. Wel gefeliciteerd trouwens!

woensdag 19 mei 2021 om 22:51
Ik zou gewoon met de auto gaan idd, en als ze heel toevallig net iets opdienen wat je niet mag lust je dat niet. Beetje kinderachtig maar ik vind dat zelf een beter leugentje dan complete lulverhalen verzinnen.
Edit: of gewoon van te voren vragen wat er op het menu staat. Vind ik niet vreemd om te vragen als ik bij mensen ga eten.
Edit: of gewoon van te voren vragen wat er op het menu staat. Vind ik niet vreemd om te vragen als ik bij mensen ga eten.
aviendha wijzigde dit bericht op 19-05-2021 22:52
22.65% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

woensdag 19 mei 2021 om 22:55
Hahahaha! Dit zie ik even helemaal voor me.
TO: gefeliciteerd!! Ik zou wel gaan en van tevoren even bellen wat er op het menu staat (“Zin in morgen! Wat staat er op het menu? Ben verder niet nieuwsgierig hoor!”) En als dan blijkt dat er iets is wat je niet mag eten, kun je zeggen dat je dat niet lust bijvoorbeeld en iets meebrengen. Ik zou zelf kiezen wat het moment is om te vertellen dat je zwanger bent en kan me goed voorstellen dat je dit misschien nog niet wil of er een ander moment voor in gedachten had.

woensdag 19 mei 2021 om 23:01
Dit had ik jaren terug. Een week na mijn positieve test een bruiloft. Hadden vooraf onze keuzes (vlees, vis, vegetarisch) al door moeten geven.
En inderdaad carpaccio vooraf. Ik heb gewoon gezegd dat ik daar echt niet van hield en kreeg toen iets anders.
Helemaal niet raar toch? Mijn man houdt absoluut niet van rauwe vlees of vis en geeft dat ook altijd aan bij een etentje of verrassingsmenu.
En inderdaad carpaccio vooraf. Ik heb gewoon gezegd dat ik daar echt niet van hield en kreeg toen iets anders.
Helemaal niet raar toch? Mijn man houdt absoluut niet van rauwe vlees of vis en geeft dat ook altijd aan bij een etentje of verrassingsmenu.
woensdag 19 mei 2021 om 23:26
Familie of vrienden?
Als het goed voelt zou je het ook kunnen vertellen, als ze het voor zich kunnen houden.
Anders heb je " vind je het heel erg?" nu even geen zin in carpaccio, al de zoveelste keer in korte tijd. Op een broodje ofzo.
Heb je geen klachten of problemen die vragen oproepen. Hoef je geen fodmap dieet te verzinnen.
Ben je hoogstens een beetje teveel verwend.
Als het goed voelt zou je het ook kunnen vertellen, als ze het voor zich kunnen houden.
Anders heb je " vind je het heel erg?" nu even geen zin in carpaccio, al de zoveelste keer in korte tijd. Op een broodje ofzo.
Heb je geen klachten of problemen die vragen oproepen. Hoef je geen fodmap dieet te verzinnen.
Ben je hoogstens een beetje teveel verwend.
woensdag 19 mei 2021 om 23:28
woensdag 19 mei 2021 om 23:31
woensdag 19 mei 2021 om 23:31
woensdag 19 mei 2021 om 23:38
Smoesjes vertellen staan meestal gelijk aan eerlijk vertellen, mensen hebben dat wel door.
Wat je wel kan proberen en wat misschien iets minder opvallend is als jullie dat vaker doen, is zeggen dat het misschien leuk is om samen het menu door te nemen zodat jullie ook wat kunnen voorbereiden en meenemen. Dan kan je nog een beetje sturen en het een beetje zelf in de hand houden.
Wat je wel kan proberen en wat misschien iets minder opvallend is als jullie dat vaker doen, is zeggen dat het misschien leuk is om samen het menu door te nemen zodat jullie ook wat kunnen voorbereiden en meenemen. Dan kan je nog een beetje sturen en het een beetje zelf in de hand houden.