Wrijving met zus

17-05-2021 06:54 336 berichten
Beste forummers

Mijn vader wil kleiner gaan wonen nu mijn moeder er niet meer is en bood toen aan mij aan dat ik zijn huis zou overkopen.

Aangezien ik al een tijd lang op zoek ben naar iets groters heb ik direct ja gezegd.
Maar nu is een van mijn zussen boos op me omdat ik van plan was om mn vriendin ook eigenaar te maken, dat vind ze niet kunnen, want ze vind dat ik nu de erfenis al voor haar en mijn andere twee zussen hun neus heb weggesnaaid en als er iets met mij gebeurd is dat huis van mn vriendin of haar familie.
En dat vind ze niet kunnen omdat het ons ouderlijk huis is en we daar allemaal opgegroeid zijn en nog meer blabla.
En dat ik al jaren wordt voorgetrokken omdat ik de stamhouder van de familie ben enzovoort enzovoort, koeien die al jaren geleden verzopen zijn in de sloot werden er voor het gemak weer eens bijgehaald.

Waarop ik zei dat het salaris van mn vriendin nou eenmaal nodig is om de hypotheek rond te krijgen.
En nu is ze gisteren naar mn andere twee zussen gegaan om ze tegen mij op te zetten, ze zijn voornemens om pa zover te krijgen dat hij voorwaarden stelt aan de verkoop zoals dat mn vriendin niet op de eigendomsakte mag zodat zij en haar zoon niks krijgen van wat waar onze pa en ons mam hun hele leven voor krom gelegen hebben.
Uiteraard vind ik dat echt heel flauw van ze dit, ze gunnen me het gewoon niet. Ik kan moeilijk van vriendin verwachten dat ze in hun onzinnige plan meegaat, zou ik ook niet doen.

Iemand tips om haar op haar plaats te zetten zonder dat ik de familiebanden onherstelbaar beschadig?
Zo krijg je dus familieruzies. Zoiets overleg je met alle familieleden bij elkaar. Dus pa, zoon en dochters. Evt een notaris erbij die alle ins en outs kan vertellen.
gemberpannekoek schreef:
18-05-2021 10:48
Dit is nog helemaal niet zo'n gek idee om te onderzoeken. Juist op boerenerven is daar vaak ruimte voor. En dan kunnen TO en zijn vader bv. het eigenaarschap delen, wat de risico's van een hypotheek met nieuwe vriendin weer kleiner maakt. Vader heeft mensen in de buurt en blijft toch in zijn eigen omgeving en kan de dieren etc. blijven doen.
Wel goed uitzoeken qua vergunningen/bestemmingsplannen etc.
En dit. Dan krijg je ook tijd om te zien of de relatie echt toekomst heeft.

Mag ik vragen in hoeverre vriendin het idee om daar te gaan wonen heeft aangezwengeld?

Bescherm je vader ajb tegen gedoe nu. Tis te vroeg hiervoor. Echt.
anoniem_392432 wijzigde dit bericht op 20-05-2021 09:35
10.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
20-05-2021 08:27
Of als pa nog leeft, gewoon pa. Maar dan mogen de zussen financieel de zorg van pa betalen omdat het verse vriendinnetje wat hij net een jaartje kent ervan door is met de poen van pa.

Pa krijgt toch niets van de overwaarde als TO het koopt en daarna weer verkoopt? En het vriendinnetje gaat er niet vandoor met de poen van pa als zij samen met TO het huis koopt.
Geronimo2 schreef:
20-05-2021 09:16
Dat is best een behoorlijke aanname, waarom is vader ineens niet handelingsbekwaam omdat zijn vrouw een maand is overleden? Wie weet heeft vader altijd al bedacht dat hij niet alleen wil wonen in het huis?
Natuurlijk is hij wel handelingsbekwaam, daar twijfel ik niet over.

Ik zou zelfs de meest handelingsbekwame persoon afraden rigoreuze beslissingen te nemen nadat de partner zeer plotseling is overleden.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 20-05-2021 09:46
16.41% gewijzigd
Afgaande op je eerdere topics en reacties: echt de fout van je leven om met deze vrouw een huis te kopen, en dan nog wel je ouderlijk huis. Echt, doe het álsjeblieft niet.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Athena1905 schreef:
18-05-2021 10:08
Op de boerderij met rendieren en elanden bedoel je?
Ja precies mijn gedachte. Alleen hoef je die niet te melken volgens mij.
Maar ach het houdt mensen bezig dus lekker laten gaan :mrgreen:
LaFolie schreef:
20-05-2021 09:37
Afgaande op je eerdere topics en reacties: echt de fout van je leven om met deze vrouw een huis te kopen, en dan nog wel je ouderlijk huis. Echt, doe het álsjeblieft niet.
als ik mag stemmen vind ik: geen contact willen met je kind
DE fout van zijn leven
:)
lilalinda schreef:
20-05-2021 09:47
DE fout van zijn leven
DE MOEDER WIL DAT NIET. Duidelijk zo?
Midnight-Blue schreef:
20-05-2021 11:23
de moeder kan de boom in!
kindrebel schreef:
17-05-2021 09:54
De enige plek waar je je zus op had moeten zetten, is aan tafel met je vader en de andere zussen.
Inderdaad
lilalinda schreef:
20-05-2021 09:47
DE fout van zijn leven

@( Ik had dít dan weer net even gemist, wist niet dat er ook nog een eigen kind in de mix zat.

Wát een tyfuszooi.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
20-05-2021 12:06
@( Ik had dít dan weer net even gemist, wist niet dat er ook nog een eigen kind in de mix zat.

Wát een tyfuszooi.
Van nog geen 10 of 11 maanden oud
Midnight-Blue schreef:
Afbeelding

Ja dus.
Midnight-Blue schreef:
De moeder wil dat wel maar wil niet dat jij je nieuwe vriendin voor haar 9 maanden oude baby laat zorgen. Jij wilde je kind mee naar huis en co ouderschap wat op zich voorstelbaar is. Maar ik snap je ex meer en meer, je maakt gekke sprongen en rare beslissingen.

Als jij je kind zó belangrijk vindt regel je gezag (als je je prioriteiten op orde had was dat gezag meteen al geregeld) en omgang. Desnoods regel je een advocaat om gezag te krijgen. Kan best en is helemaal niet zo moeilijk met zo’n jonge baby, makkelijker dan wanneer je na 10 jaar eens een poging doet.
Je legt er erbij neer, dus belangrijk vind je het niet. De band met je zussen en de toekomst van je vader vind je ook al minder belangrijk dan je eigen voordeel. Geen woord van zorg over je vader of hem ondersteunen bij dingen zelf leren, nee hoor, zorg inkopen en gaan huren een maand na zijn weduwnaar worden. En zijn huis kopen. Dat heeft geen haast lijkt me. Wordt geen fatsoenlijk gesprek aan gewijd, geen notaris gesproken. Alleen maar ‘ik wil dit en ze zoeken het maae uit’ . Geen greintje inleving, lange termijn denken, geen gedachten over ‘wat als mijn huidige partner wil scheiden en het huis moet verkocht’ geen gedachten over haar kind en wat dat betekent en of jouw kind nog ergens een plek heeft. En wat het voor jouw kind betekent dat je binnen een jaar na haar geboorte met een ander kind samenwoont.

Rare manier van je leven vormgeven
Midnight-Blue schreef:
De moeder heeft niets te willen. Ouders hebben gewoon rechten in Nederland.
Let’s go Brandon!
Thordîs schreef:
20-05-2021 12:24
De moeder wil dat wel maar wil niet dat jij je nieuwe vriendin voor haar 9 maanden oude baby laat zorgen. Jij wilde je kind mee naar huis en co ouderschap wat op zich voorstelbaar is. Maar ik snap je ex meer en meer, je maakt gekke sprongen en rare beslissingen.

Als jij je kind zó belangrijk vindt regel je gezag (als je je prioriteiten op orde had was dat gezag meteen al geregeld) en omgang. Desnoods regel je een advocaat om gezag te krijgen. Kan best en is helemaal niet zo moeilijk met zo’n jonge baby, makkelijker dan wanneer je na 10 jaar eens een poging doet.
Je legt er erbij neer, dus belangrijk vind je het niet. De band met je zussen en de toekomst van je vader vind je ook al minder belangrijk dan je eigen voordeel. Geen woord van zorg over je vader of hem ondersteunen bij dingen zelf leren, nee hoor, zorg inkopen en gaan huren een maand na zijn weduwnaar worden. En zijn huis kopen. Dat heeft geen haast lijkt me. Wordt geen fatsoenlijk gesprek aan gewijd, geen notaris gesproken. Alleen maar ‘ik wil dit en ze zoeken het maae uit’ . Geen greintje inleving, lange termijn denken, geen gedachten over ‘wat als mijn huidige partner wil scheiden en het huis moet verkocht’ geen gedachten over haar kind en wat dat betekent en of jouw kind nog ergens een plek heeft. En wat het voor jouw kind betekent dat je binnen een jaar na haar geboorte met een ander kind samenwoont.

Nogal onverantwoord gedrag van een stamhouder. Huis op de markt zetten en verkopen aan hoogste bieder lijkt me nu een stuk beter.
Let’s go Brandon!
Thordîs schreef:
20-05-2021 12:24

Goed hoor ik zal ons pa zeggen dat ie het huis maar aan de hoogste bieder moet verkopen, ik zal de advocaat opdracht geven om een procedure te beginnen voor vervangende toestemming voor gezag en daarna zal ik er alles aan doen om het kind van haar af te pakken . Zo goed?
Midnight-Blue schreef:
20-05-2021 13:18
Goed hoor ik zal ons pa zeggen dat ie het huis maar aan de hoogste bieder moet verkopen, ik zal de advocaat opdracht geven om een procedure te beginnen voor vervangende toestemming voor gezag en daarna zal ik er alles aan doen om het kind van haar af te pakken . Zo goed?
Er zit een groot verschil tussen niets met het kind te maken hebben en het kind volledig van moeder afpakken hè?
Let’s go Brandon!
Midnight-Blue schreef:

Nee, ik denk dat je zou moeten proberen om de belangen van anderen te laten meewegen in je beslissingen. Dat is ingewikkeld en het zorgt ervoor dat de beslissingen die je neemt niet in alle opzichten goed voor jóu zijn, maar ze zijn wel beter voor iedereen samen. Dit huis kopen is goed voor jou, maar het niet zo goed voor je vriendin, je vader en je zussen. Geen contact met je dochter is makkelijk voor jou, het scheelt je allerlei ingewikkeldheden zoals nadenken over de behoeften van anderen, maar het is niet goed voor haar. Langzaam contact opbouwen, het vertrouwen winnen van haar moeder, zèlf voor je dochter zorgen, in plaats van de zorg af te schuiven op je vriendin, dat zou goed zijn voor je dochter. Niet het makkelijkst voor jou uiteraard, maar wel het beste voor iedereen opgeteld.
Midnight-Blue schreef:

Hadden je zussen nu al het gesprek met je vader gevoerd? Wat kwam daar uit?

En nee, aan de hoogste bieder verkopen is zonde, maar misschien kunnen jullie naar mogelijkheden kijken die voor jullie alle 5 werkbaar zijn, dus ga in gesprek met zussen en vader
Kom op TO, niet van die lange-tenen-reacties geven. Je opent hier toch zelf een topic voor tips, probeer dan ook open te staan voor de reacties. Je hoeft het niet met alles eens te zijn, maar op deze manier heeft een topic openen toch geen nut.
havermout1 schreef:
20-05-2021 13:19
Er zit een groot verschil tussen niets met het kind te maken hebben en het kind volledig van moeder afpakken hè?
Tja als de moeder mij niet binnen laat en nota bene de politie belt om mij voor haar deur te laten wegsturen, mij overal geblokkeerd heeft, zal ik dan nog wat olie op het vuur gooien door te blijven aandringen? Ik wilde juist wel graag een omgangsregeling, zij wil die alleen op haar eigen voorwaarden en die bestaan vooral wat zij wil is wet.
En bovendien gaat dit topic daar niet over en voel ik ook 0 behoefte om hier advies te vragen over dit onderwerp.
Midnight-Blue schreef:
20-05-2021 13:28
Tja als de moeder mij niet binnen laat en nota bene de politie belt om mij voor haar deur te laten wegsturen, mij overal geblokkeerd heeft, zal ik dan nog wat olie op het vuur gooien door te blijven aandringen? Ik wilde juist wel graag een omgangsregeling, zij wil die alleen op haar eigen voorwaarden en die bestaan vooral wat zij wil is wet.
En bovendien gaat dit topic daar niet over en voel ik ook 0 behoefte om hier advies te vragen over dit onderwerp.

Dat snap ik, maar zoals Thalas ook heel goed beschrijft, gaat het om de parallel die er te trekken is.

Maar hoe was het gesprek met zussen en vader?
Poeszie schreef:
20-05-2021 13:27
Hadden je zussen nu al het gesprek met je vader gevoerd? Wat kwam daar uit?

En nee, aan de hoogste bieder verkopen is zonde, maar misschien kunnen jullie naar mogelijkheden kijken die voor jullie alle 5 werkbaar zijn, dus ga in gesprek met zussen en vader
Twee van mijn zussen vonden het prima, die hadden geen interesse en willen juist dat ik het koop omdat pa anders niet weg gaat en ze weten dat zij dan ook mee moeten zorgen als hij daar blijft, en op dit moment komt ie niet eens meer de trap fatsoenlijk op omdat ie het bij elke inspanning stikbenauwd heeft. Dus hij slaapt op de bank en wast zijn eigen aan de gootsteen in de keuken. Gelijkvloers wonen zou voor hem wel prettig zijn.
Midnight-Blue schreef:
20-05-2021 13:33
Twee van mijn zussen vonden het prima, die hadden geen interesse en willen juist dat ik het koop omdat pa anders niet weg gaat en ze weten dat zij dan ook mee moeten zorgen als hij daar blijft, en op dit moment komt ie niet eens meer de trap fatsoenlijk op omdat ie het bij elke inspanning stikbenauwd heeft. Dus hij slaapt op de bank en wast zijn eigen aan de gootsteen in de keuken. Gelijkvloers wonen zou voor hem wel prettig zijn.

En is duidelijk geworden wat de precieze bezwaren van de derde zus waren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven