Azoren!

vrijdag 21 mei 2021 om 15:03
Portugal is op geel. Je moet nog wel in quarantaine, maar hopelijk eind september niet meer.
Je kunt er volgens mij mooi duiken, wandelen, hot springs, etc.
Op basis van een eerste snelle scan, zou ik naar Horta vliegen (op Faial), dan naar Pico (met de boot) dan naar San Miguel (hoe?) en dan vanaf daar weer naar Lissabon. Ik zou dus via Lissabon gaan zodat ik er nog een citytripje aan vast kan plakken (plus is goedkoper vliegen).
Iemand tips? Do's? Don'ts? Goed te doen in je eentje? Moet je per se een auto huren of juist helemaal niet nodig?
Plan: Half sept - begin oktober.
Kom maar door!
Je kunt er volgens mij mooi duiken, wandelen, hot springs, etc.
Op basis van een eerste snelle scan, zou ik naar Horta vliegen (op Faial), dan naar Pico (met de boot) dan naar San Miguel (hoe?) en dan vanaf daar weer naar Lissabon. Ik zou dus via Lissabon gaan zodat ik er nog een citytripje aan vast kan plakken (plus is goedkoper vliegen).
Iemand tips? Do's? Don'ts? Goed te doen in je eentje? Moet je per se een auto huren of juist helemaal niet nodig?
Plan: Half sept - begin oktober.
Kom maar door!
vrijdag 21 mei 2021 om 15:07

vrijdag 21 mei 2021 om 15:43
vrijdag 21 mei 2021 om 15:49
Erg genoten van de Azoren. Wij hebben gevlogen tussen de eilanden, en hadden een huurauto. (Reistijd mei) Vond dat wel fijn, zodat je kunt gaan en staan waar je wil. Maar er reden ook bussen, geen idee hoe (on)regelmatig.
Wisselvallig weer (wat hierboven genoemd wordt) zou voor mij geen belemmering zijn om heen te gaan, tenzij je per sé iedere dag op het strand wil liggen. Volgens mijn Columbus gidsje is het in september nog zo’n 25 graden. Genoeg te zien en te doen op de eilanden. Vond de mensen vriendelijk en heb me geen moment ongemakkelijk of onveilig gevoeld. Gegeten in kleine locale restaurantjes, lekker!
Wisselvallig weer (wat hierboven genoemd wordt) zou voor mij geen belemmering zijn om heen te gaan, tenzij je per sé iedere dag op het strand wil liggen. Volgens mijn Columbus gidsje is het in september nog zo’n 25 graden. Genoeg te zien en te doen op de eilanden. Vond de mensen vriendelijk en heb me geen moment ongemakkelijk of onveilig gevoeld. Gegeten in kleine locale restaurantjes, lekker!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 21 mei 2021 om 15:56
Ik was op Sao Miguel zonder auto, maar de bussen gaan niet ieder uur naar elke uithoek.
en juist de geisers en bergen zijn leuk om te bekijken.
Van de andere kant: organisators van excursies (tip: canyoning is leuk!!!) kunnen je vast wel bij een hotel of camping ophalen.
en juist de geisers en bergen zijn leuk om te bekijken.
Van de andere kant: organisators van excursies (tip: canyoning is leuk!!!) kunnen je vast wel bij een hotel of camping ophalen.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
vrijdag 21 mei 2021 om 17:23
Ik ben alleen op Terceira geweest en wil graag nog een keer naar Sao Miguel, dat ligt er vlakbij. Vond het een heel bijzonder eiland qua landschap, heel veel afwisseling ook op een kleine oppervlakte.
Uit eten is er spotgoedkoop. En het weer gaat idd alle kanten op en verandert met het uur. Je kunt er heel goed dolfijnen en walvissen spotten!
Een auto lijkt me wel een must trouwens want je moet zeker de bergen ingaan. Wat ik ook heel leuk vond waren de kleurige huisjes!
Volgens mij kun je trouwens gratis vliegen tussen Terceira en San Miguel als je vanaf het vaste land van Portugal komt. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, ik had helaas toch geen tijd om te island hoppen. Google op Fly for free with Sata between the 9 islands of the Azorean archipelago
Uit eten is er spotgoedkoop. En het weer gaat idd alle kanten op en verandert met het uur. Je kunt er heel goed dolfijnen en walvissen spotten!
Een auto lijkt me wel een must trouwens want je moet zeker de bergen ingaan. Wat ik ook heel leuk vond waren de kleurige huisjes!
Volgens mij kun je trouwens gratis vliegen tussen Terceira en San Miguel als je vanaf het vaste land van Portugal komt. Hoe het precies werkt weet ik niet meer, ik had helaas toch geen tijd om te island hoppen. Google op Fly for free with Sata between the 9 islands of the Azorean archipelago
.

dinsdag 25 mei 2021 om 09:27
Hou Tuifly in de gaten. Tickets zijn vaak duur, maar soms hebben ze hele goeie aanbiedingen. Ik ben 2 jaar geleden in mei voor iets van 100 euro daarheen gevlogen, normaal zit je op 500 ofzo. Wel buiten de schoolvakantie uiteraard.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑25-05-2021 09:10Merci, allemaal!
Ik ben er wel over uit dat dit m'n volgende bestemming wordt. Maar mochten er nog meer tips volgen, dan zou ik daar blij mee zijn.
Ik denk dat je dan alleen geen gebruik kan maken van de gratis Sata tickets. Dan zou je met Tap moeten gaan, via Portugal.
.

dinsdag 25 mei 2021 om 16:17
impala schreef: ↑25-05-2021 09:27Hou Tuifly in de gaten. Tickets zijn vaak duur, maar soms hebben ze hele goeie aanbiedingen. Ik ben 2 jaar geleden in mei voor iets van 100 euro daarheen gevlogen, normaal zit je op 500 ofzo. Wel buiten de schoolvakantie uiteraard.
Ik denk dat je dan alleen geen gebruik kan maken van de gratis Sata tickets. Dan zou je met Tap moeten gaan, via Portugal.
Ah, maar ik ga juist via Lissabon zodat ik op de terugweg die stad ook nog mee kan pakken.
Dat gratis doorvliegticket werkt volgens mij alleen als je binnen 24 uur van Sao Miguel naar een ander eiland doorvliegt. Dan vlieg ik liever rechtstreeks

dinsdag 25 mei 2021 om 16:20
Nee daar heb je idd weinig aan, aan 24 uur.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑25-05-2021 16:17Ah, maar ik ga juist via Lissabon zodat ik op de terugweg die stad ook nog mee kan pakken.
Dat gratis doorvliegticket werkt volgens mij alleen als je binnen 24 uur van Sao Miguel naar een ander eiland doorvliegt. Dan vlieg ik liever rechtstreeks.
.
woensdag 26 mei 2021 om 11:37
Azoren, prachtig!
ik ben een paar jaar geleden 3 weken geweest. San miguel, Pico, Fajal en Terceira. ik zou graag nog eens terug gaan om de andere eilanden te bekijken en nog wat meer te zien van Pico en San Miguel. Ik was zeer onder de indruk van het natuurschoon. Het is er echt ongekend mooi. Verder heel rustig, vrijwel geen drukke toeristische attracties, je hoeft er niet naar toe als je van drukte en uitgaan houdt. Er is gewoon heel weinig en dat spreekt mij erg aan. Verder is het er heel goedkoop, bv uit eten en drinken op terrasjes. Hou er wel rekening mee dat niet op elke straathoek een restaurant of cafe te vinden is. Winkelen hoef je daar ook niet te doen, want er is vrijwel niks.
Vliegen zou ik qua prijs met TAP doen, die zijn echt het goedkoopste, Tui is 2 keer zo duur. Gratis tickets met sata is bijna onmogelijk in de praktijk, de voorwaarden zijn zeer bijzonder in de praktijk.
Ik heb op de azoren echt de mooiste wandelingen gemaakt, met prachtige uitzichten. Dolfijnen gezien. in grotten geweest. allerlei vulcanische verschijnselen gezien. in leuke authentieke huizen gelogeerd.
Van san miguel naar de ander eilanden kun je volgens mij alleen per vliegtuig, de afstand is tegen de 700km geloof ik. tussen de andere eilanden met de ferry of ook vliegen. Was allemaal prima te doen.
jeetje, ik zou zo weer willen gaan!!
ik ben een paar jaar geleden 3 weken geweest. San miguel, Pico, Fajal en Terceira. ik zou graag nog eens terug gaan om de andere eilanden te bekijken en nog wat meer te zien van Pico en San Miguel. Ik was zeer onder de indruk van het natuurschoon. Het is er echt ongekend mooi. Verder heel rustig, vrijwel geen drukke toeristische attracties, je hoeft er niet naar toe als je van drukte en uitgaan houdt. Er is gewoon heel weinig en dat spreekt mij erg aan. Verder is het er heel goedkoop, bv uit eten en drinken op terrasjes. Hou er wel rekening mee dat niet op elke straathoek een restaurant of cafe te vinden is. Winkelen hoef je daar ook niet te doen, want er is vrijwel niks.
Vliegen zou ik qua prijs met TAP doen, die zijn echt het goedkoopste, Tui is 2 keer zo duur. Gratis tickets met sata is bijna onmogelijk in de praktijk, de voorwaarden zijn zeer bijzonder in de praktijk.
Ik heb op de azoren echt de mooiste wandelingen gemaakt, met prachtige uitzichten. Dolfijnen gezien. in grotten geweest. allerlei vulcanische verschijnselen gezien. in leuke authentieke huizen gelogeerd.
Van san miguel naar de ander eilanden kun je volgens mij alleen per vliegtuig, de afstand is tegen de 700km geloof ik. tussen de andere eilanden met de ferry of ook vliegen. Was allemaal prima te doen.
jeetje, ik zou zo weer willen gaan!!

woensdag 26 mei 2021 om 11:53
Ha, VanKatoen, thanks!
Ik heb contact gehad met een duikschool op Faial. Die raden aan om daar een week te blijven, om zo de beste dagen voor het duiken uit te zoeken, gebaseerd op het weer.
Denk je dat dit de moeite waard is? Kan ik dan makkelijk dagtripjes naar Pico en San Jorge doen? Ik las wel dat er regelmatige ferry's gaan, maar geen idee hoe praktisch dat is in de praktijk. Of zijn er ook organisaties die van die dagtripjes organiseren? Dat vind ik altijd wel leuk, omdat je dan makkelijker mensen ontmoet.
Daarna wil ik nog doorvliegen voor een kleine week op San Miguel om lekker te wandelen en hot springs te bezoeken. En daarna dus nog even naar Lissabon.
Ik krijg al helemaal zin..... Hopelijk kan ik snel boeken.
Ik heb contact gehad met een duikschool op Faial. Die raden aan om daar een week te blijven, om zo de beste dagen voor het duiken uit te zoeken, gebaseerd op het weer.
Denk je dat dit de moeite waard is? Kan ik dan makkelijk dagtripjes naar Pico en San Jorge doen? Ik las wel dat er regelmatige ferry's gaan, maar geen idee hoe praktisch dat is in de praktijk. Of zijn er ook organisaties die van die dagtripjes organiseren? Dat vind ik altijd wel leuk, omdat je dan makkelijker mensen ontmoet.
Daarna wil ik nog doorvliegen voor een kleine week op San Miguel om lekker te wandelen en hot springs te bezoeken. En daarna dus nog even naar Lissabon.
Ik krijg al helemaal zin..... Hopelijk kan ik snel boeken.
woensdag 26 mei 2021 om 12:36
Ik denk dat je voor een week genoeg hebt aan 1 groot eiland, helemaal als je een paar dagen met duiken bezig bent.
Er is bij Sao Miguel in de buurt geloof ik een eilandje voor dagtrips, maar de andere Azoren liggen verder uit elkaar dan de Waddeneilanden.
Er is bij Sao Miguel in de buurt geloof ik een eilandje voor dagtrips, maar de andere Azoren liggen verder uit elkaar dan de Waddeneilanden.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.

woensdag 26 mei 2021 om 13:55
docotrandus schreef: ↑26-05-2021 12:36Ik denk dat je voor een week genoeg hebt aan 1 groot eiland, helemaal als je een paar dagen met duiken bezig bent.
Ja, klopt. Ik vroeg me gewoon af of er genoeg te doen is op Faial voor op de dagen dat ik niet ga duiken (ga denk ik 3 dagen duiken van de 7 dan) en of je dan makkelijk ook een dagje naar Pico of Sao Jorge kan.

dinsdag 8 juni 2021 om 21:14
Wij waren 5 dagen op Faial. Dat ging nog niet vervelen. Genoeg te doen en te zien. Wel een auto huren! Dagtrips naar andere eilanden kan ik me niet zo veel bij voorstellen, ook voor Pico en stjorge heb je meer tijd nodig. De ferry gaat wel regelmatig, maar in het hoogseizoen zou ik wel reserveren. Op Faial kun je een prachtige wandeling over de vulkaan rand maken. Echt doen!

maandag 26 juli 2021 om 10:53

woensdag 28 juli 2021 om 10:40
Wij vonden Madeira ook erg mooi . Hebben gekeken voor Sao Miguel , maar vonden het heel duur . Veel duurder dan Madeira .Mamasinds2008 schreef: ↑08-06-2021 22:51Dat wordt vast een geweldige vakantie. Wij gaan dit jaar naar Madeira ( voor de tweede keer omdat het er zo mooi is!) wat natuurlijk ook een Portugees eiland is.
De Azoren staan zeker ook op ons lijstje!
Misschien ooit . Het staat nog wel op ons lijstje .