Stoppen met roken, tips and tricks
zaterdag 22 mei 2021 om 09:51
Ik wil na ruim 20jaar gaan stoppen met roken. Ben ooit eerder gestopt geweest en dat ging heel goed, zo goed dat ik dacht wel een sigaret te kunnen roken. Dat had ik natuurlijk nooit moeten doen want binnen de kortste keren rookte ik weer volop.
Nu ben ik het zat, ik wil niet meer maar ik durf niet.
Ga ik een pesthumeur krijgen, eetbuien (ben daar net vanaf) en dus aankomen,hoe ga ik met spanningen om etc.
Waarom wil ik stoppen, gezondheid, geld, m'n kinderen,ik wil geen rokende moeder zijn, niet telkens bij thuiskomst of weggaan nog even snel een sigaret. Ik wil een gezonde huid, gezond lijf.
Wat heeft jullie geholpen, nicotine pleisters/ kauwgom, hulp van huisarts, app gedownload?
Ik weet dat een trekmoment 3 minuten duurt, maar als je dat 10x in een uur hebt is dat 50% van je tijd..
In een ander topic is te lezen dat trekmomenten kunnen blijven komen, ongeacht hoe lang je gestopt bent..
Waar hebben jullie wat aan gehad, wat heeft juist wel of niet geholpen?
Nu ben ik het zat, ik wil niet meer maar ik durf niet.
Ga ik een pesthumeur krijgen, eetbuien (ben daar net vanaf) en dus aankomen,hoe ga ik met spanningen om etc.
Waarom wil ik stoppen, gezondheid, geld, m'n kinderen,ik wil geen rokende moeder zijn, niet telkens bij thuiskomst of weggaan nog even snel een sigaret. Ik wil een gezonde huid, gezond lijf.
Wat heeft jullie geholpen, nicotine pleisters/ kauwgom, hulp van huisarts, app gedownload?
Ik weet dat een trekmoment 3 minuten duurt, maar als je dat 10x in een uur hebt is dat 50% van je tijd..
In een ander topic is te lezen dat trekmomenten kunnen blijven komen, ongeacht hoe lang je gestopt bent..
Waar hebben jullie wat aan gehad, wat heeft juist wel of niet geholpen?
zondag 23 mei 2021 om 12:25
Precies. Ik heb mezelf er zo op voorbereid dat ik juist blij en opgelucht was toen ik eindelijk mocht stoppen ipv dat ik stoppen met roken als straf zag.

maandag 24 mei 2021 om 07:56
Ik ben gestopt met tabex. Van alles geprobeerd zelfs laser! Boeken gelezen, champix, pleisters, cold turkey. Variërend succes van nog geen dag tot 9 maanden maar tabex heeft er echt een eind aangemaakt. Heerlijk. Ik ben een soort gereset. Het is of ik nooit verslaafd was. Geen trek of verlangen. Ik begrijp niet meer hoe ik zo lang in die fuik heb vastgezeten. Ruim 20 jaar gerookt. Wat voor de een werkt, werkt niet perse voor de ander. Als een manier niet voor je werkt gewoon een andere manier proberen. Verdiep je in verslavingen, onderzoek wat het je brengt. Het is een kwestie van oefenen tot je het kan. Je was ook niet in 1 dag verstokte roker he. Succes!