Kobo plus abonnement

15-05-2021 19:54 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.
Ik overweeg een e reader te nemen en ben me aan het verdiepen hoe ik aan boeken kom.
Nu zag ik een kobo abonnement.
Hoe werkt dit? Kan ik bijvoorbeeld 20 boeken er tegelijk opzetten? Of zit er een max aan per maand?
En blij en ze er altijd op staan? Of is het een soort bibliotheek,dat ze ook weer van de e reader af gaan?
Sága schreef:
15-05-2021 21:13
Ik heb zelf uitgerekend hoeveel ik moet lezen om de abonnementskosten eruit te halen, dat haal ik momenteel niet. Dus ik koop boeken en ben lid van de bibliotheek. Kobo plus is wel fijn in vakantieperioden voor mij, dan lees ik meer en je kan per maand opzeggen.
Als je twee boeken per maand leest, haal je het er toch al uit? Veel boeken kosten rond de 10 euro, het abonnement is 12,99. En je kunt het op verschillende devices gebruiken dus eventueel een partner of kind kan zijn of haar eigen boeken meelezen.
jessicaca schreef:
21-05-2021 22:47
Bedankt allemaal. Ik ben er veel wijzer uit geworden.
Inmiddels heb ik de ereader over genomen.
Ingelogt met mijn eigen kobo account. Helaas gingen haar boeken eraf. Maar goed.

Nu heb ikeen boek gekocht via bookspot.nl.
Maar.... en nu? Ik heb een kobo glo met WiFi. Ik zou via een browser bookspot moeten aanklikken. Maar zie nergens een browser teken. Alleen iets dat ik via kobo boeken kan kopen.

Iemand een idee??
Ik heb even op mijn eigen Kobo gekeken en ik zie ook geen browser icoon (overigens kan ik nu niet gaan slapen omdat ik het wil uitzoeken ;-) ). Heb je wel een laptop tot je beschikking? Dan zou ik op bookspot.nl de aanwijzingen voor ereader zonder WiFi volgen. Dat is sowieso de manier hoe ik altijd boeken op mijn ereader zette voordat ik ik Kobo Plus had.
Haaaaaa! Ik heb het gevonden.

Open je Kobo en ga naar 'meer' - 'beta functies'

Daar kun je kiezen voor 'doorzoek het internet rechtstreeks vanuit je eReader'.

Als ik daar op klik krijg ik google, dus ik neem aan dat je van daaruit naar bokspoot kunt en dan inloggen.

Succes!
Maduixa schreef:
22-05-2021 01:45
Als je twee boeken per maand leest, haal je het er toch al uit? Veel boeken kosten rond de 10 euro, het abonnement is 12,99. En je kunt het op verschillende devices gebruiken dus eventueel een partner of kind kan zijn of haar eigen boeken meelezen.
Ik moet met een abonnement alsnog boeken bijkopen, vanwege het assortiment. Nieuwe boeken koop ik vaak op papier. Naast de boeken die ik via mijn biebabonnement lees lees ik niet twee boeken per maand via kobo.
Sága schreef:
22-05-2021 08:11
Ik moet met een abonnement alsnog boeken bijkopen, vanwege het assortiment. Nieuwe boeken koop ik vaak op papier. Naast de boeken die ik via mijn biebabonnement lees lees ik niet twee boeken per maand via kobo.
Ah, ok, dat snap ik. Ik lees nu uitsluitend via Kobo Plus, van de zomer veranderen mijn werk-/leefomstandigheden en dan ga ik het weer opzeggen, dan verwacht ik dat ik genoeg heb aan de bieb.
Ik heb nu opeens problemen met Koboplus.
Kreeg een mail dat de maandelijkse betaling niet geind kan worden, want ze konden niets van mijn CC afschrijven??

Alles gecheckt, CC is nog 2 jaar geldig, ik log regelmatig in voor nieuwe boeken, en heb helemaal niets gewijzigd

Krijg ik zo'n doos bij de klantenservice, ik volg haar instructies op ( afmelden en weer aanmelden), en ik vraag: kan de betaling nu weer starten?

Zegt ze: geen idee ik ga daar niet over

Ik vraag waarom ze me dan tips geeft wat ik moet doen.
Geen antwoord

Afmelden en aanmelden zal wel standaard zijn allemaal

Zegt ze nog : anders abo stoppen en weer abo nemen

Ik wacht nog even af.....

Echt van die tips waar je helemaal niets aan hebt
Heb ik ook gehad. Meerdere malen al. Volgens mij is het phishing, want het abonnement werd bij mij wel steeds gewoon afgeschreven van de CC terwijl in de mail stond dat dat niet lukte en op een link moest klikken. Ik zou eerst maar eens afwachten. En niet op die link klikken.
Ik heb wel met mijn Rabobank rekening gehad dat bijv Spotify en volgens mij ook kobo na eerste keer niet meer werd afgeschreven vanwege een of andere beveiliging. Toen andere rekening ervoor gaan gebruiken. Heb je bij kobo ook nog dat je eerste maand met iDeal betaalt en daarna het automatisch gaat? Dat gaat wel vaker mis. MAr zou ook naar lafleurnoire luisteren en nergens op klikken. Je zou alles moeten kunnen regelen binnen je bol account

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven