Vriend blijft me bedriegen.... Help!

24-05-2021 23:26 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi iedereen

Allereerst: plaats aub geen grove/zure reacties... T zit me al diep genoeg, ik wil gewoon wat advies/verhalen van mensen die ook zo’n dingen hebben meegemaakt.... En reacties als: ‘ga er gewoon van weg’ daar heb ik niet veel aan, want dit heb ik al veel geprobeerd....

Even een korte intro: mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen, ik zie hem enorm graag en hij me ook, we zouden alles voor elkaar over hebben, we zijn zo blij met elkaar, met de relatie en met ons seksleven ook (altijd goede seks, we blijven experimenteren,...)

Alle dingen die ik jullie nu ga vertellen ben ik trouwens zelf te weten gekomen, of via via. Hij heeft me dus nooit iets verteld.

In het begin van onze relatie heeft hij me 1x bedrogen met zijn ex: voorspel... Wat ik toen nog niet zo heel erg vond omdat ik snapte dat hij nog niet volledig over z’n ex was.

Na 4 maand heeft hij eens op een feestje gekust met een dame (op nieuwjaar...) vond ik wel heel erg want hij had haar verteld dat hij geen relatie had.

Dan is het even heel goed geweest (denk ik toch)? Maar sinds vorige zomer is hij van de ene dame naar het andere aan het gaan... Het is wel altijd via sociale media, hij heeft me na die twee keer nooit meer fysiek bedrogen.

Waar het eigenlijk op neerkomt; hij wil altijd aandacht van meisjes en gaat hier heel ver in. Iemand stuurt hem een volgerverzoek: hij begint te sturen en te vragen waarom ze hem wil volgen en bouwt daarop verder om een gesprek aan te gaan en na wat small talk gaat het altijd over seks en dat hij ze zou willen....
Hij stuurt op facebook ook naar random dames vriendschapverzoeken...
Hij liked oude foto’s om aandacht te kunnen krijgen...

Het is nu zeker al 6 keer geweest dat hij probeert bij meisjes en naar seks vraagt/naaktfoto’s/fantasieën verteld... Allemaal dingen die eigenlijk niet thuis horen in een relatie. Hij verwijderd dit ook allemaal voor mij en als hij bij mij is (ong 4/5 dagen per week) dan blokkeert hij de dame in kwestie zodat ik zeker niets door zou hebben. Hij doet dit denk ik echt voor aandacht, voor bevestiging, voor wat spanning.. Ik denk niet dat hij ooit zou durven afspreken met iemand maar ik vind dit ook bedriegen

Ik heb het hem al iedere keer vergeven maar na de laatste keer zit het me toch echt te ver. Ik weet niet wat ik moet doen.. Heeft iemand goede raad voor me? Ik weet dat het heel beknopt uitgelegd is en dat het lijkt alsof ik er licht over ga, maar geloof me ik heb hier al nachten van wakker gelegen....

Hoe maak je je vriend duidelijk dat het je te ver zit? Heeft iemand ook zo’n situatie meegemaakt en wat was de oplossing hiervoor? Wat doe je als je vriend zo veel aandacht nodig heeft? Waarom verwijdert hij alles en liegt hij erover? Wat kan je doen om dit gedrag te stoppen?

Ik wil niet uit elkaar gaan met hem en ik kan dit ook niet..
ouvre-tes-yeux wijzigde dit bericht op 24-05-2021 23:32
10.24% gewijzigd
Waarom zou hij veranderen als jij toch wel blijft?
Hij komt steeds weg met zijn gedrag, dus heeft er totaal niks bij te winnen dat niet meer te doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
De titel van dit topic klopt niet.
Het moet zijn;

Help, ik blijf maar investeren in een man die mij nooit gelukkig kan maken!
Dus jullie relatie is op alle vlakken perfect, buiten dat je vriend af en toe buiten de deur pist. Dan is een open relatie het beste voor jullie.
Dit is toch echt een nobrainer... je kan iemand niet veranderen. Dus je opties zijn:

1. Accepteren dat het zo is en het oke vinden dat hij contact heeft met anderen.
2. Afspreken dat een open relatie voor jullie goed werkt en zelf er ook een paar andere mannen op na houden.
3. Hem omleggen (prima suggestie van iemand anders)
4. Iedere keer flink herrieschoppen totdat hij er genoeg van heeft. (zelf durf je de relatie niet te verbreken, dus misschien kan hij het dan doen)
5. Je zelfrespect terugvinden entoch de relatie verbreken en een relatie aangaan met een kerel die wel leuk is.
Ik sluit me aan bij de overige meningen, of accepteren of voor je eigen geluk kiezen. Misschien kun je dit nu nog niet omdat je teveel hangt aan wat volgens jou goed gaat en je jezelf niet sterk genoeg vindt om je eigen weg te gaan. Maak de balans op van positieve en negatieve punten en houd er rekening mee dat de negatieve punten waarschijnlijk steeds zwaarder zullen wegen en energie kosten. Wat je zegt het is niet fysiek maar toch bedriegen, daar gaat het nou juist om, het vertrouwen dat je niet meer hebt, kun je daar een toekomst mee opbouwen? Wil je altijd in het onzekere leven om enkele leuke en lieve momenten? En wat als hij straks wel fysiek vreemd gaat, ook nog gevaarlijk voor je gezondheid als hij niet uitkijkt. Kweek wat meer zelfvertrouwen door je meer op jezelf te richten, doen wat jij leuk en belangrijk vindt, dan vind je wel een weg. Ik dacht na 28 jaar huwelijk ook niet alleen verder te kunnen, het was ook niet mijn keuze maar ik moest toen wel door, vanwege de kinderen, heb me toen gerealiseerd dat ik eigenlijk heel veel fijne mensen om me had en ook best de kracht om er wat van te maken beetje bij beetje, Ik weet nu ook dat ik nooit meer zou kunnen zijn met iemand die zo mijn vertrouwen heeft geschonden en kies voor mezelf en geniet weer van het leven dus waarom zou jij dat niet kunnen. Durf voor jezelf op te komen en jezelf te respecteren! succes ermee
Ouvre-tes-yeux schreef:
24-05-2021 23:53
Ik sta open voor elk advies, maar dit kan toch op z’n minst zonder grappen te maken erover? Toont niet veel respect vind ik...

Alles in mijn relatie is perfect, buiten het feit dat hij soms zo’n rare berichten stuurt naar andere vrouwen...

Ik vroeg me gewoon af of er nog mensen dit meegemaakt hebben... En of mensen advies hebben om ZIJN ogen open te laten gaan.

Ik ben me heel bewust van de situatie waar ik in zit en weet dat ik het beste zo snel mogelijk weg vlucht maar ik kan het niet. Ik zie hem te graag, vind hem te leuk en wil een toekomst met hem. We komen op elk vlak zo zo goed overeen en ik zie mezelf oud worden met hem.
Dit is echt het enige dat niet klopt in heel onze relatie en ik weet ook dat het puur voor aandacht is dat hij het doet. Niet omdat hij slecht van vel is
Dat zeg je als hij zijn sokken maar naast de wasmand blijft gooien, iedere keer de bloemkool laat aanbranden of je verjaardag vergeet.

Je hebt het hier niet over een detail van je relatie. Het gaat over je relatie als geheel. De essentie van een relatie is dat je elkaar steunt. In plaats daarvan doet hij jou bewust pijn en het boeit hem geen reet. Hoe kun je een relatie in hemelsnaam perfect noemen als de een de ander keer op keer bewust pijn doet.

Voor hem is het zeker een perfecte relatie ja. Hij doet alles buiten de deur waar hij zin in heeft en thuis ligt er ook altijd iemand voor hem klaar. Ja logisch dat hij dan verder wel aardig tegen je doet.

Maar besef ook dat hij het ook een keer zat kan worden, zo'n vrouw zonder ruggengraat. Erg aantrekkelijk is dat namelijk niet. Dan wacht ie nog even tot ie wat leukers vindt, jij legt hem toch geen strobreed in de weg, en dan is hij alsnog verdwenen. Sta je alsnog met lege handen.
Misschien een open deur, maar ik denk dat het verbreken van deze relatie het beste werkt voor jullie beiden.
Ouvre-tes-yeux schreef:
Ik sta open voor elk advies, maar dit kan toch op z’n minst zonder grappen te maken erover? Toont niet veel respect vind ik...

Alles in mijn relatie is perfect, buiten het feit dat hij soms zo’n rare berichten stuurt naar andere vrouwen...

Ik vroeg me gewoon af of er nog mensen dit meegemaakt hebben... En of mensen advies hebben om ZIJN ogen open te laten gaan.

Ik ben me heel bewust van de situatie waar ik in zit en weet dat ik het beste zo snel mogelijk weg vlucht maar ik kan het niet. Ik zie hem te graag, vind hem te leuk en wil een toekomst met hem. We komen op elk vlak zo zo goed overeen en ik zie mezelf oud worden met hem.
Dit is echt het enige dat niet klopt in heel onze relatie en ik weet ook dat het puur voor aandacht is dat hij het doet. Niet omdat hij slecht van vel is
Op een heel belangrijk vlak komen jullie niet overeen. Ik denk dat het na zo'n lange tijd toch wel duidelijk is dat dit is hoe hij is? Dit gaat niet veranderen. Je moet elkaar ook niet willen veranderen, je past bij elkaar of niet. Als jij hem niet goed vindt zoals hij is kun je het dus beter uitmaken.
Als je dat echt niet wil dan kun je dit beter accepteren. Meer smaken zijn er niet.
Ik zou voor mezelf eens gaan uitzoeken of je hem echt nog heel leuk vindt. Ben je verliefd op hem of op een droombeeld? Wil je hem niet kwijt of wil je je gefantaseerde toekomst niet kwijt? Stel je eens voor hoe een ideale dag in de toekomst eruit zou zien, is hij dan zoals hij is of heb jij hem in je fantasie veranderd in een man die hij niet is? Als dat laatste het geval is dan moet je deze man loslaten en op zoek gaan naar die man uit je fantasie, want die bestaat ook.
Ik snap wel dat TO niet meer reageert. Jullie zijn allemaal hetzelfde en tegen haar. Ze vraagt toch of jullie niet willen zeggen dat ze moet stoppen met deze relatie? Nou, waarom raden jullie haar dat allemaal aan dan?

Gelukkig heb ik wel een goed advies voor haar: TO, je pikt het of je pikt het niet. Zo simpel is het.
Ouvre-tes-yeux schreef:

Been there, done that...

Ik dacht ook ik een geweldige relatie had. Ik zag mijzelf oud worden met hem. Had nooit verwacht dat juist onze relatie zou sneuvelen. We waren niet alleen geliefden maar ook maatjes, dezelfde interesses, goede sex, en ik dacht dat het de meest eerlijke en directe persoon was die ik ooit had gekend.

Helaas....
Hij ging vreemd, moest ik zelf achterkomen
En bleef vreemdgaan, moest ik zelf achterkomen.

Toen ik de 2e keer vreemdgaan ontdekte heb ik, met ontzettend veel pijn in mijn hart, de relatie beëindigd.

De leugens hebben mij meeste geraakt.

Zijn 15 jaar minnares werd zijn vriendin, maar ook haar bleef hij bedriegen met allerlei dames die hij in het dagelijks leven en op sociale media oppikte.

Oftewel, zet die vent de deur uit. Hij gaat vreemd (jullie hebben immers geen open relatie) en hij liegt. Jullie relatie is kansloos. Of je moet zijn leugens en vreemdgaan accepteren
Vutje schreef:
25-05-2021 09:30
Dit is toch echt een nobrainer... je kan iemand niet veranderen. Dus je opties zijn:

1. Accepteren dat het zo is en het oke vinden dat hij contact heeft met anderen.
2. Afspreken dat een open relatie voor jullie goed werkt en zelf er ook een paar andere mannen op na houden.
3. Hem omleggen (prima suggestie van iemand anders)
4. Iedere keer flink herrieschoppen totdat hij er genoeg van heeft. (zelf durf je de relatie niet te verbreken, dus misschien kan hij het dan doen)
5. Je zelfrespect terugvinden entoch de relatie verbreken en een relatie aangaan met een kerel die wel leuk is.
aan jezelf gaan werken net zolang tot je inziet dat het niet ok is dat je je zo laat behandelen door een man.
Ook een Pluviofiel
Marelyse schreef:
25-05-2021 09:42
Maar besef ook dat hij het ook een keer zat kan worden, zo'n vrouw zonder ruggengraat. Erg aantrekkelijk is dat namelijk niet. Dan wacht ie nog even tot ie wat leukers vindt, jij legt hem toch geen strobreed in de weg, en dan is hij alsnog verdwenen. Sta je alsnog met lege handen.

Nou leg je alsnog een deel van de schuld voor zijn overspelige gedrag bij haar. Dat is niet redelijk. Hij gaat niet vreemd omdat zij niet op de juiste knopjes heeft gedrukt om zijn vreemdgaan te voorkomen. Hij gaat niet bij haar weg omdat zij in haar worsteling met zijn vreemdgaan onaantrekkelijk voor hem is geworden. Hij doet deze dingen omdat hij ervoor kiest om ze te doen. Hij doet het omdat hij ervoor kiest haar gevoelens en wensen te negeren. En als hij bij haar weggaat is dat niet omdat zíj niet aantrekkelijk genoeg was, maar omdat híj zich aan iemand anders heeft verbonden en hij altijd al met één been buiten de deur stond.
Je hebt 2 keuzes.
Bij hem weg gaan of bij hem blijven maar dan moet je niet meer zeuren....

Hij zal niet veranderen.
Thalas schreef:
25-05-2021 10:18
Nou leg je alsnog een deel van de schuld voor zijn overspelige gedrag bij haar. Dat is niet redelijk. Hij gaat niet vreemd omdat zij niet op de juiste knopjes heeft gedrukt om zijn vreemdgaan te voorkomen. Hij gaat niet bij haar weg omdat zij in haar worsteling met zijn vreemdgaan onaantrekkelijk voor hem is geworden. Hij doet deze dingen omdat hij ervoor kiest om ze te doen. Hij doet het omdat hij ervoor kiest haar gevoelens en wensen te negeren. En als hij bij haar weggaat is dat niet omdat zíj niet aantrekkelijk genoeg was, maar omdat híj zich aan iemand anders heeft verbonden en hij altijd al met één been buiten de deur stond.
Hij doet dit omdat ze toch niet bij hem weggaat en hem steeds vergeeft.
.
Je zegt dat je open staat voor alle opties maar in je openingspost geef je aan dat niemand aan moet komen met de optie om de relatie te beëindigen .
Kennelijk weet je dus zelf ook heel goed wat de meest logisch optie is maar wil je liever je kop in het zand blijven steken.

Prima: je kunt het ook gewoon accepteren
El4ra schreef:
25-05-2021 10:22

Nee, dan leg je de schuld en de oorzaak voor zijn vreemdgaan bij haar. Hij doet het omdat híj het doet, niet omdat zij de relatie niet op de juiste manier vormgeeft.
Ik zou me kapot schamen voor zo'n vent. Beetje ranzig hengelen naar aandacht van vrouwen op social media. Die vrouwen denken ook wat een vervelende en hufterige kerel die al een vriendin heeft. En dan hebben ze ook nog medelijden met je TO.

TO, schaam je je niet voor zo'n lulhannes?
To, ik heb ooit in een zelfde relatie gezeten zoals jij die nu hebt. Tegen beter weten in bleef ik hopen dat hij zou veranderen en op een dag echt alleen voor mij zou gaan. En elke keer leek het daar ook op en dacht ik dat zijn vreemdgaan echt voorbij was. Tot de dag dat hij het meisje tegen kwam waar hij serieus verder mee wilde. En dat was niet ik.
Ik stond zijn geluk in de weg en werd gedumpt. Gebroken bleef ik achter. Zonder eigenwaarde, zonder zelfrespect, alleen maar verdriet en zelfhaat. Heel lang heb ik nog gehoopt dat het een bevlieging was en dat hij zou terugkomen. En gelukkig voor mij, is dat nooit gebeurd.
Achteraf had ik spijt dat ik hem niet gedumpt heb na zijn eerste keer vreemdgaan.

Echt TO, zolang jij bij deze pisvlek blijft, blijft hij je pijn doen. Echt.
Ga bij hem weg. Je komt er echt overheen en dan besef je dat er heus leuke mannen op de wereld zijn.
Ook een Pluviofiel
Zou je kunnen leven met een open relatie? Verdiep je eens in ethische non-monogamie. Wellicht is dat een optie voor jullie. Als dat totaal niet bij je past dan vraag ik me af of jullie een goede match zijn.

Vergeet niet, de beste voorspeller van toekomstig gedrag is het gedrag uit het verleden.. Maw jouw vent gaat niet stoppen met vreemdgaan!
oh, ik vind het zo triest...ik heb in je andere topic gelezen dat je tegen hem liegt dat je klaarkomt.
Het lijkt misschien voor jou alsof ik dit niet kan weten, maar je cijfert jezelf veel te veel weg; Heb je wel eens een relatie gehad met een leuke man waarin je eerlijk kon zijn?
Het is jouw keuze hoor om jezelf zo hard weg te cijferen tot er op de duur niets meer van jou overschiet.
Maak je wel eens ruzie met hem? Of durf je dat niet? Ben je bang dat hij het dan beëindigt? Klop jij wel eens met je vuist op tafel? Hoe uit jij je ongenoegen over zijn bedrog en over andere zaken waar je het niet mee eens bent?

Weet je, ik geloof dat nooit als iemand zegt dat zijn of haar relatie perfect is. Dat bestaat nu eenmaal niet. Het is voor mij eerder een teken dat er heel wat mis is. Waar twee mensen zijn, zullen altijd onenigheden zijn, dingen die moeilijk gaan. Als het 'perfect' is, zijn er geen twee mensen. In dit geval, ben jij er niet. Snap je?
poloppie wijzigde dit bericht op 25-05-2021 10:42
0.21% gewijzigd
Marelyse schreef:
25-05-2021 09:42
Dat zeg je als hij zijn sokken maar naast de wasmand blijft gooien, iedere keer de bloemkool laat aanbranden of je verjaardag vergeet.

Je hebt het hier niet over een detail van je relatie. Het gaat over je relatie als geheel. De essentie van een relatie is dat je elkaar steunt. In plaats daarvan doet hij jou bewust pijn en het boeit hem geen reet. Hoe kun je een relatie in hemelsnaam perfect noemen als de een de ander keer op keer bewust pijn doet.

Voor hem is het zeker een perfecte relatie ja. Hij doet alles buiten de deur waar hij zin in heeft en thuis ligt er ook altijd iemand voor hem klaar. Ja logisch dat hij dan verder wel aardig tegen je doet.

Dit laatste ook helaas, het enige verwijt dat mijn ex-man had was ook dat ik te lief was en dat was saai en verstikkend volgens hem, hij heeft daar wel gebruik van kunnen maken om een tweede geheime leven naast ons huwelijk op te bouwen en toen hij zeker wist dat aan de andere kant zijn bedje ook gespreid was de knoop door gehakt, zonder risico voor hem, lekker gemakkelijk, laat je dat niet gebeuren zorg dat je zelfrespect niet zover zakt want het duurt een tijd om daar weer bovenop te komen.
El4ra schreef:
25-05-2021 10:22
Hij doet dit én ze gaat niet bij hem weg. Dat zijn twee aparte zaken. Beiden even opzienbarend.
gonniegijsje schreef:
25-05-2021 10:33
Zou je kunnen leven met een open relatie? Verdiep je eens in ethische non-monogamie. Wellicht is dat een optie voor jullie. Als dat totaal niet bij je past dan vraag ik me af of jullie een goede match zijn.

Vergeet niet, de beste voorspeller van toekomstig gedrag is het gedrag uit het verleden.. Maw jouw vent gaat niet stoppen met vreemdgaan!
Het lijkt me dat je zo’n relatie aangaat op basis van vertrouwen en niet onder dwang omdat hij anders sowieso ‘on-ethisch’ vreemd zou gaan. Ethisch vreemd gaan lijkt me meer dan een nieuw etiketje plakken op een bedriegelijke situatie.

Maar hee, eenieder haar ding.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 25-05-2021 10:49
9.30% gewijzigd
Ik vind het niet triest. To houdt deze fantastische relatie waarin alles perfect is al 4 jaar vol en met dik gedrukte HELP aan het einde van elke zin genereert zij een hoop aandacht.

To, blijf lekker aan je project vriend werken. Wanneer het niet in 4 jaar lukt om er een trouwe vent van te maken, dan misschien in 8 jaar. Je weet maar nooit. Opgeven is voor watjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja je wilt dit prachtexemplaar absoluut niet kwijt maar je wilt ook niet bedrogen worden de hele tijd. Die 2 samen gaan niet met deze man, je zal dus moeten kiezen. Welke garantie heb je trouwens dat hij jou niet op een dag dumpt omdat 1 van die vrouwen hem meer bevalt dan verwacht? Je bent niet speciaal genoeg voor hem om er niet achter te gaan, dus je vervangen zal op termijn ook niet zo'n issue vormen. Jij bent de enige die zo afhankelijk is in deze relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven