Vriend blijft me bedriegen.... Help!

24-05-2021 23:26 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi iedereen

Allereerst: plaats aub geen grove/zure reacties... T zit me al diep genoeg, ik wil gewoon wat advies/verhalen van mensen die ook zo’n dingen hebben meegemaakt.... En reacties als: ‘ga er gewoon van weg’ daar heb ik niet veel aan, want dit heb ik al veel geprobeerd....

Even een korte intro: mijn vriend en ik zijn bijna 4 jaar samen, ik zie hem enorm graag en hij me ook, we zouden alles voor elkaar over hebben, we zijn zo blij met elkaar, met de relatie en met ons seksleven ook (altijd goede seks, we blijven experimenteren,...)

Alle dingen die ik jullie nu ga vertellen ben ik trouwens zelf te weten gekomen, of via via. Hij heeft me dus nooit iets verteld.

In het begin van onze relatie heeft hij me 1x bedrogen met zijn ex: voorspel... Wat ik toen nog niet zo heel erg vond omdat ik snapte dat hij nog niet volledig over z’n ex was.

Na 4 maand heeft hij eens op een feestje gekust met een dame (op nieuwjaar...) vond ik wel heel erg want hij had haar verteld dat hij geen relatie had.

Dan is het even heel goed geweest (denk ik toch)? Maar sinds vorige zomer is hij van de ene dame naar het andere aan het gaan... Het is wel altijd via sociale media, hij heeft me na die twee keer nooit meer fysiek bedrogen.

Waar het eigenlijk op neerkomt; hij wil altijd aandacht van meisjes en gaat hier heel ver in. Iemand stuurt hem een volgerverzoek: hij begint te sturen en te vragen waarom ze hem wil volgen en bouwt daarop verder om een gesprek aan te gaan en na wat small talk gaat het altijd over seks en dat hij ze zou willen....
Hij stuurt op facebook ook naar random dames vriendschapverzoeken...
Hij liked oude foto’s om aandacht te kunnen krijgen...

Het is nu zeker al 6 keer geweest dat hij probeert bij meisjes en naar seks vraagt/naaktfoto’s/fantasieën verteld... Allemaal dingen die eigenlijk niet thuis horen in een relatie. Hij verwijderd dit ook allemaal voor mij en als hij bij mij is (ong 4/5 dagen per week) dan blokkeert hij de dame in kwestie zodat ik zeker niets door zou hebben. Hij doet dit denk ik echt voor aandacht, voor bevestiging, voor wat spanning.. Ik denk niet dat hij ooit zou durven afspreken met iemand maar ik vind dit ook bedriegen

Ik heb het hem al iedere keer vergeven maar na de laatste keer zit het me toch echt te ver. Ik weet niet wat ik moet doen.. Heeft iemand goede raad voor me? Ik weet dat het heel beknopt uitgelegd is en dat het lijkt alsof ik er licht over ga, maar geloof me ik heb hier al nachten van wakker gelegen....

Hoe maak je je vriend duidelijk dat het je te ver zit? Heeft iemand ook zo’n situatie meegemaakt en wat was de oplossing hiervoor? Wat doe je als je vriend zo veel aandacht nodig heeft? Waarom verwijdert hij alles en liegt hij erover? Wat kan je doen om dit gedrag te stoppen?

Ik wil niet uit elkaar gaan met hem en ik kan dit ook niet..
ouvre-tes-yeux wijzigde dit bericht op 24-05-2021 23:32
10.24% gewijzigd
Hij zal nooit veranderen zolang hij weg blijft komen met zijn gedrag. Waarom zou hij?

Je mag hem best een tijdje laten zweten.
katkaatje schreef:
25-05-2021 08:33
Alles is al gezegd en helemaal eens. Maar wat ik me ook afvraag: hoe goed is de rest van jullie relatie écht?

Als ik voor mezelf spreek, toen ik in een soortgelijke relatie zat, hadden we wel experimentele seks waar hij prima aan zijn gerief kwam, maar ik vond het zelf niet altijd nodig. Ik deed het, omdat ik diep van binnen bang was dat als ik niet seksueel interessant genoeg was, hij nog meer om zich heen zou gaan kijken. Dit realiseerde ik me allemaal achteraf pas en toen ik een keer na een lange dag en ik moe was vroeg: “Vind je het goed als we geen seks hebben?” Dat was voor mij een realisatie dat de seks helemaal niet zo goed was of gelijkwaardig. Ik kwam bijna nooit en ik voelde verplicht om het minimaal zo veel keer per week te doen.

En zo waren er wel meer dingetjes. Dingen waarvan ik dácht dat ze goed waren in de relatie, maar waarvan ik pas in mijn volgende relatie realiseerde dat dat helemaal niet zo was. Er zijn namelijk echt leukere, lievere, zorgzamere, betrouwbaardere mannen.
TO, lees deze post. En dan nog een keer. En nog een keer. Bedenk dan of jullie seksleven echt zo geweldig is. En of die vent echt zo geweldig is. Hopelijk gaan je ogen dan open.
Zo'n dingen gaan niet veranderen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-05-2021 11:55
Reden: OP gequote
97.81% gewijzigd
Wat wil je nou precies van ons? Hij gaat niet veranderen, zo veel is wel duidelijk. Jij wil niet bij hem weg, de reden is me onduidelijk, 'omdat je dit al veel hebt geprobeerd'?
Dan blijft er weinig over dan het accepteren. Andere opties zijn er niet.
-
Chinue schreef:
25-05-2021 11:07
Zo'n dingen gaan niet veranderen.
Beter niet de OP quoten want mag niet.
Ouvre-tes-yeux schreef:
24-05-2021 23:26
Hoe weet je of het mogelijk is wat je wil en kan?
Ouvre-tes-yeux schreef:
24-05-2021 23:53
[..]
En of mensen advies hebben om ZIJN ogen open te laten gaan.
[..]
Waarom denk je dat je zijn ogen moet openen? Die zijn open hoor. Hij vindt het wel prima zo. Aandacht van vrouwen en jij pikt het toch wel en blijft toch wel bij hem, dus waarom zou hij veranderen?
-
Madderijn schreef:
25-05-2021 08:53
To je klinkt als iemand die in de winkel kleren koopt: deze broek staat mee fantastisch en hij zit heel lekker. Er zit alleen een speld die recht in mijn been steekt en die kan er niet uit.
En jij koopt die broek.
En vervolgens denk je om de één of andere reden dat het een heel goede broek is en je draagt hem elke dag en je hoopt dat hij levenslang mee gaat, want wat zou je zonder die rotbroek moeten?
Ouvre-tes-yeux schreef:
24-05-2021 23:26
Waarom wil je dat niet en waarom kan je dat niet?
Ouvre-tes-yeux schreef:
24-05-2021 23:53

Ik vroeg me gewoon af of er nog mensen dit meegemaakt hebben... En of mensen advies hebben om ZIJN ogen open te laten gaan.
Je kan ZIJN ogen niet laten opengaan, maar wel die van jezelf.
Oriander schreef:
25-05-2021 11:17
En vervolgens denk je om de één of andere reden dat het een heel goede broek is en je draagt hem elke dag en je hoopt dat hij levenslang mee gaat, want wat zou je zonder die rotbroek moeten?

Omdat er geen andere broeken meer verkrijgbaar zijn natuurlijk. En die speld gaat vanzelf wel een keer weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou vooral bij deze vent blijven en trouwen en een huis kopen en 4 kinderen op de wereld zetten, oh en een hond.

Word je vast heel gelukkig van met zo'n kerel.
himalaya schreef:
25-05-2021 11:25
Omdat er geen andere broeken meer verkrijgbaar zijn natuurlijk. En die speld gaat vanzelf wel een keer weg.
En als je niet beweegt, voel je die speld niet...dus vooral niet bewegen. en liefst ook je adem inhouden
leuke metafoor :)
Maris_90 schreef:
25-05-2021 11:35
Ik zou vooral bij deze vent blijven en trouwen en een huis kopen en 4 kinderen op de wereld zetten, oh en een hond.

Inderdaad dit is echt een lot uit de loterij! (niet bepaald het winnende lot, maar toch)
kadanz schreef:
25-05-2021 10:43
Hij doet dit én ze gaat niet bij hem weg. Dat zijn twee aparte zaken. Beiden even opzienbarend.
Ok, maar als ze haar grenzen goed scherp had getrokken was ze naar die eerste keer vreemdgaan al bij hem weggegaan. Niets houdt hem tegen. Je hebt wel gelijk dat het niet haar schuld is dat hij vreemd gaat natuurlijk. Aard van het beestje (met een té meegaande partner) :)
.
viva-amber schreef:
25-05-2021 10:48
Ik vind het niet triest. To houdt deze fantastische relatie waarin alles perfect is al 4 jaar vol en met dik gedrukte HELP aan het einde van elke zin genereert zij een hoop aandacht.

To, blijf lekker aan je project vriend werken. Wanneer het niet in 4 jaar lukt om er een trouwe vent van te maken, dan misschien in 8 jaar. Je weet maar nooit. Opgeven is voor watjes.
Precies. En als hij dan over 30 jaar niet meer vreemd gaat, heb jij dat toch maar mooi voor elkaar gekregen. Een man die zich helemaal alleen voor jou heeft aangepast, welke vrouw kan dat nou zeggen?!
Stoppen met hem te controleren zodat je het allemaal niet meer te weten komt.

Al is het enige wat je eigenlijk moet doen die loser dumpen maar dat kan blijkbaar niet. Ben je financieel afhankelijk?

Dat jij jezelf zo’n moeilijk leven aanmeet moet jij weten maar als je ook nog kinderen met die vent krijgt zou jij je pas echt moeten schamen.
Maris_90 schreef:
25-05-2021 11:35

Zo, dat is wel even schrikken voor de vroedvrouw dan. :-D
Je hebt nog maar 4 jaar waarvan je al meer dan 3 jaar met dit drama leeft aangezien het in het begin al mis is gegaan, en je laat het maar doorgaan. Je moet wel heel weinig eigenwaarde hebben wil je jezelf met deze ellende laten leven voor een of andere vent. Er zijn ook mannen die wel trouw zijn aan hun partner hoor. En de helft van de wereldbevolking is toevallig ook nog eens man, dus er zullen er vast nog wel een paar tussen zitten waar je wel gewoon een leuke relatie mee kan hebben.

Het gaat hoe dan ook uit, want als jij het niet uitmaakt maakt ie het zelf wel een keer uit. Hij heeft op den duur geen zin meer in dat constante gejank en gejammer van jou omdat ie weer niet even lekker met een ander meisje kan flirten en sexten. En dan heeft ie weer behoefte aan fysiek contact met zo'n meid en dan zet ie je gewoon als grof vuil aan de kant. Je kan op die dag wachten en nog maanden/jaren met frustratie, verdriet en onzekerheid leven of vandaag nog zelf die stap zetten en beginnen aan een gelukkig leven zonder deze droplul.
Je vraagt wie dit ook meemaakt. Nou, niemand dus. En degene die ook een partner had die die neiging had, schopte hem de deur uit. Zo simpel is het.
EHV1981 schreef:
25-05-2021 11:56
Inderdaad dit is echt een lot uit de loterij! (niet bepaald het winnende lot, maar toch)
Ja TO heeft liever een ongelukslot dan geen lot blijkbaar.
Je vraagt advies hoe je zijn ogen kunt openen. Nou, niet. Het zit in zijn aard TO. Aan jou de keuze. Een toekomst samen, met kinderen misschien? Wees je dan ook bewust hoe kinderen naar hun ouders kijken als voorbeeld. Een moeder die zich laat bedriegen en een vader die over grenzen van moeder heen gaat en schijt heeft. Treft je toekomstige kind een partner, zal hij dan ook over de schreef gaan en partner bedriegen? Waarom niet, dat is tenslotte het voorbeeld geweest. Of zal je toekomstige kind finaal over zich heen laten lopen door partner en blijven? Waarom niet, dat is tenslotte het voorbeeld geweest.

Dat de rest perfect is, geloof ik eigenlijk niet.
Ik heb ooit zo'n vriend gehad. Ik wist waar ik aan begon, jij lijkt nog te hopen op een verandering.
Als iemand laat zien wie hij is, geloof hem dan.
Ik heb het heel leuk met die jongen gehad, het was duidelijk naar iedereen dat ik de nr 1 vriendin was en de rest scharrels.
Maar toen kwamen de dames in beeld en daar was ik op een gegeven moment klaar mee.
Vriend was dus duidelijk, had een vriendin, rest was voor de leuk.
Dat roept bij sommige vrouwen bijzonder gedrag op.
Gingen we uit en dan dit soort taferelen:
Dame komt met vriendin aanlopen, vriend staat naast me.
'oooooh dit meeeeeen je niet! HIERVOOR! HIERVOOR!'
Dames lopen neplachend weg.
Of schampere opmerkingen naar mij.
Vaak in de trant van snackbar/sterrenrestaurant.

Was ik met een vriendin of alleen dan iemand die me 'op de hoogte kwam stellen ' als vrouwen onder elkaar.
Of een variatie op 'IS DIT HAAR???DAT MEEN JE NIET'

Al dat drama, ik zat er niet op te wachten.
Was wel jammer want echt een leuke jongen maar die meningen etc ...
Heb niet het hele topic gelezen. Maar ik denk dat je jezelf niet de goede vraag stelt, met hoe ZIJN ogen een keer geopend worden. Dan maak je je jezelf afhankelijk van hoe hij naar jou kijkt. Daar heb je geen invloed op, alleen op je eigen gedrag.

Als je niet weg kan, is dat dan omdat je je niet kunt permitteren om hem de deur uit te zetten? Want als dat zo is, dan voelt hij dat... en komt daar wellicht ook de minachting vandaan. Want dat is het gewoon: minachting omdat hij al veel te ver is gegaan en nog hefet het geen consequenties.
Het zal zwaar zijn, het gevoel geen kant op te kunnen. Maar aan de andere kant is de stap zetten ook de enige manier om hieruit te komen. En geloof mij dat je op een goed moment terugkijkt en je realiseert dat je een goede beslissing hebt genomen (been there).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven