Uitgerekend 1e helft oktober 2021

25-01-2021 10:07 585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wie schrijft er mee?!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van ons tweede kindje. We zijn heel blij maar ik vind het behalve heel erg leuk ook weer vreselijk spannend allemaal.
Heb al allerlei symptomen, ik weet dat het erbij hoort maar samen met de spanningen zie ik wel op tegen de komende weken.

Iemand zin om te kletsen over het wel en wee van deze (en alle volgende) fase(s)?

PS Ik lees/schrijf al jaren mee maar heb een nieuw account aangemaakt om niet herkenbaar te zijn.

Naam Leeftijd Kindje UD Bijzonderheden
Joyce-851 35 3e 28/9 :heart:
Blauwe_Kat 31 1e 30/9 :heart:
Nonuh 35 2e 1/10 :heart:
Abrikoos91 30 1e 1/10 :heart:
Jools87 33 2e 1/10 :heart:
Salacia 33 3e 2/10 :heart:
Sanne_A 39 3e 8/10 :heart: draagmoeder
Piccobellobv 33 9/10 :heart:
Pinky 91 29 1e 10/10 :heart:
Louen 30 1e 11/10 :heart:
Myra22 37 3e 11/10 :heart:, recent afgebroken zwangerschap
Jagersvrouw 30 3e 12/10
Sunny-in-Perth 31 2e 14/10 echo 4/3
snoepjeskont 31 5e 15/10
Lolanu 33 2e 16/10 :heart:
Luuntje19419 31 1e :heart: 12/3 echo

Nisa1990 :hug:
Banaantje_88 :hug:
Ravenheart :hug:
Maneschijn :hug:
Worteltaart :hug:
Mennes_ :hug:
nonuh wijzigde dit bericht op 30-03-2021 22:32
62.60% gewijzigd
Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik vind het snel gaan, ben morgen al op de helft! We zijn afgelopen weekend voor het eerst gaan kijken voor de kamer en kinderwagen.. hoe ver zijn jullie al?
Morgen de 20 weken echo!

Qua kamertje is het verven gedaan, op 1 vlak na. Afhankelijk van de echo morgen wordt die roze of blauw.

Veel spullen heeft hij nog, maar wel afgelopen week een nieuwe kinderwagen uitgezocht.
Leuk Dondeye! Al een idee wat jullie willen?

Spannend Sanne!

Wij ook 20 weken echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit. Wij hebben kinderwagen, meubels etc allemaal wat we door kunnen schuiven.. enige wat we gekocht hebben is verf en behang en stiekem wat kleertjes :heart: verder eigenlijk niet echt iets nodig. Ik twijfel nog over een draagzak. Bij de eerste niet gehad, bij de 2e wel maar nauwelijks gebruikt.. (uiteindelijk verkocht) en nu twijfel ik toch weer :mrgreen:
Salacia, fijn dat de echo goed was!

Sanne succes morgen, en geniet ervan. Ik vind het heel leuk en bijzonder om de baby zo lang te zien op de echo.

Wij gaan ook beginnen. De verf is binnen, en komend weekend gaan we de kamer leegruimen en hopelijk verven.
Als we het bedje en de commode binnen hebben, dan ga ik de kleinere spullen verder verzamelen.
Verder kunnen we gelukkig veel lenen van familie, dus we hoeven niet alles nieuw te kopen.

En wat ik heel leuk vind, is dat ik haar steeds vaker en duidelijker voel schoppen in mijn buik :heart:
Goede echo hier, en een meisje :heart:
Gefeliciteerd Sanne, heel fijn!! :heart:
:cheer2: Leuk Sanne!
Yay! Fijn, goed nieuws!

Ik ben morgen aan de beurt, superspannend!
Ah leuk weer wat updates!
Wij ook goede 20 weken echo gehad, nu alweer 21 weken.
Alle spullen hebben we nog. Gaan nog wel een muur in het kamertje verven of behangen denk ik en de garderobe aanvullen met een paar meisjesachtige kleertjes!

Oh salacia, ik snap nooit hoe mensen hun baby niet dragen! Ik had/heb meerdere doeken en dragers en eindeloos veel gedragen. Zelfs nu nog in de drager op de rug (van mijn man 😬). Ik zou dus zeker een lekkere doek kopen voor die eerste tijd.
Haha ja nonuh geen idee. Bij de eerste totaal niet gemist, bij de tweede leek het makkelijk om af en toe handen vrij te hebben.. maar in de praktijk lag hij prima in de box of kinderwagen op die momenten.

Nu bij de derde overweeg ik het wel weer.. zeker als we straks de bakfiets hebben en lekker op pad gaan, dan kan ik niet in de bakfiets ook nog een kinderwagen of buggy kwijt en een draagzak natuurlijk wel. Welke heb jij?
Goede echo :sun: Zo opgelucht weer! Geslacht blijft top secret, ook voor onszelf. Ik mag nu weer naar een gewone verloskundigenpraktijk, ipv het ziekenhuis. Nu gauw eindelijk kraamzorg regelen...
Salacia, ik had de eerste weken een rekbare draagdoek van ByKay. Die was een paar tientjes nieuw in de aanbieding en vast ook op Marktplaats te krijgen. Toen hij wat zwaarder werd een niet rekbare draagdoek ook op marktplaats gekocht en ook nog een ergobaby draagbalk.
Die rekbare was echt een heerlijke buidel voor een echt “vierde trimester”, zo fijn. Nou wandelen wij ook veel in het bos etc (met hond) dus dan was het sowieso handiger dan de wagen, maar ik had hem er echt heel veel in, beetje rommelen in huis, boodschapje doen, lunchen met vriendinnen etc. Nouja, nogal fan dus 😊
Hier vandaag ook de 20 weken echo gehad, baby helemaal goedgekeurd!

Hier slaapt ons kindje voorlopig bij ons en het is de bedoeling dat ons oudste kindje daarna een kamer opschuift, en de babykamer naar de nieuwe baby gaat. Ik denk dat we pas aan de slag gaan met grote kamer voor ons meisje als de baby al geboren is. Nog tijd genoeg :). Verder ook geen grote aankopen nodig.

Wat vinden jullie nog aanraders voor een tweede kindje? Als je al veel hebt ivm een eerste kindje...
Fijn, Myra & Jools!

Ik ben ook fan van draagdoeken! Als je eenmaal een beetje handigheid hebt in het knopen, dan heb je snel de baby op je buik en dan lekker knus knuffelen en rondlopen.
Ik legde ook gewoon aan terwijl oudste in de draagdoek zat, ging prima.
Hier vorige week ook al een goede 20-weken echo gehad, heel blij mee. Het voelt alsof er een last van m'n schouders is afgevallen en ik eindelijk een beetje kan genieten! Meteen ook de grote aankopen aan 't doen: commode/ledikantje/kinderwagen/etc. Zo leuk om mee bezig te zijn! Ik voel haar nu ook steeds duidelijker trappen :heart:

Hebben jullie ervaring met Artipoppe draagzakken? Ik vind ze super mooi maar vraag me af of het de prijs waard is..
Wat fijn van alle goede echo's!

Salacia, wij willen graag het kamertje wat strakker met wit/hout/grijs en dan een beetje een indianen thema ervan maken..

Wij hebben gister ook de grote aankopen gedaan! We zijn bij van Asten geweest, wat een fijne winkel tegenover de kleinere hier in de buurt!
Louen ik vond de artipoppe draagzak de beste baby aankoop die we gedaan hebben. Wat een geweldig ding. Gaan we bij de tweede (hopelijk) weer veel gebruiken. Absoluut het geld waard.

Fijn te horen van de goeie echo's. Wij mogen ons daar gelukkig ook bij aansluiten. Afgelopen weekend ook een mooie echo gehad. Leuk te lezen dat er al veel bezig zijn met spullen kopen! Hoeven wij niet te doen omdat we geen kamertje overhebben en alles van onze zoon kunnen gebruiken. Alleen tzt een nieuwe co sleeper kopen.
Nog meer goede echo's, fijn!

Hoe voelen jullie je verder? Ik heb het idee dat ik nu echt in de goede fase zit. Niet meer zo moe, kan weer gewoon dingen doen. Buik is al mooi rond, ik heb echt zo'n zwangerschapsgloed en mijn haar valt niet meer uit.

Kortom: deze fase mag nog wel even duren!
Fijn van alle goede echo’s!

Klinkt leuk qua kamertje dondeye!

Welke kinderwagen neemt iedereen?
Wij hebben een Joolz (reeds voor de andere 2 gebruikt), fijne wagen!

Die draagzakken van artipoppe vind ik ook echt heel mooi.. maar wel echt duur!
Ben nog in dubio haha..

Zijn jullie al aan het brainstormen qua namen? Wij vinden het toch wel lastig hoor..
Oh Sanne dat heb ik ook, voel me lekker en mooi. Ben niet meer zo moe, buik is wel echt een zwanger buik en niet meer “gewoon een beetje dik” lijkend. Mijn haar iets voller en mijn huid prachtig. Heerlijke fase, al kijk ik ook wel uit naar de bewegende buik. Ik voel wel schopjes en beweginkjes maar al dat draaien en reageren vond ik vorige keer ook heel leuk.

Wij hebben een Nuna wagen. Heel blij mee, stevig apparaat wat handig is voor het wandelen met de hond. Wat ook fijn is dat er een reiswieg en een zitje op kan, met een baby en onze zoon van dan 2 twee eigenlijk best ideaal, al hadden we m daar nooit echt op uitgezocht.

Oh ik twijfel ook al jaren over de artipoppe draagzak, zo mooi! Maar met een baby erbij dan nu weer moeten kiezen tussen het babymodel voor de eerste tijd of de toddler die daarna lang mee kan. Nog niet over uit...

Wij hebben waarschijnlijk wel een naam. Al is het een andere naam dan we twee jaar geleden hadden voor een meisje, wel grappig. Moet nog een beetje bezinken en wennen ook, maar denk wel dat deze het echt wordt. Vond het vorige keer ook wel echt worden toen we een kaartje gingen uitzoeken.
Wij hebben een Mutsy kinderwagen, tevreden mee.
Qua dragen hebben we een ergobaby draagdoek en een tula draagzak.

We hebben voorlopig twee namen op ons lijstje staan, vind het moeilijk :). Geen idee voorlopig of het 1 van deze wordt of toch nog een andere.
Fijn dat de meesten zich goed voelen! Ik herken dat deze fase wat makkelijker is, maar heb nog steeds veel last van instabiliteit in mijn heupen en een zenuw die daardoor klem zit en daardoor ben ik al erg beperkt qua staan/lopen. Gelukkig zit ik veel tijdens mijn werk en leer ik m'n weg eromheen vinden, maar word er soms wel heel erg moe van..

Ik ging vol enthousiasme maar de artipoppe draagzakken kijken, maar ben wel onder de indruk van de prijs! Wisselt de prijs nu zo per ontwerp van de stof of zit er wel nog een kwalitatief verschil in?

Wij zijn zowel voor de draagzak als de kinderwagen voor Stokke gegaan, ben er erg blij mee!
Net de afspraak voor de 22-weken prik gemaakt. Ik hoop dat ik ook snel de corona vaccinatie mag (geboortejaar 1981, het schiet echt al op!). Begreep dat die 2 weken uit elkaar moeten liggen, dus benieuwd of het een beetje uitkomt.
Het is zo rustig hier! Hoe gaat het met iedereen? Van het goede weer aan het genieten?

Ik mag volgende week nog eens naar de gynaecoloog, hier doen ze standaard de suikertest rond 24 weken. Jullie binnenkort nog baby-dates?
Nog kwaaltjes?
Het is even geleden dat ik iets heb geschreven hier, heb wel meegelezen.

Ben inmiddels in week 21 en wij krijgen een dochter. Op de 16 weken echo was niks te zien omdat het aan het slapen was dus pas vorige week met de 20 weken de uitslag gehoord.

Bij de echo kwam naar voren dat mijn placenta vrij laag ligt, voor nu nog geen probleem en kan omhoog gaan als de baby groeit maar zo niet kan het uitkomen op bloedverlies en dan een keizersnede...heeft iemand hier ervaring mee of dit al wel eens bij iemand gehoord en dat het toch allemaal de goede kant op ging?

Wij mogen nu in Duitsland ook een afspraak maken voor het coronavaccin, mijn man gaat morgen een afspraak maken maar twijfelen nog of ik de prik wel of niet moet nemen. Heeft iemand al het vaccin gehad?
Ik heb verder geen onderliggende ziektes o.i.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven