Exdate blogt over mij...

26-05-2021 11:02 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het kort te houden.
Via gezamelijke hobby een man tegen gekomen waarmee ik 1x op date was geweest.
Hij vroeg mij uit. De date verliep niet goed want hij was heel ongemakkelijk en wist niet wat hij wilde. Daardoor voelde ik me ook ongemakkelijk, maar dacht dat hij nerveus was en dat het wel bij zou trekken. Hij wilde niet meer afspreken doordat hij in de knoop zat. Ik ben met anderen gaan daten.
Daarna nog af en toe contact gehad via de hobby maar nu niet meer.

Hij zocht nog wel eens contact op via social media. Nu weer. Blijkt dat hij een blog heeft waar hij nu nog steeds over mij praat. En niet in erg aardige bewoordingen. Hij was bijv blij dat ik ernstig ziek was en hij mij een tijd niet hoefde te zien want ik maakte hem ongemakkelijk.

Bij de hobby deed hij wel altijd gewoon normaal. Geen idee wat ik hier mee wil, misschien even spuien want ik vind dergelijke opmerkingen best onbeschoft en ben er ook best pissig over.
Poloppie schreef:
26-05-2021 11:50
Hoe weet jij dat eigenlijk dat hij een blog heeft? Heeft hij je dit zelf kenbaar gemaakt? Weet hij dat jij dat leest?
Omdat hij me zelf uitgenodigd had op social media om zijn pagina over zijn blog te liken, en daar staat dit verhaal ook op.

Ik heb hem niet opgezocht. Hij voegde mij ineens toe.
Susan schreef:
26-05-2021 11:50
Wat maakt dat uit?
Als dit een oprechte vraag is (wat ik zo niet lees), dan stel ik me die vraag omdat hij het mogelijk als een manier gebruikt om met TO te communiceren of om net reactie uit te lokken. Dat zou wel impact hebben op de manier waarop ik iemand al dan niet zou confronteren.
m
poloppie wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:02
99.14% gewijzigd
Ik heb ook een blog, en ik kan je uit ervaring vertellen dat ‘een social media pagina’ echt niet genoeg is om veel lezers te krijgen. Je moet echt dagelijks en op sommige socials zelfs meerdere keren per dat iets zetten, je moet je blogposts delen en andere mensen moeten je blog lezen. En geloof mij: de bloggerwereld is niet heel dol op rancuneuze figuren, je wordt dan snel genoeg terecht gewezen door je mede-bloggers.
Poloppie schreef:
26-05-2021 11:58
Als dit een oprechte vraag is (wat ik zo niet lees), dan stel ik me die vraag omdat hij het mogelijk als een manier gebruikt om met TO te communiceren of om net reactie uit te lokken. Dat zou wel impact hebben op de manier waarop ik iemand al dan niet zou confronteren.
Nee, ik vroeg me af of jij vond dat zij niet achter zijn rug om zijn blogs had moeten lezen of zoiets. Omdat je vraagt of hij ervan op de hoogte is dat ze ze leest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
26-05-2021 12:03
Nee, ik vroeg me af of jij vond dat zij niet achter zijn rug om zijn blogs had moeten lezen of zoiets. Omdat je vraagt of hij ervan op de hoogte is dat ze ze leest.
oh, dan had ik jouw vraag verkeerd geïnterpreteerd :)
Zo'n blog is openbaar - veronderstel ik- dus ik zou niet inzien waarom zij dat niet zou mogen lezen
Poloppie schreef:
26-05-2021 12:06
oh, dan had ik jouw vraag verkeerd geïnterpreteerd :)
Zo'n blog is openbaar - veronderstel ik- dus ik zou niet inzien waarom zij dat niet zou mogen lezen
Ja precies, dat vind ik dus ook, daarom vroeg ik het even na.
Zeg op rustige maar duidelijke toon, tegen hem, waar veel mensen bij zijn, dat hij moet STOPPEN met zijn blogs die over jou gaan. Dat je daar niet mee instemt. Niets meer, niets minder. Niet uitleggen, niet in discussie. Gewoon meedelen dat je wil dat hij ermee stopt.

En dan afwachten of hij het doet of niet. Zo niet, kun je dan de blog rapporteren?
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:16
5.07% gewijzigd
Wat een loser.. Hij maakt blijkbaar weinig mee als hij het nodig vindt hier een blog post over te schrijven.
Ik twijfel tussen confronteren en compleet negeren.
Maris_90 schreef:
26-05-2021 11:58
Omdat hij me zelf uitgenodigd had op social media om zijn pagina over zijn blog te liken, en daar staat dit verhaal ook op.

Ik heb hem niet opgezocht. Hij voegde mij ineens toe.
Been there, ex-date done that and I got the t-shirt. Niet op reageren. Van mijn ex-date was het echt een manier om contact te zoeken. Op een manier die niet echt toonbeeld was van mental health dus, maar wel lekker indirect.

Niet op ingaan, negeren en man lekker links laten liggen.

Mijn ex-date kwam later excuses aanbieden en verklaring geven. Ze was eindelijk gediagnosticeerd en had een borderline persoonlijkheidsstoornis. En of we toch vrienden konden zijn, want daar zouden we vast heel goed in zijn.

Nou, nee, bedankt. Maar veel succes met de rest van je leven.

Sommige mensen lopen nu eenmaal op een ander spoor. En ik ken echt geen mens die "goed dat ze ziek is" een normale uitspraak vindt, dus daar heeft hij alleen zichzelf mee.

Mij raakte het ook hoor. Maar even lekker frustatie delen en ex-date uitlachen met vrienden (onderling natuurlijk, met wijn, je kent het wel, even spanning loslaten) was genoeg om daar weer snel van te herstellen.
Maris_90 schreef:
26-05-2021 11:34
Nee hij noemt mij niet bij naam. Maar iedereen van de hobby (en zelfs daarbuiten , die weten dat ik uitviel door ziekte...) kan makkelijk herleiden dat ik het ben. Ik weet zeker dat ik het ben door wat hij schrijft, want de situaties die hij beschrijft tussen ons/ rest van hobby komen compleet overeen. Hij benoemde ook onze date, en een situatie daarna die 1:1 op mij te herleiden is. Naast de ziekte dan nog m

Hij heeft gelukkig nog geen groot bereik, maar het zit me echt niet lekker. Hij wil er namelijk wel een groot bereik van maken aangezien hij er zelfs een social media pagina voor heeft gemaakt.

Nou ja het zegt inderdaad wel meer over hem dan over mij. Die opmerking dat hij blij was vond ik echt pijnlijk.
TO, dit zegt zoveel meer over hem dan over jou. Het feit dat hij zo onaardig over je schrijft en zelfs geen empathie toont wanneer je ziek bent, laat voor zien dat hij een nare geest heeft. Mensen die dat lezen zullen niet meer met hem om willen gaan en worden bang dat zij ook raar worden weggezet. Deze knul is niet helemaal goed in zijn bovenkamer en gaat nooit een groter publiek krijgen dan de vrienden die voor hem weglopen.

Ik zou er helemaal niet op reageren. Niets doen en rustig toekijken hoe hij in zijn eigen zwaard valt. Dit gaat bij jou hobby club ook niet goed vallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het zien als roddelen. Zolang hij geen onwaarheden over je schrijft, of zaken die echt privé zijn, zou ik er niks mee doen. Wat anderen ook opmerkten: hij zet zichzelf wel te kijk zo.
Wat Merrick zegt. Ik ben normaal heel erg direct, maar dit zijn tekenen van een soort afwijkende persoonlijkheid / geest. Creepy. Ik zou er GEEN aandacht aan schenken en doen of mijn neus bloedt.
O en maak je niet te druk over die plannen met dat blog. Er zijn echt miljoenen mensen die blogs op hebben gestart (of vlogger wilden worden of...) maar er is slechts een handjevol dat echt een bereik creëert. Als je het goed wil doen, is het gewoon een baan. Daar verkijkt 99.9% zich op. Helemaal als ze niet direct Enorm Succes hebben met 10.000en views en 300 reacties.

Die van mij heeft geloof ik 5 bijdrage geschreven en toen was het weer klaar.

Dit dooft wel weer.

Neemt hij ook anderen "op de korrel"?

In ieder geval ben je met daten mooi aan hem ontsnapt :D
anoniem_650568b69e036 wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:39
24.00% gewijzigd
Vroeguh stond er bij ons een man op de markt met allemaal boekjes met tranentrekkende verhalen en gedichtjes over scheiding en ex....echt nog zieliger dan 3 jehovas bij elkaar. En deze wappie had er geen eens 20 jaar huwelijk voor nodig, maar slecht 1 date. Wat een zielig figuur en ik denk dat anderen dat ook zo zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Merrick schreef:
26-05-2021 12:36
O en maak je niet te druk over die plannen met dat blog. Er zijn echt miljoenen mensen die blogs op hebben gestart (of vlogger wilden worden of...) maar er is slechts een handjevol dat echt een bereik creëert. Als je het goed wil doen, is het gewoon een baan. Daar verkijkt 99.9% zich op. Helemaal als ze niet direct Enorm Succes hebben met 10.000en views en 300 reacties.

Die van mij heeft geloof ik 5 bijdrage geschreven en toen was het weer klaar.

Dit dooft wel weer.

Neemt hij ook anderen "op de korrel"?

In ieder geval ben je met daten mooi aan hem ontsnapt :D
Hij noemt wel terzijde dat hij een relatie met een ander van de hobbyclub kreeg in de periode dat hij blij was dat hij mij niet hoefde te zien. En die noemt hij daarna weer zijn ex vriendin. Wie dat zou zijn weet ik niet.

En hij heeft het nog over een paar mislukte dates, een voor mij een na mij. En dat waren ook meteen al zijn dates.
fashionvictim schreef:
26-05-2021 11:40
ja, en dan het liefst tijdens de hobby als er heel veel mensen bij zijn. "Zeg Kees, waarom schrijf jij in je blog eigenlijk over mij? En vind je dat normaal, om over iemand te schrijven dat je blij bent dat ze ziek is? Waarom ben je daar eigenlijk blij om, leg eens uit?"

Absoluut dit!! Waarom negeren? Je mag best voor jezelf opkomen hoor! Mij zou dit ook pissig maken. Je hoeft hem niet uit te schelden of wat dan ook, maar een paar kritische vragen (waarbij iedereen mee kan luisteren) mag best.
She was brave and strong and broken, all at once.
Ik zou het ook niet negeren omdat ik niet voor mezelf op zou komen maar omdat dit één van die zeldzame gelegenheden is waar je helemaal niets hoeft te doen om je gelijk te krijgen omdat de ander zichzelf compleet tegenwerkt.
Woez schreef:
26-05-2021 12:52
Absoluut dit!! Waarom negeren? Je mag best voor jezelf opkomen hoor! Mij zou dit ook pissig maken. Je hoeft hem niet uit te schelden of wat dan ook, maar een paar kritische vragen (waarbij iedereen mee kan luisteren) mag best.
In mijn geval probeerde ex-date alles om in gesprek te blijven. Echt alles. En het maakte niet uit hoe. Dus boos worden was prima voor haar. Dan was er weer contact. Beter dan geen contact. De enige manier om er een einde aan te maken was negeren. Bij stalkers (had ze ook trekken van) krijg je dat advies ook.

Ik heb het eerst vriendelijk geprobeerd, ook boos en zakelijk en op weet ik veel wat voor soort manieren. Maar dat maakte het echt alleen maar erger.

Dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn, maar bij mij wel. Daarbij maakt het de kans een stuk kleiner dat dit soort dingen zich alsnog tegen je keert. Als je een hobby-wereld deelt is dat he said, she said gedoe wat mij betreft echt voor kinderen. Ik doe niet mee aan dat soort getouwtrek.
Woez schreef:
26-05-2021 12:52
Mwa, deze man wil juist aandacht, contact en een reactie uitlokken. Ook negatieve aandacht is aandacht.
Die aandacht is hij niet waard.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Maris_90 schreef:
26-05-2021 12:46
Hij noemt wel terzijde dat hij een relatie met een ander van de hobbyclub kreeg in de periode dat hij blij was dat hij mij niet hoefde te zien. En die noemt hij daarna weer zijn ex vriendin. Wie dat zou zijn weet ik niet.

En hij heeft het nog over een paar mislukte dates, een voor mij een na mij. En dat waren ook meteen al zijn dates.
Daar zal het ook wel bij blijven, want met zo'n blog heb je in feite: blijf ver van mij vandaan in rode letters op je voorhoofd getatoeëerd. ;)
Ik vind het een creep en zou geen verdere interacties willen uitlokken.
Negeren dus.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 10:36
0.00% gewijzigd
Wees blij dat het bij 1 date bleef en je niet aan zo’n mafklapper bent blijven hangen.
Ik begrijp je gevoel over deze blog echter wel.
Het lijkt wel alsof hij niet helemaal helder is. Ik bedoel....een volwassen man die een blog schrijft en daarin hetgeen schrijft wat jij in de OP en een bericht op pagina 2 aanhaalt. Iets doet mij vermoeden dat hij een schroefje mist.
Wat een loser. Ik zou ook inzetten op compleet negeren. Als de gelegenheid zich voordoet, kun je het natuurlijk persoonlijk ter sprake brengen. Maar dat hangt van jouw inschatting af: voelt hij zich dan bevestigd en gesterkt om ermee door te gaan of zou hij zich in zijn hemd gezet voelen en ermee stoppen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven