Hoe snel was jij zwanger?

donderdag 27 mei 2021 om 10:25
Ik weet dat er geen peil op te trekken is. De één is bij een keer de pil vergeten al zwanger en de ander heeft helaas jaren vol behandelingen nodig of kan helaas nooit zwanger worden. Ik las online wat statistieken, maar uit puur nieuwsgierigheid mijn vraag:
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:27
0.29% gewijzigd

donderdag 27 mei 2021 om 10:30
donderdag 27 mei 2021 om 10:31

donderdag 27 mei 2021 om 10:32
Wauw, wat fantastisch (niet sarcastisch!), hoor je echt niet vaak!

donderdag 27 mei 2021 om 10:33
Oef, lang, ik had 'maar' recht op 6 a 7 behandelingen IUI, heb jij die andere 5 zelf betaald of had jij meer opties binnen IUI? Ik moest dan over naar IVF als ik door wilde gaan.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑27-05-2021 10:30Begin dertig toen man de eindjes weer aan elkaar liet knopen. Was gelukt, maar alsnog duurde het vier jaar (en 11 IUI pogingen in anderhalf jaar) voordat we een voldragen zwangerschap mochten beleven. Had overigens niets met elkaar te maken, oorzaak was er niet.
donderdag 27 mei 2021 om 10:33
maar als je nou vaker dan 1x zwanger raakte? En dat verschilde nog al in "maanden proberen"
of de zwangerschap werd een miskraam?
Misschien heb je meer aan landelijke gemiddelden?
Ongeveer:
68% is zwanger na 3 maanden
81% is zwanger na 8 maanden
92% is zwanger na 1 jaar
en dat loopt nog op in het 2e jaar
of de zwangerschap werd een miskraam?
Misschien heb je meer aan landelijke gemiddelden?
Ongeveer:
68% is zwanger na 3 maanden
81% is zwanger na 8 maanden
92% is zwanger na 1 jaar
en dat loopt nog op in het 2e jaar
donderdag 27 mei 2021 om 10:34
Eerste zwangerschap: 7 maanden - 8 rondes - 28 jaar.
Tweede zwangerschap: direct na stoppen met de AC, ronde 1 - 30 jaar.
Tweede keer overviel me nogal, maar wel heel erg blij dat het beide keren snel ging en ook goed bleef gaan.
Tweede zwangerschap: direct na stoppen met de AC, ronde 1 - 30 jaar.
Tweede keer overviel me nogal, maar wel heel erg blij dat het beide keren snel ging en ook goed bleef gaan.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:35
20.58% gewijzigd
donderdag 27 mei 2021 om 10:34
Ik was 29, in de 3e maand raak maar dat was de 1e maand dat we ovulatie testen gebruikten.
Ik heb een korte heel regelmatige cyclus van 24 dagen en bleek dat we de eerste 2 maanden enthousiast 5 dagen te vroeg aan de slag gingen. Tja, dan komt er ook geen kind natuurlijk.
Dus mijn tip zou zijn, ovulatietesten gebruiken.
Ik heb een korte heel regelmatige cyclus van 24 dagen en bleek dat we de eerste 2 maanden enthousiast 5 dagen te vroeg aan de slag gingen. Tja, dan komt er ook geen kind natuurlijk.

Dus mijn tip zou zijn, ovulatietesten gebruiken.
-
donderdag 27 mei 2021 om 10:38
Ik zou er eerst negen krijgen (eerst drie, dan evaluatie, toen weer drie, weer gesprek, en toen voor nog drie laatste pogingen). Bij de achtste volgde een embryo, maar dat ontwikkelde al snel niet meer (er was wel een hartje). Ik zou in eerste instantie na negen pogingen naar IVF gaan. Maar omdat ik wel zwanger was geraakt, "moest" ik nog drie keer IUI.JonathanStrange schreef: ↑27-05-2021 10:33Oef, lang, ik had 'maar' recht op 6 a 7 behandelingen IUI, heb jij die andere 5 zelf betaald of had jij meer opties binnen IUI? Ik moest dan over naar IVF als ik door wilde gaan.
Hier zeiden ze dat IVF 3 pogingen was, maar dat IUI in principe oneindig kon (qua verzekering). In ieder geval heb ik dat zo begrepen.

donderdag 27 mei 2021 om 10:41
Ik had precies jouw vraag een tijdje geleden
.
zwanger/hoeveelste-ronde-was-jij-zwange ... #p32212283
Ik heb dit topic geopend na het starten van mijn laatste menstruatie en werd dus in ronde 4 zwanger bij 31jr. Ik was al een hele tijd van de hormonale AC af. Heb ovulatietesten en temperaturen gebruikt. Ik blijk bij een cyclus van 28d een eisprong te hebben op dag 16.

zwanger/hoeveelste-ronde-was-jij-zwange ... #p32212283
Ik heb dit topic geopend na het starten van mijn laatste menstruatie en werd dus in ronde 4 zwanger bij 31jr. Ik was al een hele tijd van de hormonale AC af. Heb ovulatietesten en temperaturen gebruikt. Ik blijk bij een cyclus van 28d een eisprong te hebben op dag 16.
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:43
22.49% gewijzigd

donderdag 27 mei 2021 om 10:45
Wij hebben ruim 1,5 jaar geprobeerd om zwanger te raken. Na 10 maanden heb ik gevraagd aan de huisarts hoe dat werkt om mijn partner z’n zaad te laten testen. Dat kon alleen als duo-test, dus niet hij of ik, maar én hij én ik. En pas na een jaar.
Ik had daar moeite mee, wilde ook niet de medische molen in, ging er vanuit dat het aan mijn lichaam lag, dus heb een aantal maanden lopen dubben wat ik wilde. Uiteindelijk hadden we besloten na 14 maanden proberen om toch samen te laten testen. Toen kregen we een gesprek met de hio, die zonder problemen een test voor mijn partner voorschreef. Binnen een maand hadden we een extra test in het ziekenhuis, met de mededeling dat ze konden onderzoeken waarom, maar de conclusie zou hoe dan ook blijven: het gaat ‘m niet worden. Dus onze medische zoektocht duurde een maand.
Dus bij de statistieken staan we onder het kopje “niet”
Ik had daar moeite mee, wilde ook niet de medische molen in, ging er vanuit dat het aan mijn lichaam lag, dus heb een aantal maanden lopen dubben wat ik wilde. Uiteindelijk hadden we besloten na 14 maanden proberen om toch samen te laten testen. Toen kregen we een gesprek met de hio, die zonder problemen een test voor mijn partner voorschreef. Binnen een maand hadden we een extra test in het ziekenhuis, met de mededeling dat ze konden onderzoeken waarom, maar de conclusie zou hoe dan ook blijven: het gaat ‘m niet worden. Dus onze medische zoektocht duurde een maand.
Dus bij de statistieken staan we onder het kopje “niet”
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig

donderdag 27 mei 2021 om 10:49
Na 4 jaar, 4 dubbele embryo terugplaatsingen (en twee vroege miskramen) was ik eind Januari/begin februari 2017 echt succesvol zwanger van onze dochter. Was 34 toen zij geboren werd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.