Hoe snel was jij zwanger?

donderdag 27 mei 2021 om 10:25
Ik weet dat er geen peil op te trekken is. De één is bij een keer de pil vergeten al zwanger en de ander heeft helaas jaren vol behandelingen nodig of kan helaas nooit zwanger worden. Ik las online wat statistieken, maar uit puur nieuwsgierigheid mijn vraag:
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:27
0.29% gewijzigd

donderdag 27 mei 2021 om 10:53
Ik lees net in mijn eigen topic terug en zag dat ik nooit persoonlijk op jou gereageerd heb terwijl jouw verhaal écht binnenkomt. Sorry! Wat ben ik blij dat jullie een dochter hebben mogen verwelkomen

donderdag 27 mei 2021 om 11:04
Geen probleem hoor KoK0koro schreef: ↑27-05-2021 10:53Ik lees net in mijn eigen topic terug en zag dat ik nooit persoonlijk op jou gereageerd heb terwijl jouw verhaal écht binnenkomt. Sorry! Wat ben ik blij dat jullie een dochter hebben mogen verwelkomen. Heb je het daarna ooit nog weer geprobeerd? Of was het voor jullie klaar zo?

Ik denk dat ik tot ongeveer 1,5-2 jaar na haar geboorte nog wel overwoog om het toch nog te proberen. Zat toen zo in dubio en wilde het best nog wel eens ervaren...
Uiteindelijk besloten dat niet te doen omdat de MMM echt zo’n impact heeft gehad en ik al zo gelukkig ben dat het uiteindelijk gelukt is, dat ik niet wilde dat ALLES weer in het teken zou staan van zwanger worden en mogelijke teleurstellingen. Bovendien hebben wij de behandelingen zelf betaald en vond mijn man zichzelf te oud worden. Mijn wens is daarnaast ook niet groot genoeg om het nog eens te proberen en/of donor materiaal te gebruiken. Het is goed zo - de medische molen heeft ons een fantastische dochter opgeleverd. Ik knijp nog steeds in mijn handen

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 27 mei 2021 om 11:07
Wauw wat geweldig. Dat moet echt als een cadeau gevoeld hebbenBaggal schreef: ↑27-05-2021 11:04Geen probleem hoor Ko! Wij hadden eigenlijk niet meer verwacht dat het met eigen materiaal zou lukken en onze dochter was ook onze laatste cryo poging bij de kliniek. Mijn man is sterk verminderd vruchtbaar en voor een volgende ronde zouden we overgestapt zijn op donor materiaal. Dat hadden we al aangeschaft voor de laatste ronde. Maar ik werd dus zwanger van onze laatste ronde (met eigen materiaal).
Ik denk dat ik tot ongeveer 1,5-2 jaar na haar geboorte nog wel overwoog om het toch nog te proberen. Zat toen zo in dubio en wilde het best nog wel eens ervaren...
Uiteindelijk besloten dat niet te doen omdat de MMM echt zo’n impact heeft gehad en ik al zo gelukkig ben dat het uiteindelijk gelukt is, dat ik niet wilde dat ALLES weer in het teken zou staan van zwanger worden en mogelijke teleurstellingen. Bovendien hebben wij de behandelingen zelf betaald en vond mijn man zichzelf te oud worden. Mijn wens is daarnaast ook niet groot genoeg om het nog eens te proberen en/of donor materiaal te gebruiken. Het is goed zo - de medische molen heeft ons een fantastische dochter opgeleverd. Ik knijp nog steeds in mijn handen![]()

-

donderdag 27 mei 2021 om 11:12
Ja... ding-dong jackpot

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 27 mei 2021 om 11:16
31 jaar en 6 maanden na stoppen met de pil zwanger, nu 12 weken 
De eerste 2 maanden moest mijn cyclus nog even reguleren dus opzich was het redelijk snel. Al voelt dat dan niet zo.
Edit: Oh haha inmiddels ben ik al een paar maanden 32, maar ik begon toen ik 31 was.

De eerste 2 maanden moest mijn cyclus nog even reguleren dus opzich was het redelijk snel. Al voelt dat dan niet zo.
Edit: Oh haha inmiddels ben ik al een paar maanden 32, maar ik begon toen ik 31 was.
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-05-2021 11:19
18.61% gewijzigd

donderdag 27 mei 2021 om 11:17
donderdag 27 mei 2021 om 11:18
Off Topic: Wat leuk om zoiets leuks te lezen van een voormalig mede Prikbitch. Gefeliciteerd nog!
On topic: Met hulp van de medische molen heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat ik door 1e ivf poging zwanger werd van de eerste. Daarna op dezelfde manier nog een tweeling gekregen.
donderdag 27 mei 2021 om 11:31
3 keer zwanger, volgens mij iedere keer bij de 2e ronde. Mogelijk was de 2e keer bij de 3e ronde maar dat weet ik niet meer zeker. Bij de eerste was ik 26, nu 30.
Kan niet zeggen dat we bij de derde echt heel actief zijn geweest voor het verwekken van een kind, hele drukke periode, zag mijn man amper. Dus gewoon veel geluk met hoe snel het is gegaan
.
Kan niet zeggen dat we bij de derde echt heel actief zijn geweest voor het verwekken van een kind, hele drukke periode, zag mijn man amper. Dus gewoon veel geluk met hoe snel het is gegaan

donderdag 27 mei 2021 om 11:33
Ik liep al tegen de 40 en we waren meer dan een jaar bezig... ik had geen zin in medische toestanden, maar op een gegeven moment werd ik wel erg verdrietig en wanhopig en verlangde ik zo intens naar een kindje. En juist toen was het toch raak!
We willen wel een tweede, maar dat gaat ook niet echt rap. Nu moet ik wel bekennen dat ik het ook niet erg vind als het niet zou lukken. Misschien dat tegen de tijd dat ik er echt naar verlang, het weer raak zal zijn net als bij de eerste.
We willen wel een tweede, maar dat gaat ook niet echt rap. Nu moet ik wel bekennen dat ik het ook niet erg vind als het niet zou lukken. Misschien dat tegen de tijd dat ik er echt naar verlang, het weer raak zal zijn net als bij de eerste.
donderdag 27 mei 2021 om 11:36

donderdag 27 mei 2021 om 11:47
donderdag 27 mei 2021 om 11:49
Het heeft 7 jaar geduurd (wel zonder medische hulp) voor ik zwanger werd van de eerste. 20 maanden na de bevalling zwanger van de 2e en weer 20 maanden erna zwanger van de 3e.
Best bizar, toen ik 32 werd en het nog niet gelukt was, dacht ik dat het er gewoon niet in zat. En dan nu 5 jaar later heb ik 2 geweldige kinderen mogen krijgen en is de 3e onderweg.
Best bizar, toen ik 32 werd en het nog niet gelukt was, dacht ik dat het er gewoon niet in zat. En dan nu 5 jaar later heb ik 2 geweldige kinderen mogen krijgen en is de 3e onderweg.
donderdag 27 mei 2021 om 12:09
Ik slik al jaren geen pil meer ivm bijwerkingen.
Toen we er voor gingen was ik 2x binnen 3 maand zwanger. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan en weet ook dat ik hier heel blij mee moet zijn.
Bij eerste was ik 26. 27 tijdens bevalling.
Nu 13 weken zwanger van de 2e en ben 29, en als alles goed gaat ook 29 tijdens bevalling.
Toen we er voor gingen was ik 2x binnen 3 maand zwanger. Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan en weet ook dat ik hier heel blij mee moet zijn.

Bij eerste was ik 26. 27 tijdens bevalling.
Nu 13 weken zwanger van de 2e en ben 29, en als alles goed gaat ook 29 tijdens bevalling.
donderdag 27 mei 2021 om 12:18
Ik ben een hel voor de statistieken.
In 2018 spiraal laten verwijderen, maand erna was ik zwanger. Helaas is dat na 6 weken mis gegaan. Ik ging er toen vanuit binnen een halfjaar weer zwanger te zijn (want supervruchtbaar toch?) maar tot op heden is het niet gelukt. Inmiddels ben ik aan het wachten of de 4e IUI poging is gelukt.
In 2018 spiraal laten verwijderen, maand erna was ik zwanger. Helaas is dat na 6 weken mis gegaan. Ik ging er toen vanuit binnen een halfjaar weer zwanger te zijn (want supervruchtbaar toch?) maar tot op heden is het niet gelukt. Inmiddels ben ik aan het wachten of de 4e IUI poging is gelukt.