Zwanger worden vanaf november 2020

24-10-2020 19:15 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen vanaf november graag voor een eerste kindje gaan! Super spannend! En daarom lijkt het mij erg fijn om de ervaringen te delen. Ik ben zelf 32 en mijn vriend 33. We zijn bijna twee jaar samen.

Ik zal een tabel maken en deze bij houden voor wie er mee willen doen met daarin leeftijden, hoeveelste kindje en NOD.

Wie schrijft er gezellig mee?!

NaamLeeftijdenHoeveelste kindjeNOD
Soepmyn34/391e16-3
Besss30/302e

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeBevallenUitgerekende datum💗 of 💙
Pinguin29/312e16 juli16 juli 2021💙
Plukje8336/372e23 juli 2021💙
Lampje27932/331e4 augustus27 juli 2021💗
Followthesun9030/331e2 augustus25 augustus 2021💗
Pebblesflintstone30/332e22 augustus25 augustus 2021💙
Menmo32/323e20 augustus27 augustus 2021💙
Alexandra0331/361e5 oktober 2021
Sunny-in-Perth31/2e14 oktober 2021💙
Sága30/2e 18 december 2021
Vutje34/352e💗
Dinosaus30/352e
lampje279 wijzigde dit bericht op 23-08-2021 13:14
75.41% gewijzigd
Ja bijzonder hè Sága. In heb wel eens gelezen dat 80% van de bevolking het virus bij zich draagt en maar bij 10-20% tot uiting komt. Dus het is een beetje geluk of pech hebben denk ik 🙈
Maar zo’n pleister is soms wel een oplossing, maar soms past het niet goed of zit het op een plek wat gewoon niet handig is. Meestal helpt bij mij paracetamol nemen het beste, zodat ik er niet aan denk en er ook niet aan kom.
Nou inderdaad dat Saga, voor hetzelfde geld loop je door tot 42 weken. Ik zei in t begin ook gewoon ‘juli’ maar op een gegeven moment heb ik het ergens toch gezegd helaas.

Oh het klinkt nu alsof mijn zoontje heel veel te vroeg was, maar hij werd geboren met 36 weken. Ik zou me nu bij 36 weken niet meer zo’n zorgen maken trouwens (en eerder een sonde laten plaatsen), maar dat is puur omdat ik er nu ervaring mee heb. Enige wat dan gewoon jammer is, is dat je zo’n tijd in het ziekenhuis ligt, terwijl er nu geen kinderen op die afdeling mogen komen (werd toen ook een keer gek van rennende en gillende kinderen op de gang dus op zich wel beter). Dus dan zie ik zoontje al die tijd ook niet. Of ik moet deze baby alleen laten..
En dat je dan dus vanaf dan al die verwachtingen om je heen hebt. Ik ga er zelf in ieder geval niet van uit, misschien dat ik dat nog kan uitstralen haha.

Lampje, ik had dat bij m’n zoontje volgens mij ook rond 30-31 weken, en volgens mij was hij daarna inderdaad ingedaald. Kan dus goed zo zijn! Toen had ik geen melkdruppeltjes tijdens de zwangerschap. Een vriendin van me had het bij haar eerste wel al ergens halverwege de zwangerschap. Misschien dat m’n lichaam het nu herkent of zo haha. En ik weet nu hoe ik het met de hand eruit kan krijgen.
Ik heb ook veel buikpijn nu. Ook zoiets. Of oefenweeën. Lig nu in ieder geval lekker op de bank met een kruik.
Wij hebben net de 20 weken echo gehad en alles ziet er prima normaal uit :)

Hoe zien jullie zwangere buiken eruit?

Ik ben nu 20 weken en ik zie wel duidelijk een klein buikje maar met kleding aan is er nog niet echt iets te zien... net als tijdens mijn eerste zwangerschap zie ik er vooral ziek en moe uit. Hoewel ik een zwangere buik nou niet perse mooi vind, vind ik het toch ook jammer dat mensen nu nog niet zien dat ik zwanger ben (of als ze het weten dat ik opmerkingen krijg als 'waar zit die baby dan...').
Wat fijn Sunny!
Mijn buik groeit deze zwangerschap wel echt sneller, al zat ik bij 20-weken denk ik nog op het twijfelpunt bij mensen (zwanger of aangekomen). Dat lag ook wel aan wat ik aan had. Ik ben inmiddels op het punt dat mensen gewoon vragen: hoe lang moet je nog? Vrij duidelijk dus haha. Ik heb wel echt een soort bal op mijn buik, de rest van m’n lichaam is nog hetzelfde, maar ben wel een stuk dikker dan bij de vorige zwangerschap op dit moment.
Ik herken het wel een beetje wat jij zegt, bij de vorige zwangerschap kreeg ik bij 30 weken ook nog opmerkingen als: ohh maar dat komt nog wel, hoe ver ben je nu, 20 weken? En ook vaak dat ze dan zeiden: wat een bescheiden buik.
Lampje mijn partner heeft regelmatig een koortslip. We doen dan altijd al voorzichtig, en doen dat ook met de komst van de kleine nog extra, maar helemaal voorkomen kan je het ook niet. Die pleistertjes hebben wij ook, maar die ‘passen’ soms niet. Mijn partner slikt wel l-lysine, en dat lijkt bij hem het aantal uitbraken te verkleinen en de duur van een uitbraak te verkorten. Dus daar gaan we maar rustig mee door, en de dosis een beetje opvoeren als de dame er is en we slapeloze nachten hebben.

Sunny mijn buikje (eerste baby) was tot een week of 22 ook nauwelijks aanwezig. Inmiddels puilt t wel aardig uit en groeit het ook goed door, maar het is nog steeds niet enorm. Ik vind het wel prima eigenlijk, zorgt er ook voor dat ik me fysiek nog steeds best goed voel.

3/4d echo was heel mooi en bijzonder. Ik had wel een volle blaas, maar ze lag nog steeds heel erg laag. Wel een heel goede echoscopiste die heeeeeeeel veel beelden heeft gemaakt en echt heel leuke reconstructies zaten er tussen. Was ook fijn om te zien wat er gebeurt als ik haar in m’n buik voel. Ze zag er ook echt lief uit en lag lekker te slapen, ben heel blij dat we het gedaan hebben!!

Zwangerschapsdiabetes heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb van de week een glucosetest gedaan (medisch geïndiceerd omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes heeft gehad), en mijn suikerwaarde nuchter is te hoog. Mijn suikerwaarde na dat Gore suikerdrankje was dan weer prima. Verloskundige heeft me toch doorverwezen naar het ziekenhuis, voor extra controles. Ik zit er dubbel in: het is niet erg op zich en prima omlaag te krijgen met een dieet, maar had het wel lekker gevonden om er gewoon geen rekening mee te hoeven houden.

Hoe is het verder met iedereen? Lekker genieten van het mooie weer (eindelijk) dit weekend!!
Ik hoor/ lees heel vaak dat suiker nuchter ‘te hoog’ is en hoe snel je dan doorgestuurd wordt verschilt per regio.. ik ga zelf waars dagcurve prikken 1 keer (indicatie groot eerste kind). Maar ik probeer sowieso al toegevoegde suikers te vermijden en gezond te eten. Ik zou jezelf vooral niet te snel door laten sturen als je graag met eigen vk wil bevallen 🙈
Follow wat bijzonder dat zelfs met een volle blaas de echo nog moeizaam ging! Hier alleen bij allereerste echo (vitaliteit) nog een volle blaas nodig gehad, daarna niet meer. Scheelt misschien ook dat het al de derde is en mijn baarmoeder bij 6 weken al leek te denken "aaaah we gaan dit weer doen, daar ga ik vast" en zorgde voor een royaal formaat ;-D

Koortslip gelukkig nooit last van gehad, partner ook niet. Mijn moeder wel maar die weet gelukkig heel goed hoe gevaarlijk het bij kleintjes kan zijn en blijft dan goed uit de buurt. Lijkt me wel heel lastig als je partner er zo vaak last van heeft :(

Pinguin die melk had ik afgelopen week opeens ook! Althans, wel meer nog dat doorzichtige maar wel duidelijk al echt uit mn borst (na het douchen dus moest even dubbelchecken of het niet nog een waterdruppel was). Ik had dat bij jongste ook, wel iets later in de zwangerschap maar toch. Toen kwam de voeding zelf uiteindelijk niet op gang dus het hoeft in principe niets te betekenen..
Heel irritant lijkt me dat, zo'n schoonvader. Kan je niet aangeven dat je het vervelend vindt als hij er steeds zo de nadruk op legt?
Als mensen aan mij vragen wanneer ik uitgerekend ben zeg ik eigenlijk standaard "eind augustus, begin september". Ik weet dat ik uiterlijk met 39 weken zal bevallen dus dat scheelt ;-D

Sunny Wat fijn een goede 20 wkn echo! Hoe is het met het overgeven?

Zwangerschapsdiabetes Mijn glucosewaarde was bij het allereerste bloedonderzoek precies de grens. In combinatie met grote kinderen in het verleden (8 en ruim 9 pond) wilde verloskundige ook de suikertest (drankje), maar ik heb dat tegengehouden. Zo lang aan het spugen geweest en misselijk om alles, dat ik dat er niet ook nog bij wilde hebben. Wel de dagcurve geprikt en extra bloedonderzoek in het ziekenhuis, en die waardes waren allemaal goed. Misschien ergens bij 32 weken nog een keer dagcurve prikken, maar de wetenschap is gewoon dat ik grote kinderen op de wereld zet :D Overigens was mijn verloskundige vrij sceptisch hoor, die gaf aan dat "de norm" voor een gezonde glucosewaarde steeds meer wordt aangescherpt en aangescherpt (op grond van onderzoeken in het buitenland, waar kinderen én volwassenen sowieso gemiddeld kleiner zijn dan hier) en ja, "dan valt op een gegeven moment 80% van de zwangeren wel in de risicogroep.. Ze zei ook dat ze lang het doorverwijzen voor het drankje hebben tegengehouden maar ook weer niet dwars tegen de ziekenhuisadviezen in willen gaan.. Ik zou me dus niet al te snel laten doorverwijzen met dit in het achterhoofd. Zolang je waarde niet heel erg afwijkt in ieder geval..

Ik heb vandaag een gesprek gehad met de gynaecoloog. Veel besproken, man mocht erbij zijn en met een goed gevoel naar huis gegaan. De operatie wordt sowieso door de gyn uitgevoerd met een arts in opleiding als assistent in plaats van andersom (opleidingsziekenhuis hier). De opties voor sterilisatie doorgenomen en hij zorgt voor een vroege intake met anesthesie zodat ook dat duidelijk en uitgebreid voorbereid kan worden. Hij probeert te regelen dat hij zelf de keizersnede gaat uitvoeren, maar in verband met de zomerperiode kan hij dat niet beloven en dat begrijpen we. Maandag word ik al gebeld door de opnamemedewerker en gaan we waarschijnlijk zelfs de bevaldatum al prikken zodat de kans het grootst is dat hij ingepland kan worden. Voelde heel goed dat hij zo zijn best doet! Enige jammere is dat het ziekenhuis geen moeder-geassisteerde keizersnedes doet.. Ze hebben er gewoon de spullen én de ervaring niet voor. We zijn uiteraard vrij om een ander ziekenhuis te kiezen maar dat is het me eigenlijk ook weer niet waard. Los van de nare ervaring van de operatie en verdoving vorige keer zelf, is het verblijf en de verdere zorg in het ziekenhuis ons namelijk wel heel goed bevallen.. Bij 36 weken volgt de formele overdracht naar het ziekenhuis en ook dan moet ik van hem de afspraken allemaal bij hem in laten plannen. We hebben gezien dat dat groot en duidelijk in mijn dossier is gezet :) Zou toch fijn zijn dat de 3e en laatste bevalling er eentje wordt waar we met een goed gevoel op terug kunnen kijken haha!
Oh en de eerste naam hadden we vorige week besloten, gisteren de opties voor de tweede naam uitgeschreven en ook daar nu een beslissing in genomen. Voelt ook goed!
Mijn verloskundige en mijn vorige zijn ook heel sceptisch over de diagnose zwangerschapsdiabetes en de protocollen die eraan hangen. Ik herken erg wat je schrijft Menmo.

Verblijf is ook heel belangrijk! Dat was bij mij na ks echt dramatisch en heeft zelfs traumatiserend gewerkt. Dus snap goed dat je dan voor het ziekenhuis kiest. Ik hoop van harte dat alles gaat zoals je graag wilt en dat je er positief op terug kan kijken! En wauw dat jullie al een naam hebben. Ik moet er nog niet aan denken haha.

Ik had bij de zwangerschap helemaal geen lekkage en het kwam na de ks toch goed op gang ondanks alle stress.
Menmo wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ziekenhuis! Kan me voorstellen dat die afspraken je ook wat rust geven, hopelijk wordt deze geboorte inderdaad wel een betere ervaring :heart:

Wat leuk dat jullie al een naam hebben!! Wij zijn er ook definitief uit (denken we) :cheer:

Zwangerschapsdiabetes is bij mij getest vanwege erfelijke belasting. Ik heb me wel laten doorverwijzen naar het ziekenhuis hier, maar dat komt omdat ik ervaringsverhalen van de andere kant heb: mijn moeder heeft een zeer late miskraam gehad voordat ik werd geboren, die zeer waarschijnlijk is gekomen door niet opgemerkte zwangerschapsdiabetes. Vervolgens heeft ze in mijn zwangerschap bij mij ook diabetes gehad met daarbij wat complicaties. Dat alles maakt dat ik er nu voor kies het nogmaals te laten checken met bloedonderzoek en groeiecho laat maken, dat is nl wat er nu gaat gebeuren. Ik heb vandaag uitgebreid met met verloskundige overlegd en zij hebben binnen het maatschap ook uitgebreid overleg gevoerd, zij vonden dit uiteindelijk het verstandigst mede gelet op de voorgeschiedenis van mijn moeder en mijn riant te hoge waarde (terwijl zij al een redelijke marge hanteren). Ze lieten het uiteraard aan mij, maar ik voel me in dit geval geruster bij me laten doorverwijzen.

Wel met haar besproken dat als ik het weer rustig onder controle krijg (en deze regio hanteert een redelijk ruime norm vertelde mijn verloskundige me), dan ga ik weer terug naar verloskundigenpraktijk voor verdere begeleiding richting mijn bevalling. Het is dus niet dat ik nu medisch ben geworden en medisch blijf.

Geboortekaartjes hebben we toevallig afgelopen weekend ontworpen. Waren een weekendje weg en s avonds in ons appartementje. Het was slecht weer dus we hebben de laptop er bij gepakt. We hebben er nu 2 ontworpen, daarvan ben ik nu aan het wachten op proefdrukken. Ben benieuwd!! :jump:
Wow Follow, zelfs het geboortekaartje al! Man ik hebben wel bedacht wat voor stijl we waarschijnlijk willen, maar ook dat is nog heel globaal :P

Hebben jullie ook zo’n druktemaker in de buik? Kleine man hier probeert zo ongeveer ieder uur door mijn buik uit te breken lijkt het, ook aan de buitenkant zijn zijn bewegingen al makkelijk te volgen :O
Haha menmo heel herkenbaar die druktemaker. Bij mij schopt ze er lustig op los, ook mijn buik heeft waarneembare trillingen. Voor mijn vriend wel leuk, hij krijgt er nu veel meer van mee. Ik vind het ook wel prettig om haar steeds eventjes te voelen, is toch een soort van bevestiging.

Ja, geboortekaartje ging wat sneller dan verwacht, haha :cheer: We hebben eerst beetje rondgekeken welke stijl we leuk vinden, en toen we daaruit waren, zijn we gaan ontwerpen.

Inmiddels beide proefdrukken gekregen, en eentje is echt heel erg tof!! :cheer2: Denk ook dat dat hem wordt, is helemaal onze stijl. Wellicht nog wat spelen met de kleuren, maar verder heel tevreden over. En ik vind het dan ook wel leuk dat het echt ‘ons’ unieke kaartje is. Mijn vriend is een weekendje weg, dus die heeft nog niet alles in het echt gezien, maar was van de foto’s ook wel echt enthousiast.

Alles gaat op de een of andere manier sneller dan verwacht qua dingen doen, wel heel chill en voel daardoor ook geen enkele druk verder om te haasten.
Zo ik kom ook weer eens mee kletsen! Lees altijd wel mee hoor.

Pinguin heel vervelend van je schoonvader! Ik ken iemand met 3 kinderen die bij baby 1 met 36 weken is bevallen, bij baby 2 met 38 weken en bij baby 3 met 40 weken. Ik heb eigenlijk geen idee of de kans dat je nu weer eerder bevalt groter is maar als het bij mensen om me heen zie dan zeg ik alles is mogelijk. Wie weet loop je wel over de 40 weken dit keer.
Ik moet wel zeggen dat, omdat ik vorige keer met 40+5 ben bevallen ik er nu ook wel vanuit ga dat het in ieder geval tegen de 40 weken zal gebeuren en niet veel eerder. Dus ergens snap ik de gedachtegang van je schoonvader wel. Maar eigenlijk slaat het nergens op want het kan alle kanten op. Hetzelfde met de bevalling, die ging bij mij de eerste keer goed, dus iets in mij zegt nu ook dat het dit keer ook wel weer prima zal verlopen. En dat moet ik dus juist niet doen denk ik, dan valt het snel tegen.

Fijn dat de 20-weken echo goed was Sunny! Hoe voel jij je nu verder fysiek gezien?
Mijn zwangere buik is eigenlijk hetzelfde als bij de eerste zou ik zeggen. Nu met 27 weken is het wel duidelijk te zien dat ik zwanger ben maar daarvoor leek het ook nog wel of ik gewoon wat dikkig was haha. Ik vind een bescheiden(ere) buik ook wel een voordeel, ik zou ook niet zo’n dikke toeter willen hebben op het einde.

Follow ik heb (gelukkig) ook geen ervaring met zwangerschapsdiabetes. Lijkt me wel vervelend om daarmee rekening te moeten houden inderdaad.
Wat leuk dat jullie het geboortekaartje hebben ontworpen! Daar wil ik na de vakantie ook mee bezig. Hebben jullie hem helemaal zelf ontworpen of online met zo’n tool? Ik zit in het grafisch ontwerp dus ik doe het (ook) helemaal zelf.

Menmo wat goed dat jullie een fijn gesprek hebben gehad en de bevalling (of keizersnede) al gaan inplannen. Lijkt me ergens wel heel erg fijn dat je precies weet wanneer het gaat gebeuren.
En ook top dat jullie een naam hebben! Ben jaloers haha, hier nog geen naam te bekennen in de verste verte.
Hoe voel jij je nu verder? Je was toen een tijd heel moe, hoe gaat dat nu?

Hier draait nu alles om de vakantie. Alleen deze week nog werken en volgende week vertrekken we voor een week naar Mallorca. Heel erg veel zin in! Ik hoop wel dat het door kan gaan want we moeten natuurlijk wel een negatieve PCR test kunnen laten zien.

Doen jullie trouwens nog cursussen o.i.d.? We hadden het er een tijdje terug over in dit topic. Ik merk dat ik wel nog weer wat info wil over de bevalling en wat er allemaal mogelijk is, mogelijke ingrepen etc. Maar ik wil niet net als vorige keer een hele cursus met 8 bijeenkomsten doen.
Update hier: ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest. Prikinstructie gekregen, dat ga ik de komende weken bijhouden. Daarnaast nog een groeiecho gehad, daaruit kwam dat ze een achterlopende groei heeft tov de 20-weken echo. Daar zat ze op p30, nu is ze teruggezakt naar p9. Vooral haar hoofdje lijkt achter te blijven. De gyn vond het geen reden tot paniek omdat ik nu 28 weken zwanger ben, maar wel reden tot extra controles van de groei.

Ik heb hier dus wel gemengde gevoelens bij, ook omdat de gyn zei dat ze het ook niet heel goed kon meten, omdat de dame verkeerd lag en het voor de 30 weken sowieso nog niet zo betrouwbaar is. Dan denk ik: zeg dan ook niks, trut, nu ga ik me alleen maar zorgen maken. Tegelijkertijd was Google wel redelijk geruststellend: daarin zie ik vooral dat die groeimetingen gewoon best onduidelijk zijn en heel erg per keer kunnen verschillen. Maar mocht nog iemand anders geruststellende woorden hebben, zijn die welkom. Over 2 weken een nieuwe groeiecho, dus hopelijk dan meer duidelijkheid.

Geboortekaartjes hebben we met een tool op 1 van die websites ontworpen. Vond ik wel heel relaxed om te doen.
Ik heb wel wat Follow! Mijn zus heeft ook groeiecho’s gehad. De twee kinderen die ‘te’ groot zouden zijn waren heel gemiddeld. Het ‘te’ kleine kind was heel zwaar/ groot 😅 En al helemaal als ze zeggen dat het slecht te meten was hoop ik echt dat je het wat los kan laten. Mijn zoontje was boven de p99 bij geboorte en ook nog in de eerste anderhalf jaar ongeveer en nu iets boven gemiddeld. Ik snap zelf niet waarom er zo snel paniek wordt gezaaid over kleine en grote kinderen, p50 is tenslotte niets anders dan gemiddeld..

Wel vaag dat ze meten als het voor de 30 weken niet betrouwbaar is, kan best pissig worden om dat soort acties want snap ook heel goed dat je er toch zorgen om gaat hebben. Hopelijk kan je het wat los laten, vaak is klein of groot geschat vooral schadelijk doordat het medici aanzet tot handelen/ interventies. Als een kind geboren wordt zonder dat men nog echo’s heeft gedaan na week 20 worden bijv ook grote (4500+) kinderen zonder problemen geboren.

Nou tot zover mijn monoloog ;)

Hier vandaag de termijnecho. Heeeeeel zenuwachtig omdat het daar de vorige keer mis was, maar was nu helemaal goed.
Superfijn dat jullie die mijlpaal hebben bereikt Saga, gefeliciteerd!

Follow, mijn schoonzus moest ook extra echo's omdat de baby te klein zou zijn bij 32 weken. Bleek met die echo ook niet zo goed te zien maar zelfde verhaal, kleine baby maar geen reden tot paniek. Kindje is vorige week geboren: 52 cm en 3600 gram...
En dan te bedenken dat steeds meer praktijken standaard groeiecho’s aanbieden.. volgens mij levert dat meer zorgen/ inleidingen op dan dat het problemen voorkomt.

Dankje Besss. Hoe gaat het met jou?
Aan het wachten... Volgens mijn normale cyclus en de opk was mijn ovulatie afgelopen zaterdag. Vrijdag mega steken gehad rechts onderin mijn buik, elk hobbeltje op de fiets sneed m'n adem af. En nu dus afwachten. Nod is dan 11-6, mijzelf kennende zal ik in de loop van volgende week al eens testen 🙈 En in de tussentijd elk dingetje analyseren, zoals de inieminie misselijkheid die ik nu heb haha
Spannend weer! Ik duim voor je.
Saga wat fijn dat je termijnecho goed was, een opluchting.

Saga en Besss bedankt voor jullie geruststellende woorden. Ik vind het op zich niet erg dat ze klein is, maar vind het specifiek zorgelijk dat haar hoofd achterblijft qua groei (is er dan iets mis met de hersenen?) en dat het niet past bij zwangerschapsdiabetes. Want daarbij verwacht je meestal juist wat groter dan gemiddelde kinderen.

Met name of er iets mis is met de hersenen baart me dan zorgen. Google heeft het dan over microcefalie als optie, dus dan ben ik gelijk bang dat ik een gehandicapt kind krijg :'( loslaten gaat meestal wel ok, maar bovenstaande schiet soms door mijn hoofd en dat baart me dan zorgen. En dan meer of ik zelf dingen niet goed heb gedaan, zo heb ik in het begin wel eens een heet bad genomen (wist niet dat dat in 1e trimester werd afgeraden). Totaal irrationeel, dat weet ik ook.

Slecht geslapen vannacht, en vanochtend was mijn nuchtere suikerwaarde weer te hoog. Dus daar ben ik ook chagrijnig over.
Ah wat fijn Saga! Gefeliciteerd met de goeie echo! Gaan jullie het nu aan familie en vrienden vertellen of hebben jullie dat al gedaan?

Follow, super vervelend! Ik ken ook verhalen van te klein/te groot en dat viel dan achteraf ook heel erg mee. Te klein was dan 3300 gram en te groot 4100 gram. Tsja, ik zou het liever ook niet weten inderdaad. Maar nu je dit hebt gehoord kan je het ook niet zomaar vergeten natuurlijk. Hopen dat het met de volgende groeimetingen gewoon goed is. En jij hebt natuurlijk niks fout gedaan!

Bessss spannend! Ik duim voor jou! Wat duurt wachten lang he.
Ach wat lastig hè Follow, ik kan me voorstellen dat je nu van alles gaat bedenken. Je zegt zelf ook al dat het irrationeel is, maar ook lastig om dat dan niet te denken. Ik hoop dat je snel gerustgesteld mag worden :hug:

Bedankt Pebbles! We hebben het gister aan schoonouders en wat zusjes verteld. Een paar zien we deze week nog dus doen we live. Aangezien we zeggen dat we twee weken later uitgerekend zijn gaan we het over een paar weken pas aan de rest van de omgeving vertellen.
Sorry alweer een tijdje niet gereageerd! Ben inmiddels bijgelezen maar vergeef me als ik dingen vergeet, mijn geheugen is echt slecht nu haha.

Follow; een vriendin van mij moest ook een hele tijd extra echo’s omdat de groei achterbleef. Haar oudste twee kinderen waren ook klein bij de geboorte (maar gezond en deden het super goed!), dus het is waarschijnlijk gewoon iets wat bij hen past. Inmiddels is ze weer een tijdje terug onder controle bij de verloskundige, en het kindje groeit gewoon volgens de eigen groeilijn. Bij een andere vriendin was het kindje juist te groot en dan met name de buikomvang (die was nog week groter in verhouding). Kindje is inmiddels geboren en hoewel het een groot kind was, is er verder niks aan de hand met de buik.
Ik lees bij jou dat ze zeggen dat het hoofdje achterblijft qua groei, maar ik heb ook zo vaak gehoord dat het moeilijk meten is en dat het bij geboorte anders uitpakt. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar geen enkel kind is gemiddeld. Ik hoop dat je het los kan laten, al snap ik je wel heel goed.

Yes Saga, wat fijn!! :) Hoe reageerden je schoonouders en de rest? Heel slim dat jullie een latere uitgerekende datum noemen.

Spannend Besss! Ik duim mee!

Bewegen in de buik: ik heb ook een hele erge druktemaker en je ziet t bij mij ook aan de buitenkant. Eigenlijk best gek om te zien en soms doet het bijna zeer haha

Geboortekaartje heb ik nog steeds niet, wel een aantal ontwerpen gemaakt, maar ik weet het allemaal nog niet zo goed. Ik wil het graag een keer af hebben dus ik word een beetje gek van mezelf haha.

Vandaag 34 weken zwanger, echt onvoorstelbaar hoe snel het gaat deze keer. Maandag een midweekje naar centerparcs en het zwembad is nu net weer helemaal open en op afspraak (dus rustig), dus dat is super fijn!
Verder vrij veel last van harde buiken. M’n bloeddruk was weer wat hoger dus heb woensdag nog een extra controle gehad en morgen komt er weer iemand langs (beide keren huisbezoek), maar ik denk dat het iets is dat bij mij hoort. Niet schokkend hoog, maar wel iets hoger dan normaal. Ik moest ook urine bewaren om te testen op eiwitten, maar dat zat er gelukkig niet in.
Verder ben ik méga chaotisch. Ben van alles kwijt elke keer en vergeet heel veel. Super irritant voor iemand die altijd alles onthoudt😅
Vind de warmte al wel pittig, al kan ik normaalgesproken ook niet zo goed tegen hitte. En dan is het nog geen eens echt zomer.. heb een speelmat met watersproeiers gekocht voor zoontje dus wellicht kan ik daarbij wat afkoelen wanneer nodig :P.
@Pinguïn ik geniet nu juist van de winter in Australië :) de koudste winterdag hier is niet lager van 18 graden en nu is het zo'n 25 graden iedere dag, echt heerlijk wanneer je zwanger bent.

Met mij gaat het steeds beter, wel nog medicatie en regelmatig overgeven maar ik voel me veel beter. Ook voel ik de baby dagelijks bewegen dus dat ik ook fijn.

Geboorte kaartje: iets typische Nederlands dus dat gaan we niet laten maken. Wel had ik een soort kaartje met de naam ontworpen voor op Facebook om de geboorte aan te kondigen, pas na een week hebben we ook een foto gedeeld op Facebook. Zo wil ik het nu ook weer doen.

Geboortebord: ook typische Nederlands, bij mijn eerste zoon niet gedaan maar nu hebben we een mooi koophuis en zou ik dit wel willen doen om de straat te laten weten dat de baby geboren is :) gelukkig is mijn man heel handig en kunnen wij dit zelf maken. (Vrij traditioneel met een ooievaar)

Baby kamer: hier kan ik echt van genieten :) interior design is een grote hobby van mij dus ik kan weer los gaan. Ik heb al vanalles gekocht en dit weekend gaan we ook echt beginnen met schilderen.

Emotionele moeder/oma: het is nu wel duidelijk dat de Australische grens pas op zijn vroegst mid volgend jaar open gaat en mijn moeder heeft het hier heel moeilijk mee... ikzelf vind het niet zo'n probleem maar begrijp haar verdriet wel.
Heel fijn dat je weer iets opknapt Sunny! Alle beetjes helpen dan. Hopelijk gaat t snel nog beter! 25 graden vind ik ook nog wel lekker, alleen vandaag was het best benauwd hier dus ik was er alweer klaar mee :P heb m’n ringen ook maar even af gedaan want m’n handen zwellen wel wat op door al het vocht.

Wat grappig dat geboortekaartjes typisch Nederlands zijn. Wat is gebruikelijk in Australië? Of gewoon mensen bellen/appen?
Heel jammer dat je moeder niet snel kan komen, hopelijk gaat daar nog iets in veranderen, maar Australië is altijd wel streng hè. En dat jij deze kant op komt is natuurlijk ook niet echt wat met zo’n kleintje (of mag je er ook niet uit?).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven