Almelo

29-05-2021 03:00 25 berichten
Over 2 weken ga ik met kind van 10 samen weekend naar Almelo. Heeft iemand leuke tips qua terras/eten/wat moeten we echt zien/leuke winkeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Eerste waar ik aan moest denken bij de topic titel...

Herman Finkers, uitgaansleven in Almelo
https://youtu.be/63f2xQTuQ3g

:biggrin:
Sorry geen serieuze tips
Nielz is leuk om te eten. Almelo is niet zo heel groot. Veel leegstand in grote straat zuid. Noordelijke deel van de winkel straat is wel gevuld.
Nielz idd. Ik weet niet of het open is maar zwemmen bij preston palace? Verder is Almelo niet zo geweldig, sorry
.. Je kunt wellicht ook naar de grote markt in Enschede, bruist wat meer.
Ik zou even via de Doelenstraat lopen. Leuk straatje met wat kleinere winkels, ook een tweedehands kinderkledingwinkel met veel leuks. Kun je ook mooi achter doorsteken naar de Gravenallee - geen winkels, wel heel mooi.
Als je van winkelen houd, ga dan naar Enschede.....
Vanuit daar naar Enschede. Of borne is ook leuk.

En dan terras in Hengelo of lekker wandelen in delden en op het terras daar.

Almelo alleen nielz en Solera. Ijsje bij vd poel.
Die leegstand is in de grote straat noord. Zuid is de laatste jaren weer aangetrokken. Nielz is leuk, plein bij de bios ook. Marktplein is compleet vernieuwd en sinds een klein jaar klaar. Water is weer doorgetrokken tot aan het marktplein. Kind van 10: er zit een nieuwe jamin met snoep tot aan het plafond op de markt :-). En een van de poel ijs ook sinds kort. Solera tapas is ook heel lekker(zuid). En oude verkeershuis aan de koornmarkt kan je ook goed eten. Verder natuurlijk genoeg stoplichten... :-)

Ooh en als je nog nooit in Almelo geweest bent... het oude wevershuisje. Zit achter de oude kerk/graven allee in een zijstraatje van grotestraat noord.
Heel veel plezier in Almelo.

Het enige wat ik leuk vond was het eten bij dok 43 volgensmij.

Verder is er in Almelo echt helemaal niks te doen. Super saai gewoon, voor mij nooit meer.
Wat ik trouwens wel echt hilarisch vind is dat Almelo de grap van Herman Finkers gebruikt voor stadsmarketing. Hun hashtag is #AWTD, oftewel: altijd wat te doen :-). Betere zelfspot is er niet, hahaha.
Dank jullie wel! Dat wordt dan vrijdag lekker naar Enschede :) en voor zaterdag nog even iets anders bedenken
Als jullie van creatieve activiteiten houden heeft atelier kijk & doe misschien een leuke workshop?
Ik weet niet of ze al open zijn, maar bij de grote kerk zit De Zoete Bezigheid. Lekker thee drinken met wat lekkers en ondertussen een kettinkje of armbandje fröbelen.

Of een fietstochtje richting Vasse met een high tea bij theehuisje Dennenoord.

Voor leuke kinderkleding kun je langs bij Studio MK.

Verder gaat de bioscoop binnenkort ook weer open dus eventueel een film bij slecht weer?

Terrasjes zijn er genoeg, zoals hier boven al staat. Als je eventueel wilt laten bezorgen, dan is Blazin’ Burgers erg lekker. Je kan er ook zitten, maar niet supergezellig en buiten het centrum.
Nog vergeten. Bij mooi weer kun je kanoën of suppen. Ook leuk!
Is kind een jongn of een meisje?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
29-05-2021 12:41
Is kind een jongn of een meisje?
Niet zo in hokjes denken hè ;-)
Una noche loca
ChicaHolandesa schreef:
29-05-2021 12:44
Niet zo in hokjes denken hè ;-)
Ja, sorry hoor. Er is een barbie tentoonstelling in het Stadsmuseum.
Vrees toch dat weinig jongens daarvoor belangstelling hebben, hoe ge-emanicipeerd we ook willen zijn. :rolling:
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wat mij vooral triggert: hoe komt iemand op het idee om een weekend naar Almelo te gaan? Er zijn zoveel mooiere plaatsen in de omgeving..
lizenlotte schreef:
29-05-2021 15:38
Wat mij vooral triggert: hoe komt iemand op het idee om een weekend naar Almelo te gaan? Er zijn zoveel mooiere plaatsen in de omgeving..
Prestonpalace gok ik zo? Veel mensen komen een weekend logeren speciaal voor het zwembad/kermis/barretjes in preston palace.
Is dat weer los ja? Ik dacht gelezen te hebben dat dat dicht was.
lizenlotte schreef:
29-05-2021 16:35
Is dat weer los ja? Ik dacht gelezen te hebben dat dat dicht was.
5 juni gaan ze weer open.
Nee geen preston palace. Lijkt me verschrikkelijk!
Wij zijn meer van rondstruinen, terasje, kerkje bekijken, leuke marktjes en lekker eten :)
Dochter heeft topo gehad en kwamen we erachter dat we helemaal niet bekend zijn in dat gebied. We gaan gewoon naar hotel in Almelo, moeder kind uitje. Maar auto mee dus kunnen van daaruit alle kanten op.
Zijn geregeld in A'dam, Limburg, Leeuwarden en Zwolle en alles er boven. Dus qua shoppen zien we genoeg. Eens iets anders is ook wel leuk vind ik.
Goed dat je geen preston palace doet. Dat is echt horror.

Op zich is Almelo niet slecht. Je kunt ook vanuit Almelo naar de sallandse heuvelrug voor een wandeling, zwemmen op het lage veld in Wierden of bij de oldemeyer.
Moeder83 schreef:
29-05-2021 21:45
Nee geen preston palace. Lijkt me verschrikkelijk!
Wij zijn meer van rondstruinen, terasje, kerkje bekijken, leuke marktjes en lekker eten :)
Dochter heeft topo gehad en kwamen we erachter dat we helemaal niet bekend zijn in dat gebied. We gaan gewoon naar hotel in Almelo, moeder kind uitje. Maar auto mee dus kunnen van daaruit alle kanten op.
Zijn geregeld in A'dam, Limburg, Leeuwarden en Zwolle en alles er boven. Dus qua shoppen zien we genoeg. Eens iets anders is ook wel leuk vind ik.
In dat geval...Ootmarsum! Klein kunst stadje met schattig centrum en leuke boetiekjes. Sowieso is dat deel qua natuur prachtig, gemeente dinkelland. Bij lattrop sterren kijken, zwemmen bij 1 van de plassen, rondfietsen door 't glooiende landschap, naar de sallandse heuvelrug, Wierdense veld met de schaapskooi etc etc. Twente is prachtig!
Twente is zeker prachtig ;-) wandelen fietsen paardrijden etc. Kun je idd goed in omgeving dinkelland doen, maar ga je meer voor het winkelen en de gezelligheid dan zou ik voor Enschede kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven