Uitje voor kinderen 2, 5, 8 en 10 jaar oud.

maandag 31 mei 2021 om 11:00
Mijn broer heeft 3 kinderen en ik 1. Vanwege covid zijn alle verjaardagen alleen met het eigen gezin gevierd. Nou zat ik te denken dat het leuk is om van de zomer als alles weer wat vrijer is alsnog samen de verjaardagen van alle kinderen te vieren en dan een leuk dagje uit te plannen. Maar de leeftijd van de jongste (mijn kind) ligt behoorlijke af van de leeftijd van de oudste van mijn broer.
Een dierentuin of ergens picknicken is het wat er in mij opkomt. Ik dacht misschien heeft iemand nog een ander goed idee wat leuk is voor een 2, 5, 8 en 10 jarige. Het liefste in de provincie Utrecht of daar nog een stukje omheen. Dat is namelijk een beetje tussenin.
Mijn peuter rent waarschijnlijk wel gewoon achter die andere aan, maar zal ook een hoop aandacht van ze vragen. Ze wil heel graag met alles mee doen. Iets als de Efteling lijkt mij daarom ongeschikt. Er zijn wel dingen leuk voor haar, maar ze kan dan niet met alles mee. Je kunt er grote dan ook niet verbieden om ergens in te gaan, omdat de kleinste niet mee kan. Dan ga je al snel het gezelschap splitsen en dat is niet mijn insteek voor dit uitje.
Een dierentuin of ergens picknicken is het wat er in mij opkomt. Ik dacht misschien heeft iemand nog een ander goed idee wat leuk is voor een 2, 5, 8 en 10 jarige. Het liefste in de provincie Utrecht of daar nog een stukje omheen. Dat is namelijk een beetje tussenin.
Mijn peuter rent waarschijnlijk wel gewoon achter die andere aan, maar zal ook een hoop aandacht van ze vragen. Ze wil heel graag met alles mee doen. Iets als de Efteling lijkt mij daarom ongeschikt. Er zijn wel dingen leuk voor haar, maar ze kan dan niet met alles mee. Je kunt er grote dan ook niet verbieden om ergens in te gaan, omdat de kleinste niet mee kan. Dan ga je al snel het gezelschap splitsen en dat is niet mijn insteek voor dit uitje.

maandag 31 mei 2021 om 13:31
FeeLucifer01 schreef: ↑31-05-2021 11:29Drievliet was snel klaar hier, voor 10 jaar is daar niet zo veel aan.
En hoe lief mijn oudste, haar zusje en de nichtjes en neefjes vond die veel jonger waren dan haar, die was snel klaar met meegaan in kinderachtige dingen.
Ze deed het wel maar echt leuk vinden en daar blij van worden, mhaw.
Zou dan even verder zoeken naar iets waar iedereen zichzelf kan vermaken en de oudste met elkaar dingen kunnen doen en de jongsten ook met elkaar en de ouders.
Klinkt een beetje verwend, vind ik. Ik vind Drievliet best geschikt voor kinderen t/m 12.
Lineaushof zou ik voor dit gezelschap aanraden. Zoek je als ouders een fijn plekje en de kinderen gaan hun gang wel.

maandag 31 mei 2021 om 13:33
maandag 31 mei 2021 om 13:34
Herkenbaar. Een dierentuin is stukken makkelijker om even in op te splitsen vind ik.florita schreef: ↑31-05-2021 13:13Ik zou ook eerder denken aan strand/henschotermeer/wandelen en picknick dan een pretpark. Als je tenminste niet wil opsplitsen. Mijn kinderen zijn 8&10 en we gaan regelmatig naar de dierentuin met vriendinnen en jongere kinderen. De oudsten van 10 vinden dat vooral leuk als ze zelf door het park mogen lopen (zonder de rest dus). Ik las hier ergens dat de oudere kinderen het leuk vinden om de kleintjes op sleeptouw te nemen, dat herken ik helemaal niet. Ze vinden ze vaak vooral een blok aan het been in zulke parken (logisch ook wel).
Picknicken kan trouwens in Artis ook heel goed, zowel overdag als op een zoomeravond als de dierentuin langer open is (juni, jul, aug) en picknick ter plaatse (er zijn dan ook food carts).

maandag 31 mei 2021 om 13:40
Ik zou naar 't Berghuis gaan. Dat grenst aan een low-profile speeltuin en ernaast ligt een mini-klimbos.
http://www.hetberghuis.nl/
http://www.hetberghuis.nl/

maandag 31 mei 2021 om 13:49
Zou zelf niet naar een dierentuin gaan. Heb met vriendin met kindjes toen 2 en 5 gedaan vorig jaar. Behalve dat het kei heet was vonden de kindjes het niks aan. Andere optie was naar een recreatiegebied, maar moeder wilde dierentuin.
Ik zou naar een grote speeltuin gaan. Kinderen kunnen spelen en kleintjes ook.
Ik zou naar een grote speeltuin gaan. Kinderen kunnen spelen en kleintjes ook.
maandag 31 mei 2021 om 13:50
Efteling is leuk voor iedereen, maar je zal wel opsplitsen. Je gaat niet elke dag, dus dan wil je niet de Baron mislopen omdat je bij de tweejarige moet blijven. Toch kan je het erg leuk maken door samen een paar keer af te spreken een een aantal attracties met zijn allen te doen. Het is ook niet echt goedkoop.
Toevallig stelde een familielid voor om naar speelpark oud valkeveen te gaan . Ik stelde het voor aan mijn 10-jarige, en die was meteen enthousiast. Niet als vergelijking met de Efteling, maar wel een stuk leuker dan een dagje thuis of naar de lokale speeltuin.
Toevallig stelde een familielid voor om naar speelpark oud valkeveen te gaan . Ik stelde het voor aan mijn 10-jarige, en die was meteen enthousiast. Niet als vergelijking met de Efteling, maar wel een stuk leuker dan een dagje thuis of naar de lokale speeltuin.
maandag 31 mei 2021 om 13:55
+1 veel leuker dan een dierentuin.Chrissiefur schreef: ↑31-05-2021 12:21Het eerste dat in mij opkomt is het Geofort in Herwijnen. Net niet in Utrecht, maar misschien nog te doen qua afstand. Voor de kleinste is er een grote speeltuin bij.
maandag 31 mei 2021 om 14:20
Irrland ! Als dat tzt weer toegankelijk is, maar lijkt me wel toch.
Hier ook best wat leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste neefjes , maar dit was altijd goed !
En kost geen drol. Plek zat om overal te zitten en je kunt ook nog bbqen daar.
Zwembroeken mee want er zijn ook wat waterglijbanen.
Hier ook best wat leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste neefjes , maar dit was altijd goed !
En kost geen drol. Plek zat om overal te zitten en je kunt ook nog bbqen daar.
Zwembroeken mee want er zijn ook wat waterglijbanen.
maandag 31 mei 2021 om 14:21
Mijn 10 jarige heeft er zich vorige week dan weer heel goed vermaakt.FeeLucifer01 schreef: ↑31-05-2021 11:29Drievliet was snel klaar hier, voor 10 jaar is daar niet zo veel aan.
En hoe lief mijn oudste, haar zusje en de nichtjes en neefjes vond die veel jonger waren dan haar, die was snel klaar met meegaan in kinderachtige dingen.
Ze deed het wel maar echt leuk vinden en daar blij van worden, mhaw.
Zou dan even verder zoeken naar iets waar iedereen zichzelf kan vermaken en de oudste met elkaar dingen kunnen doen en de jongsten ook met elkaar en de ouders.

maandag 31 mei 2021 om 14:34
Bedankt voor alle ideeën. Ik ga ze vanavond nog eens door lezen en opzoeken. Een grote speeltuin vinden de jongste drie zeker leuk en daar zag ik er ook een paar van voorbij komen.
Niet de hele tijd bij elkaar zijn is niet zo erg, maar ik zie het dus gebeuren dat bij bijvoorbeeld de Efteling mijn man overal met de 2 en 5 jarige achterblijft en dat de rest in de rij voor een achtbaan staat. Hij gaat namelijk helemaal niet in achtbanen.
Het is alweer een tijdje terug dat we elkaar gezien hebben. Met de eerste verjaardag van ons kind heeft de oudste van mijn broer zich echt verveelt. De andere twee hebben heel enthousiast samen met hun kleine nichtje door de tunnel die ze kreeg gekropen. Het is dus ook de oudste waar ik het lastig voor vind.
Niet de hele tijd bij elkaar zijn is niet zo erg, maar ik zie het dus gebeuren dat bij bijvoorbeeld de Efteling mijn man overal met de 2 en 5 jarige achterblijft en dat de rest in de rij voor een achtbaan staat. Hij gaat namelijk helemaal niet in achtbanen.
Het is alweer een tijdje terug dat we elkaar gezien hebben. Met de eerste verjaardag van ons kind heeft de oudste van mijn broer zich echt verveelt. De andere twee hebben heel enthousiast samen met hun kleine nichtje door de tunnel die ze kreeg gekropen. Het is dus ook de oudste waar ik het lastig voor vind.

maandag 31 mei 2021 om 14:53
maandag 31 mei 2021 om 14:54
tara82 schreef: ↑31-05-2021 14:34Het is alweer een tijdje terug dat we elkaar gezien hebben. Met de eerste verjaardag van ons kind heeft de oudste van mijn broer zich echt verveelt. De andere twee hebben heel enthousiast samen met hun kleine nichtje door de tunnel die ze kreeg gekropen. Het is dus ook de oudste waar ik het lastig voor vind.
Een verjaardagsfeest bij een jarige thuis, vind ik wel iets anders, als een uitje met het gezin/familie. En wellicht kan de oudste zich inmiddels beter vermaken.
Daar kan je broer toch over meedenken?
Misschien voor hem een vriend meenemen?
Uitje tip: spoorweg museum in Utrecht.

maandag 31 mei 2021 om 15:00
Zie, is gewoon voorkeur van het kind, het ene vinden ze leuker dan het andere.
Of is jouw kind dan ook verwend zoals Andersom vind als ze iets niet meer leuk vinden?

maandag 31 mei 2021 om 15:01
tara82 schreef: ↑31-05-2021 14:34Bedankt voor alle ideeën. Ik ga ze vanavond nog eens door lezen en opzoeken. Een grote speeltuin vinden de jongste drie zeker leuk en daar zag ik er ook een paar van voorbij komen.
Dan zou ik ook voor iets kleiners opgezet dan de Efteling gaan hoor. Maar wel iets waar voor alle leeftijden wat te doen is en niet de oudste dan gedwongen mee moeten doen met kleine kinderdingen.
maandag 31 mei 2021 om 15:04
Verwend misschien een beetje, maar vooral lui aangelegdFeeLucifer01 schreef: ↑31-05-2021 15:00Zie, is gewoon voorkeur van het kind, het ene vinden ze leuker dan het andere.
Of is jouw kind dan ook verwend zoals Andersom vind als ze iets niet meer leuk vinden?

Achtbanen zijn favoriet tov zelf klimmen!
Maar TO, ik kan me voorstellen dat de 10-jarige zich snel verveeld op een verjaardag.
Ik denk dat je je daar bij een uitje, willekeurig welke, een stuk minder zorgen om hoeft te maken,
wel een beetje rekening houden met de interesses, maar dan komt het vast goed.
maandag 31 mei 2021 om 15:16
Mijn 10-jarige is ook echt de oudste in de familie (van de kinderen). Mijn jongste van 8 sluit nog wel bij het oudste nichtje aan van 5, maar dan is het nog saaier voor mijn oudste (want ook zusje valt dan weg als maatje). Je kan overwegen om de 10-jarige een vriendje mee te laten nemen, maar dat weten de ouders vast beter. Mijn oudste zou alle uitjes dan meteen een stuk leuker vinden.
maandag 31 mei 2021 om 15:27
Jaaa Oud Valkeveen! Laatst met vrienden en kinderen geweest (5-10 jaar) en dat was een succes!Morningrose schreef: ↑31-05-2021 15:20Zat ik ook aan te denken! De kinderen van 8 en 10 kunnen samen rondlopen en dingen doen, je kunt er zelf heerlijk zitten!
maandag 31 mei 2021 om 15:29
Misschien geen fijne gedachten.
Ik zou naar de Efteling gaan.
En mij toch wat meer willen doen.
Dan wat je kan met een twee jarige.
Die het misschien gauw zat is.
Ik zou oppas zoeken.
Voor de twee jarige.
Gewoon voor mezelf je bent wat mobieler.
En met de twee jarige die is nog blij met een kinderboerderij
Ik zou naar de Efteling gaan.
En mij toch wat meer willen doen.
Dan wat je kan met een twee jarige.
Die het misschien gauw zat is.
Ik zou oppas zoeken.
Voor de twee jarige.
Gewoon voor mezelf je bent wat mobieler.
En met de twee jarige die is nog blij met een kinderboerderij
maandag 31 mei 2021 om 15:40
https://www.duinoord.nl/
Niet in Utrecht maar in Noord-Brabant, maar Duinoord is ook echt heel leuk!
Voor de kleintjes een speeltuin, trampolines en voor de groteren een klimbos, laserschieten en elektrische quads. En all inn, dus onbeperkt ijsjes, friet, snacks, pizza, broodjes en snoepjes eten
Dat was voor onze kinderen de grootste attractie
Niet in Utrecht maar in Noord-Brabant, maar Duinoord is ook echt heel leuk!
Voor de kleintjes een speeltuin, trampolines en voor de groteren een klimbos, laserschieten en elektrische quads. En all inn, dus onbeperkt ijsjes, friet, snacks, pizza, broodjes en snoepjes eten