Welk merk tv?
zaterdag 15 mei 2021 om 20:05
Ik overweeg een nieuwe tv aan te schaffen.
Die ik nu heb is al verouderd. Regelmatig op zoek via internet. Kom veel merken tegen.
Maar kom er niet echt uit. De een zegt samsung ander LG.
Zelf heb ik een samsung telefoon, toch handig om een Samsung tv te doen?
Wat zijn jullie ervaringen met een LG, samsung Sony of philips? Of wat voor 1 hebben jullie?
Welke voor en nadelen zijn jullie tegen gekomen?
Ik weet dat keuze bij mij ligt maar via deze weg kan ik mij verder gaan oriënteren en voor en nadelen tegen elkaar opwegen.
Die ik nu heb is al verouderd. Regelmatig op zoek via internet. Kom veel merken tegen.
Maar kom er niet echt uit. De een zegt samsung ander LG.
Zelf heb ik een samsung telefoon, toch handig om een Samsung tv te doen?
Wat zijn jullie ervaringen met een LG, samsung Sony of philips? Of wat voor 1 hebben jullie?
Welke voor en nadelen zijn jullie tegen gekomen?
Ik weet dat keuze bij mij ligt maar via deze weg kan ik mij verder gaan oriënteren en voor en nadelen tegen elkaar opwegen.
zaterdag 15 mei 2021 om 20:12
Heel persoonlijk, maar zelf fan van Sony. Onlangs een nieuwe tv aangeschaft (Sony Bravia OLED), prima beeld. Samsung vind ik wat te fel qua kleuren, maar misschien dat dit je juist aanspreekt. LG schijnt ook prima te zijn. Wat Philips betreft, al volop Hue lampen (sommigen met kleurtjes) in huis, dat werd wat te druk allemaal.
Succes met je zoektocht en keuze!
Zag na het plaatsen van dit bericht om het niet online te bestellen, maar hier wel gedaan. Mediamarkt afrader, hele slechte service.
Succes met je zoektocht en keuze!
Zag na het plaatsen van dit bericht om het niet online te bestellen, maar hier wel gedaan. Mediamarkt afrader, hele slechte service.
love-cats wijzigde dit bericht op 15-05-2021 20:15
Reden: Toevoeging nav voorgaand reactie
Reden: Toevoeging nav voorgaand reactie
15.55% gewijzigd
zaterdag 15 mei 2021 om 20:28
Ik had hiervoor een Samsung smart tv. Nu heb ik een LG OLED tv, dat is een heel ander beeld techniek.
Wat belangrijk is is wat wil je? Hoe groot? Wat wil je ermee doen? Wat is je budget?
Ik heb beneden deze: https://www.coolblue.nl/product/878630/ ... -2021.html
En boven deze: https://www.coolblue.nl/product/868633/ ... -2020.html
Wat belangrijk is is wat wil je? Hoe groot? Wat wil je ermee doen? Wat is je budget?
Ik heb beneden deze: https://www.coolblue.nl/product/878630/ ... -2021.html
En boven deze: https://www.coolblue.nl/product/868633/ ... -2020.html
zaterdag 15 mei 2021 om 20:29
Ik vind de LG's heel gebruiksvriendelijk en de Philips echt totaal niet. Dus voor mij is dat ook een afrader.fashionvictim schreef: ↑15-05-2021 20:27Heel tevreden over LG. Ook Sony gehad, was ik ook tevreden over maar vind LG net wat beter. Absolute afrader is Philips wat mij betreft.
zaterdag 15 mei 2021 om 20:32
Ja, mee eens. LG is echt plug en play, alles is heel intuïtief en gebruiksvriendelijk. En mooi helder beeld en behoorlijk goed geluid.ExodusRedux schreef: ↑15-05-2021 20:29Ik vind de LG's heel gebruiksvriendelijk en de Philips echt totaal niet. Dus voor mij is dat ook een afrader.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 15 mei 2021 om 20:37
Ik heb nu een Samsung, heeft een fijne UI vind ik. Hiervoor had ik een oud LG besje die geen smart tv was, voor die tijd was die ook prima (vergeleken met mijn nieuwe niet maar het ding was dan ook al 15 jaar oud dus niet helemaal eerlijk). Het geluid van mijn huidige is alleen wel echt mediocre, hij kan echt niet hard. Alles boven standje 20 maakt geen verschil meer, dan zit hij al aan zijn max. Maar dat heb je tegenwoordig wel snel denk ik met van die ultradunne dingetjes, daar kunnen geen fatsoenlijke boxen in.
De Philips van mijn zus is wel mooi met die lichtjes, alleen mijn beperkte ervaring ermee is dat hij nogal stom is qua UI. Maar ik ben dan ook Samsung gewend, dus misschien wederom niet helemaal eerlijk, maar Samsung had ik meteen door en die Philips niet.
Ik heb verder 0 verstand van TV hardware en software, dus meer weet ik niet. Beiden tv’s waren krijgertjes dus heb me er nooit in verdiept.
De Philips van mijn zus is wel mooi met die lichtjes, alleen mijn beperkte ervaring ermee is dat hij nogal stom is qua UI. Maar ik ben dan ook Samsung gewend, dus misschien wederom niet helemaal eerlijk, maar Samsung had ik meteen door en die Philips niet.
Ik heb verder 0 verstand van TV hardware en software, dus meer weet ik niet. Beiden tv’s waren krijgertjes dus heb me er nooit in verdiept.
zaterdag 15 mei 2021 om 21:00
We hebben een 55OLED805 en voor ons was Ambilight een must dus moesten we wel naar Philips. Vinden we erg fijn kijken.
Beeldkwaliteit en geluid dik tevreden over. Ook de gebruiksvriendelijkheid vinden wij fijn. Heel makkelijk en snel te bedienen.
Mijn broer heeft een Samsung QLED tv en dat kijkt ook wel mooi maar mis daar zelf wel echt de ambilight.
Beeldkwaliteit en geluid dik tevreden over. Ook de gebruiksvriendelijkheid vinden wij fijn. Heel makkelijk en snel te bedienen.
Mijn broer heeft een Samsung QLED tv en dat kijkt ook wel mooi maar mis daar zelf wel echt de ambilight.
zondag 16 mei 2021 om 11:37
Ik ben echt fan van Samsung. Sluit naadloos aan op mijn Samsung telefoon.
Het grote voordeel is dat Samsung echt prima TV's maakt voor ruim onder de €500,-
Ik heb nu een 43 inch smart tv met 4k, kostte geloof ik €325,- twee jaar geleden.
En daar ben ik heel tevreden mee.
Mijn vorige Samsung heb ik ruim 10 jaar gehad en daar was nog niks mis mee. Heb een nieuwe gekocht omdat ik een smart tv wilde.
Het grote voordeel is dat Samsung echt prima TV's maakt voor ruim onder de €500,-
Ik heb nu een 43 inch smart tv met 4k, kostte geloof ik €325,- twee jaar geleden.
En daar ben ik heel tevreden mee.
Mijn vorige Samsung heb ik ruim 10 jaar gehad en daar was nog niks mis mee. Heb een nieuwe gekocht omdat ik een smart tv wilde.
zondag 16 mei 2021 om 13:12
taccowoman schreef: ↑16-05-2021 12:45Kijken jullie bijvoorbeeld naar de energieklasse? A++ is het zuinigst maar je hebt ook energielabel G of F. Zou dat veel uitmaken? Ik heb wel zonnepanelen en weet niet dat ook invloed heeft..
Bij alle apparaten die ik aanschaf let ik op de energieklasse. Het liefst - binnen wat kan in het budget - zo energiezuinig mogelijk.
zondag 16 mei 2021 om 13:16
Die energielabels zijn pas veranderd, dat weet je? Wat een jaar geleden A++ was kan nu zomaar E zijn.taccowoman schreef: ↑16-05-2021 12:45Kijken jullie bijvoorbeeld naar de energieklasse? A++ is het zuinigst maar je hebt ook energielabel G of F. Zou dat veel uitmaken? Ik heb wel zonnepanelen en weet niet dat ook invloed heeft..
Am Yisrael Chai!
zondag 16 mei 2021 om 21:53
Dit. Alles wat nu te koop is was vorig jaar A++fashionvictim schreef: ↑16-05-2021 13:16Die energielabels zijn pas veranderd, dat weet je? Wat een jaar geleden A++ was kan nu zomaar E zijn.
vrijdag 28 mei 2021 om 02:12
LG is een goed merk. Oled schermen zijn op dit moment de beste met de natuurlijkste kleuren.
Als je van sprekende kleuren houdt dan is Samsung met QLED scherm een aanbeveling.
De meest degelijke TV is Sony. Is wel iets duurder.
Philips was in het verleden ook een goed merk. Maar Philips maakt al een tijdje geen tv's meer. Ze hebben de naam Philips verkocht aan een Chinese electronica firma. Dus als je een Philips koopt, heb je eigenlijk een chinees product in huis. Zou ik afraden.
Als je van sprekende kleuren houdt dan is Samsung met QLED scherm een aanbeveling.
De meest degelijke TV is Sony. Is wel iets duurder.
Philips was in het verleden ook een goed merk. Maar Philips maakt al een tijdje geen tv's meer. Ze hebben de naam Philips verkocht aan een Chinese electronica firma. Dus als je een Philips koopt, heb je eigenlijk een chinees product in huis. Zou ik afraden.
vrijdag 28 mei 2021 om 10:01
Ik heb net een nieuwe LG 55 inch en ben er enorm blij mee. Daarvoor had ik een hele oude Sony van mijn oma nog, piepklein en flut beeld. Het geluid van mijn LG is mooi, het beeld super scherp en precies groot genoeg. Gebruiksvriendelijk en makkelijk te hanteren. Mijn moeder heeft bijna dezelfde LG maar dan een Oled. Die was een stuk duurder maar bij haar zijn de kleuren net wat mooier.
Maar ik vind het weinig schelen.
Maar ik vind het weinig schelen.
vrijdag 28 mei 2021 om 11:08
https://www.consumentenbond.nl/tv/verge ... televisies
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 30 mei 2021 om 17:18
Hier ook Philips, de 55OLED804. Ik wilde per se OLED en Ambilight, dus ik had ook niet zoveel keuze. Maar ik ben er heel tevreden over.
Ik zou eerst gewoon op een rijtje zetten wat voor specificaties je wilt en dan prijzen vergelijken. Ik zou niet zeggen dat één van die merken beter is dan de rest ofzo.
Ik zou eerst gewoon op een rijtje zetten wat voor specificaties je wilt en dan prijzen vergelijken. Ik zou niet zeggen dat één van die merken beter is dan de rest ofzo.
maandag 31 mei 2021 om 16:09
Hier in huis twee high-end Sony 4K TV's (49 en 65" FALD) en een 55" Philips mid-range 4K met Ambilight. Die zijn niet met elkaar te vergelijken.
Sony's met FALD scherm zijn beter (mijns inziens maar ook getuige vele reviews) met zwartwaarden dan Samsungs met QLED, maar moeten het weer neerleggen tov LG's OLED schermen. Ben zelf Sony minded qua TV's dus ik zou niet snel een LG nemen (vind Sony's ook mooier), maar het is wel het beste wat je op dit moment kunt kopen. Let op: ik heb het dus over de high-end modellen.
Deze hebben vaak ook snellere processoren waardoor apps vlotter lopen en niet zo snel outdated raken, ook iets om rekening mee te houden als je apps gebruikt op je televisie.
Qua geluid heb ik geen mening gezien ik overal versterkers en losse speakers gebruik.
Sony's met FALD scherm zijn beter (mijns inziens maar ook getuige vele reviews) met zwartwaarden dan Samsungs met QLED, maar moeten het weer neerleggen tov LG's OLED schermen. Ben zelf Sony minded qua TV's dus ik zou niet snel een LG nemen (vind Sony's ook mooier), maar het is wel het beste wat je op dit moment kunt kopen. Let op: ik heb het dus over de high-end modellen.
Deze hebben vaak ook snellere processoren waardoor apps vlotter lopen en niet zo snel outdated raken, ook iets om rekening mee te houden als je apps gebruikt op je televisie.
Qua geluid heb ik geen mening gezien ik overal versterkers en losse speakers gebruik.