Uitje voor kinderen 2, 5, 8 en 10 jaar oud.

31-05-2021 11:00 77 berichten
Mijn broer heeft 3 kinderen en ik 1. Vanwege covid zijn alle verjaardagen alleen met het eigen gezin gevierd. Nou zat ik te denken dat het leuk is om van de zomer als alles weer wat vrijer is alsnog samen de verjaardagen van alle kinderen te vieren en dan een leuk dagje uit te plannen. Maar de leeftijd van de jongste (mijn kind) ligt behoorlijke af van de leeftijd van de oudste van mijn broer.

Een dierentuin of ergens picknicken is het wat er in mij opkomt. Ik dacht misschien heeft iemand nog een ander goed idee wat leuk is voor een 2, 5, 8 en 10 jarige. Het liefste in de provincie Utrecht of daar nog een stukje omheen. Dat is namelijk een beetje tussenin.

Mijn peuter rent waarschijnlijk wel gewoon achter die andere aan, maar zal ook een hoop aandacht van ze vragen. Ze wil heel graag met alles mee doen. Iets als de Efteling lijkt mij daarom ongeschikt. Er zijn wel dingen leuk voor haar, maar ze kan dan niet met alles mee. Je kunt er grote dan ook niet verbieden om ergens in te gaan, omdat de kleinste niet mee kan. Dan ga je al snel het gezelschap splitsen en dat is niet mijn insteek voor dit uitje.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
31-05-2021 14:54
Een verjaardagsfeest bij een jarige thuis, vind ik wel iets anders, als een uitje met het gezin/familie. En wellicht kan de oudste zich inmiddels beter vermaken.

Daar kan je broer toch over meedenken?

Misschien voor hem een vriend meenemen?

Uitje tip: spoorweg museum in Utrecht.
Inderdaad laat je broer mee nadenken. Ik neem aan dat hij ook een leuke dag wil. En als jullie tot niks komen, het hoeft niet he. Ik zou het niet allemaal forseren.
FeeLucifer01 schreef:
31-05-2021 15:00
Zie, is gewoon voorkeur van het kind, het ene vinden ze leuker dan het andere.

Of is jouw kind dan ook verwend zoals Andersom vind als ze iets niet meer leuk vinden?

Ik denk het wel. Bij zulke uitjes met meer familie dan je eigen gezin moet iedereen wat water bij de wijn doen. Verwend gedrag om het dan niet leuk te vinden.

Die preek hield ik dan al van te voren hier thuis. Opa en oma namen de kleinkinderen ook wel eens mee hier. En dan is er niks wat superleuk is voor voor 2 én voor 12 jaar dus doet iedereen gezellig mee. Behalve inderdaad één neefje die het de hele dag knorrend aanzag.

Als je naar Drievliet gaat is er echt wel iets leuks te doen voor een tienjarige en verder aanpassen aan de rest. Het is een uitje voor iedereen.
Andersom schreef:
31-05-2021 16:03
Ik denk het wel. Bij zulke uitjes met meer familie dan je eigen gezin moet iedereen wat water bij de wijn doen. Verwend gedrag om het dan niet leuk te vinden.

Die preek hield ik dan al van te voren hier thuis. Opa en oma namen de kleinkinderen ook wel eens mee hier. En dan is er niks wat superleuk is voor voor 2 én voor 12 jaar dus doet iedereen gezellig mee. Behalve inderdaad één neefje die het de hele dag knorrend aanzag.

Als je naar Drievliet gaat is er echt wel iets leuks te doen voor een tienjarige en verder aanpassen aan de rest. Het is een uitje voor iedereen.
Maar dat geldt ook voor die tweejarige die in de Efteling nog niet overal in kan. Ik zou daarvoor niet op voorhand al de Efteling afserveren. Er is daar genoeg waar die tweejarige wel in kan, ook in Drievliet zal hij of zij niet in alles kunnen waar de grotere kinderen in kunnen, tenzij zij alleen maar in attracties voor kleintjes mogen om het de jongste naar de zin te maken, maar dat lijkt me voor die oudere kinderen wat veel gevraagd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Andersom schreef:

Als oudste ben je alleen wel vaak de Sjaak (althans, hier bij beiden families). De middenmoot zit altijd goed en de jongsten hebben het niet echt door. Ik zou toch kijken of je een vriendje kan meenemen, maakt het voor de oudste ook leuk.
florita schreef:
31-05-2021 16:07
Als oudste ben je alleen wel vaak de Sjaak (althans, hier bij beiden families). De middenmoot zit altijd goed en de jongsten hebben het niet echt door. Ik zou toch kijken of je een vriendje kan meenemen, maakt het voor de oudste ook leuk.
Maar heeft dat dan met Drievliet te maken of met de opvatting van sommige mensen dat de oudste zich altijd aan moet passen?

Want in Drievliet zijn echt wel aardig wat attracties die leuk zijn voor die leeftijd en juist niet voor kleinere kinderen, maar als de tienjarige daar niet in kan omdat de kleinere kinderen er ook niet in kunnen dan is er inderdaad geen klap aan.
florita schreef:
31-05-2021 16:07

Of niet. Hier werden de uitjes bij de oudsten, toen er nog geen kleintjes waren, aangepast op hun belevingswereld. Toen ze ouder werden werd er rekening gehouden met de kleintjes en de groten. En ineens was het allemaal te lastig en opa en oma te oud. Dus de echte kleintjes gingen veel minder vaak en hebben nooit iets op hun niveau gedaan.
MIDA schreef:
31-05-2021 15:40
https://www.duinoord.nl/

Niet in Utrecht maar in Noord-Brabant, maar Duinoord is ook echt heel leuk!
Voor de kleintjes een speeltuin, trampolines en voor de groteren een klimbos, laserschieten en elektrische quads. En all inn, dus onbeperkt ijsjes, friet, snacks, pizza, broodjes en snoepjes eten :-9 Dat was voor onze kinderen de grootste attractie ;-)
Hier zat ik ook aan te denken idd, klimbos leuk voor de oudste! En idd onbeperkt ijs en snoep ;-)
De ontdekhoek is leuk voor de oudste drie. De jongste kan er zelf wat rond scharrelen/ontdekken samen met ouders.
Andersom schreef:

Ik vind dat je echt overdrijft, sorry. Maar goed heb je wel vaker last van. :roll:
Je zou ook nog naar Duinrell kunnen en dan zo'n safaritent of huisje huren voor een nachtje, als de jongste dan moe is dan is het makkelijker om je even terug te trekken, en 's avonds als de kleinsten op bed liggen kan er nog iemand met de oudste twee naar het Tikibad.
Andersom schreef:
31-05-2021 16:14
Of niet. Hier werden de uitjes bij de oudsten, toen er nog geen kleintjes waren, aangepast op hun belevingswereld. Toen ze ouder werden werd er rekening gehouden met de kleintjes en de groten. En ineens was het allemaal te lastig en opa en oma te oud. Dus de echte kleintjes gingen veel minder vaak en hebben nooit iets op hun niveau gedaan.
Hier is niet per se hoe het bij anderen gaat.

En in geval van TO vraagt ze naar leuke dingen voor iedereen en gaan opa's en oma's niet eens mee.
Lente19251003 schreef:
31-05-2021 16:21
Hier zat ik ook aan te denken idd, klimbos leuk voor de oudste! En idd onbeperkt ijs en snoep ;-)
Dat klimmen is ook leuk inderdaad!
FeeLucifer01 schreef:
31-05-2021 16:30
Ik vind dat je echt overdrijft, sorry. Maar goed heb je wel vaker last van. :roll:

En dat is nodig om te posten omdat?
Spoorwegmuseum is leuk voor alle 4 de kinderen.
Andersom schreef:
31-05-2021 16:49
En dat is nodig om te posten omdat?
En hoe lief mijn oudste, haar zusje en de nichtjes en neefjes vond die veel jonger waren dan haar, die was snel klaar met meegaan in kinderachtige dingen.

Ze deed het wel maar echt leuk vinden en daar blij van worden, mhaw.

Zou dan even verder zoeken naar iets waar iedereen zichzelf kan vermaken en de oudste met elkaar dingen kunnen doen en de jongsten ook met elkaar en de ouders.

Omdat je ook echt overdrijft.
Een kind verwend noemen omdat ze een bepaald park niet zo leuk vind en ondanks dat toch met haar kleinere zusje en neefjes en nichtjes in dingen gaat terwijl zij dat niet zo leuk vind. Dat is dan verwend?

Omdat ik dus iets zou zoeken wat voor alle kinderen wel zekers te weten leuk is...Is dat verwend?

Dus je overdrijft en jouw post was onnodig en onaardig. Maar blijkbaar mag alleen jij zo posten? Bijzonder weer.
Andersom schreef:
31-05-2021 13:36
Vind je? Dieren in hokken vind toch niemand leuk?

Of misschien ben ik wel raar.
Ja vandaar dat ze bestaan en veel mensen een abo hebben.
Emma95 schreef:
31-05-2021 14:07
Oud Valkeveen is leuk. Google maar. Is van alles te doen.
Is ook aan het strand.
Zeker leuk!
Andersom schreef:

Dus als je geen reet aan achtbanen vindt en de familie wil per se naar Six Flags ben je verwend? :rofl:
Oud valkenveen ben ik 33 jaar geleden een keer geweest. Wat ik mij er van herinner was het wel leuk. Het is ook wel mooi in het midden van onze woonplaatsen. Die zet ik op het lijstje.

De Efteling is voor ons heel goed te doen, maar voor mijn broer ver weg. Duinrell is voor ons dan weer verder dan voor mijn broer. Schoonzus is nog al een miepert. Ze vind naar ons al ver en wij moeten maar vooral naar hun komen. Daarom is een beetje in het midden ook wel het beste. Dat is ook de reden dat ik eerst zelf een lijstje met ideeën wil hebben. Als mijn broer enthousiast is kan zijn vrouw moeilijker nee zeggen.

Dat een verjaardagsfeestje heel anders is dan een dagje uit klopt ook wel. Misschien is het nu ook zo lastig in te schatten voor mij wat de oudste nu leuk vind, omdat we ze al zo lang niet gezien hebben. Normaal lopen we de deur al niet plat bij elkaar, omdat we ver uit elkaar wonen, maar nu is het helemaal weinig. Het is natuurlijk ook zo dat mijn peuter inmiddels geen baby meer is en dat je nu met haar kan praten. Maar ik weet niet of dat haar voor de oudste interessanter maakt, misschien juist irritanter, omdat ze zich overal mee wil bemoeien.

Ik ga nog eens door het topic lopen en een lijstje maken en dan mijn broer eens bellen. Bedankt voor alle input :thumbsup:
Sommige kinderen (en volwassenen) vinden het juist ontzettend leuk om een dag met o'n klein neefje / nichtje op te trekken. Terwijl een ander kind daar helemaal niets mee heeft.

Wat stelt je broer/schoonzus voor om als activiteit te gaan doen? Zij hebben tenslotte 3 kinderen die ook allemaal 2 jaar geweest zijn. Even heel kort door de bocht, wat voor jou als leuk schattig en kan al mee doen geldt, zijn je broer en schoonzus blij dat ze "uit de kleine kinderen zijn" en nu eindelijk wat andere uitjes te maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
01-06-2021 07:53
Sommige kinderen (en volwassenen) vinden het juist ontzettend leuk om een dag met o'n klein neefje / nichtje op te trekken. Terwijl een ander kind daar helemaal niets mee heeft.

Wat stelt je broer/schoonzus voor om als activiteit te gaan doen? Zij hebben tenslotte 3 kinderen die ook allemaal 2 jaar geweest zijn. Even heel kort door de bocht, wat voor jou als leuk schattig en kan al mee doen geldt, zijn je broer en schoonzus blij dat ze "uit de kleine kinderen zijn" en nu eindelijk wat andere uitjes te maken.
Eens, en dan zou ik het uiteraard prima vinden om iets te kiezen wat óók leuk is voor die van twee, maar ik zou er niet de hele tijd rekening mee willen houden dat die van twee alles wil wat de grotere kinderen mogen.

Eerder werd hier gezegd dat Drievliet voor kinderen van tien al snel verveelt, maar ik zou dat meer denken bij Oud-Valkeveen, dat vind ik echt meer voor jongere kinderen leuk.
Oud Valkeveen ging dochter met de psz heen. Dat is niks voor 10-jarigen toch? Of is het veranderd?

Zo'n all you can eat ijs en snoep e.d. trekt meestal wel een bepaald publiek. Moet je van houden ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oud Valkeveen is juist voor elke leeftijd leuk. Voor 10- jarigen is er ook genoeg te doen.
Hangt erg van het kind en het gezelschap af. Mijn oudste ging met 10 met groot plezier nog mee naar Sprookjeswonderland, die was toen even groot als een 6 jarige en vond die achtbaantjes daar spannend zat. Zogenaamd voor de kleintjes ging ze dan mee.
Mijn 8 jarige zou er al niet meer passen.
Plus het kind onder haar was haar beste ondanks het leeftijdsverschil dus geen kind aan, feitelijk waren we alleen met de 2 en 5 jarige bezig.
Ik was een paar jaar terug met oudste rustig naar iets als oud Valkeveen gegaan ofzo iets met zo'n gezelschap. Zijn de oudste 2 geen kinderen die je samen kunt loslaten of heel erg gericht op thrills dan is het voor hen niet leuk en kun je beter naar iets spannendere gaan. Die kleintjes gaan toch maar in een paar dingetjes of willen steeds in hetzelfde.
Of gewoon op een normale glijbaan ofzo iets.
Mijn jongste ging puur en alleen naar Avifauna vanwege een soort graafmachine die ze daar hebben tot een jaar of 6. Hoogtepunt van de vakantie. Peuter scharrelt daar ook wat rond en de oudsten dieren kijken.
Star3 schreef:
31-05-2021 17:55
Dus als je geen reet aan achtbanen vindt en de familie wil per se naar Six Flags ben je verwend? :rofl:
Ja. En dan eerst vette hap en gewoon gaan. Zal je leren. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven