Gezondheid alle pijlers

Ogen laten laseren

02-06-2021 23:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen

Hebben jullie ervaring met ogen laten laseren? Zo ja ben ik heel benieuwd hoe je het laseren hebt ervaren, of er complicaties waren, natuurlijk of je tevreden bent het resultaat en of je het zou aanbevelen. Alvast super bedankt.

Ik zie 's ochtends misschien een uurtje oké zonder bril en daarna moet ik voor de rest van de dag een bril op voor alles verder dan ~40cm. Ik ken zelf weinig mensen die het hebben laten doen en ik vind het een beetje een enge behandeling omdat ik bang ben dat ik straks zeer slecht of helemaal niet meer zie. Ik ben 28 en zit voor mijn werk lang achter het scherm. Straks worden mijn ogen nog slechter en kan over een paar jaar nog een keer laten laseren o_o
Ik had sterktes van meer dan -5. Laten laseren in 2004 en nog steeds gereden mee. Behandeling zelf was kort en prima, weinig last erna. Er wordt eerst een vooronderzoek gedaan of je hiervoor in aanmerking komt (medisch onderzoek). Daarna kun je altijd nog beslissen om het wel of niet te laten doen.

Mijn ogen zijn niet achteruit gegaan (sterkte moet een periode stabiel zijn voor de behandeling). Mogelijk wel dat er als je ouder wordt een leesbril nodig is (+ sterkte), maar dat is gebruikelijk als je ouder wordt.
Broer heeft Lasek gedaan, man Lasik. Man was sneller hersteld.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Doen!! Zo blij mee. 2 x gedaan zelfs! Heb het ruim 20 jaar terug laten doen. Toen was het nog relatief nieuw. een jaar of 6 geleden nog een keer want het was in de loop der jaren toch weer wat achteruit gegaan. 1e x via het ziekenhuis. 2e x via bergman clinics.
2e x merkte ik ook dat de intake/behandeling/herstel heel erg verbeterd was ten opzichte van de 1e x.
Ik had zelf ongeveer -2.5.
IntraLasik heb ik gedaan. Best besteedde geld ooit! (Visus oogkliniek)
Ik lees mee, wil het ook graag laten doen.
Ik kan het helaas niet laten doen, mijn sterkte is te zwaar.
Man en ik hebben het allebei laten doen, 10 jaar geleden alweer. Wij droegen daarvoor eigenlijk altijd bril of lenzen. Superblij mee, nog steeds.

Het is al lang geleden dus de techniek zal zijn veranderd, maar wij kozen toen voor de duurdere methode omdat dit beter zou helen met minder kans op complicaties. Inderdaad ging het goed, een dagje in bed met ogen dicht en daarna nog 3 dagen een zonnebril op en trouw druppelen, maar eigenlijk nauwelijks pijn en geen problemen. Ik zie nog steeds beter dan daarvoor, zelfs met bril of lenzen.

Natuurlijk wel een betrouwbare kliniek zoeken.
Slushpup schreef:
03-06-2021 08:19
Ik kan het helaas niet laten doen, mijn sterkte is te zwaar.
Lensimplantaten bieden uitkomst.
Ik ga het ook doen. In juli heb ik het medisch onderzoek. Uit het vooronderzoek kwam dat ik -2 heb. Volgens mij ben ik van -3 naar min -2 gegaan, want tig jaar geleden kon ik goed zien als ik de bril van een vriend op had en die heeft -3. Dat schijnt te kunnen al weet ik niet hoe dat precies gaat. Ik ben benieuwd. Ik zie altijd wazig en soms dubbel. Ik kreeg het advies om monovision te doen. Dat is 1 oog wel en de andere niet. Ik ben bij de Focuskliniek geweest van het oogziekenhuis.
Europe86 schreef:
03-06-2021 09:58
Lensimplantaten bieden uitkomst.
Dat kan ik ook niet laten doen. Mijn oogkassen zijn te klein.
Ik heb gewoon pech. :mrgreen:
Ik heb in februari mijn ogen laten laseren dmv SMILE techniek. Ik vond het echt heel erg meevallen! Naar de tandarts gaan voor een gaatje boren vind ik erger. Het laseren duurde 30 seconden per oog en je voelt er niets van. Daarna halen ze een stukje vlies weg, beetje apart, maar daar voel je ook niets van. Ik stond na een half uur weer buiten en zag vrij wazig. Eerste paar uur voelden mijn ogen wat geïrriteerd en kon ik nog niet 100% zien, maar 's avonds had ik alweer tv gekeken met ondertiteling en dat ging perfect. Inmiddels al wat maanden verder en ben bijna gestopt met druppelen van mijn ogen en ik zie weer helemaal goed!
Ik heb mijn ogen laten laseren in oktober 2020 (Lasik). Persoonlijk zou ik het niet meer opnieuw laten doen want mijn kwaliteit van zicht is er zeker en vast op achteruit gegaan. Ik zag beter met bril. Ik heb ook last van floaters in mijn ogen en halo's (vooral bij lichten van auto's).

Maar, ik ken wel heel veel mensen die er super tevreden van zijn dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad of zo :-) Maar weet dus wel dat het niet bij iedereen perfect verloopt.
sinsfromthylips schreef:
05-06-2021 12:52
Ik heb mijn ogen laten laseren in oktober 2020 (Lasik). Persoonlijk zou ik het niet meer opnieuw laten doen want mijn kwaliteit van zicht is er zeker en vast op achteruit gegaan. Ik zag beter met bril. Ik heb ook last van floaters in mijn ogen en halo's (vooral bij lichten van auto's).

Maar, ik ken wel heel veel mensen die er super tevreden van zijn dus ik denk dat ik gewoon pech heb gehad of zo :-) Maar weet dus wel dat het niet bij iedereen perfect verloopt.
Bij wie heb je laten laseren mag ik vragen? En heb je de kliniek en oogarts van tevoren onderzocht? Ik zou het dus echt niet door een beginner laten doen of zo'n nonchalant studentikoos type want ik ben ook behoorlijk bang dat het misgaat.

Misschien een idee om te kijken of je nog iets kan doen voor vergoeding van letselschade ofzo?
Fantastische beslissing. Nog steeds heel blij mee. LASIK had ik volgens mij, maar begreep dat ze dat nu niet meer doen.

Begreep dat de kans op complicaties minimaal is en dat deze eigenlijk alleen voorkomen in bepaalde gevallen waarbij vooraf al aangegeven wordt dat de patient een hoog risico op complicaties heeft.
Feeye schreef:
06-06-2021 21:52
Bij wie heb je laten laseren mag ik vragen? En heb je de kliniek en oogarts van tevoren onderzocht? Ik zou het dus echt niet door een beginner laten doen of zo'n nonchalant studentikoos type want ik ben ook behoorlijk bang dat het misgaat.

Misschien een idee om te kijken of je nog iets kan doen voor vergoeding van letselschade ofzo?
Bij een oogarts in Aalst (België). Zeker geen beginner (dat zou ik ook nooit doen haha), die man is er al mee bezig sinds de jaren '90 en weet echt wel wat hij doet. Ik heb ook de risico's meegekregen maar je leest en hoort alleen maar positieve ervaringen dus je denkt al snel 'dat gebeurt mij niet'. Ik wou je met mijn reactie dus eigenlijk gewoon de andere kant van het verhaal meegeven.
Ik heb het in januari laten doen. Lasek, bij een kliniek in Utrecht. Ik ben er super blij mee. Jaren getwijfeld omdat ik niet durfde en nu wou ik dat ik het eerder had laten doen. De ingreep is vervelend (niet in pijn, maar de ervaring), maar de kliniek begeleid ontzettend goed en praat je overal doorheen. In 10 minuten ben je klaar.

Na de ingreep nog wel een poosje halo's gezien en de eerste dagen wat moeite gehad met lang achter de computer zitten. Maar inmiddels is dat allemaal weg en moet ik alleen nog bijdruppelen en ook dat wordt steeds minder. Ik had voor de ingreep -5,5. Nu helemaal geen bril meer nodig :-)
Ik lees graag mee. Al lang over aan het twijfelen (best wat jaren) en inmiddels vraag ik me af of het nog de moeite is, omdat ik dan bang ben gelijk door te moeten naar een leesbril (ben 38). Kan iemand daar iets over zeggen? Ik heb wel een behoorlijke sterkte (-4,5 en -5,5)).
Paar jaar terug al. Bij optical Express. Vervolgens gingen ze failliet en kort daarna had ik weer een bril nodig. Terwijl ik gratis een 2e keer zou mogen indien het nodig zou zijn. Was dus zonde van mijn geld..
florita schreef:
07-06-2021 12:27
Ik lees graag mee. Al lang over aan het twijfelen (best wat jaren) en inmiddels vraag ik me af of het nog de moeite is, omdat ik dan bang ben gelijk door te moeten naar een leesbril (ben 38). Kan iemand daar iets over zeggen? Ik heb wel een behoorlijke sterkte (-4,5 en -5,5)).
Daar kan de opticien je meer over vertellen. Dat meten ze namelijk ook bij de intake gesprekken. Ik ben 36 en bij mij zag het er prima uit. Ik kan waarschijnlijk nog wel even mee voor ik aan de leesbril moet. Ze kunnen geen garantie geven, maar wel meten of de leesbril eraan zit te komen of niet.
Kraaienpootje schreef:
07-06-2021 13:07
Daar kan de opticien je meer over vertellen. Dat meten ze namelijk ook bij de intake gesprekken. Ik ben 36 en bij mij zag het er prima uit. Ik kan waarschijnlijk nog wel even mee voor ik aan de leesbril moet. Ze kunnen geen garantie geven, maar wel meten of de leesbril eraan zit te komen of niet.
Ah thanks, goed om te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven