Hoeveel geld terug vragen na ongeluk? [Lege OP]

03-06-2021 14:53 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schaam me dus ik verwijder het. Bovendien is het opgelost. Dank voor alle rake adviezen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2021 06:56
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
91.86% gewijzigd
dit meen je niet.
Hij heeft een ongeluk gehad, jij gaat voor hem zorgen, neemt hem mee uit eten (waarom dan?) en je wil nu de factuur bij hem kwijt. Ik vind dat wel een beetje..eh..wauw.
Ik zou niks terug vragen.
Laat het gaan. Echt.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
mijn man lacht zich altijd rot als mensen een tikkie als ze samen ergens een drankje hebben gedaan en dan de ene heeft betaald en de ander niet.

Als ik hem dit stukje voor zou lezen zal hij zeker zijn hoofd schudden
Niks terugvragen.
Als je niet vrijuit kan geven, kun je het misschien beter niet doen.

Ik zou deze laten gaan en goed nadenken over wat voor soort relatie en investering je in het vervolg nog wil met hem.
Jemig, ik zou hier dus echt helemaal geen geld voor terugvragen.
Hij heeft je toch niet gedwongen om mantelzorger te komen spelen?

Zit je financieel zo krap dat een halve pizza het verschil maakt? Dan had je dat misschien moeten bedenken voordat je alles uit handen liet vallen en kosten ging maken.
guppekop schreef:
03-06-2021 14:54
dit meen je niet.

Nou, dit.
Je had er ook voor kunnen kiezen om niét te blijven of hem op te halen hè?
Bizarre vraag!
In deze situatie zou ik niets terugvragen, hoe kom je erbij.
nessemeisje schreef:
03-06-2021 14:56
Hij heeft een ongeluk gehad, jij gaat voor hem zorgen, neemt hem mee uit eten (waarom dan?) en je wil nu de factuur bij hem kwijt. Ik vind dat wel een beetje..eh..wauw.
Ik heb hem niet mee uit eten genomen. We zijn samen uit eten gegaan.
Tja, ik neem aan dat je ervoor kiest om dit allemaal te doen. Overal geld voor vragen klinkt me nogal knieperig in de oren.
Het klinkt alsof dit scenario al langer speelt en je schrijft dat dit een reden is dat het uit is. Waarom ga je er dan toch mee door? Kap het contact af en laat hem zijn eigen boontjes doppen.
Het is je ex, je gaat hem verzorgen na een ongeluk, maar omdat je de wederkerigheid in de relatie al miste, wil je er nu geld voor vragen?

De benzinekosten kun je al bijna wegstrepen tegen wat hij heeft betaald. Eten gewoon door 2, klaar

Ik zou het persoonlijk laten zitten, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
- Of je haalt hem niet op
- Of je vraagt geen kosten terug.

je gaat niet iemand ophalen en dan na een week nog kosten terugvragen. Als je het financieel niet trekt, moet je dat aangeven (en dus niet helpen)
guppekop schreef:
03-06-2021 14:54
dit meen je niet.
Precies mijn gedachte.

Ken jullie verleden niet,maar ik ga er vanuit dat je hem aangeboden hebt op te halen en te helpen? Dan ook niet zeuren over eventuele kosten. Dan had je moeten zeggen dat hij iemand anders moest vragen hem op te halen.
Niets.
Stuur hem een tikkie voor alle kosten. Dat helpt hem vast bij het verwerkingsproces.
Ik zou niets terug vragen. Je had dat ook van tevoren aan kunnen geven of gewoon niet helpen
koekies zijn lekker
Heeft hij je gevraagd te komen? Heb je het toen met hem gehad over deze kosten? Het komt op mij over alsof je uit jezelf bent gaan helpen bij hem. Dan zou ik niet achteraf ineens de rekening presenteren. Dit is toch gewoon iets wat je voor hem doet, omdat je wil helpen?
Ik zou het tot de cent berekenen, dus ook je wegenbelasting en afschrijving voor je auto voor die ritten. En vlak je tijdsinvestering niet uit. Je bent het waard!
En alles gespecificeerd in een excel zetten, naar hem mailen en een tikkie sturen, te betalen binnen 2 dagen. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ehm... tenzij hij het aanbiedt, zou ik niets vragen.

Ik vind het ook bijzonder dat hij jou vraagt. Had hij geen familie/vrienden in de buurt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sherry750106 schreef:
03-06-2021 14:57
mijn man lacht zich altijd rot als mensen een tikkie als ze samen ergens een drankje hebben gedaan en dan de ene heeft betaald en de ander niet.

Als ik hem dit stukje voor zou lezen zal hij zeker zijn hoofd schudden
We zijn uit eten geweest. Dat is iets meer dan een drankje.
Als die paar rotcenten zo'n issue zijn, dan had je beter kunnen zeggen dat je niet komt.
Bizar dit! Dit kan niet waar zijn. Ik neem aan dat uiteten op jouw initiatief was en dat ga je dus zeker niet terugvragen. Stel jij had ongeluk gehad en hij was gekomen om je te helpen had je dan gevraagd of hij even wil bijhouden hoeveel km hij rijdt en wat hij uitgeeft en eet zodat jij het terug kan betalen of verrekenen? Snap wel dat jullie exen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven