Glasvezelkastje kapot
donderdag 3 juni 2021 om 16:44
Even een vraag..
Bij mijn ouders doet internet, TV en telefonie het niet meer. Nu heb ik contact gehad met de provider. Zij geven aan dat het glasvezelkastje kapot is. Dit gaat via een extern bedrijf en kan nog wel even duren...
Volgens de provider is er niks aan te doen. Alleen in deze tijd misschien wel een week zonder internet, TV en telefonie is best lang.. mijn ouders zijn ouderwets en hebben ook geen mobiel. Heeft iemand enig idee of (en hoe) je in elk geval een van de 3 weer aan de praat kan krijgen zonder glasvezelkastje? volgens de provider kan dit niet, maar ik heb ook 3x gebeld met 3x een ander verhaal... Ik heb dus niet persé vertrouwen dat dit goed is.
Alvast bedankt..
Bij mijn ouders doet internet, TV en telefonie het niet meer. Nu heb ik contact gehad met de provider. Zij geven aan dat het glasvezelkastje kapot is. Dit gaat via een extern bedrijf en kan nog wel even duren...
Volgens de provider is er niks aan te doen. Alleen in deze tijd misschien wel een week zonder internet, TV en telefonie is best lang.. mijn ouders zijn ouderwets en hebben ook geen mobiel. Heeft iemand enig idee of (en hoe) je in elk geval een van de 3 weer aan de praat kan krijgen zonder glasvezelkastje? volgens de provider kan dit niet, maar ik heb ook 3x gebeld met 3x een ander verhaal... Ik heb dus niet persé vertrouwen dat dit goed is.
Alvast bedankt..
donderdag 3 juni 2021 om 17:20
Naar de buren lopen, het probleem uitleggen en vragen of ze een weekje op hun wifi mogen? Dan hebben ze in ieder geval internet. Daarmee kun je zoombellen en uitzending gemist kijken.
Of misschien is er een openbaar netwerk in de buurt.
Anders toch een mobiele telefoon aan ze geven. Dan kun je ze tenmiste bellen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 3 juni 2021 om 17:39
Ik heb inderdaad al een oude mobiel (uit jaar 0) opgezocht en daar een simkaart in gedaan. Kunnen ze in elk geval bellen als er wat aan de hand is.merano schreef: ↑03-06-2021 17:20Naar de buren lopen, het probleem uitleggen en vragen of ze een weekje op hun wifi mogen? Dan hebben ze in ieder geval internet. Daarmee kun je zoombellen en uitzending gemist kijken.
Wel echt onhandig dat je eigenlijk zo afhankelijk bent van 1 kastje...
donderdag 3 juni 2021 om 17:49
Of plug eens een coax kabel in de tv als er nog een kabelaansluiting zit. Kijken of je dan nog iets ontvangt.
KPN zegt dit:
Free to air zenders: gratis tv-zenders ontvangen
Nederland 1, 2 en 3 kijk je niet alleen live via het internet, maar deze gratis tv-zenders ontvang je ook standaard via de kabel. Ook wanneer je géén televisie abonnement hebt.
KPN zegt dit:
Nederland 1, 2 en 3 kijk je niet alleen live via het internet, maar deze gratis tv-zenders ontvang je ook standaard via de kabel. Ook wanneer je géén televisie abonnement hebt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 3 juni 2021 om 18:13
Hilarisch.. Kom er nu achter dat mijn ouders zowel voor solcon (glasvezel) als caiway (analoge TV) betalen. Zodat ze boven ook TV hebben.. Dat ga ik als dit opgelost is maar even veranderen, kan goedkoper..merano schreef: ↑03-06-2021 17:49Of plug eens een coax kabel in de tv als er nog een kabelaansluiting zit. Kijken of je dan nog iets ontvangt.
KPN zegt dit:
Nu heb ik een oude TV waarop ik met die Caiway kabel dus wel TV heb. In hun hele dure smart tv krijg ik alleen echt geen TV, ook al stop ik die kabel erin. Maar goed ze hebben in elk geval beeld...
vrijdag 4 juni 2021 om 14:53
Als het je wat geld waard is om de boel tijdelijk op te lossen: koop een "travel router"; dat is een router waar je een 4G SiM kaart instopt, en dan wordt het een Wifi hotspot waar je je andere apparaten op kunt aanmelden.
Dan moet je er alleen nog een sim-kaart instoppen met voldoende data (als je TV gaat kijken via internet, dan gaat het hard).
Bijvoorbeeld deze router (EUR 80): https://www.coolblue.nl/product/583338/ ... m7350.html .
En hier zie je wat opties voor SIM kaarten : https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/bundels . Voor EUR 14 heb je 7 dagen "unlimited", dus dan heb je zelfs geen data limiet (en kun je er dus zelfs zorgeloos TV mee kijken).
Dan moet je er alleen nog een sim-kaart instoppen met voldoende data (als je TV gaat kijken via internet, dan gaat het hard).
Bijvoorbeeld deze router (EUR 80): https://www.coolblue.nl/product/583338/ ... m7350.html .
En hier zie je wat opties voor SIM kaarten : https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/bundels . Voor EUR 14 heb je 7 dagen "unlimited", dus dan heb je zelfs geen data limiet (en kun je er dus zelfs zorgeloos TV mee kijken).
vrijdag 4 juni 2021 om 20:34
Ja, hier zat ik ook al aan te denken. Al denk ik dat de provider hier niet zo makkelijk in mee gaat. Paar maanden terug deed het internet het ook niet goed. Toen werd er een nieuw modem gestuurd wat vervolgens kwijt raakte in de post. Volgens de provider was dat een probleem van PostNL, dus konden zij er niks aan doen. En nu gaat het glasvezelkastje ook via een extern bedrijf, dus gok dat het moeilijk wordt. Ga er zeker even naar kijken.
vrijdag 4 juni 2021 om 21:29
Dat soort dingen zijn het probleem van de verzender. Die kiest de vervoerder. Laat je niet afschepen met dat soort dingen hoor. En restitutie van abonnementsgeld is vrij normaal. Bij Ziggo iig wel.Pippeloentje91 schreef: ↑04-06-2021 20:34Ja, hier zat ik ook al aan te denken. Al denk ik dat de provider hier niet zo makkelijk in mee gaat. Paar maanden terug deed het internet het ook niet goed. Toen werd er een nieuw modem gestuurd wat vervolgens kwijt raakte in de post. Volgens de provider was dat een probleem van PostNL, dus konden zij er niks aan doen. En nu gaat het glasvezelkastje ook via een extern bedrijf, dus gok dat het moeilijk wordt. Ga er zeker even naar kijken.
Jij hebt trouwens niets te maken met dat externe bedrijf. Je hebt een contract bij de provider, die moet het oplossen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 5 juni 2021 om 13:16
KPN biedt geen tv aan via de coaxkabel. Die kabel is in de meeste gevallen van Ziggo. En Ziggo biedt geen analoge TV meer. Free to air gaat waarschijnlijk over Digitenne. Ned 1, 2, 3 kan je gratis ontvangen met een geschikte TV zonder Digitenne abonnement.merano schreef: ↑03-06-2021 17:49Of plug eens een coax kabel in de tv als er nog een kabelaansluiting zit. Kijken of je dan nog iets ontvangt.
KPN zegt dit:
zondag 6 juni 2021 om 21:11
Mijn ervaring is dat ze dat kastje laten installeren door een installateur. Als je dat door mensen zelf laat doen gaat er te vaak iets kapot of mis waardoor het niet werkt. Even de vraag of het aan de ontvanger ligt die van je provider is, of dat het aan de glasvezelaansluiting zelf ligt, maar dat zal de provider wel hebben kunnen uitzoeken op afstand.
Alternatief: internet via telefoon (evt. WiFi access punt maken via toestel).
Alternatief: internet via telefoon (evt. WiFi access punt maken via toestel).