Waddenliefhebbers

12-05-2021 07:30 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we hier kletsen en ideeën/tips uitwisselen over de Waddeneilanden? :-) .
newspaper schreef:
03-06-2021 09:24
Een 'eiland' met stoplichten is geen eiland :mrgreen:
Alleen bij de boot hebben we stoplichten. Zoonlief noemde de boot dus ook de stoplichtboot😁😁
Ik ben nu op Schier. Tjezus, wat een geluk zeg met dit weer, we hebben het hier fantastisch!
Je bent zo over met de boot, we zullen vanaf nu denk ik ook weleens een weekend Schier gaan doen!
Nog een week en dan gaan wij, voor zover lijkt het weerbericht er goed uit te zien dan. Niet zo warm als nu maar als het maar droog blijft.
Heel veel plezier iedereen!

@ Zanahoria; wat klinkt dat heerlijk zeg! Genieten!

@ dolfje; wat een fijn vooruitzicht! Ik zal duimen voor goed weer.
Ik heb een vraagje; ik heb de afgelopen twee jaar geen echte zomervakanties geboekt, en boek daarom wat losse uitstapjes door het jaar heen (ik merk ook dat me dit helpt om mijn werk echt even los te laten; zodra ik op de boot stap valt er al een groot deel van mijn zorgen weg, misschien wel herkenbaar ;) ). Ik twijfel erover om in de Kerstvakantie tussen Kerst en O&N een paar dagen te gaan uitwaaien; ik heb nog iets betaalbaars gevonden. Ik wil een beetje reflecteren op het afgelopen jaar, wandelen over het strand/door de natuur, wat winkeltjes kijken, ergens koffie drinken, etc. Ik zit helaas in het onderwijs en zit dus sowieso aan de schoolvakanties vast. Zijn jullie weleens in december geweest en zo ja is het wat? Ik zit te denken aan Terschelling (vaker geweest, ook in de late herfst, maar niet in december).
Timetraveler schreef:
06-06-2021 12:03
Ik heb een vraagje; ik heb de afgelopen twee jaar geen echte zomervakanties geboekt, en boek daarom wat losse uitstapjes door het jaar heen (ik merk ook dat me dit helpt om mijn werk echt even los te laten; zodra ik op de boot stap valt er al een groot deel van mijn zorgen weg, misschien wel herkenbaar ;) ). Ik twijfel erover om in de Kerstvakantie tussen Kerst en O&N een paar dagen te gaan uitwaaien; ik heb nog iets betaalbaars gevonden. Ik wil een beetje reflecteren op het afgelopen jaar, wandelen over het strand/door de natuur, wat winkeltjes kijken, ergens koffie drinken, etc. Ik zit helaas in het onderwijs en zit dus sowieso aan de schoolvakanties vast. Zijn jullie weleens in december geweest en zo ja is het wat? Ik zit te denken aan Terschelling (vaker geweest, ook in de late herfst, maar niet in december).
Ja, ben ik weleens geweest. Mijn broertje gaat standaard rond oud en nieuw naar Terschelling. Dus ja, het is wel wat.
Timetraveler schreef:

Al jaren is het druk in de haven van Terschelling tijdens de kerst/oud & nieuw. Volgens mij waren het afgelopen jaar wel 70 boten. Van de verhalen die ik gehoord heb is het dan ontzettend gezellig. Helaas is het ons nog niet gelukt om erbij te zijn, hopelijk dit jaar wel
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
newspaper schreef:
03-06-2021 09:24
Een 'eiland' met stoplichten is geen eiland :mrgreen:
Haha dat zeg ik ook altijd!
Zanahoria schreef:
03-06-2021 21:00
Ik ben nu op Schier. Tjezus, wat een geluk zeg met dit weer, we hebben het hier fantastisch!
Je bent zo over met de boot, we zullen vanaf nu denk ik ook weleens een weekend Schier gaan doen!
Wanneer is "Schier" eigenlijk een ding geworden. Het heet toch gewoon Schiermonnikoog? Ik zie diverse mensen in dit draadje opeens over Schier schrijven.
ca726647543 schreef:
07-06-2021 10:35
Wanneer is "Schier" eigenlijk een ding geworden. Het heet toch gewoon Schiermonnikoog? Ik zie diverse mensen in dit draadje opeens over Schier schrijven.
Ik zie dat ook met Vlie.
ca726647543 schreef:
07-06-2021 10:35
Ik hoor dat al zeker 30 jaar.
Nog maar 4 nachtjes slapen :cheer:
dolfje schreef:
07-06-2021 17:58
Nog maar 4 nachtjes slapen :cheer:
Ik nog maar 3 ;-D
maandag aanstaande gaan we weer naar Terschelling.. :cheer: :cheer:
Hoi allen, hopelijk vinden jullie het goed dat ik het topic even een schopje geef :$ . Ik heb even wat aanmoediging nodig, ik ga komende week voor het eerst in mijn eentje een paar dagen alleen naar de Wadden en opeens krijg ik daar een beetje stress van, terwijl ik altijd van alles in mijn eentje onderneem :facepalm: . Ik hoef ook niks van mijzelf, ik mag onbeperkt lezen, strandwandelen, koffiedrinken bij een strandtent, winkeltjes kijken en eten laten bezorgen (want koken hoef ik ook niet van mijzelf).

Hebben jullie nog fijne bezoekjes gebracht aan de Wadden of iets in het verschiet?
Ja, ook in mijn eentje. Was heeeeerlijk. En niets hoeven is fijn, je hoeft er ook niet per sé huppelend van te genieten he. Gewoon er zijn en wel zien wat je voelt is ook ok. En als dat soms minder blij is, is dat ook ok. Lekker over het strand wandelen ;-D
Timetraveler schreef:
19-08-2021 13:22
Hoi allen, hopelijk vinden jullie het goed dat ik het topic even een schopje geef :$ . Ik heb even wat aanmoediging nodig, ik ga komende week voor het eerst in mijn eentje een paar dagen alleen naar de Wadden en opeens krijg ik daar een beetje stress van, terwijl ik altijd van alles in mijn eentje onderneem :facepalm: . Ik hoef ook niks van mijzelf, ik mag onbeperkt lezen, strandwandelen, koffiedrinken bij een strandtent, winkeltjes kijken en eten laten bezorgen (want koken hoef ik ook niet van mijzelf).

Hebben jullie nog fijne bezoekjes gebracht aan de Wadden of iets in het verschiet?
Op dit moment zit ik op schier. Ondanks dat het weer matig is (we zijn wel al goed verkleurd), wonen we de hele dag buiten en gaan we er veel op uit. Het enige minpunt zijn de hoeveelheid muggen die aanwezig zijn. Je wordt terwijl je kijkt lek gestoken @(
Op Vlieland kom ik graag, maar de andere eilanden vind ik de moeite waard.
De Wadden houden trouwens niet op bij Schiermonnikoog, ook in Duitsland en Denemarken zijn waddeneilanden. Een paar jaar geleden ben ik op de Halligen geweest, kleine eilnden richting Deense grens. Mensen wonen daar op terpen omdat er geen dijken zijn.
Afbeelding
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Nog een week of 3 dan zitten wij weer op Terschelling. Hoop toch wel op iets beter, droog, weer dan deze week..
Ik heb van heimwee weer een weekje Ameland geboekt in oktober. Lekker uitwaaien
Timetraveler schreef:
Wij gaan liefst elke kerstvakantie, alleen afgelopen jaar overgeslagen wegens corona. Naar Terschelling of Texel, de andere eilanden hebben wat mij betreft net iets te weinig te bieden in de winter. Ik vind het heel knus in de winter, vooral op Terschelling. Voordeel van Texel is dat het net wat meer faciliteiten heeft, zoals een bioscoop.
dolfje schreef:
19-08-2021 16:47
Nog een week of 3 dan zitten wij weer op Terschelling. Hoop toch wel op iets beter, droog, weer dan deze week..
Wij gaan meestal in de herfst of winter en hebben altijd wel een buitje gehad maar dan nog is het zo lekker op de eilanden. Behalve vorig jaar op Vlieland, veel regen, niet zo erg maar daarna niet ergens lekker binnen kunnen zitten met een kop koffie en wat lekkers want de horeca was dicht.

Geniet ervan, Terschelling is zo leuk!! Dat paviljoentje dat uitkijkt op het water, de Walvis... geweldig.
Ik ga over een paar maanden naar Terschelling, ben daar dan zeker 15-20 jaar niet geweest.
Hebben jullie nog ‘nieuwe’ aanraders, en zijn er dingen die extra leuk zijn om in je eentje te doen?
Is iemand op Terschelling nu? Of iemand die er woont?

Heb mega zin in potsjekoek, maar mijn favoriete bakker heeft een verzendstop naar de wal ivm drukte.

:bonk:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven