Misselijkheid

zondag 6 juni 2021 om 13:24
Iemand nog leuke tips tegen misselijkheid? Google geeft wel hits, maar vraag mij af in hoeverre deze zo geweldig zijn.
Gisterenavond na het eten opeens beroerd geworden en krampen. Denk echt iets verkeerds gegeten...
Wel buikloop, geen gespuug, maar rete-misselijk al uren lang. Probeer mijzelf af te leiden, maar weet van ellende niet hoe te zitten/liggen. Issue bij mij is altijd dat ik vrijwel nooit spuug en daardoor langer ermee doorloop
.
Heb al omeprazol (had ik toevallig nog in huis) en een rennie gehad, maar werkt niet echt verbeterend.
Iemand nog een ander onbekend huis/tuin/keuken middel wat werkt?
Gisterenavond na het eten opeens beroerd geworden en krampen. Denk echt iets verkeerds gegeten...
Wel buikloop, geen gespuug, maar rete-misselijk al uren lang. Probeer mijzelf af te leiden, maar weet van ellende niet hoe te zitten/liggen. Issue bij mij is altijd dat ik vrijwel nooit spuug en daardoor langer ermee doorloop

Heb al omeprazol (had ik toevallig nog in huis) en een rennie gehad, maar werkt niet echt verbeterend.
Iemand nog een ander onbekend huis/tuin/keuken middel wat werkt?

zondag 6 juni 2021 om 13:31

zondag 6 juni 2021 om 13:49
AA drank. Geen grapje, dat is echt wat ze bij buikgriep bijvoorbeeld aanraden als je aanhoudelijk misselijk bent. (Met “ze” bedoel ik artsen).
Ik kreeg de tip vrij recentelijk omdat ik ook zo misselijk bleef, maar heb hem helaas niet in de praktijk kunnen brengen omdat ik ook andere klachten had waarvoor uiteindelijk het ziekenhuis is geraadpleegd, en met die behandeling was ook m’n misselijkheid weg.
Maar ik zou zeggen : wie niet waagt..
Ik kreeg de tip vrij recentelijk omdat ik ook zo misselijk bleef, maar heb hem helaas niet in de praktijk kunnen brengen omdat ik ook andere klachten had waarvoor uiteindelijk het ziekenhuis is geraadpleegd, en met die behandeling was ook m’n misselijkheid weg.
Maar ik zou zeggen : wie niet waagt..

zondag 6 juni 2021 om 13:59
Volgens mij is dat vooral goed om niet uit te drogen wanneer je leegloopt en/of veel overgeeft in plaats van ORS. Schijnen net zoveel zouten in te zitten, maar is wel wat beter naar binnen te werken. AA drank is vies, maar ORS is nog véél viezer.Baileyslife schreef: ↑06-06-2021 13:49AA drank. Geen grapje, dat is echt wat ze bij buikgriep bijvoorbeeld aanraden als je aanhoudelijk misselijk bent. (Met “ze” bedoel ik artsen).
Cola helpt daarentegen goed om het misselijke gevoel weg te nemen en je maag/darmen weer wat te kalmeren.
Beterschap TO! Hoop dat het weer snel uit je systeem is.

zondag 6 juni 2021 om 14:14
Ja dat klopt, maar schijnt dus ook tegen het misselijke gevoel te werken. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vond het een poging waard in het vervolgCherim0ya schreef: ↑06-06-2021 13:59Volgens mij is dat vooral goed om niet uit te drogen wanneer je leegloopt en/of veel overgeeft in plaats van ORS. Schijnen net zoveel zouten in te zitten, maar is wel wat beter naar binnen te werken. AA drank is vies, maar ORS is nog véél viezer.
Cola helpt daarentegen goed om het misselijke gevoel weg te nemen en je maag/darmen weer wat te kalmeren.
Beterschap TO! Hoop dat het weer snel uit je systeem is.

zondag 6 juni 2021 om 15:14
Cola. Met stip op één. Kleine slokjes. Als je veel gasvorming in je maag hebt kan de prik helpen om het makkelijker op te boeren. Als je "alleen" erg misselijk bent, zonder prik drinken.
Gemberthee hielp bij mij alleen tegen zwangerschapsmisselijkheid, niet bij buikgriepachtige misselijkheid (eten/virus/bacterie)
Gemberthee hielp bij mij alleen tegen zwangerschapsmisselijkheid, niet bij buikgriepachtige misselijkheid (eten/virus/bacterie)