Echt heel vers zwanger

06-06-2021 10:56 58 berichten
Voor het eerst. In mijn leven. De test werd na een paar seconden al positief. Zo'n kruidvattest die er 5 minuten over zou doen.

Het rare is: ik voel (nog) niks?

Ik ben geen vrouw die met haar vriend samen probeerde zwanger te worden, het is een beetje ongepland. Dus een hele verrassing.

Een ander punt is: een stel wat wij kennen is bezig met zwanger worden, maar het wil niet echt. Hoe moet ik gaan vertellen dat ik nu inene zwanger ben? Zouden ze boos worden? Verdrietig? Waarom wij wel, ook nog eens ongepland, en zij niet?

Even van me afschrijven hoor, als het mag.
Alle reacties Link kopieren
aardbei35 schreef:
06-06-2021 16:56
Klinkt mij persoonlijk als een hoop gedoe in de oren. Waarom niet gewoon vertellen dat je zwanger bent, TO?
Is dat niet veel makkelijker dan allerlei sociaal compliceerde opties uit te denken?
Gecompliceerd om je eigen drinken in te schenken? Ik ben op mijn verjaardag meestal degene (of mijn man) die drinken schenkt voor mezelf. De visite mag zelf pakken. Dus ik zie het lastige er niet aan. Het lijkt me lastiger als je ergens anders heen gaat. En als je niet bekend staat als (grote) drinker zal het niet eens opvallen als je geen alcohol drinkt. Vrijwel alle hapjes kunnen prima dus dat is al helemaal niet ingewikkeld.

Als to het eerder wil vertellen is dat ook prima, maar een eigen verjaardag lijkt me nou heel easy om te verdoezelen.
yette schreef:
06-06-2021 17:04
Als je je niet lekker voelt, zeg je je verjaardag af. Zou je ook doen bij migraine of de griep, toch?

Verder bepaal je zelf wat je op tafel zet. Dus kan je ook zorgen dat je alles kan eten. Als je een keer geen filet americain bij de toastjes serveert, maar paté, denken ze vast niet meteen dat je zwanger bent :)

En gefeliciteerd :D
Paté wordt dan weer net afgeraden (ivm lever, vit a) :P
Gefeliciteerd!
Verjaardag afzeggen is deze dagen erg makkelijk. Een milde snotneus is voldoende....
Airesopure schreef:
06-06-2021 17:23
Paté wordt dan weer net afgeraden (ivm lever, vit a) :P
Paturain dan :)
TO, ik ben die vrouw waar in de afgelopen zeven jaren "iedereen" kwam vertellen dat ze zwanger was.

Nu ben ik altijd openhartig geweest over mijn gevoel bij onverwachte aankondigingen en heeft iedereen daar rekening mee gehouden.

Alle vriendinnen, zussen, schoonzussen en zelfs kennissen belden, kwamen langs voor een kop thee of stuurden een berichtje.

Ik heb dat enorm gewaardeerd. Mijn emotie had ik dan al gehad en tegen de tijd dat de officiële wereldwijde aankondiging kwam had ik een klein cadeautje bij me voor de nieuwe baby.

Tegen mij mag je dan ook zeggen dat het niet gepland is, in één keer is gelukt, je je misselijk of beroerd voelt, zwanger zijn ruk is of Naja... noem het maar.
Als je zo'n vriendschap hebt dan hoop ik dat dat bij jullie ook kan.

Gefeliciteerd. Het is nog pril, gun jezelf even om "te landen".
Het rare is: ik voel (nog) niks?

Waarom denk je dat er testen zijn :-D ?
Ik ben uiteraard meteen begonnen met foliumzuur (Davitamon Compleet zwanger).
Dropdrop schreef:
06-06-2021 15:57
O ja dat is ook zo ja. Als het mensen zijn waar je normaal mee gaat zitten borrelen oid en ineens ben jij aan de frisjes, dan beter daarvoor vertellen.
Mwah. Wij hebben het aan helemaal níemand verteld voor die 12 weken en ik zou dus ook geen uitzondering maken voor die ene bij wie het maar niet lukt.
aardbei35 schreef:
06-06-2021 16:56
Klinkt mij persoonlijk als een hoop gedoe in de oren. Waarom niet gewoon vertellen dat je zwanger bent, TO?
Is dat niet veel makkelijker dan allerlei sociaal compliceerde opties uit te denken?
Omdat je, als het misgaat, dat ook met ál die mensen moet gaan zitten bespreken.

Ach, ik vond dat geheimpje samen met mijn man best leuk.
JessMariano_1986 schreef:
06-06-2021 17:29
Alle vriendinnen, zussen, schoonzussen en zelfs kennissen belden, kwamen langs voor een kop thee of stuurden een berichtje.

Ik heb dat enorm gewaardeerd. Mijn emotie had ik dan al gehad en tegen de tijd dat de officiële wereldwijde aankondiging kwam had ik een klein cadeautje bij me voor de nieuwe baby.
Ja, herkenbaar dit idd! Zodat je zelf even kan wennen. Toen ik zelf zwanger was, probeerde ik dat voor mensen voor wie dat minder leuk was, op precies die manier te doen. En zonder al teveel super mega blije poespas, die kon ik kwijt bij vriendinnen voor wie het wél leuk was om tehoren.
Als het ondanks de verrassing welkom is.. van harte!

Mbt dat andere stel... zeggen dat je het lastig vindt om dit nieuws te delen.. en dat het ongepland is, zou ik persoonlijk zeker niet hardop zeggen.
Het punt met mijn verjaardag is mijn schoonvader. Die voelt aan - zegt hij zelf - als een vrouw zwanger is. Hij zei het namelijk ook aan te voelen bij een vriendin van mij jaren geleden. Al was zij toen wel al verder in de zwangerschap (en vertelde ze het zelf al).
36andpregnant schreef:
08-06-2021 17:12
Het punt met mijn verjaardag is mijn schoonvader. Die voelt aan - zegt hij zelf - als een vrouw zwanger is. Hij zei het namelijk ook aan te voelen bij een vriendin van mij jaren geleden. Al was zij toen wel al verder in de zwangerschap (en vertelde ze het zelf al).

Tja, dan vier je het niet nu. Of je nodigt hem niet uit. Of je vertelt het meteen aan iedereen. Of je ontkent het. Of je neemt hem apart en zegt dat hij zijn grote mond moet houden. Wat wil je er zelf mee?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 31-08-2021 15:06
Reden: privacy
99.70% gewijzigd
Als jij het heel netjes zegt, dus het even apart vertelt zodat ze daarna hun eigen emoties achter gesloten deuren erover kunnen hebben, en zelf geen dingen gaat invullen (over dat het erg is voor hen, of dat het bij jou dan ongepland is ect), dan doe jij wat je kunt.

Hoe zij vervolgens reageren zegt alles over hen en niks over jou, en dat komt meestal wel goed.

Ik vind overigens dat je je uit goed fatsoen je gewoon te gedragen hebt, ook als je zelf behoorlijke emotie hebt over dat je zelf niet zwanger kunt worden. Tuurlijk mag daar wat dubbel gevoel bij zitten en emoties, daar ben je ook vrienden voor. Maar ik heb zelf meegemaakt dat de betreffende persoon echt enorm ging dwepen met hoe zwaar het voor haar was en dat bleef alles overschaduwen en dat vind ik ook niet echt gepast. Er moet in een vriendschap ook ruimte zijn voor jouw blijdschap en geluk. Dus ruimte voor beiden.
S-Groot schreef:
08-06-2021 17:22
Tja, dan vier je het niet nu. Of je nodigt hem niet uit. Of je vertelt het meteen aan iedereen. Of je ontkent het. Of je neemt hem apart en zegt dat hij zijn grote mond moet houden. Wat wil je er zelf mee?
Een aantal van je opties is helaas niet mogelijk. Ik heb ze uitgenodigd voor ik het ontdekte. En vorig jaar al eens het vieren van mijn verjaardag uitgesteld en toen had ik een geïrriteerde moeder. Dat wil ik dus niet, m'n verjaardag gaat gevierd worden.

Ik twijfel tussen gewoon gelijk zeggen en wachten tot de 12 weken. We hebben nog even om erover na te denken.
Tessaa schreef:
08-06-2021 17:40
En staat "het aanvoelen" bij hem ook meteen gelijk aan het door de kamer schreeuwen? Hij mag aanvoelen wat hij wil, ik hoop dat hij kan respecteren dat het niet aan hem is om daar iets over te zeggen voordat je dat zelf hebt gedaan?

Mocht hij jou apart nemen en het onder vier ogen vragen, dat vind ik wat anders.
Het is wel een flapuit, maar ik schat hem in dat hij verstandig genoeg is om mij apart te nemen, als hij het zou opmerken.
Desayuno schreef:
08-06-2021 20:31
Als jij het heel netjes zegt, dus het even apart vertelt zodat ze daarna hun eigen emoties achter gesloten deuren erover kunnen hebben, en zelf geen dingen gaat invullen (over dat het erg is voor hen, of dat het bij jou dan ongepland is ect), dan doe jij wat je kunt.

Hoe zij vervolgens reageren zegt alles over hen en niks over jou, en dat komt meestal wel goed.

Ik vind overigens dat je je uit goed fatsoen je gewoon te gedragen hebt, ook als je zelf behoorlijke emotie hebt over dat je zelf niet zwanger kunt worden. Tuurlijk mag daar wat dubbel gevoel bij zitten en emoties, daar ben je ook vrienden voor. Maar ik heb zelf meegemaakt dat de betreffende persoon echt enorm ging dwepen met hoe zwaar het voor haar was en dat bleef alles overschaduwen en dat vind ik ook niet echt gepast. Er moet in een vriendschap ook ruimte zijn voor jouw blijdschap en geluk. Dus ruimte voor beiden.
We wonen niet dicht bij elkaar, dus ik zou haar/hun van tevoren even bellen, mits we het aankomende verjaardag gaan vertellen.

Ik snap dat ze het lastig kunnen vinden, maar ik wil ze geen pijn doen. Ik hoop heel erg dat het binnenkort lukt bij hen en we samen zwanger zijn. Dan zouden mijn ouders in 1 klap van beide kinderen opa en oma worden, mits alles goed gaat.
36andpregnant schreef:
08-06-2021 21:32
We wonen niet dicht bij elkaar, dus ik zou haar/hun van tevoren even bellen, mits we het aankomende verjaardag gaan vertellen.

Ik snap dat ze het lastig kunnen vinden, maar ik wil ze geen pijn doen. Ik hoop heel erg dat het binnenkort lukt bij hen en we samen zwanger zijn. Dan zouden mijn ouders in 1 klap van beide kinderen opa en oma worden, mits alles goed gaat.
Dat bellen lijkt me een goed plan. En je kunt er ook best bij zeggen dat je snapt dat het voor hen heftig nieuws kan zijn dus ze even dit rustige moment gunt. Maar tegelijkertijd zou ik zelf niet teveel zeggen over dat je ze geen pijn wil doen of het zo lullig voor ze vindt. Dan is het net alsof jij ergens schuld aan hebt en het terecht is dat ze boos zijn ofzo. Jouw zwangerschap mag er ook wezen, jij hebt niet minder rechten dan zij ook al had je wellicht geen actieve kinderwens, het is geen wedstrijd. En invullen voor een ander wat ze wellicht voelen is vaak ook niet zo handig. Maar das echt mijn persoonlijke mening.

Veel succes met vertellen, ik hoop dat het gewoon fijn en soepel gaat
Wacht! Als ik wacht met vertellen tot 12 weken dan is de kans groter dat zij inmiddels ook zwanger is.

Dan hoop ik van harte dat het nog niet te merken is/dat schoonvader het niet opmerkt. Moet ik niet vergeten het foliumzuur weg te moffelen...
Je bent in ieder geval wel al lekker hormonaal problemen aan het zoeken.

Jouw zwangerschap zal niet hun wereld laten instorten. Hou het gewoon zo feitelijk mogelijk. Het klinkt als nabije familie, die kun je gewoon feitelijk inlichten over je prille zwangerschap voordat je ze ziet.

Je bent er zo druk mee bezig, ik denk dat ik nog vermoed dat je zwanger bent, als je langs me loopt op straat.

De rest van de familie komt dan na 12 weken en dan kun je er zo leuk en feestelijk over doen als je wil.

En als je minder vruchtbare familielid het al weet, is het ook niet erg als je schoonvader zijn babyradar ineens begint te piepen en hij er iets uitflapt.
36andpregnant schreef:
08-06-2021 21:27
Een aantal van je opties is helaas niet mogelijk. Ik heb ze uitgenodigd voor ik het ontdekte. En vorig jaar al eens het vieren van mijn verjaardag uitgesteld en toen had ik een geïrriteerde moeder. Dat wil ik dus niet, m'n verjaardag gaat gevierd worden.

Ik twijfel tussen gewoon gelijk zeggen en wachten tot de 12 weken. We hebben nog even om erover na te denken.

Okee. Daar zou ik me dan weer niets van aantrekken. Maar komt allemaal wel goed joh, laat het maar gewoon gebeuren.
36andpregnant schreef:
09-06-2021 08:49
Wacht! Als ik wacht met vertellen tot 12 weken dan is de kans groter dat zij inmiddels ook zwanger is.

Dan hoop ik van harte dat het nog niet te merken is/dat schoonvader het niet opmerkt. Moet ik niet vergeten het foliumzuur weg te moffelen...
Ook dat. Het is bovendien niet ongebruikelijk om tot rond die tijd te wachten omdat je het dan niet met al je vrienden en familie hoeft te delen als het niet goed gaat.

En foliumzuur wegmoffelen? Het is geen zeecontainer :P Gewoon een klein doosje.

Echt hoor, als ze in dit stadium al iets merken, zal dat waarschijnlijk komen omdat jij erbij zit als een blij ei :)
Dropdrop schreef:
09-06-2021 12:54
Je bent in ieder geval wel al lekker hormonaal problemen aan het zoeken.

Jouw zwangerschap zal niet hun wereld laten instorten. Hou het gewoon zo feitelijk mogelijk. Het klinkt als nabije familie, die kun je gewoon feitelijk inlichten over je prille zwangerschap voordat je ze ziet.

Je bent er zo druk mee bezig, ik denk dat ik nog vermoed dat je zwanger bent, als je langs me loopt op straat.

De rest van de familie komt dan na 12 weken en dan kun je er zo leuk en feestelijk over doen als je wil.

En als je minder vruchtbare familielid het al weet, is het ook niet erg als je schoonvader zijn babyradar ineens begint te piepen en hij er iets uitflapt.
De gedachte dat ik de baby aan hun zou kunnen afstaan is zelfs even door me heen geschoten. :P Rare dingen die hormonen hoor!
Het stel wat aan het proberen is om zwanger te worden komt niet op de verjaardag blijkt. Dus dan kijk ik wel of mijn schoonvader het merkt en zo ja: hoe hij dit laat weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven