Met de auto naar Engeland

06-06-2021 11:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ga volgende maand naar Engeland en we gaan waarschijnlijk met de auto. Ik ben alleen gezien mijn verleden met mijn oren een beetje bang voor de druk op mijn oren in die Kanaaltunnel... je rijdt tenslotte onder de grond voor een half uur.

Als ik met de trein hier in NL door een tunnel rijd heb ik ook druk op mijn oren, maar misschien is dat in de Kanaaltunnel anders? Kan het niet zeggen omdat ik het nog nooit eerder gedaan heb.

Is hier iemand weleens met de auto naar Engeland geweest? Zo ja hoe was dat?

Thanks!
Tiana_76 schreef:
06-06-2021 11:59
Ik merkte er weinig van. Zoveel hoogteverschil is het ook weer niet. Vergelijkbaar met in de bergen rijden.
In de bergen heb ik het wel een beetje maar mag idd geen naam hebben. Is het in de trein de druk ook niet constant?
LadyPhoxy schreef:
06-06-2021 11:58
Hier wordt de reis vrij uitgebreid beschreven, de schrijfster had wel echt last van haar oren, zelf had ik hier geen last van, maar dat heb ik het vliegtuig ook nooit:

https://www.kidstravelservice.nl/met-de ... -engeland/
Zoals ik het begrijp alleen bij het inrijden..
Julia86 schreef:
06-06-2021 12:02
In de bergen heb ik het wel een beetje maar mag idd geen naam hebben. Is het in de trein de druk ook niet constant?
Je kan hier geen antwoord op krijgen. Verschilt per persoon. Gezien je verleden met je oren waar je het over hebt, vraag het eens aan je/een kno arts.
Honey, you should see me in a crown
Moet je daar niet ook al vantevoren tickets voor kopen?
Stukken minder dan in een vliegtuig.
Julia86 schreef:
06-06-2021 12:02
Nee, omdat je vrijwel op dezelfde hoogte blijft. Dus 1x dalen en 1x stijgen.
Ik heb in vliegtuigen ook altijd last van m’n oren. Door speciale oordopjes is dat stukken minder. Regelmatig met de tunnel naar de UK gegaan ivm tijdwinst tov de boot en je mag bij de auto blijven waar de honden in zitten.

Met oordoppen en het ontbijt/lunch wat we in dat half uurtje opeten geen last van de oren. Ik voelde het een beetje, maar door het eten was dat het ook. Goed te doen hoor!
Ik ben met school naar Engeland geweest, en de Ferry was wel heel leuk. Vanaf Calais naar Dover. Er was genoeg te doen op die Ferry. Geen idee of dat met Corona ook zo is. Ik ben snel wagenziek en zeeziek en op de Ferry zelf merkte ik niks, ook tabletten in genomen. Maar toen we van de Ferry af kwamen en door Engeland reden ben ik heel ziek geworden. Het was ook heuvelachtig in mijn herinnering onderweg naar London.

Op de terug weg via de tunnel, we reden in de nacht terug. Ik ben wakker geworden in de tunnel en ben zelf ook gevoelig voor druk (zelfs in de trein via Rotterdam blaak ervaar ik al druk) maar niks gemerkt in die tunnel. Daarna weer lekker geslapen tot we op school aankwamen :)
3_14pac wijzigde dit bericht op 06-06-2021 12:34
21.60% gewijzigd
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Ik ben wel eens met de eurostar geweest, en ook tig keer gevlogen. Ik vond de druk in de trein erger dan in het vliegtuig, maar dat kan natuurlijk verschillen per persoon.
Gapen werkt goed, en ik had ook een kauwgompje wat enigszins hielp
Panda1987 schreef:
06-06-2021 12:34
Ik ben wel eens met de eurostar geweest, en ook tig keer gevlogen. Ik vond de druk in de trein erger dan in het vliegtuig, maar dat kan natuurlijk verschillen per persoon.
Gapen werkt goed, en ik had ook een kauwgompje wat enigszins hielp
Ik heb het inderdaad juist andersom, vliegtuig erger en de Kanaaltunnel voelde ik nauwelijks wat van.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik weet niet waar je moet zijn in Engeland, maar de ferry vanuit IJmuiden vind ik erg relaxt. Je scheept in aan het eind van de dag, en na het eten kun je gelijk gaan slapen. Als je wakker word, ben je er. Op de ferry vanuit Calais ben ik ook wel eens ziek geweest, maar nu ga ik gewoon regelmatig buiten staan. In de tunnel is wel eens brand geweest, maar sowieso zie ik het niet zitten om zoveel zee boven mijn hoofd te hebben. Als het echt zou moeten, zou ik het wel doen, maar dan afleiding zoeken en hopen dat dat halve uur snel voorbij is.
Smallville schreef:
06-06-2021 11:41
Je wordt ziek van de boot? Zowel mijn kinderen als ikzelf zijn zeer zeeziek gevoelig maar Dover-Calais is 1.5 uur en amper een zee te noemen. Bovendien zijn daar tabletjes voor. Ik ben een paar keer door de tunnel gegaan, nooit meer. Ik ben zo claustrofobisch als wat en heb 2 keer vrij lang stil gestaan in die tunnel 'wegens onvoorziene omstandigheden'. De paniek die ik toen voelde, nooit meer.
Nou, een paar jaar geleden is mijn anders goed ziek geworden op het stuk van Dover naar Calais. Het was stormachtig weer en de boot ging goed heen en weer. Een pilletje hielp niet...
De tunnel lijkt mij ook niets...
Julia86 schreef:
06-06-2021 11:25
Ben je met de auto in de trein geweest? Dat is een andere tunnel geloof ik...
Huh? Er is maar 1 tunnel hoor, en daar ga je met je auto de trein in. Je kunt niet zelf met de auto die tunnel doorrijden hè.
Ik ben al meerdere keren door de tunnel gegaan, ben ook snel zeeziek. (Lees: heb al last bij de plaatselijke pond die binnen 10 minuten over is). Dus de Ferry overweeg ik niet snel, alleen als er echt geen andere optie is.
Ik ben een keer met de bus in de tunnel gegaan (via school) en dat is hetzelfde als met de auto. Voor je het weet, ben je die tunnel weer uit. Ook met de Eurostar meerdere keren geweest, ideaal. Eigenlijk nooit veel druk op m’n oren ervaren, maar dat zal misschien wel per persoon verschillen. In Nederland heb ik ook niet bij iedere tunnel last.
Ik ben ook een paar keer door de tunnel gegaan, maar nooit last gehad van mijn oren. Ik vond het erg makkelijk.

Mocht je (of iemand anders die dit leest) een huisdier meenemen: bespreek van tevoren goed met de dierenarts of alles in het dierenpaspoort staat. Bij ons stond er niet in of de chip links of rechts zat, en daar hebben we echt om 6 uur ochtends de dierenarts voor uit bed moeten bellen om daar nog een officiële verklaring over te krijgen. En we hadden het dier echt bij een goede en betrouwbare Nederlandse fokker gekocht (het is de eerste dierenarts die hier iets over moet zeggen). Veel onderzoek naar gedaan van tevoren.
Huh, maar dacht je nou dat je zelf met de auto door een tunnel naar Engeland kan rijden? Dat is altijd in de trein hè? Haha. Maar vaak met de auto in de trein naar GB geweest en normaal heb ik ook veel last van mijn oren, maar in die trein absoluut niet op de een of andere manier.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
pre Corona doe ik die trip elke 2-3 maanden.
Je rijdt met auto en al de trein in en je kunt gewoon in je auto blijven zitten. De rit zelf duurt maar een half uur, er is een toilet maar verder geen catering of zo. Heb zelf gevoelige oren maar nooit last gehad in de trein.

Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 of drie keer in Calais echt lang bij de douane heb gestaan waardoor ik de boot mistte. Er wordt in Calais zeker na de Brexit erg streng gecontroleerd, met name als je met een busje komt. De wachttijden voor de trein zijn korter, en er gaat elke 20-30 minuten een trein.

De boot is leuker als je met kinderen bent, al kun je niet benedensdeks blijven.

In corona tijd zou ik de trein nemen.
Tiana_76 schreef:
06-06-2021 11:59
Ik merkte er weinig van. Zoveel hoogteverschil is het ook weer niet. Vergelijkbaar met in de bergen rijden.
Das per persoon verschillend hè. Mijn oren schieten op de Cauberg al dicht. En in lange 'normale' tunnels ook.
Ik hoef maar een verkeersdrempel te nemen, en mijn oren ploppen al :)
Maar de tunnel gaat probleemloos
vivapimpelmees schreef:
06-06-2021 15:05
Das per persoon verschillend hè. Mijn oren schieten op de Cauberg al dicht. En in lange 'normale' tunnels ook.
Het gaat niet op en neer natuurlijk. Je gaat 1x omlaag en 1x omhoog. Da's twee keer de oren klaren.
Toen wij in Engeland woonden hebben we de hovercraft, de gewone ferry en de trein genomen met de auto.

De hovercraft NOOIT meer want bijna iedereen op de boot gaf over. De ferry vond ik best leuk maar als je vaker gaat zoals wij toen dan wil je gewoon snel naar de overkant. De trein vond ik echt een heerlijke en snelle ervaring. Even vreemd als je de auto in de trein parkeert en er dan in moet blijven zitten maar zo snel en ik had geen last van mijn oren oid.

Wat mij betreft zou ik dus de trein nemen!
Geen ervaring met de tunnel, wel met de ferry. Ik hou van Engeland...
Wat zijn je plannen daar? Vakantie? En naar welke regio ga je?
Ik ben met de auto door de kanaaltunnel geweest en heb nergens last van gehad. (en ik ben nota bene claustrofobisch).
Het is allemaal heel ruim daarbinnen, ik voelde me totaal niet benauwd of opgesloten.
Druk op mijn oren heb ik niets van gemerkt.
Beleza schreef:
06-06-2021 17:50
Toen wij in Engeland woonden hebben we de hovercraft, de gewone ferry en de trein genomen met de auto.

De hovercraft NOOIT meer want bijna iedereen op de boot gaf over. De ferry vond ik best leuk maar als je vaker gaat zoals wij toen dan wil je gewoon snel naar de overkant. De trein vond ik echt een heerlijke en snelle ervaring. Even vreemd als je de auto in de trein parkeert en er dan in moet blijven zitten maar zo snel en ik had geen last van mijn oren oid.

Wat mij betreft zou ik dus de trein nemen!

Ik heb in de hovercraft naar Isle of Wight gezeten. Ik vond het geweldig! Wat een klappen gaf dat ding op het water.
Julia86 schreef:
06-06-2021 11:25
Ben je met de auto in de trein geweest? Dat is een andere tunnel geloof ik...

Nee joh, je kunt maar op 1 manier door de Kanaaltunnel en dat is op de trein met je auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven