Switch games

15-05-2021 10:53 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een Nintendo switch gekocht.
We hebben animal crossing, Mario kart en just dance 2021.

Wat zijn nog meer leuke spelletjes?
Onze dochter is 4 jaar
Wij zelf vinden spelletjes zoals Mario leuk
Mijn zoon van 4 vind het ook heel leuk om mee te kijken als ik zelda speel, hij wil dan steeds dat ik monsters versla 😂

Voor hem:
Paw patrol en mario kart.

En ik lees verder mee voor tips!
S7rin schreef:
21-05-2021 11:06
Layton's mystery journey is helaas niet zo goed als de andere Layton spellen. Veel te veel onnodig dialoog. Ik weet nog dat na dik een uur spelen er pas vier raadsels voorbij waren gekomen. Ik ben echt een enorme Layton fan, maar die laatste raad ik niemand aan.
Oh ja bah daar heb ik ook een hekel aan, teveel dialogen. Voor mij hoeven ze helemaal niet, tenzij ze echt grappig zijn en je ook wat kan kiezen dat het spelverloop beïnvloedt, zoals bij de iconische Monkey Island serie :)
Maar ik zal de eerdere versies dan eens proberen, die ken ik nog niet.
.
S7rin schreef:
21-05-2021 11:06
Layton's mystery journey is helaas niet zo goed als de andere Layton spellen. Veel te veel onnodig dialoog. Ik weet nog dat na dik een uur spelen er pas vier raadsels voorbij waren gekomen. Ik ben echt een enorme Layton fan, maar die laatste raad ik niemand aan.
Is dat die Katrielle en het miljonairscomplot of een ander verhaal? Die lange titels vind ik soms verwarrend
Ik heb op de DS een stuk of 3 Laytons gespeeld en die vond ik erg leuk, nu op zoek naar leuke spellen op de switch

Zelda Links awakening vond ik erg leuk! Was mijn eerste spel wat ik op een console heb gespeeld en de stijl vond ik leuk.
Alleen kende ik het verhaal niet en waren sommige acties niet vanzelfsprekend en heb ik moeten opzoeken (ja, ik heb een tak, zal wel. Blijkbaar moet je dan rond gaan vragen en moet je 8 keer iets ruilen voor je verder kan)

Nu Luigis mansion 3, ook leuk. Mario zelf vind ik minder en met luigi vind ik het verhaal wel grappig. Je bent in een hotel op zoek naar je vriendjes en komt intussen spoken tegen. Aan het eind van elke etage een eindspook en krijg je toegang tot de volgende verdieping

Civilization zet ik op mijn lijstje, beetje jammer dat ik het topic vandaag pas lees, zie dat er wat aanbiedingen waren
Melike schreef:
22-05-2021 10:57
Is dat die Katrielle en het miljonairscomplot of een ander verhaal?
Ja, dat is dezelfde. Er is tot nu toe helaas pas één Layton voor de switch uitgebracht.
Het gerucht gaat wel dat ze de oudere titels ook willen gaan porteren.
De meesten zijn wel al te downloaden voor op de smartphone.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Voor jongere kinderen is Kirby star allies een leuk spel en Yoshi’s crafted world. Handig is dat je demo’s van die spellen kunt downloaden, zodat je een goede indruk krijgt of het wat is. Miitopia is ook erg leuk en ook daar is een demo van. Alle drie de spellen zijn niet erg moeilijk, dus ook voor jonge kinderen goed te doen.
S7rin schreef:
15-05-2021 13:36
Als je van puzzelen houdt:
Agent A: A Puzzle in Disguise, die is wel alleen als download te kopen en duurt ook niet heel erg lang. Maar dat is van alle puzzelspellen degene waar ik het meeste plezier aan heb beleefd.
Deze vinden wij heel erg leuk. Maar wel supersnel uitgespeeld inderdaad.
Heeft iemand nog een tip voor zo'n soort spel? Moeilijkheidsgraad is prima, beetje moeilijker mag, maar niet te.
Pas de demo van yoshi erop gezet en dochter vind het geweldig. Net kirby star en miitopia erop gezet eens kijken wat ze daar van vind. Jammer dat er geen demo van paw patrol is
Er zijn een aantal spellen die ik heb:

- Captain Toad Treasure Tracker: Is een 3d-draaispel waarbij je in een kleine omgeving puzzels moet oplossen. Je kan de camera draaien waardoor je de omgeving weer vanaf een ander perspectief ziet
- Paper Mario: Origami King: Een mooie toevoeging aan het RPG genre. Je speelt Mario die in een wereld komt waar alle platte (2d) figuren zijn veranderd in origami (3d) Je speelt in een grote wereld (vrij rondlopen, maar wel lineair) en je doet daarbij "kerkers" met een eindbaas. Ik vond dit echt een gigantisch leuk spel. Enorm goede humor ook, alhoewel de grappen in het Nederlands niet altijd goed over komen.
- Legend of Zelda Breath of the Wild / Link's Awakening: Link's Awakening is een remake, maar erg leuk. Breath of the Wild is een open wereld game waarbij je (niet lineair) moet toewerken naar de eindbaas van het spel. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wil
- Stardew Valley: Is een boerderij spel zoals Harvest Moon en andere Harvest Moon klonen.
- Luigi's Mansion: Een "kort" spel waarbij je als Luigi op spoken gaat jagen.

Er is een enorme keuze aan spellen voor op de Switch. Moeilijk om ze allemaal te benoemen, maar bovenstaande zijn mijn favorieten.
Ik heb een vraag over de switch en de spellen: kun je elke willekeurige taal instellen ongeacht waar je het spel de console hebt gekocht of kan dat niet? In mijn geval wil ik kopen in duitsland en instellen op nl.
lizenlotte schreef:
22-06-2021 19:03
Ik heb een vraag over de switch en de spellen: kun je elke willekeurige taal instellen ongeacht waar je het spel de console hebt gekocht of kan dat niet? In mijn geval wil ik kopen in duitsland en instellen op nl.
Ja, dat kan. Systeem-taal kan je instellen. Spellen kijken eerst naar de systeem-taal en meestal kan je het vervolgens in het spel zelf ook nog kiezen of aanpassen. Ik woon in Duitsland, mijn Switch spreekt Nederlands en speel alle spellen in het Engels of Nederlands.
s7rin wijzigde dit bericht op 22-06-2021 20:14
9.70% gewijzigd
N.a.v. dit topic trouwens weer opnieuw begonnen met het spelen van Yoku's Island Express. Doe verdorie de hele dag niks nuttigs meer, maar ben de hele tijd aan het flipperen....
Jij hebt jouw switch dus ook in dld gekocht begrijp ik? Ik woon ook in dld nl en zou dus ook hier wat kopen, vandaar mijn vraag.
lizenlotte schreef:
22-06-2021 20:17
Jij hebt jouw switch dus ook in dld gekocht begrijp ik? Ik woon ook in dld nl en zou dus ook hier wat kopen, vandaar mijn vraag.
Ja, via amazon.de. Is geen enkel probleem.
Voor kinderen heb ik niet echt tips, alhoewel Animal Crossing New Horizons wel erg leuk is.
Voor volwassenen/wat oudere kinderen, ligt eraan wat jullie leuk vinden. Super Smash Bros misschien? Of mocht je van survival horror houden, kijk dan eens naar Outlast en Outlast 2. Ik vond Outlast ontzettend eng, maar heb het toch maar uitgespeeld. Wel in de normale stand, er zijn nog 3 heftigere standen en die durf ik nog niet echt aan.
Subnautica is ook super. Het is een beetje zoals Minecraft, maar dan zonder dat blokkerige. En het speelt zich af onderwater, op een vreemde planeet. Kan ook aardig akelig worden, zo zwemt er o.a. de Reaper Leviathan rond.

Oh ja, Fortnite heeft ook wel iets verslavends. :P
Mario Oddesey is ook een erg leuk spel voor de Switch! het is een erg goed spel vooral als je erg van houdt om open werelden te verkennen.
Mario Oddesey is ook een erg leuk spel voor de Switch! het is een erg goed spel vooral als je erg van houdt om open werelden te verkennen.
S7rin schreef:
22-06-2021 20:24
Ja, via amazon.de. Is geen enkel probleem.
Bedankt voor je antwoord, ik heb mezelf een switch met ring adventure gegund tijdens de primeday gisteren en ga eens kijken wat voor spellen er nog meer zijn 😀
lizenlotte schreef:
23-06-2021 10:50
Bedankt voor je antwoord, ik heb mezelf een switch met ring adventure gegund tijdens de primeday gisteren en ga eens kijken wat voor spellen er nog meer zijn 😀
Benieuwd of dat leuk is die ring adventure. Wil je nog een update geven?
Doe ik!
Ik heb ook de ring fit adventure, en vind hem leuk! En ook effectief, ik wordt er echt moe van en had zelfs spierpijn (wat ik niet had verwacht van een beweegspelletje).

Ik heb sinds gister ook color zen en Family mysteries: poisonous promis.
Color Zen is een gratis download :) is wel een leuk "tussendoor" spelletje. De Family mysteries heb i nog niet gespeeld, maar is een puzzelspel.

Ik ben nu weer bezig met civilization, erg leuk al heb ik nog maar amper een idee van wat ik aan het doen ben daar :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven