Leeftijdsverschil

07-06-2021 12:36 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiiii,

Ik werk nu een tijdje samen met een jongen, en ik verneem dat hij steeds meer naar mij toe trekt. In principe vind ik dat niet erg want het is een erg leuke en vooral lieve jongen. Werkt hard voor z’n toekomst en is erg serieus en volwassen ingesteld. Alleeenn... hij is 16, bijna 17. Ik ben 22. Ik verneem dat ik het fijn vind om bij hem te zijn en met hem te praten maar ik zit heel erg met het leeftijdsverschil. Ik wil gewoon niet verliefd worden, maar ik voel dat het er aan zit te komen.

Het maakt me heel erg in de war, omdat ik het zelf tegen probeer het houden maar ik weet niet of ik hier goed aan doe of niet. Ik ben echt wel bereid om ook te wachten tot hij 18 is als het moet en als ik verneem dat er echt gevoelens beginnen te komen... maar voor nu is het gewoon erg ingewikkeld.

Hoe denken jullie hierover?? :-$
Op die leeftijd is 6 jaar verschil erg groot. Hij zit nog op school en woont nog bij zijn ouders, jij werkt of studeert en je woont op jezelf?
Jullie zitten in heel andere levensfasen. Bovendien is hij nog dik een jaar minderjarig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja, het is wel zes jaar.

Tot zover mijn inhoudelijke bijdrage aan deze discussie.
himalaya schreef:
07-06-2021 12:40
Op die leeftijd is 6 jaar verschil erg groot. Hij zit nog op school en woont nog bij zijn ouders, jij werkt of studeert en je woont op jezelf?
Jullie zitten in heel andere levensfasen. Bovendien is hij nog dik een jaar minderjarig.
Hij begint volgend schooljaar inderdaad met een nieuwe opleiding. Ik werk sinds kort 40 uur in de week bij een pakketservice. We wonen beide nog thuis bij onze ouders. Maar inderdaad, het verschil in leeftijd is super groot en ik ben ook voorzichtig omdat ik niet goed weet of dit nou een bevlieging is of dat dit echt is..
Ik vind hem nog een kind en jou niet.

Dus wees lekker van een afstand verliefd als je daar zogenaamd niets aan wil/kan doen.
En ik vind jouw aanname dat jij dan wel wacht tot zijn 18e en dus dat hij jou ook zo ziet zitten ook beetje gek? Hij moet dan ook wel verliefd op jou worden en wat met je beginnen? Heeft hij daar nog iets over te zeggen?

Of speelt er al veel meer dan je OP zegt?
FeeLucifer01 schreef:
07-06-2021 12:47
En ik vind jouw aanname dat jij dan wel wacht tot zijn 18e en dus dat hij jou ook zo ziet zitten ook beetje gek? Hij moet dan ook wel verliefd op jou worden en wat met je beginnen? Heeft hij daar nog iets over te zeggen?

Of speelt er al veel meer dan je OP zegt?
Hij laat wel merken dat hij me ziet zitten, maar denk dat hij ook wel ziet dat dit verschil in leeftijd een probleem kan zijn. Hij heeft er zeker ook wat over te zeggen, maar denk dat het belangrijk is om hierover te praten met hem als er echt duidelijk iets begint te komen tussen ons.
Ik heb ooit zo'n soort leeftijdsverschil gehad en dat was drama uiteindelijk.
Na een leuk begin was het gewoon niet te doen. Die ouders. Dat kamertje daar thuis.
Die rare prioriteiten met geld
wel idioot dure merkkleding voor zichzelf kopen, nooit wat leuks willen doen.
Alles wat geld kostte was een shock, want ouders betaalden alles dus heel gek dat ik dat ook niet deed.
'is de bios zo duur? We kunnen ook bij jou een filmpje kijken toch' -kostte toen nog geld maar dat kwam niet in hem op. Alles bij mij was 'gratis'.
Echt geen goed idee, misschien over een paar jaar.
Het zou kunnen dat hij jou als je moeder figuur ziet. Het leeftijdverschil is te groot op die leeftijd. Dit moet je niet willen.
Hij is fysiek nog niet eens volgroeid. Wat vind je er aantrekkelijk aan?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Hij is zestien. Een kind nog. Gewoon niet aan beginnen.
Liebeskind² schreef:
07-06-2021 12:54
Hij is fysiek nog niet eens volgroeid. Wat vind je er aantrekkelijk aan?

Dit ja, kan me er ook helemaal niks bij voorstellen!
Een vrouw van 22 is doorgaans in haar belevingswereld en ontwikkeling totaal ergens anders dan een jongen van 16 jaar.

Dus de kans dat je er meer aan overhoudt dan een leuke korte periode is erg klein. Maar er zijn uitzondering (Macron, nog net iets groter leeftijdsverschil... ;)).

Het is verder aan jullie.
op die leeftijd is dit verschil te groot.
DS1971 schreef:
07-06-2021 13:21
Een vrouw van 22 is doorgaans in haar belevingswereld en ontwikkeling totaal ergens anders dan een jongen van 16 jaar.

Dus de kans dat je er meer aan overhoudt dan een leuke korte periode is erg klein. Maar er zijn uitzondering (Macron, nog net iets groter leeftijdsverschil... ;)).

Het is verder aan jullie.

En die begon ook een relatie met een 16-jarige?
Ik vind op latere leeftijd een groter leeftijdsverschil veel minder een probleem dan een 16-jarige met een 22-jarige
Voor een 16-jarige is een 22-jarige al een MILF-achtig iets. Het is nog een kind.
himalaya schreef:
07-06-2021 13:23
En die begon ook een relatie met een 16-jarige?
Ik vind op latere leeftijd een groter leeftijdsverschil veel minder een probleem dan een 16-jarige met een 22-jarige
Mevrouw Macron heeft er voor in de gevangenis gezeten.
Doe maar niet joh….(scheelt je tevens weer een strafzaak).
Integrale schreef:
07-06-2021 13:36
Niet zo dramatisch, vanaf 16 jaar is het toegestaan.

TO 6 jaar op deze leeftijd is een groot verschil. Maar leeftijd is ook maar een getal. Het heeft met zoveel dingen te maken of dit kans van slagen heeft.
De ene zestienjarige is de andere niet...
Ik kreeg als zestienjarige een relatie met een man van 24. Als jij 16 was geweest en hij 22 zou niemand mogelijk doen.
Hier is het uiteindelijk wel stukgelopen op verschil in levensfase maar dat was na 5 jaar pas. Je kan het ook gewoon leuk en gezellig met elkaar hebben. Je ziet vanzelf wel waar het naartoe gaat. Dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
07-06-2021 13:50
De ene zestienjarige is de andere niet...
Ik kreeg als zestienjarige een relatie met een man van 24. Als jij 16 was geweest en hij 22 zou niemand mogelijk doen.
Hier is het uiteindelijk wel stukgelopen op verschil in levensfase maar dat was na 5 jaar pas. Je kan het ook gewoon leuk en gezellig met elkaar hebben. Je ziet vanzelf wel waar het naartoe gaat. Dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad.

Onzin.
Het kan toch dat TO wat jonger is van geest en de jongen wat ouder? Er zijn typische 16-jarigen/22-jarigen en mensen die heel anders lijken/denken dan hun leeftijd. Ik weet niet hoe het zit, TO, maar waarom niet afwachten en kijken hoe het loopt?
Hakuna Matata
Doet me denken aan een vriendin van vroeger. Zij was 25 en kreeg een relatie met een jongen van 17. Kwam ze voor het eerst bij hem thuis, zat de hele familie (inclusief tantes en ooms) klaar om z'n nieuwe vriendin te leren kennen. :proud:
Integrale schreef:
07-06-2021 13:36
Onzin. Vanaf 16 is het toegestaan volgens de wet.

Ik was 17 en mijn eerste vriend was 23. Hij woonde ook nog thuis en deed een opleiding en ik was zijn eerste vriendinnetje. Na 8 maanden ging het uit, maar niet vanwege het leeftijdsverschil, de verliefdheid verdween en de roze bril ging af en toen pasten we toch niet zo goed bij elkaar.
Ik zie niet in waarom je het niet kunt proberen? Wellicht werkt het geweldig, wellicht werkt het een aantal jaar? Waarom zou je je door een getal laten tegenhouden? Gewoon gaan daten en dan verder kijken, je doet er niemand kwaad mee.
Nou dan kom ik wel iets tegendraads zeggen, ik vind het leeftijdverschil op zich niet zo erg. Je merkt zelf ook wel of jullie qua denkwijze bij elkaar in de buurt zitten, en vooral het feit dat jullie beiden nog thuis wonen geeft mij niet perse het idee dat jullie in een totaal andere levensfase zitten. Ik zou me niet meteen in een hevige romance storten maar om hem nu perse op afstand te houden vind ik ook weer overdreven. Laat het lekker zijn gang gaan, je merkt vanzelf wel of het ergens op uitloopt. Stel het wordt iets tussen jullie wordt dat verschil sowieso steeds minder relevant hoe ouder jullie worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven