Leeftijdsverschil
maandag 7 juni 2021 om 12:36
Hiiii,
Ik werk nu een tijdje samen met een jongen, en ik verneem dat hij steeds meer naar mij toe trekt. In principe vind ik dat niet erg want het is een erg leuke en vooral lieve jongen. Werkt hard voor z’n toekomst en is erg serieus en volwassen ingesteld. Alleeenn... hij is 16, bijna 17. Ik ben 22. Ik verneem dat ik het fijn vind om bij hem te zijn en met hem te praten maar ik zit heel erg met het leeftijdsverschil. Ik wil gewoon niet verliefd worden, maar ik voel dat het er aan zit te komen.
Het maakt me heel erg in de war, omdat ik het zelf tegen probeer het houden maar ik weet niet of ik hier goed aan doe of niet. Ik ben echt wel bereid om ook te wachten tot hij 18 is als het moet en als ik verneem dat er echt gevoelens beginnen te komen... maar voor nu is het gewoon erg ingewikkeld.
Hoe denken jullie hierover??
Ik werk nu een tijdje samen met een jongen, en ik verneem dat hij steeds meer naar mij toe trekt. In principe vind ik dat niet erg want het is een erg leuke en vooral lieve jongen. Werkt hard voor z’n toekomst en is erg serieus en volwassen ingesteld. Alleeenn... hij is 16, bijna 17. Ik ben 22. Ik verneem dat ik het fijn vind om bij hem te zijn en met hem te praten maar ik zit heel erg met het leeftijdsverschil. Ik wil gewoon niet verliefd worden, maar ik voel dat het er aan zit te komen.
Het maakt me heel erg in de war, omdat ik het zelf tegen probeer het houden maar ik weet niet of ik hier goed aan doe of niet. Ik ben echt wel bereid om ook te wachten tot hij 18 is als het moet en als ik verneem dat er echt gevoelens beginnen te komen... maar voor nu is het gewoon erg ingewikkeld.
Hoe denken jullie hierover??

maandag 7 juni 2021 om 14:09
Waarom niet? Als jij 17 was geweest en hij 22 had niemand er waarschijnlijk wat van gevonden. En ja, jongens zijn op die leeftijd vaak jonger dan meiden, maar als hij de uitzondering daarop is, en jij ziet gelijkwaardigheid tussen jullie is er niets aan de hand toch?
En misschien blijken jullie toch niet bij elkaar te passen in leeftijd, of interesses, of fase, dan gaat het weer uit. No biggie.
En misschien blijken jullie toch niet bij elkaar te passen in leeftijd, of interesses, of fase, dan gaat het weer uit. No biggie.
maandag 7 juni 2021 om 14:16
Ik heb dit gehad toen ik 27 was, en vriend 22.
Ik werkte Had huis en auto,hij studeerde nog, woonde nog thuis.
Ik was heel verliefd het was heel gezellig, sex geweldig.
Na jaar wou ik huis kopen ipv huren, en hij wou op wereldreis.
Met veel tranen afscheid van elkaar genomen, we waren verliefd, maar totaal ander toekomst beeld ,
Met veel tranen afscheid van elkaar genomen, we waren verliefd, maar totaal ander toekomst beeld ,

maandag 7 juni 2021 om 14:32
Live a litlle ... waarom zou je het allemaal al zo rationeel moeten afwegen op jullie leeftijd ? Zal het je 4ever man worden ? Waarschijnlijk niet ...
Maar dat is toch ook niet erg. Misschien hebben jullie het een tijd leuk. Misschien kom je er vrij snel achter dat het toch niet is wat je zoekt.
So what ? Als je het leuk samen hebt en je blijft eerlijk naar mekaar toe, dan zie ik niet in wat er tegen spreekt. Als je daarentegen echt al de wens hebt om volgend jaar te gaan samenwonen, boompje beestje, dan lijkt me dit niet de juiste partner.
Maar dat is toch ook niet erg. Misschien hebben jullie het een tijd leuk. Misschien kom je er vrij snel achter dat het toch niet is wat je zoekt.
So what ? Als je het leuk samen hebt en je blijft eerlijk naar mekaar toe, dan zie ik niet in wat er tegen spreekt. Als je daarentegen echt al de wens hebt om volgend jaar te gaan samenwonen, boompje beestje, dan lijkt me dit niet de juiste partner.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

maandag 7 juni 2021 om 14:36
Ook. Vind ik ook echt niet tof als mijn 16e jarige dochter date met een gast van 22.elein schreef: ↑07-06-2021 14:09Waarom niet? Als jij 17 was geweest en hij 22 had niemand er waarschijnlijk wat van gevonden. En ja, jongens zijn op die leeftijd vaak jonger dan meiden, maar als hij de uitzondering daarop is, en jij ziet gelijkwaardigheid tussen jullie is er niets aan de hand toch?

maandag 7 juni 2021 om 14:37
Met 22 ben je geen kind meer. Die jongen van 16 wel. Nogal een verschil?sandy1974 schreef: ↑07-06-2021 14:16Ik heb dit gehad toen ik 27 was, en vriend 22.

maandag 7 juni 2021 om 14:41
Als mijn dochter bijna 17 zou zijn, verstandig, volwassen, en die jongen is 22, lief voor haar, verantwoordelijk, en niet in een héle andere fase (nog thuiswonend), zou ik het geen probleem vinden.FeeLucifer01 schreef: ↑07-06-2021 14:36Ook. Vind ik ook echt niet tof als mijn 16e jarige dochter date met een gast van 22.

maandag 7 juni 2021 om 14:46
Leeftijd zegt natuurlijk niet alles. Mijn dochter heeft ook een 5 jaar oudere vriend gehad. Maar die knul was echt erg beschermd opgevoed, had nog weinig ervaring en liep socio-emotioneel echt een beetje achter. Lief joch, maar niet representatief voor zijn leeftijd zeg maar.
Misschien is het omgekeerd wel zo dat meiden al van nature sneller rijp zijn en verder staan en het dus in dit geval wel in onevenwicht is, maar dat kunnen we op basis van dit bericht natuurlijk niet inschatten.
Misschien is het omgekeerd wel zo dat meiden al van nature sneller rijp zijn en verder staan en het dus in dit geval wel in onevenwicht is, maar dat kunnen we op basis van dit bericht natuurlijk niet inschatten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
maandag 7 juni 2021 om 14:47
Je bent niet goed wijs.
Mijn zoon van 16 is een echte puber. Net als zijn vrienden. We moeten hem nog steeds vertellen dat het bedtijd is, dat hij zijn raam af en toe open moet doen om zijn stink-kamer te luchten, dat hij zijn vuile was en vaat eens op moet ruimen... Ook de paar taken die hij thuis heeft, gaan nooit vanzelf. Dan moet ik zes keer vragen of hij de tafel dekt en als hij aan de beurt is om de vaatwasser in te ruimen, geeft dat regelmatig drama.
Mijn dochter van 22 is al 4 jaar de deur uit en bijna afgestudeerd.
Ik denk dat ze dit topic wel vermakelijk zullen vinden. En weird.
Mijn zoon van 16 is een echte puber. Net als zijn vrienden. We moeten hem nog steeds vertellen dat het bedtijd is, dat hij zijn raam af en toe open moet doen om zijn stink-kamer te luchten, dat hij zijn vuile was en vaat eens op moet ruimen... Ook de paar taken die hij thuis heeft, gaan nooit vanzelf. Dan moet ik zes keer vragen of hij de tafel dekt en als hij aan de beurt is om de vaatwasser in te ruimen, geeft dat regelmatig drama.

maandag 7 juni 2021 om 14:48
Lijkt mij toch heel erg van de gast afhangen. Net zo goed als dat je je bedenking kan hebben bij iemand die even oud is.FeeLucifer01 schreef: ↑07-06-2021 14:36Ook. Vind ik ook echt niet tof als mijn 16e jarige dochter date met een gast van 22.
Iemand die je niet in de buurt van je dochter wil hebben wil je op iedere leeftijd niet in de buurt van je dochter hebben.

maandag 7 juni 2021 om 14:49
Dan lieg ik in commissie, want dat heb ik echt vernomen in een verhaal over die twee.
Het spijt me erg als dit geen goede informatie blijkt.

maandag 7 juni 2021 om 14:51
Nee hoor, hangt voor mij helemaal niet van de gast af. Ik heb hier sowieso bedenkingen bij.
Net als dat ik vind dat TO ook gewoon bij die jongen weg zou moeten blijven.

maandag 7 juni 2021 om 14:53
Jullie zitten redelijk in dezelfde levensfase, ook al is hij een heel stuk jonger.
In dit geval heb ik hier een heel andere mening over dan in het voorgaande topic over een gelijksoortig leeftijdsverschil, want daar lagen de lijnen heel anders verworven met elkaar.
Het ligt er helemaal aan hoe jullie emotioneel zijn ontwikkeld. Als jij al aan kinderen en een gesetteld leven zit te denken en hij gaat volgend jaar studeren.. Dan zou ik er niet aan beginnen. Maar misschien zijn jullie allebei vrij onervaren en dan kan het best een leuke leerervaring zijn. Had je zijn oudere zus kunnen zijn? Ja. Maar dat ben je niet. Dus je moet gewoon doen wat goed voelt en vooral ook wat voor hem goed voelt. Mocht het op iets uitlopen, dan kun je het daar toch over hebben? Verwachtingen naar elkaar uitspreken lijkt me zeer verstandig in deze situatie.
In dit geval heb ik hier een heel andere mening over dan in het voorgaande topic over een gelijksoortig leeftijdsverschil, want daar lagen de lijnen heel anders verworven met elkaar.
Het ligt er helemaal aan hoe jullie emotioneel zijn ontwikkeld. Als jij al aan kinderen en een gesetteld leven zit te denken en hij gaat volgend jaar studeren.. Dan zou ik er niet aan beginnen. Maar misschien zijn jullie allebei vrij onervaren en dan kan het best een leuke leerervaring zijn. Had je zijn oudere zus kunnen zijn? Ja. Maar dat ben je niet. Dus je moet gewoon doen wat goed voelt en vooral ook wat voor hem goed voelt. Mocht het op iets uitlopen, dan kun je het daar toch over hebben? Verwachtingen naar elkaar uitspreken lijkt me zeer verstandig in deze situatie.
maandag 7 juni 2021 om 15:00
Maar je wil toch niet zeggen dat dat dan representatief is voor àlle 16 en 22 jarigen?yette schreef: ↑07-06-2021 14:47Je bent niet goed wijs.
Een vriend van mij was met net 17 het huis uit, en zorgde al sinds zijn 14e dat het eten op tafel kwam en andere huishoudelijke dingen. Studiegenootje van mij woonde met 24 nog thuis, waar haar was gedaan werd, eten op tafel stond etc. Die hield zich bezig met haar pony en studeren. Ging ook niet stappen etc.
Dit zal ergens in het midden liggen. Maar om nou te zeggen dat TO niet goed wijs is vind ik nogal onaardig, en onzin. Je kent ze toch beide niet?

maandag 7 juni 2021 om 15:02
Prima, jouw mening natuurlijk.FeeLucifer01 schreef: ↑07-06-2021 14:51Nee hoor, hangt voor mij helemaal niet van de gast af. Ik heb hier sowieso bedenkingen bij.
Net als dat ik vind dat TO ook gewoon bij die jongen weg zou moeten blijven.
Wel lullig als jouw dochter dan op jongemannen valt die 5-7 jaar ouder zijn en helemaal geen klik heeft met jongens van haar eigen leeftijd.
Dat je kritisch bent met wie je dochter omgang heeft, snap ik. En dat bij een groter leeftijdsverschil er een grotere kans is op een onevenwichtige relatie snap ik ook. Maar per definitie afwijzen lijkt mij op zichzelf niet zo verstandig, al was het maar omdat het alternatief gewoon is dat het stiekem gebeurt en dat is alleen maar onveiliger.
Maar goed, ik zeg dat vanuit de luxe positie dat mijn dochters nog op een leeftijd zijn dat ze hier helemaal niet mee bezig zijn.

maandag 7 juni 2021 om 15:03
Ik ben ook benieuwd naar de bron: als de vrouw van een president gevangen heeft gezeten dan kun je dat natuurlijk gewoon even googelen.

maandag 7 juni 2021 om 15:06
Ik was ook verrast door deze ongebruikelijke ongenuanceerdheid

maandag 7 juni 2021 om 15:08
Sommige reacties raken me best wel, alsof ik gek ben. Ik kan niets aan mijn gevoel veranderen of ik dat nou zou willen of niet. Zoals ik ook al eerder zei, hij is erg volwassen voor zijn leeftijd. Heb al eens een vriendje gehad die wat jonger was dan ik (2 jaar jonger) en ik zou zeggen dat hij nog kinderachtiger was dan deze jongen.
maandag 7 juni 2021 om 15:18
Sorry, dat was inderdaad niet aardig.elein schreef: ↑07-06-2021 15:00Maar je wil toch niet zeggen dat dat dan representatief is voor àlle 16 en 22 jarigen?
Een vriend van mij was met net 17 het huis uit, en zorgde al sinds zijn 14e dat het eten op tafel kwam en andere huishoudelijke dingen. Studiegenootje van mij woonde met 24 nog thuis, waar haar was gedaan werd, eten op tafel stond etc. Die hield zich bezig met haar pony en studeren. Ging ook niet stappen etc.
Dit zal ergens in het midden liggen. Maar om nou te zeggen dat TO niet goed wijs is vind ik nogal onaardig, en onzin. Je kent ze toch beide niet?
Ik heb TO's topic van 3 weken geleden gelezen en heb daardoor mijn oordeel wellicht te snel klaar. Ze komt net uit een relatie met een collega. Dus ik vind het om meerdere redenen niet verstandig.
maandag 7 juni 2021 om 15:21
Dat is geen topic van 3 weken geleden, dat is een topic van meer dan een jaar geleden.