Leeftijdsverschil

07-06-2021 12:36 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiiii,

Ik werk nu een tijdje samen met een jongen, en ik verneem dat hij steeds meer naar mij toe trekt. In principe vind ik dat niet erg want het is een erg leuke en vooral lieve jongen. Werkt hard voor z’n toekomst en is erg serieus en volwassen ingesteld. Alleeenn... hij is 16, bijna 17. Ik ben 22. Ik verneem dat ik het fijn vind om bij hem te zijn en met hem te praten maar ik zit heel erg met het leeftijdsverschil. Ik wil gewoon niet verliefd worden, maar ik voel dat het er aan zit te komen.

Het maakt me heel erg in de war, omdat ik het zelf tegen probeer het houden maar ik weet niet of ik hier goed aan doe of niet. Ik ben echt wel bereid om ook te wachten tot hij 18 is als het moet en als ik verneem dat er echt gevoelens beginnen te komen... maar voor nu is het gewoon erg ingewikkeld.

Hoe denken jullie hierover?? :-$
Maar goed TO, sommigen vinden jouw casus een enorm probleem en anderen weer niet, maar waar het om gaat is of jullie (die knul en jij) het een probleem vinden. Als dat niet het geval is zeg ik gaan met die banaan, over een paar jaar hoor je toch niemand meer over die lullige zes jaar.
stellar schreef:
07-06-2021 21:07
Dat is het mooie aan een forum, mensen kunnen en mogen een mening over elkaar hebben maar dat wil niet zeggen dat je er iets mee moet. Ik vind het prima wat hierboven geschreven is en als je de rest van het topic leest zie je dat er anderen weer dezelfde mening hebben als die ik heb.(lees de vorige pagina’s maar) Net als in het echte leven.
Je spreekt jezelf zo tegen meid. Het is fantastisch. Je bent van mening dat mensen niets van de mening van anderen hoeven te doen maar als TO besluit om niets met jouw mening te doen dan blijkt dat toch opeens weer een ander verhaal.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
07-06-2021 21:16
Je spreekt jezelf zo tegen meid. Het is fantastisch. Je bent van mening dat mensen niets van de mening van anderen hoeven te doen maar als TO besluit om niets met jouw mening te doen dan blijkt dat toch opeens weer een ander verhaal.
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste punt meid. Maar goed, ik laat het hierbij omdat ik deze topic kaping weinig vind bijdragen. Schrijf gerust door hoe vervelend je me vindt maar ik haak af.
suzyqfive schreef:
07-06-2021 13:50
De ene zestienjarige is de andere niet...
Ik kreeg als zestienjarige een relatie met een man van 24. Als jij 16 was geweest en hij 22 zou niemand mogelijk doen.
Hier is het uiteindelijk wel stukgelopen op verschil in levensfase maar dat was na 5 jaar pas. Je kan het ook gewoon leuk en gezellig met elkaar hebben. Je ziet vanzelf wel waar het naartoe gaat. Dan heb je in ieder geval een leuke tijd gehad.
Dit. Ik zie het hele probleem niet..
Je wilt of hoeft toch niet volgende week met hem te trouwen? Je kunt geen koffie dik kijken dus wat is er mis mee om hem te leren kennen en verder zie je het wel.
Ik begrijp echt niet wat daar mis mee is...

En bovendien kun je het toch niet tegenhouden wanneer je gevoelens krijgt voor iemand...
mandylion schreef:
07-06-2021 19:09
Blij dat mijn ouders en schoonouders ruimdenkender waren dan jij.
Ik heb een heel gelukkig huwelijk en lieve kinderen overgehouden aan mijn relatie met leeftijdsverschil.
Ik was overigens nog jonger :$
Dat zal, ze zullen vast hebben gejuicht.
stellar schreef:
07-06-2021 21:19
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste punt meid. Maar goed, ik laat het hierbij omdat ik deze topic kaping weinig vind bijdragen. Schrijf gerust door hoe vervelend je me vindt maar ik haak af.
Je spreekt jezelf in meerdere berichten tegen, en kunt het niet hebben als iemand je daarop wijst. Prima. Ik ben niet de enige die vindt dat je idiote dingen schrijft in dit topic. Allemaal mensen die niet begrijpend kunnen lezen natuurlijk, huilie huilie huilie.
wij slapen nooit.
stellar schreef:
07-06-2021 21:07
Dat is het mooie aan een forum, mensen kunnen en mogen een mening over elkaar hebben maar dat wil niet zeggen dat je er iets mee moet. Ik vind het prima wat hierboven geschreven is en als je de rest van het topic leest zie je dat er anderen weer dezelfde mening hebben als die ik heb.(lees de vorige pagina’s maar) Net als in het echte leven.
Er zit nogal een verschil in tone of voice tussen de reacties.
Zo zitten er reacties bij in de trant van: ik vind het leeftijdsverschil te groot en echt niet kunnen.
Helemaal prima.
Jij doet echter alsof TO een soort randdebiele pedofiel is.

Je hebt overigens nog steeds niet uitgelegd wat het nou precies over TO zegt. Misschien weet je het zelf ook niet zo goed?
Zanahoria schreef:
07-06-2021 21:57
Er zit nogal een verschil in tone of voice tussen de reacties.
Zo zitten er reacties bij in de trant van: ik vind het leeftijdsverschil te groot en echt niet kunnen.
Helemaal prima.
Jij doet echter alsof TO een soort randdebiele pedofiel is.

Je hebt overigens nog steeds niet uitgelegd wat het nou precies over TO zegt. Misschien weet je het zelf ook niet zo goed?
Tone of voice in een geschreven tekst bestaat niet. Dat jij mijn tekst op een bepaalde manier opvat wil niet zeggen dat dat klopt, ik heb nergens geschreven dat ik haar een randdebiele pedofiel vind en dat vind ik ook niet van haar.
Dat zij op jongere jongens valt, zoals ze in een andere reactie al schreef en de manier hoe ze schrijft dat ze niks kan doen aan die aantrekkingskracht zegt voor mij dat ze mogelijk wat kinderlijk is in doen en laten.

Zoals ik net ook al schreef vind ik dat we nogal off-topic gaan met focussen op mijn mening en ik zie daar het nut niet van.
stellar schreef:
07-06-2021 20:43
Ik vind mannen van 22 die achter tienermeisjes aanzitten viespeuken en andersom net zo.
Met 22 zijn het vaak nog mennekes.
FeeLucifer01 schreef:
07-06-2021 21:20
Dat zal, ze zullen vast hebben gejuicht.
Wat een flauwe reactie zeg. Maar als je zo begint; ja, dat hebben ze zeker. Ze zijn heel dol op hem. Ik gun jou ook zo'n fijne situatie.

TO, laat je niet door uit het veld slaan door sommige reacties. Andere leeftijdsfase of waar het ook over gaat, ze hebben toch geen idee van hoe jullie levens eruit zien. Dat weet jij zelf het beste. Iedereen is anders. Maar in de beleving van sommige reaguurders hier zit iedereen die 22 is blijkbaar in fase x en een 17 jarige in fase y.
Je doet niets verkeerd.
.
De reacties hier bereiden TO in elk geval goed voor op de reacties in de echte wereld. Want uiteraard ga je veel meningen en (voor)oordelen tegen komen.

@Stellar: je zegt dat het kinderlijk overkomt en tegelijk zeg je dat TO in een volgende fase zit - misschien zit ze juist nog niet in een volgende fase dus, vandaar het beetje naïeve en de aantrekkingskracht naar een jonger iemand. Dat zou dus prima kunnen passen. Mogelijk ook niet - maar uit de informatie die we nu hebben, kunnen we dat niet opmaken met alleen leeftijden zonder beide personen echt te kenne.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
08-06-2021 09:33
De reacties hier bereiden TO in elk geval goed voor op de reacties in de echte wereld. Want uiteraard ga je veel meningen en (voor)oordelen tegen komen.

@Stellar: je zegt dat het kinderlijk overkomt en tegelijk zeg je dat TO in een volgende fase zit - misschien zit ze juist nog niet in een volgende fase dus, vandaar het beetje naïeve en de aantrekkingskracht naar een jonger iemand. Dat zou dus prima kunnen passen. Mogelijk ook niet - maar uit de informatie die we nu hebben, kunnen we dat niet opmaken met alleen leeftijden zonder beide personen echt te kenne.
Dit is waar! Ik vind zelf ook dat ik niet in een andere levensfase zit, net als de jongen waar ik het over heb. Ik ben best wel een laatbloeier, heb een deel van mijn jeugd gemist door de ziekte van mijn moeder waardoor ik snel volwassen moest worden maar ik ben nu af en toe nog best wel kinderlijk (soort van inhalen van mijn jeugd) en ik val eigenlijk alleen maar op jongere jongens. Maar dit leeftijdsverschil heb ik nog nooit gehad en dat is waar mijn topic over ging.
Ik gooi er maar even mijn ervaring in. Leeftijdsverschil in dezelfde range als TO: Ik ben ouder.
Hij 17 en student. Ik werkende carrièretijger die net een lange relatie achter de rug had. En toen was het op ontmoeting 1 pats boem: dat was duidelijk zonder een woord gewisseld te hebben. Elkaar leren kennen (zonder relatie/seks) en uitgesproken dat dit waanzin zou zijn. Maar er was geen houden aan en we belandden in bed. Hadden het gezellig, hielden 'het' onder de radar. Ik stuurde een paar keer aan op 'stoppen' want je weet wel: 'Waanzin'. Nou niet dus.
Toen we een jaar later 'publiek' gingen was het mijn omgeving die oordeelde en de zijne vond ons fantastisch samen.
En nu zijn we bijna 30 jaar later en in al die tijd heb ik dat leeftijdsverschil nooit gevoeld. We zijn 2 totaal verschillende mensen die in totaal verschillende werkvelden actief zijn en hebben nog steeds een grote interesse in de ander. Bij ons werkt het gewoon.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
08-06-2021 16:03
Ik gooi er maar even mijn ervaring in. Leeftijdsverschil in dezelfde range als TO: Ik ben ouder.
Hij 17 en student. Ik werkende carrièretijger die net een lange relatie achter de rug had. En toen was het op ontmoeting 1 pats boem: dat was duidelijk zonder een woord gewisseld te hebben. Elkaar leren kennen (zonder relatie/seks) en uitgesproken dat dit waanzin zou zijn. Maar er was geen houden aan en we belandden in bed. Hadden het gezellig, hielden 'het' onder de radar. Ik stuurde een paar keer aan op 'stoppen' want je weet wel: 'Waanzin'. Nou niet dus.
Toen we een jaar later 'publiek' gingen was het mijn omgeving die oordeelde en de zijne vond ons fantastisch samen.
En nu zijn we bijna 30 jaar later en in al die tijd heb ik dat leeftijdsverschil nooit gevoeld. We zijn 2 totaal verschillende mensen die in totaal verschillende werkvelden actief zijn en hebben nog steeds een grote interesse in de ander. Bij ons werkt het gewoon.
Dus :D
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2021 17:16
Dus :D
Ons kent ons :cheers:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
stellar schreef:
07-06-2021 22:25
Tone of voice in een geschreven tekst bestaat niet. Dat jij mijn tekst op een bepaalde manier opvat wil niet zeggen dat dat klopt, ik heb nergens geschreven dat ik haar een randdebiele pedofiel vind en dat vind ik ook niet van haar.
Dat zij op jongere jongens valt, zoals ze in een andere reactie al schreef en de manier hoe ze schrijft dat ze niks kan doen aan die aantrekkingskracht zegt voor mij dat ze mogelijk wat kinderlijk is in doen en laten.

Zoals ik net ook al schreef vind ik dat we nogal off-topic gaan met focussen op mijn mening en ik zie daar het nut niet van.

De tone of voice is de stijl waarin je schrijft, zeker dat het wél bestaat!
Ik zou hier geen probleem in zien, je merkt vanzelf wel of het op de lange termijn houdbaar is of niet.
DS1971 schreef:
07-06-2021 22:25
Met 22 zijn het vaak nog mennekes.
TO is een meisje, het menneke is 16, bijna 17.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
24-06-2021 15:33
TO is een meisje, het menneke is 16, bijna 17.
Ik reageerde op een uitspraak over mannen van 22.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven