Hoe snel was jij zwanger?

donderdag 27 mei 2021 om 10:25
Ik weet dat er geen peil op te trekken is. De één is bij een keer de pil vergeten al zwanger en de ander heeft helaas jaren vol behandelingen nodig of kan helaas nooit zwanger worden. Ik las online wat statistieken, maar uit puur nieuwsgierigheid mijn vraag:
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
Hoe lang duurde het bij jou? Vanaf het moment dat je stopte met anticonceptie.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 10:27
0.29% gewijzigd

zaterdag 29 mei 2021 om 09:14
Dit ja!lilalinda schreef: ↑27-05-2021 10:33maar als je nou vaker dan 1x zwanger raakte? En dat verschilde nog al in "maanden proberen"
of de zwangerschap werd een miskraam?
Misschien heb je meer aan landelijke gemiddelden?
Ongeveer:
68% is zwanger na 3 maanden
81% is zwanger na 8 maanden
92% is zwanger na 1 jaar
en dat loopt nog op in het 2e jaar
Eerste kind: 1e maand
Tweede kind: 2e maand - miskraam, 2e maand - miskraam, 3e maand -miskraam, 1e maand nu pril zwanger. Als het nu goed gaat heeft het een jaar geduurd.
Ik ben begin 30 overigens.
zaterdag 29 mei 2021 om 09:18
donderdag 3 juni 2021 om 17:55
Nu zwanger van eerste kindje, 30 jaar bij zwanger worden en direct in eerste maand zwanger.
En wij beseffen ons ontzettend goed hoe bijzonder dat is en realiseren ons ook dat het bij een volgende ook langer kan duren.
Ik was wel al jaren van de pil af en kende m’n cyclus & lichaam heel goed; dat icm met een hele grote portie geluk heeft meegeholpen denk ik.
En wij beseffen ons ontzettend goed hoe bijzonder dat is en realiseren ons ook dat het bij een volgende ook langer kan duren.
Ik was wel al jaren van de pil af en kende m’n cyclus & lichaam heel goed; dat icm met een hele grote portie geluk heeft meegeholpen denk ik.
vrijdag 4 juni 2021 om 12:23
Bij de 1e 1 maand (gezond kind geboren, ik was 22 toen ik zwanger werd)
Bij de 2e 1 maand of eigenlijk meteen na stoppen anticonceptie zonder eerst een menstruatie, ik was 37 toen ik zwanger werd (zwangerschap afgebroken in verband met trisomie 18)
Nu hoop ik weer zo snel zwanger te worden. Al weet ik dat het niet gek is als het wat langer duurt.
Bij de 2e 1 maand of eigenlijk meteen na stoppen anticonceptie zonder eerst een menstruatie, ik was 37 toen ik zwanger werd (zwangerschap afgebroken in verband met trisomie 18)
Nu hoop ik weer zo snel zwanger te worden. Al weet ik dat het niet gek is als het wat langer duurt.
vrijdag 4 juni 2021 om 12:33
De eerste keer duurde het bijna 11 maanden voor ik zwanger was toen was ik 26. Anderhalf jaar later per ongeluk zwanger door verkeerd pil gebruike ( een enkele keer vergeten) dit resulteerde in een miskraam met 11 weken. Maar we wisten toen vanaf de 6 weken echo dat het niet goed zat ( ging geen hartje kloppen) Toen besloten voor een tweede kindje gaan en deze was de eerste ronde raak. Toen hij 3 was bleek de ouderwetse anticonceptie methode voor ons niet te werken en was zwanger van nummer 3 en 4 waarvan één van de 2 de hele zwangerschap gered heeft. Het is bij mij heel wisselend. Alleen blijven niet al mijn zwangerschappen goed gaan. Ik ben nu mama van 3 jongens en mijn gezin is compleet. Maar ik had bij mijn eerste de afspraak met de huisarts omdat het zwanger worden niet lukte al staan. En daarna zijn er twee kids doorheen geglipt die eigenlijk niet echt gepland waren. Ben nu dus dubbel secuur met de pil en andere voorbehoedsmiddelen.
vrijdag 4 juni 2021 om 12:44
Ik ben in april 2017 gestopt, 34 jaar.. paar maanden overgeslagen wegens zakenreisjes en eind juli resulteerde ronde 2 in een positieve test. Bevallen precies een jaar na de laatste pil en dus 35.
Daarna in januari 2020, 37 jaar , begonnen voor een 2e, weer niet elke maand benut en had 31 mei een positieve test. Werd een miskraam bij 9 weken. Was ronde 3 of 4
Daarna pauze genomen. Maar begin januari 2021 een positieve test in ronde 2, inmiddels 38 en nu 25 weken zwanger. Zal bevallen als ik net 39 ben.
Daarna in januari 2020, 37 jaar , begonnen voor een 2e, weer niet elke maand benut en had 31 mei een positieve test. Werd een miskraam bij 9 weken. Was ronde 3 of 4
Daarna pauze genomen. Maar begin januari 2021 een positieve test in ronde 2, inmiddels 38 en nu 25 weken zwanger. Zal bevallen als ik net 39 ben.
Een baksteen is nooit alleen
vrijdag 4 juni 2021 om 12:44
Op mijn 30e gestopt met de pil; tweede ronde zwanger. Werd een late missed abortion.
Toen tamelijk lang niks, al wilden we nog steeds heel graag. Ik voelde me ook bepaald niet best, achteraf was de boel hormonaal enorm ontregeld, misschien de combi van ontpillen en een misgelopen zwangerschap, wie zal het zeggen?
Anderhalf jaar na de MA weer in verwachting, gezonde zoon.
Een jaar daarna bescherming weer achterwege gelaten, omdat we graag een tweede wilden en er vanuit gingen dat we wel even zouden moeten wachten.
Tweede ronde raak. Zoons schelen 22 maanden nu.
Toen tamelijk lang niks, al wilden we nog steeds heel graag. Ik voelde me ook bepaald niet best, achteraf was de boel hormonaal enorm ontregeld, misschien de combi van ontpillen en een misgelopen zwangerschap, wie zal het zeggen?
Anderhalf jaar na de MA weer in verwachting, gezonde zoon.
Een jaar daarna bescherming weer achterwege gelaten, omdat we graag een tweede wilden en er vanuit gingen dat we wel even zouden moeten wachten.
Tweede ronde raak. Zoons schelen 22 maanden nu.

dinsdag 8 juni 2021 om 11:40
Bij alle zwangerschappen gelijk de 1e keer raak.
1e zwangerschap was ik 24 jaar.
2e zwangerschap was ik 26 jaar.
3e zwangerschap was ik 35 jaar.
En nu bij mijn 4e zwangerschap (nog heel erg pril dus hopen dat alles goed blijft gaan) ben ik 38 jaar.
Ook ik besef me maar al te goed dat ik een bofkont ben dat het op mijn leeftijd bij de laatste 2 zwangerschappen nog twee keer zo snel gelukt is.
1e zwangerschap was ik 24 jaar.
2e zwangerschap was ik 26 jaar.
3e zwangerschap was ik 35 jaar.
En nu bij mijn 4e zwangerschap (nog heel erg pril dus hopen dat alles goed blijft gaan) ben ik 38 jaar.
Ook ik besef me maar al te goed dat ik een bofkont ben dat het op mijn leeftijd bij de laatste 2 zwangerschappen nog twee keer zo snel gelukt is.